Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke vaporizer gebruiken jullie?

Welke vaporizer gebruiken jullie?

75 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Even meelezen hier. 👌🏻
P
PerfectChaosLid
01-01-2024, 00:00
#2
WeAreThe99% zei:
Goed bezig!
Dit is mijn air solo II
Klik om te vergroten...
Mooi man! Lekker
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#3
PerfectChaos zei:
Mooi man! Lekker
Klik om te vergroten...
Ik ben er ook hartstikke blij mee. Blaast lekker die wiet in de longen :grin:
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#4
WeAreThe99% zei:
Ik ben er ook hartstikke blij mee. Blaast lekker die wiet in de longen :grin:
Klik om te vergroten...
Ja hè! Het heeft een kleine learning curve, maar ik heb hem nu best aardig onder de knie. Smaak valt alleen een beetje tegen, het smaakt wel naar wiet, maar niet heel sterk. Word er wel enorm high van na wat zuigen 😂
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Flualhamdulillam zei:
Ja hè! Het heeft een kleine learning curve, maar ik heb hem nu best aardig onder de knie. Smaak valt alleen een beetje tegen, het smaakt wel naar wiet, maar niet heel sterk. Word er wel enorm high van na wat zuigen 😂
Klik om te vergroten...
Alleen het eerste hijsje smaakt lekker naar wiet, daarna neemt het inderdaad wat af qua taste. Zeker een lekkere helderde high krijg je ervan. Samen met lavendel thee of blauwe lotus thee maakt het hem helemaal af voor mij!
W
Waterpijp-bong.nlLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tabak vapen raden we niet aan. Blijft rommel. Beter gewoon puur, ook voor de smaak.

Lees hier een artikel over welke temperaturen je moet gebruiken. https://www.waterpijp-bong.nl/infor.../wat-is-de-juiste-temperatuur-om-te-verdampen
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb hem nu twee avonden gebruikt en bevalt zeker goed! Smaakt heerlijk en de high is inderdaad intens maar wel helder.

Ik vind de eerste paar hijsjes zeker naar wiet smaken en ook heel lekker. Tuurlijk neemt dat na een tijdje af, maar ik denk dat dat met elke vaporizers wel is. Blijft stukken lekkerder dan een joint in ieder geval. De damp die er uit komt is lekker koel, en in verhouding met een starry 3.0 blijft ook de behuizing veel koeler.

De batterij gaat erg lang mee en hij is redelijk makkelijk schoon te maken. Ik moet alleen even een hardcase kopen. Er zit wel een riemtasje bij, maar die glazen buisjes zijn niet makkelijk te vervoeren in een tas.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alakazam zei:
Er zit wel een riemtasje bij, maar die glazen buisjes zijn niet makkelijk te vervoeren in een tas.
Klik om te vergroten...
Dat apparaat in of uit het riemtasje doen is een ramp.. 😭 Maar, de glazen buisjes passen mooi naast het apparaat in het tasje toch?
Voor de rest ben ik ook tevreden! Wat je zegt, de solide casing wordt na een tijdje gebruik wel goed warm, maar nooit echt heet!
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#9
D0F3562B-2FCB-4CED-BD03-C70B6D516787.jpeg
Mijn eerste en kan niet vergelijken maar bevalt prima is een fijn ding
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Boundless CFX voor wiet, koosnaampje 'Lurkie', en de VaporGenie Glass Sherlock voor DMT. Bevallen beide super goed. (Ik heb zelf geen referentiekader op het gebied van wiet vapen, maar de Boundless was destijds aangeraden als relatief goedkope maar toch wel kwalitatieve optie door onze oude forumsjamaan Psychedelibee.)

BB6FF65E-DA7C-468A-80FF-B4D4E1F44C5D.jpeg8C657A48-9992-4983-AD80-57C27B018E5C.jpeg
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Alakazam zei:
Ik heb hem nu twee avonden gebruikt en bevalt zeker goed! Smaakt heerlijk en de high is inderdaad intens maar wel helder.

Ik vind de eerste paar hijsjes zeker naar wiet smaken en ook heel lekker. Tuurlijk neemt dat na een tijdje af, maar ik denk dat dat met elke vaporizers wel is. Blijft stukken lekkerder dan een joint in ieder geval. De damp die er uit komt is lekker koel, en in verhouding met een starry 3.0 blijft ook de behuizing veel koeler.

De batterij gaat erg lang mee en hij is redelijk makkelijk schoon te maken. Ik moet alleen even een hardcase kopen. Er zit wel een riemtasje bij, maar die glazen buisjes zijn niet makkelijk te vervoeren in een tas.
Klik om te vergroten...
Dat riemtasje erbij zou ik ook niet aan je riem of iets doen want dat ding valt er zo af en dat is zonde want dan is je vaperizor kwijt.
Ik heb het binnen getest en viel er zo af dus vandaar xD. Maar dan moet je wel hele rare en gekke bewegingen maken
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb ook maar een Vaporizer gekocht. :) komt er morgen aan.

Ik heb de Storm Vaporizer gekocht. :)
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Knuffelpanda zei:
Bekijk bijlage 29601
Mijn eerste en kan niet vergelijken maar bevalt prima is een fijn ding
Klik om te vergroten...
jah dat was ook mijn eerste. Maar nu een andere vape te hebben gebruikt is de flowermate eigenlijk te verwaarlozen
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#14
WeAreThe99% zei:
Dat riemtasje erbij zou ik ook niet aan je riem of iets doen want dat ding valt er zo af en dat is zonde want dan is je vaperizor kwijt.
Ik heb het binnen getest en viel er zo af dus vandaar xD. Maar dan moet je wel hele rare en gekke bewegingen maken
Klik om te vergroten...
Ik vind hem niet heel handig, maar hij blijft om mijn riem best goed zitten, uren mee gelopen al.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat voor dingen stoppen jullie in de vaporizer naast cannabis?

Ik wil dit eventueel ook gebruiken om te stoppen met tabak.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
Don Draper zei:
Wat voor dingen stoppen jullie in de vaporizer naast cannabis?

Ik wil dit eventueel ook gebruiken om te stoppen met tabak.
Klik om te vergroten...
Vaporizer meestal puur, soms met kruiden erbij, jointjes altijd gemixt:
- Witte Lotus
- Passiebloem
- Hop
- Kamille
- Damiana (deze vermijd ik lately, vanwege een bij effect wat door de meesten niet als onprettig gezien zal worden)
- Blauwe lotus heb ik liggen, maar nog niet geprobeerd.

Bij passiebloem of witte lotus (ik ben er nog niet uit welke van de twee) moet ik iets oppassen. Daarbij wordt het soms wat te psychoactief.

Smaak vind ik allemaal prima te doen
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Don Draper zei:
Wat voor dingen stoppen jullie in de vaporizer naast cannabis?

Ik wil dit eventueel ook gebruiken om te stoppen met tabak.
Klik om te vergroten...
gedroogde lavendel bloemen werken op 130grade celcius. Verwacht niet veel damp. Maar het werkt wel om je wat ontspannender te voelen
kamille op 190 grade celcius. Werkt ook om te kalmeren. hier komt wel damp vanaf.

Blauwe lotus zou ik niet vapen. Maar thee van zetten. werkt ook mee als je probeert te stoppen met roken.

Groetjes!!
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik zit het nu met tabak aan het gebruiken maar ik vind op het internet heel tegenstrijdige informatie.

Sommige Reddit pagina's zeggen om niet boven de 200 graden te gaan. Andere nemen vaporizers die juist hele hoge temperaturen kunnen omdat het dan beter opgenomen kan worden. Sommigen zeggen om absoluut geen tabak te gebruiken met de vaporizer. Anderen zeggen dat het wel gewoon kan.

Wat is nou wijsheid? Ik vind het fijn tot zover om met 210 graden het te vaporizen. Maar ik weet niet zo goed of ik nu iets doe wat ik juist absoluut niet met mijn apparaat moet doen. (Storm Vaporizer)
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Don Draper zei:
Ik zit het nu met tabak aan het gebruiken maar ik vind op het internet heel tegenstrijdige informatie.

Sommige Reddit pagina's zeggen om niet boven de 200 graden te gaan. Andere nemen vaporizers die juist hele hoge temperaturen kunnen omdat het dan beter opgenomen kan worden. Sommigen zeggen om absoluut geen tabak te gebruiken met de vaporizer. Anderen zeggen dat het wel gewoon kan.

Wat is nou wijsheid? Ik vind het fijn tot zover om met 210 graden het te vaporizen. Maar ik weet niet zo goed of ik nu iets doe wat ik juist absoluut niet met mijn apparaat moet doen. (Storm Vaporizer)
Klik om te vergroten...
Ik vape pure wiet op 210 smaakt lekker
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Don Draper zei:
Ik zit het nu met tabak aan het gebruiken maar ik vind op het internet heel tegenstrijdige informatie.

Sommige Reddit pagina's zeggen om niet boven de 200 graden te gaan. Andere nemen vaporizers die juist hele hoge temperaturen kunnen omdat het dan beter opgenomen kan worden. Sommigen zeggen om absoluut geen tabak te gebruiken met de vaporizer. Anderen zeggen dat het wel gewoon kan.

Wat is nou wijsheid? Ik vind het fijn tot zover om met 210 graden het te vaporizen. Maar ik weet niet zo goed of ik nu iets doe wat ik juist absoluut niet met mijn apparaat moet doen. (Storm Vaporizer)
Klik om te vergroten...
Pure tabak verdamp je blijkbaar best tussen 125 en 150°C.
Al begrijp ik niet goed waarom je tabak zou willen verdampen, zeker niet als je het combineert met cannabis.

Wat cannabis betreft, hou ik het meestal tussen 180 en 200°C.. works for me.

Volgens de specialisten zou tussen 170 en 200°C ideaal zijn voor cannabis.
Op 220°C komen nog wel enkele andere stoffen vrij (CBC, CBG, THCV), maar die lijk ik niet te missen.
Boven de 200°C kunnen er ook minder gezonde stoffen vrijkomen, omdat de kans op verbranding groter wordt. Zeker bij toestellen waar het kruid de verwarmingselementen raakt. Je zal merken dat bij hogere temperaturen het kruid ook zwarter zal zijn na het verdampen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."