Ik geef je helemaal gelijk.
Het klopt inderdaad dat je (vrijwel) totaal geen idee hebt welke soort je nou rookt.
Shops hebben tegenwoordig gewoon een vast aantal soortjes, en komt er een nieuwe batch wiet binnen word die gewoon ingedeeld onder 1 van die soorten. Vaak op sterkte en kwaliteit (en daardoor prijsbepalend).
Minder goede wiet word vaak als white widow verkocht, de wat betere word bijv. bubblegum en alles wat naar kattenpis ruikt eindigt in een haze bak.
Ik bedoelde met die test dan juist ook dat er sommige mensen zijn die een jointje krijgen doorgepast en dan heel wijs gaan proeven en dan vragen: 'is dit een ...x...?''
Terwijl je over het algemeen enkel proeft of het sativa/indica/ruderalis is en of hij binnen of buiten gekweekt is. Met mijn test wil ik zulke mensen dus ook wat ´onderuit halen´.
Zelfde als met de binnestebuiten quest... Ik denk namelijk dat wanneer je het niet ziet of voelt en niet weet, je het verschil niet proeft. Ook niet van bijv. cones.
Ik denk inderdaad dat de gebruikte tabak (vooral shag->sigaret) een groot verschil maakt. Merk natuurlijk ook maar wel weer wat minder, zeker in een joint.
Grootste verschil is de gene die de joint draait. Grote tip of juist niet, tabak-wietverhouding en hoe strak istie. Een wat lossere joint hijst, proeft en rookt gewoon anders dan een hele strakke.
Hoe je het ook went of keert, jointjes uit je eigen handen smaken het beste.
Komt door de liefde die je erin draait
![:tearsofjoy:]()