Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoned

Stoned

67 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
E
EurotofobieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik stoned ben vraag ik me altijd af waarom dingen bedacht zijn, zoals een stoel..
& waarom ik er nooit op ben gekomen, dan kon ik nu redelijk rijk zijn (haha)!

Roll it, light it, smoke it! :stoned:
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik had vandaag wat Hasj melk gedronken en nar een paar uur geprobeerd wat wiet te verdampen in zon metalen warm houd pannetje en dan een stuk karton met 2 gaatjes er op gedrukt houden, onder een kaarsje houden en zuigen, ik weet nog steeds niet zeker of dat echt gewerkt had, het fijn geknipte wiet was wel droger en iets geler geworden maar volgens mij werd het net niet warm genoeg :P

Maarja daarna ging ik buiten zitten, zag ik een mier rond lopen, normaal kijk ik nooit naar die insecten maar ging ze nu vet zitten te bustuderen, en begon alles wat de mier deed te vergelijken met het menselijke leven, echt nutteloos maar wel grappig. Maar wel een raar gevoel dat je ineens dieper lijkt te kunnen denken over dingen, echt appart :openmouth:
F
F.ck.The.SystMLid
01-01-2024, 00:00
#3
- Geen wiet meer roken!
Oh my god! Bedacht ik dit nu helemaal zelf.. ?> :stoned:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zat vd week stoned na te denken over relaties tussen verschillende families. Dat uiteindelijk ver terug iedereen wel ergens familie van elkaar is.

Als je hele complete stambomen tot ver terug kunt vinden van meerdere families en die gaat vergelijken moet je uiteindelijk altijd kunnen terugvinden hoe ver je familie van iemand bent.

Kon er alleen nog niet helemaal uitkomen hoe je aan die stambomen gaat komen die zo ver terug gaan :sunglasses:

Vanavond verder blowen dus :mrgreen:
I
ILikeWeedzzLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik heb altijd als ik stoned ben dat ik veel beter verbintenissen kan leggen tussen situaties en dingen die gebeurd zijn. Hierdoor heb ik vaak door gehad wie me nakte, kan nu mn echte vrienden op 1 hand tellen (waarvoor ik vroeger dacht dat mn echte vrienden wel 25+ waren) en kan dingen als zien gebeuren voor ze gebeurd zijn.

kortweg: wiet heeft mij superveel inzicht gegeven en ik ben er eigenlijk ook heel intelligent van geworden, enige waarvoor wiet slecht is is je longen, voor de rest is het eigenlijk alleen maar goed.

ben er ook achter gekomen dat ik moet op gaan passen met alcohol/harddrugs. met name xtc deden ik en vrienden op den duur al bijna 1x per 3 weken. hebben de stap terug gedaan naar 1x per 1,5 maand. ook drinken doe ik eigenlijk helemaal nooit meer.

weed is my medicine
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#6
ILikeWeedzz zei:
ik heb altijd als ik stoned ben dat ik veel beter verbintenissen kan leggen tussen situaties en dingen die gebeurd zijn. Hierdoor heb ik vaak door gehad wie me nakte, kan nu mn echte vrienden op 1 hand tellen (waarvoor ik vroeger dacht dat mn echte vrienden wel 25+ waren) en kan dingen als zien gebeuren voor ze gebeurd zijn.

kortweg: wiet heeft mij superveel inzicht gegeven en ik ben er eigenlijk ook heel intelligent van geworden, enige waarvoor wiet slecht is is je longen, voor de rest is het eigenlijk alleen maar goed.

ben er ook achter gekomen dat ik moet op gaan passen met alcohol/harddrugs. met name xtc deden ik en vrienden op den duur al bijna 1x per 3 weken. hebben de stap terug gedaan naar 1x per 1,5 maand. ook drinken doe ik eigenlijk helemaal nooit meer.

weed is my medicine
Klik om te vergroten...

Dat heb ik ook gehad man, dat je je vrienden echt leert kennen, omdat je er anders (objectiever misschien) naar kan kijken.
In een bepaald opzicht maakt het je slimmer ja.

Het is inderdaad ook niet slecht voor je. Een middel wordt pas slecht of goed, door wat je er zelf mee doet :P

Trouwens marijuana is niet slecht voor je longen. Dit is allang achterhaald, het schijnt zelfs de kans op long tumoren te verkleinen. Dus is het is nog bij verstandig gebruikt gezond.

Ik doe het al ongeveer 2 jaar en heb nooit echt problemen gehad. Ik heb juist het gevoel dat ik slimmer ben geworden (kan ook omdat ik nog ontwikkel hoor :P) en ik ben een wat relaxder persoon geworden.

Maar let wel op! Want het is en blijft een heerlijk gevoel in dit wordt al gauw een gewoonte. Zorg ervoor dat je NOOIT stoned zijn, verkiest boven studie of werk of relaties.

Verder heb ik geen spijt dat ik ooit ben begonnen. Ik doe het nu wel iedere dag en soms heb ik alleen spijt dat ik teveel heb gegeten of kan ik slecht slapen als ik heel high ben.

Maarja skunk is leuk :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Afgezien dat het aannemelijk is dat THC kankercellen muteert is het niet zo dat het roken ervan niet slecht voor je is.
Cannabis bevat veel teer en bij elke verbranding komt koolstofdioxide vrij.
Het roken ervan (wat nog steeds erg vaak samen met tabak word gedaan) is dus wel schadelijk.
Ook al doe je het 'al' twee jaar en je merkt niets, betekend niet dat er geen schadelijke effecten zijn opgetreden, smoken.

Uiteraard geeft het voor je psyche een aantal voordelen, zoals objectiever kunnen zijn en informatie op een andere manier kunnen verwerken (empathie).
Je word er alleen niet slimmer van. (misschien hoogstens wat wijzer).


Wiet gebruiken is dus, zelfs met mate, nooit gezond! Drugsgebruik (welk middel dan ook) brengt altijd risico's met zich mee. Bij eenmalig gebruik, elke week een pil of blowtje of elke dag. Risico's zijn er altijd en dienen niet onderschat te worden.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hm... de geniale ideeën tijdens een stoned trip, erg herkenbaar. Maar nu ik erover nadenk, volgens mij zijn de zogenaamde geniale ideeen nooit echt geniaal. Je denkt dat ze geniaal zijn, omdat je anders tegen dingen aankijkt en je gedachtes een andere weg nemen. Het is jammer dat we niet meer over de hersenen weten. Ik weet hoe wiet werkt, ik weet dat het te maken heeft met bepaalde receptoren en axons en dendrieten en weet ik veel allemaal wat, maar HOE? Dat is de vraag. Als je leest 'een signaal die ervoor zorgt dat je je gelukkig voelt' wat the fuck is dat signaal dan? Hoe kan het dat dat gebeurt? Waarom weten we DAT nou net niet? Als je dat niet weet is alle andere informatie nutteloos. Je weet dát het gebeurt, maar je weet niet hoe het kan dat dat gebeurt.

Dusja, denk dat de geniale ideeen gewoon een illusie zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."