Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJoint binnenstebuiten draaien

Joint binnenstebuiten draaien

61 antwoorden
67 weergaven
18-5-2026
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Zie zo'n testje wel zitten :grin: ,
Zal een van deze dagen een filmpje maken waarin het uitgebreid getest word. :tearsofjoy:
P
PapierVersnipperaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
cool, je kan ook de tweede keer likken overslaan hij zou nog nat bij de plakrand moeten zijn, binnenstebuiten draaien is de way to roll.
Als ik het zo zie staan ''binnenstebuiten'' en ik zeg het is het zo grappig, misschien wel omdat ik ook apestoned ben. Het is zo vanzelfsprekend dat ik het woord echt al jaren niet meer gehoord heb.

:)
b
basbeerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Noemt niemand dit een kantje?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben benieuwd :grin:

Edit: Niet cheaten hea!
R
RuskiLid
01-01-2024, 00:00
#5
een vriend van me heeft op deze manier geleerd te rollen, hij rolt alleen maar binnenstebuiten, en op een gewone manier kan hij just niet rollen. Dit bewijst maar weer dat het zo moeilijk niet is als je er eenmaal moeite voor doet.

Ruski~
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ga tegenwoordig voor een pijp; helemaal geen vloei meer nodig.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Backflip is niet iets voor beginners! je brand het teveel aan vloei weg, waardoor je iets minder vloei rookt en de smaak (volgens sommigen) Beter word.


Leg 1 vloeitje met de plakrand naar onder, of plak 2 kleine vloeitjes aan elkaar

Maak de tabak voorzichtig warm zodat er wat van de teer en nicotine verdampd. ( deze stap zou ik overslaan ) Kijk even op het forum hoe je de tabak op een betere manier kan roosteren!
tabak roosteren

Voeg de mix van tabax hasj / wiet toe, leg het vloeitje met de plakrand van je af en richting de tafel.
Roll de joint met de plakrand aan de buitenkant en roll hem dicht, lik de plakrand nu door het vloeitje heen. Als het goed is blijft je vloei zitten en heb je een redelijk strakke joint.
Je ziet dat je een stukje papier over hebt, je kunt dit op 2 manieren weghalen.


Een Manier is het wegbranden van de overige vloei, Houd de joint schuin omhoog zodat de vlam het vloeitje wegbrand. pas op dat je niet door je joint heen brand want dan kan je opnieuw beginnen!
Je kunt de vlam altijd uitblazen als het te snel gaat. ( Als de plakrand van het vloeitje nog nat is zal het minder snel branden, dus minder snel een gat in je joint )

Een andere manier is het overtollige vloei afscheuren, dit is ook niet gemakkelijk en vereist wat oefening! Vouw het vloeitje tot aan de plakrand dubbel en ga er met je tong langs. (niet te nat!)
Nu kun je het vloeitje gemakkelijk afscheuren vanaf de tip tot aan het uiteinde. ( pas op dat je de joint niet kapot scheurt!

Klik hier voor meer plaatjes als het nog niet duidelijk is
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
is niet echt zo moeilijk maar als je het met stijl wil aansteken (lees: overschot van blaadje afranden) zeer veel kans op gaatjes veiligste is gwn afscheuren.

ho en ook wel op z'n frans rolle genoemd (is zo eens iet anders dan op z'n russisch he :tearsofjoy: )
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat een lange uitleg!
Gewoon vloeitje omdraaien , de plakrand goed zichtbaar inrollen en likken waar je de plakrand ziet even laten drogen en rest van het vloeitje afscheuren :P
Ik vind het zelf te veel werk, gebruikte gewoon smokinggold en dan word je joint maar iets minder dik :grin:
K
KlimrekLid
01-01-2024, 00:00
#10
En, is die test er ooit nog van gekomen?

(3 jaar later inmiddels) :stoned:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tufnut zei:
Ik ga tegenwoordig voor een pijp; helemaal geen vloei meer nodig.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, of vaporizer, maar de smaak is wel zo lekker :)
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#12
maar de opkuis ina gebruik s er me teveel aan om een vaporizer te kopen :tearsofjoy:
V
Vlindertje91Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Omdat een joint 'gewoon' rollen niet lukte, heb ik het maar eens binnenstebuiten geprobeerd. Na 15 minuten had ik eindelijk een rookbare joint! :grin: Waar het op de 'gewone' manier na 20 minuten nog niet gelukt was dat kreng fatsoenlijk te rollen. Mijn vrienden zijn jaloers op mij, want hen lukt het juist binnenstebuiten niet :grin:
u
unknownn--Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik leg altijd de vloei op ze kop en dan met de plakrand naar mij toe, "dan het vanzelfsprekende deel tipje etc", dan roll hem goed & hou um strak bij de tip en aan de andere kant.. lik ik eerst de plakrand (dus geen vloei overheen rollen!) in t midden van de vloei, dan bij de tip en dan andere kant.. dan laat ik um ff drogen en scheur ik vloeitje af,, is simpel en went snel :mrgreen:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
unknownn-- zei:
Ik leg altijd de vloei op ze kop en dan met de plakrand naar mij toe, "dan het vanzelfsprekende deel tipje etc", dan roll hem goed & hou um strak bij de tip en aan de andere kant.. lik ik eerst de plakrand (dus geen vloei overheen rollen!) in t midden van de vloei, dan bij de tip en dan andere kant.. dan laat ik um ff drogen en scheur ik vloeitje af,, is simpel en went snel :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Ik heb niet zoveel geduld persoonlijk, draai tipjes in de bus als ik terug van de shop kom. En draai er gelijk stuk of 5 als ik binnen ben hoef ik dat niet de hele tijd te doen opnieuw :) (meestal binnenstebuiten maar zoiezo slim/smalle vloei). Draai in een minuut een joint denk ik na al die (vele) onsen wiet die weg zijn in rook. Draai die dingen automatisch kan niet eens omschrijven hoe zo automatisch gaat het na (te) lange tijd.

Peace!
M
MaddogLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik draai ze met kleine rijstevloei, en dan kan je ze dikker draaien, zodat er geen vloei overblijft.
J
JanDeManLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wij(ben een belg) noemen dit hollandaise :)

Als ik zo rol zijn ze meestal wel strakker gerold(t?) en dus beter.
Alhoewel het meer een gimmick is dan iets wat je joint een meerwaarde geeft
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#18
JanDeMan zei:
Wij(ben een belg) noemen dit hollandaise :)

Als ik zo rol zijn ze meestal wel strakker gerold(t?) en dus beter.
Alhoewel het meer een gimmick is dan iets wat je joint een meerwaarde geeft
Klik om te vergroten...

het geeft je joint wel degelijk een meerwaarde: je rookt minder papier en het smaakt ook 'iets' beter. al doe ikzelf ook weinig de moeite om op die methode te rollen, ik brand dikwijls gaatjes in het papier.

grts
p
peukierollerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kan dit ook met de vloei van greengo? Heeft daar iemand ervaring mee? Ik lees wel smoking gold maar da's toch andere vloei wat mij betreft.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Qua schade maakt het een verwaarloosbaar verschil inderdaad, maar qua smaak scheelt het wel. Als je de helft minder papier rookt proef je toch wel verschil in de joint hoor!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."