Ik zag het topic van Kim. Ik hoop dat ik met dit topic enkele mensen eraf kan houden. Laat ik er eerst bijzeggen dat ik zelf nog geen Coke heb gedaan dus het wordt wat moeilijk, alleen nog maar op tanden. Maar vertrouw me, ik heb er al veel mensen onderdoor zien gaan.
Waarschijnlijk (zoals veel jongeren beginnen). Drugs is al populair.
Maar Coke wordt veel gebruikt. En je denkt Wow, et wat vrienden.
''Dat moeten we eens 1x proberen''. Maar dan begint het. Eens proberen, ja, zoiets kan, iedereen is nieuwschierig. Maar dan moet je je jezelf duidelijk maken dat dit geen verslaving gaat worden.
Afspreken dat je dit Bv. 1 x per maand doet, en niet naar de Coke grijpen als je ergens problemen hebt. Ik heb hier al mensen op zien onderuitgaan.
Beginnen met eens 1 lijntje, 1 jaartje later, geen geld, werk, huis niets meer. Dit komt niet veel voor, maar het is een grote geldverspilling. Ga eens 5 Gr. op 1 nachtje halen, ben je al minimum 150 - 200 euro kwijt (als je een goede dealer hebt) anders 250 euro.
En als je het hebt, het is zo verslavend, leuk effect maar echt niet lang.
En veel heb je er niet aan, ook smaakt bij Coke een biertje beter, dan ga je dit automatisch ook meer drinken. Na een jaartje gebruik wordt je gewoon erg achterdochtig. Je gaat overal rondkijken, bellen voor Politie/Ouders. En onder Coke, vliegt de tijd voorbij.
Iemand die ik ken gebruikt regelamtig Coke, hij/zij wilt echt degelijk stoppen maar kan het gewoon niet. Hij/zij heeft ook altijd spijt als alles opgesnoven is. ''Eens proberen'' begrijp ik, maar neem het van me aan, doe het niet meer dan 1x per week of je wordt verslaafd. Ik ben niet iemand die ongerust is of overdrijft, dit is de harde waarheid.