Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom je geen Coke moet gebruiken

Waarom je geen Coke moet gebruiken

62 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
t
tailsLid
01-01-2024, 00:00
#1
door dat verhaaltje krijg ik juist zin in coke :hearteyes:
r
rich28Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Kvind het allemaal wel meevallen. De grootste trek in coke heb je als je zuipt en dan heb je aan 50euro wel genoeg...net zoveel als drinken.
Nog nooit meegemaakt dat in na een avondje coke de volgende dag weer trek had. Zoals met alle drugs moet je het net elke dag gebruiken.
G
GiowLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zag het topic van Kim. Ik hoop dat ik met dit topic enkele mensen eraf kan houden. Laat ik er eerst bijzeggen dat ik zelf nog geen Coke heb gedaan dus het wordt wat moeilijk, alleen nog maar op tanden. Maar vertrouw me, ik heb er al veel mensen onderdoor zien gaan.

Waarschijnlijk (zoals veel jongeren beginnen). Drugs is al populair.
Maar Coke wordt veel gebruikt. En je denkt Wow, et wat vrienden.
''Dat moeten we eens 1x proberen''. Maar dan begint het. Eens proberen, ja, zoiets kan, iedereen is nieuwschierig. Maar dan moet je je jezelf duidelijk maken dat dit geen verslaving gaat worden.

Afspreken dat je dit Bv. 1 x per maand doet, en niet naar de Coke grijpen als je ergens problemen hebt. Ik heb hier al mensen op zien onderuitgaan.
Beginnen met eens 1 lijntje, 1 jaartje later, geen geld, werk, huis niets meer. Dit komt niet veel voor, maar het is een grote geldverspilling. Ga eens 5 Gr. op 1 nachtje halen, ben je al minimum 150 - 200 euro kwijt (als je een goede dealer hebt) anders 250 euro.

En als je het hebt, het is zo verslavend, leuk effect maar echt niet lang.
En veel heb je er niet aan, ook smaakt bij Coke een biertje beter, dan ga je dit automatisch ook meer drinken. Na een jaartje gebruik wordt je gewoon erg achterdochtig. Je gaat overal rondkijken, bellen voor Politie/Ouders. En onder Coke, vliegt de tijd voorbij.

Iemand die ik ken gebruikt regelamtig Coke, hij/zij wilt echt degelijk stoppen maar kan het gewoon niet. Hij/zij heeft ook altijd spijt als alles opgesnoven is. ''Eens proberen'' begrijp ik, maar neem het van me aan, doe het niet meer dan 1x per week of je wordt verslaafd. Ik ben niet iemand die ongerust is of overdrijft, dit is de harde waarheid.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#4
In principe zijn alle drugs wel verslavend, het ligt helemaal aan jezelf hoe ver je het laat gaat. Ikzelf gebruik ook wel eens regelmatig coke maar kan er gelukkig goed mee omgaan. Het is voor mij eigenlijk ook veel te duur om er verslaafd aan te raken. Met speed daarintegen heb ik soms wat mee moeite maar ook daar kan ik vanaf blijven als ik wil :) Op zich ben ik wel tevreden met mijn regelmatig maar gecontroleerd drugsgebruik :)
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#5
Coke is lekker, op z'n tijd :)
Alleen mijn portomonnee kan het vaak niet hebben, en dat is maar goed ook eigenlijk.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je mentaal niet sterk in je schoenen staat moet je er gewoon van afblijven. Ben je dat wel dan kan het geen kwaad om af en toe een grammetje op te snuiven. Ik vind het niet meer of minder 'verslavend' dan speed.
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Psycho_Chrono zei:
Ikzelf gebruik ook wel eens regelmatig coke maar kan er gelukkig goed mee omgaan.
Klik om te vergroten...

:rolleyes:
Wel eens regelmatig.... :grin:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#8
DonnieDark0 zei:
Psycho_Chrono zei:
Ikzelf gebruik ook wel eens regelmatig coke maar kan er gelukkig goed mee omgaan.
Klik om te vergroten...

:rolleyes:
Wel eens regelmatig.... :grin:
Klik om te vergroten...

hehehe I know, komt door mijn dialect witsuh....

Maar goed... af en toe dus:tongueout:
s
st anLid
01-01-2024, 00:00
#9
Aangezien je het zelf nog nooit gedaan hebt vind ik de OP niet erg overtuigend.
N
Natural_MysticLid
01-01-2024, 00:00
#10
st an zei:
Aangezien je het zelf nog nooit gedaan hebt vind ik de OP niet erg overtuigend.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het mee eens. Je kunt iets niet beoordelen zonder er zelf van af te weten.
P
PsychopathLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ten 1e: als je niet weet waar je het over hebt, praat er dan niet over, wij zijn je vrienden niet.

Ten 2e: €150 voor 5 gram als je een goeie dealer hebt, nou dat zal 9 van de 10 wel een klote dealer zijn want ga er dan maar vanuit dat het zooi is.

Ten 3e: Gebruik niet meer dan 1x per week anders raak je verslaafd, waar haal je die wijsheid vandaan? Niet iedereen is hetzelfde

Ten 4e: En je denkt, hoe weet jij wat ik denk?Ik ben niet door vrienden begonnen, ik was ergens lazerus op een feest, zag een hele berg op een tafel liggen, legt een lijn en huppekee.

Ten 5e: Bij coke ga je meer bier drinken? Waar haal je deze wijsheid vandaan, ik vind bier zowizo niet te zuipen en drink net zoveel als ik geen coke zou gebruiken.

Ten 6e: :leuk effect maar niet lang? Hoe weet jij dat? Ik zit altijd lekker lang in me roes hoor en hoe weet je dat het effect leuk is, als is geprobeerd?

Ten 7e: 1 lijntje en 12 jaar later nog steeds een huis en niet verslaafd

Ten 8e: Heb nog nooit me ouders of de politie gebeld

Ten 9e: Tijd gaat nog net zo snel

Conclusie: stfu en ftw
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik weet wel iets van coke af, uit eigen ervaring en vooral wa ik zie bij andere mensen.
en coke kan echt wel een fucking sluwe drugs zijn.
wat me vooral opvalt aan mensen die coke snuiven is da die hun eigen zelfs beliegen.
ik ben niet verslaafd, ik kan gerust zonder.
maar toch ook al hebt ge bijna geen geld meer, krijgt ge zin in coke dan zult ge coke gaan halen.
ook iets wa ik ook zelfs beetje aan mijn eigen begon te merken.
ben blij da ik het kotsbeu was die nest en vooral da geld weggooien en da spookt nog altijd in mijn kop terwijl ik echt tegen coke ben nu.
ik haat die drugs en toch als iemand een lijn aanbiedt zal ik nie rap nee zeggen.
coke is echt een drugs die serieus met uw kop loopt te fucken.
P
PsychopathLid
01-01-2024, 00:00
#13
ja dat is jou mening, ik vind de trippers meer met je hersens fucken en daar voel ik een grotere drang om dat te gebruiken als coke.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#14
nee man coke is echt de fucker van al

zelfs ik vind coke echt stomme drugs, maar toch als ik er aan denk krijg ik er zin in en ik zou een lijn nooit weigeren

xtc vond ik vroeger ook leuk, maar je mag me 10 gratis pillen geven en ik zou ze allemaal verkopen.. pillen vind ik namelijk wel chill, maar coke is gewoon zoiets war heel subtiel is maar toch ook wel leuk, dus daar zit em juist het gevaar..

en als je vrienden hebt zien ondergaan aan drugs, dan kan je er toch over meepraten :rolleyes:
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychopath zei:
ja dat is jou mening, ik vind de trippers meer met je hersens fucken en daar voel ik een grotere drang om dat te gebruiken als coke.
Klik om te vergroten...
ziet ge dat die mensen hun eigen voorliegen :wink:
gewoon eens een vraagje, om de hoeveel tijd ga je dan eens een grammetje coke halen?
P
PsychopathLid
01-01-2024, 00:00
#16
Op het moment? Op het moment ben ik geheel onthoudend, het komt af en toe wel is voor dat ik op een bijzondere gelegenheid alcohol haal maar voor de rest niks.
Ben zelfs gestopt met roken dit jaar :wink:

@jeller, als je vrienden hebt die er onderdoor zijn gegaan, dan weet je zelf nog steeds niet hoe coke voelt, wat het met jou doet etc dat bedoel ik
R
RoosJe16Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Coke is klote, en geweldig.

@ Psychopath
Je post komt wel erg doorgedramt over.
Voor jou is coke ideaal of wat probeer je er
nu mee te zeggen?

Als je ff goed nadenkt weet je zelf toch ook
dat het hardstikke verslavend is, of in ieder
geval kan zijn, bij bepaalde mensen.

Maar goed
b
basjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Coke is enorme troep, ik ben er helaas aan verslaafd en als ik zie wat het me de afgelopen 2 jaar voor ellende heeft opgebracht, kan ik het ook niet bevaaten van mezelf dat ik maar naar die trope blijf grijpen..

Voornaamste rede voor mij dat ik nogal wat prive problemen heb en ik daar vaak lang mee in me hoofd blijf rondlopen en dat dus een heleboel stres bezord.. Zodra ik een snuif coke neem vergeet ik alle dingen om me heen en beland ik in een roes wereld waar dat gezeur en gezeik niet plaats vind.. Vervolgens word je de volgende dag wakker en is het gezeur en gezeik er nog altijd alleen voel ik me nog ellendiger omdat ik de avond ervoor weer aan die zooi gezeten heb, dat het liedje weer van vooraf aan begint... Zo beland je dus een beetje in een circkel en dat is erg moeilijk om te doorbreken...

Kan iemand mij vertellen waar ik hier misschien lot genoten kan vinden en misschien mensen zijn die erover kunnen praten??? Ben hier pas sinds vandaag aangemeld en hoop dat ik hier misschien iets kan vinden wat me er bovenop helpt.. Ik weet je moet het uiteindelijk allemaal zelf doen en ben daar ook genoeg mee bezig geweest.. Alleen alles was tevergeefs

Geloof mij mensen blijf ervan af, het sloopt je en het sluipt erin
f
fluffy spacemeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
zal wel een enorm nutteloze opmerking van me zijn, maar ik vind t gewoon een saaie bedoeling!
S
SorryLid
01-01-2024, 00:00
#20
waarom hebben jullie het steeds over "ik raak niet verslaafd omdat ik het niet kan betalen"? Cocaïne is altijd wel te regelen waar ik woon, geld of geen geld...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."