Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke vaporizer gebruiken jullie?

Welke vaporizer gebruiken jullie?

75 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Alakazam zei:
Ik heb hem nu twee avonden gebruikt en bevalt zeker goed! Smaakt heerlijk en de high is inderdaad intens maar wel helder.

Ik vind de eerste paar hijsjes zeker naar wiet smaken en ook heel lekker. Tuurlijk neemt dat na een tijdje af, maar ik denk dat dat met elke vaporizers wel is. Blijft stukken lekkerder dan een joint in ieder geval. De damp die er uit komt is lekker koel, en in verhouding met een starry 3.0 blijft ook de behuizing veel koeler.

De batterij gaat erg lang mee en hij is redelijk makkelijk schoon te maken. Ik moet alleen even een hardcase kopen. Er zit wel een riemtasje bij, maar die glazen buisjes zijn niet makkelijk te vervoeren in een tas.
Klik om te vergroten...
Dat riemtasje erbij zou ik ook niet aan je riem of iets doen want dat ding valt er zo af en dat is zonde want dan is je vaperizor kwijt.
Ik heb het binnen getest en viel er zo af dus vandaar xD. Maar dan moet je wel hele rare en gekke bewegingen maken
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb ook maar een Vaporizer gekocht. :) komt er morgen aan.

Ik heb de Storm Vaporizer gekocht. :)
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Knuffelpanda zei:
Bekijk bijlage 29601
Mijn eerste en kan niet vergelijken maar bevalt prima is een fijn ding
Klik om te vergroten...
jah dat was ook mijn eerste. Maar nu een andere vape te hebben gebruikt is de flowermate eigenlijk te verwaarlozen
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#4
WeAreThe99% zei:
Dat riemtasje erbij zou ik ook niet aan je riem of iets doen want dat ding valt er zo af en dat is zonde want dan is je vaperizor kwijt.
Ik heb het binnen getest en viel er zo af dus vandaar xD. Maar dan moet je wel hele rare en gekke bewegingen maken
Klik om te vergroten...
Ik vind hem niet heel handig, maar hij blijft om mijn riem best goed zitten, uren mee gelopen al.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat voor dingen stoppen jullie in de vaporizer naast cannabis?

Ik wil dit eventueel ook gebruiken om te stoppen met tabak.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Don Draper zei:
Wat voor dingen stoppen jullie in de vaporizer naast cannabis?

Ik wil dit eventueel ook gebruiken om te stoppen met tabak.
Klik om te vergroten...
Vaporizer meestal puur, soms met kruiden erbij, jointjes altijd gemixt:
- Witte Lotus
- Passiebloem
- Hop
- Kamille
- Damiana (deze vermijd ik lately, vanwege een bij effect wat door de meesten niet als onprettig gezien zal worden)
- Blauwe lotus heb ik liggen, maar nog niet geprobeerd.

Bij passiebloem of witte lotus (ik ben er nog niet uit welke van de twee) moet ik iets oppassen. Daarbij wordt het soms wat te psychoactief.

Smaak vind ik allemaal prima te doen
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Don Draper zei:
Wat voor dingen stoppen jullie in de vaporizer naast cannabis?

Ik wil dit eventueel ook gebruiken om te stoppen met tabak.
Klik om te vergroten...
gedroogde lavendel bloemen werken op 130grade celcius. Verwacht niet veel damp. Maar het werkt wel om je wat ontspannender te voelen
kamille op 190 grade celcius. Werkt ook om te kalmeren. hier komt wel damp vanaf.

Blauwe lotus zou ik niet vapen. Maar thee van zetten. werkt ook mee als je probeert te stoppen met roken.

Groetjes!!
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#8
JanDeBrandweerman zei:
Zonet de Arizer Solo II aangeschaft, wat kan je hier allemaal insteken? Ik heb vernomen dat je er wat lavendel bijkrijgt om hem te testen, heeft dit enig mentaal effect?
Klik om te vergroten...
Lavendel heeft weinig tot geen mentaal effect. 't Is te zeggen: het is wel ontspannend of rustgevend en 't doet je mond flinke tijd naar zeep smaken. Dat laatste is ook de reden waarom ik het maar 1 keer geprobeerd heb.

Tijm vind ik wel lekker om te verdampen. Ook in combinatie met wiet. Ik gebruik dan maar half zoveel wiet als anders en heb het gevoel meer high/stoned te zijn. Ik zou graag van andere mensen weten of zij dit ook zo ervaren.....

Eigenlijk heb ik na zes jaar dampen nog steeds geen tijd gemaakt om andere kruiden te proberen. 't Is niet dat ik niet wil, maar op een of andere manier grijp ik telkens weer naar wiet :upsidedown:

Maar er zijn tal van websites met een lijst van kruiden om je op weg te helpen.. voorbeeld.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kleine Bosbeer zei:
Maar er zijn tal van websites met een lijst van kruiden om je op weg te helpen.. voorbeeld.
Klik om te vergroten...
Ik zat meer te denken aan opium of salvia. Ik had met mijn oude vaporizer (dynavap M) wel eens DMT en heroine weten te roken. Enige probleem met DMT was dat ik de rook niet lang genoeg inhield. DMT heb ik wel goede dingen over gelezen met dit apparaat.
B
BodhiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vape altijd met de Storm vaporizer. Werkt goed, lekker handzaam
N
NietVerslaafdLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben zelf helemaal verknocht aan De Verdamper, een desktop vape gemaakt in Nederland zelf die volledig uit glas (en verwamingselement) bestaat. En eerlijk gezegd heb ik in tien jaar wietgebruik, via allerlei methodes, nog nooit zo genoten van wiet.

De smaak voelt zo puur, de eerste paar vapes toch tenminste. Maar hij vaped het materiaal ook heel gelijk waardoor je met 0.3 tot 0.5 gram echt wel 8 - 10 keer kan vapen, ideal voor langere sessies en het heeft mij geholpen van joints af te raken. Ook word je er heel high van, maar zelfs met een indica wiet krijg ik nooit het "couch lock" gevoel en blijf ik relatief actief.

Had daarvoor een Crafty+ van Storz & Bickel maar dat valt echt in het niets hierbij. Ok, portable vs desktop, maar de smaak, hoe snel het verdampt en hoe zwart het wordt.. ik heb weinig behoefte om een desktop van ze te proberen nog.

Enige andere die ik overweeg nu is de Herborizer Ti, ook Europees product, van glas en volgens de kenners is dit samen met de Verdamper de twee toppers qua smaak. Alleen is die echt bedoeld om de wiet in 2 of 3 vapes volledig te verdampen, maar dat kan handig zijn als je 's avonds laat niet een uur lang wilt lurken aan de verdamper hehe.
Z
ZunimitsuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb de Crafty+ van Storz & Bickel ben daar beste tevreden over.
Ik zie ook een aantal mensen hier de Pax 3 gebruiken, is dat een aanrader? Ik zag namelijk ook dat er een adaptertje voor is om het te combineren met een bong.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rijkste vloei en een aansteker
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Apotheker zei:
Rijkste vloei en een aansteker
Klik om te vergroten...
Rijste want rijke vloei lijkt me gek want vloei kan toch geen geld hebben.
D
D-DylanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vape overgens met de flowermate mini pro en de lith mini volgens mij dat ie heet flowermate voor de combineren met kruiden die andere kleine gewoon ff snel
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vapor genie het liefst
D
D-DylanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mevrouw Pløp zei:
Vaporizer meestal puur, soms met kruiden erbij, jointjes altijd gemixt:
- Witte Lotus
- Passiebloem
- Hop
- Kamille
- Damiana (deze vermijd ik lately, vanwege een bij effect wat door de meesten niet als onprettig gezien zal worden)
- Blauwe lotus heb ik liggen, maar nog niet geprobeerd.

Bij passiebloem of witte lotus (ik ben er nog niet uit welke van de twee) moet ik iets oppassen. Daarbij wordt het soms wat te psychoactief.

Smaak vind ik allemaal prima te doen
Klik om te vergroten...
Super lijstje!
Ik vape die ook
Wat ook leuk is kana er bij te vape of kratom.

Stomme vraag misschien dat iemamd dat weet die kruiden die gevaped kunnen worden , tjah roken is natuurlijk slecht word aafgeraden maar zou dat evt wel mogelijk kunnen zijn?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
D-Dylan zei:
Super lijstje!
Ik vape die ook
Wat ook leuk is kana er bij te vape of kratom.

Stomme vraag misschien dat iemamd dat weet die kruiden die gevaped kunnen worden , tjah roken is natuurlijk slecht word aafgeraden maar zou dat evt wel mogelijk kunnen zijn?
Klik om te vergroten...
Of die kruiden gerookt kunnen worden bedoel je?

Als je mijn post goed leest zie je dat ik er mijn jointjes mee draai, ik vape ze niet. Dus kan zeker!
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#19
Conductie, convectie, draagbaar, tafelmodel, met of zonder app, er zijn talloze vaporizers op de markt met elk zijn voor- en nadelen.

Welke gebruik jij en hoe tevreden ben je er mee? Deel je ervaring!

Ik zelf ben nog aan het inventariseren, maar zodra ik een keuze heb gemaakt en hem heb uitgeprobeerd laat ik het weten.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben begonnen met een vaporgenie, deze moet je 'analoog' met een aansteker verhitten. Er zit nogal een learning curve aan en doordat de temperatuur niet constant is vond ik het geen hele prettige vaporizer in gebruik. Als het waait is het al helemaal niet te doen.

Uiteindelijk via een vriend voor een prikkie de Arizer Extreme Q gekocht. Een erg veelzijdige tafelmodel vaporizer die zowel via een slang als via een zak kan. De zak functie vind ik persoonlijk overrated, de slang werkt goed.

Omdat het tafelmodel niet makkelijk mee naar buiten kan heb ik een jaar later een Storz & Bickel Mighty gekocht. Naar mijn mening de allerbeste portable vaporizer op de markt! Het design is wat apart en het is niet het meest compacte model, maar de batterijduur is goed en de vape ervaring fantastisch!

Goedkopere vaporizers hebben vaak een slechte airflow, dit is echt funest voor je vape ervaring. Niemand wordt er gelukkig van om vla door een rietje te zuigen :tongueout: daarnaast laat de Mighty zich ook erg gemakkelijk schoonmaken. De bovenkamer kan makkelijk uit elkaar, 30 min in iso-propanol, afspoelen en hij is weer zo goed als nieuw. Tevens zijn er ook allerlei reserveonderdelen te verkrijgen.

Ik heb ook een Stor & Bickel Plenty gekocht, vooral voor het maffe design. Het is een bedrade vaporizer die wat weg heeft van een soldeerbout of verfbrander :tongueout: door de grote kruidenkamer is de airflow super goed, nadeel is wel dat hij zich wat minder makkelijk met kleinere doseringen laat gebruiken, maar dat is wel goed op te lossen met het bijgeleverde staalwol kussentje om de lege ruimte op te vullen.

Kortom, top merk met top vaporizers, wel aan de prijzige kant, maar zijn geld meer dan waard.

Ik heb mijn mighty sinds 2018, de batterijduur begint wel achteruit te gaan (kan je via de fabrikant laten vervangen), afgezien daarvan werkt hij nog steeds perfect.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."