Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoned

Stoned

67 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Daarom heeft de oude generatie stonies altijd een notitieblokje opzak, of naast z'n bed.
Of de moderne generatie een post-it functie/app op de slimmetelefoon.

Althans, door beide manieren heb ik al redelijk wat ideetjes kunnen onthouden :)
Achteraf 9 van de 10 keer bullshit, maar er zit wel eens wat bruikbaars tussen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
PepTalk zei:
Daarom heeft de oude generatie stonies altijd een notitieblokje opzak, of naast z'n bed.
Of de moderne generatie een post-it functie/app op de slimmetelefoon.

Althans, door beide manieren heb ik al redelijk wat ideetjes kunnen onthouden :)
Achteraf 9 van de 10 keer bullshit, maar er zit wel eens wat bruikbaars tussen.
Klik om te vergroten...

Zelfde hier ;P
Kunnen leerzame lessen zijn als je ze eruit kunt vissen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
haha ik heb een half volgeschreven kladblok in m'n woonkamer liggen :tearsofjoy:

Meestal zijn het praktische dingen die ik niet wil vergeten of slappe activiteiten die ik nog eens stoned wil doen :stoned:

Oh ja en een hele hoop kindertekeningetjes :mrgreen:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
PepTalk zei:
Achteraf 9 van de 10 keer bullshit, maar er zit wel eens wat bruikbaars tussen.
Klik om te vergroten...

Kan jij dat bruikbaars hier met ons delen? :)
Ben echt benieuwd...

grts
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja ik heb er een!
Namelijk de reden waarom mensen nu vaker kanker hebben dan vroeger.

Omdat de mensen ouder worden, hier de verklaring:

Dat komt omdat bij iedere celdeling een aantal mutaties op kunnen treden in het DNA, als mensen veel ouder worden hebben er meer mutaties plaatsgevonden in het DNA en op een gegeven moment kunnen er dus steeds minder mutaties optreden, omdat die al opgetreden zijn, dus dan wordt de kans steeds groter dat het DNA stuk muteert die staat voor de groei van cellen. Als dit stukje DNA is gemuteerd blijft de cel doorgroeien en dan is dit een kankergezwel.

Snappen jullie het? Ik wel want ik ben heftig space samen met een vriend van me :P

Peace! :stoned:
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@ smoken Jaa dat is kinda logisch toch?
I
ILikeWeedzzLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik had gister toen ik stoned was een gesprek over gevangenissen huurmoordenaars en drugsbende's op de fiets.. kan me alleen dat herrineren niet wat we allemaal over hadden binnen die onderwerpen
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Is kinda logisch inderdaad... Toch is het gaaf om zulke verbanden/conclusies/verklaringen te kunnen creëren als je stoned bent.

Het lijkt gelijk alsof je een oplossing voor de wereldvrede vindt.

Zo hadden wij een heel gesprek over voortstuwing in de ruimte, je hebt daar geen weerstand dus een raketmotor zou daar niet moeten werken dan. We hadden een geniale oplossing, wat weet ik alleen niet meer, maar als ik Wikipedia lees herken ik niets van de uitleg in onze eigen oplossing haha.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#9
SmartieAndMe zei:
Is kinda logisch inderdaad... Toch is het gaaf om zulke verbanden/conclusies/verklaringen te kunnen creëren als je stoned bent.

Het lijkt gelijk alsof je een oplossing voor de wereldvrede vindt.

Zo hadden wij een heel gesprek over voortstuwing in de ruimte, je hebt daar geen weerstand dus een raketmotor zou daar niet moeten werken dan. We hadden een geniale oplossing, wat weet ik alleen niet meer, maar als ik Wikipedia lees herken ik niets van de uitleg in onze eigen oplossing haha.
Klik om te vergroten...

Haha ja toch vaak wordt je er toch echt filosofisch van

maar persoonlijk vind ik wat ik heb bedacht toch best geniaal, het is hardstikke logisch natuurlijk, maar om erop te komen moet je geest toch wel in een andere sfeer zijn zeg maar :P

En jammer dat je je oplossing niet meer weet man
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Haha jammer, ik heb weer een aantal nieuwe.
Een vriend van me heeft het allemaal in z'n mobiel gezet, dus er komen binnenkort weer een aantal nieuwe :P
E
EurotofobieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als ik stoned ben vraag ik me altijd af waarom dingen bedacht zijn, zoals een stoel..
& waarom ik er nooit op ben gekomen, dan kon ik nu redelijk rijk zijn (haha)!

Roll it, light it, smoke it! :stoned:
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik had vandaag wat Hasj melk gedronken en nar een paar uur geprobeerd wat wiet te verdampen in zon metalen warm houd pannetje en dan een stuk karton met 2 gaatjes er op gedrukt houden, onder een kaarsje houden en zuigen, ik weet nog steeds niet zeker of dat echt gewerkt had, het fijn geknipte wiet was wel droger en iets geler geworden maar volgens mij werd het net niet warm genoeg :P

Maarja daarna ging ik buiten zitten, zag ik een mier rond lopen, normaal kijk ik nooit naar die insecten maar ging ze nu vet zitten te bustuderen, en begon alles wat de mier deed te vergelijken met het menselijke leven, echt nutteloos maar wel grappig. Maar wel een raar gevoel dat je ineens dieper lijkt te kunnen denken over dingen, echt appart :openmouth:
F
F.ck.The.SystMLid
01-01-2024, 00:00
#13
- Geen wiet meer roken!
Oh my god! Bedacht ik dit nu helemaal zelf.. ?> :stoned:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zat vd week stoned na te denken over relaties tussen verschillende families. Dat uiteindelijk ver terug iedereen wel ergens familie van elkaar is.

Als je hele complete stambomen tot ver terug kunt vinden van meerdere families en die gaat vergelijken moet je uiteindelijk altijd kunnen terugvinden hoe ver je familie van iemand bent.

Kon er alleen nog niet helemaal uitkomen hoe je aan die stambomen gaat komen die zo ver terug gaan :sunglasses:

Vanavond verder blowen dus :mrgreen:
I
ILikeWeedzzLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik heb altijd als ik stoned ben dat ik veel beter verbintenissen kan leggen tussen situaties en dingen die gebeurd zijn. Hierdoor heb ik vaak door gehad wie me nakte, kan nu mn echte vrienden op 1 hand tellen (waarvoor ik vroeger dacht dat mn echte vrienden wel 25+ waren) en kan dingen als zien gebeuren voor ze gebeurd zijn.

kortweg: wiet heeft mij superveel inzicht gegeven en ik ben er eigenlijk ook heel intelligent van geworden, enige waarvoor wiet slecht is is je longen, voor de rest is het eigenlijk alleen maar goed.

ben er ook achter gekomen dat ik moet op gaan passen met alcohol/harddrugs. met name xtc deden ik en vrienden op den duur al bijna 1x per 3 weken. hebben de stap terug gedaan naar 1x per 1,5 maand. ook drinken doe ik eigenlijk helemaal nooit meer.

weed is my medicine
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#16
ILikeWeedzz zei:
ik heb altijd als ik stoned ben dat ik veel beter verbintenissen kan leggen tussen situaties en dingen die gebeurd zijn. Hierdoor heb ik vaak door gehad wie me nakte, kan nu mn echte vrienden op 1 hand tellen (waarvoor ik vroeger dacht dat mn echte vrienden wel 25+ waren) en kan dingen als zien gebeuren voor ze gebeurd zijn.

kortweg: wiet heeft mij superveel inzicht gegeven en ik ben er eigenlijk ook heel intelligent van geworden, enige waarvoor wiet slecht is is je longen, voor de rest is het eigenlijk alleen maar goed.

ben er ook achter gekomen dat ik moet op gaan passen met alcohol/harddrugs. met name xtc deden ik en vrienden op den duur al bijna 1x per 3 weken. hebben de stap terug gedaan naar 1x per 1,5 maand. ook drinken doe ik eigenlijk helemaal nooit meer.

weed is my medicine
Klik om te vergroten...

Dat heb ik ook gehad man, dat je je vrienden echt leert kennen, omdat je er anders (objectiever misschien) naar kan kijken.
In een bepaald opzicht maakt het je slimmer ja.

Het is inderdaad ook niet slecht voor je. Een middel wordt pas slecht of goed, door wat je er zelf mee doet :P

Trouwens marijuana is niet slecht voor je longen. Dit is allang achterhaald, het schijnt zelfs de kans op long tumoren te verkleinen. Dus is het is nog bij verstandig gebruikt gezond.

Ik doe het al ongeveer 2 jaar en heb nooit echt problemen gehad. Ik heb juist het gevoel dat ik slimmer ben geworden (kan ook omdat ik nog ontwikkel hoor :P) en ik ben een wat relaxder persoon geworden.

Maar let wel op! Want het is en blijft een heerlijk gevoel in dit wordt al gauw een gewoonte. Zorg ervoor dat je NOOIT stoned zijn, verkiest boven studie of werk of relaties.

Verder heb ik geen spijt dat ik ooit ben begonnen. Ik doe het nu wel iedere dag en soms heb ik alleen spijt dat ik teveel heb gegeten of kan ik slecht slapen als ik heel high ben.

Maarja skunk is leuk :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Afgezien dat het aannemelijk is dat THC kankercellen muteert is het niet zo dat het roken ervan niet slecht voor je is.
Cannabis bevat veel teer en bij elke verbranding komt koolstofdioxide vrij.
Het roken ervan (wat nog steeds erg vaak samen met tabak word gedaan) is dus wel schadelijk.
Ook al doe je het 'al' twee jaar en je merkt niets, betekend niet dat er geen schadelijke effecten zijn opgetreden, smoken.

Uiteraard geeft het voor je psyche een aantal voordelen, zoals objectiever kunnen zijn en informatie op een andere manier kunnen verwerken (empathie).
Je word er alleen niet slimmer van. (misschien hoogstens wat wijzer).


Wiet gebruiken is dus, zelfs met mate, nooit gezond! Drugsgebruik (welk middel dan ook) brengt altijd risico's met zich mee. Bij eenmalig gebruik, elke week een pil of blowtje of elke dag. Risico's zijn er altijd en dienen niet onderschat te worden.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hm... de geniale ideeën tijdens een stoned trip, erg herkenbaar. Maar nu ik erover nadenk, volgens mij zijn de zogenaamde geniale ideeen nooit echt geniaal. Je denkt dat ze geniaal zijn, omdat je anders tegen dingen aankijkt en je gedachtes een andere weg nemen. Het is jammer dat we niet meer over de hersenen weten. Ik weet hoe wiet werkt, ik weet dat het te maken heeft met bepaalde receptoren en axons en dendrieten en weet ik veel allemaal wat, maar HOE? Dat is de vraag. Als je leest 'een signaal die ervoor zorgt dat je je gelukkig voelt' wat the fuck is dat signaal dan? Hoe kan het dat dat gebeurt? Waarom weten we DAT nou net niet? Als je dat niet weet is alle andere informatie nutteloos. Je weet dát het gebeurt, maar je weet niet hoe het kan dat dat gebeurt.

Dusja, denk dat de geniale ideeen gewoon een illusie zijn.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind van niet.

Normaal, nuchter, kijk ik veel te subjectief naar dingen.
Objecten zijn zoals ze zijn, net als mijn standpunten en meningen.
Een gedachtegang gaat zoalstie gaat, en zo is het ook. Logisch redeneren noem ik dat.
Echter, wanneer ik onder invloed ben kan ik zoals je zegt dingen vanuit een ander perspectief bekijken en kan ik geniale ideeen bedenken. Ik denk dat juist die ideeën (uitgezonderd stereotyp stoner gedachtes) juist heel inspirerend kunnen zijn over de waarheid die je kent wanneer je nuchter bent. Vaag verhaal, maar als je het wetenschappelijk kunt bekijken misschien wel logisch.

Hoe je hersenen precies werken is wel degelijk bekend.
Ik begrijp het niet volledig, maar wat er exactly gebeurd met onze hersenen na het consumeren van cannabis is zeker wel bekend.

Waarom je gelukkiger gaat voelen? Omdat die signalen (van hersenregio naar hersenregio) verstoord raken. In plaats van A naar B te reizen, maken ze onder invloed van cannabis een omweg via C.
A. staat in dit voorbeeld voor je smaakzenuwen, en B. is het centrum waarbij geur aan smaak gekoppeld word (of andersom). Normaal geeft dat het eten de smaak die het hoort te geven.
Nu je stoned bent gaat het signaal ook nog langs C. Het beloningscentrum.
Doordat het signaal daarlangs gaat (en onder invloed van cannabis dus beloont word) gaat het eten ineens lekkerder smaken. Zo is dat ook met je gevoel (gelukig of blij).

Wat dat signaal is? Dat zijn elektrisch geladen deeltjes die via de zenuwen worden verstuurd.
Hoe kan het dat dit gebeurd? Dat komt dus door dat verhaal met de receptoren.
Normaal ontvangen en sturen je hersenen bepaalde signalen en stoffjes door de hersenen en het lichaam. De hoeveelheid word geregeld door receptoren.
Wanneer er onrust ontstaat, een afwijkende hoeveelheid of opnamehoeveelheid gaan de hersenen werken. Dit kan zijn doordat je moe bent, heel blij, door seks of door drugs.
Wanneer je receptoren dus meer signalen gaat ontvangen, of juist minder.
Of ze sturen ineens 2 keer zoveel stoffen door, merk je de fysiologische effecten van een emotie of drugs.

Ik hoop bij deze door een niet heel erg wetenschappelijk praatje te houden dat je het wat beter begrijpt? In feite werkt het dus allemaal heel erg simpel.

Actie-> reactie.. En dat duizenden keren achter elkaar in je hersenen. Dat is hoe ze werken, het is 1 grote ketting reactie die in een cirkel door blijft lopen.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#20
Smoken zei:
Neeeeee ik kan er niet tegen xD
Gister lag ik in bad en had ik iets geniaals bedacht, het was iets wat ik normaal nooit kon verklaren (iets wetenschappelijks), maar toen wist ik het!

En toen ik bij de PC was, was ik het al weer kwijt -_-''
Zucht xD
Klik om te vergroten...

Voala :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."