#1
zeker legaliseren mensen gebruiken het toch wel en zo komt der betere toezicht over en weet je zeker dat je goede shit krijgt en zo belanden minder mensen in het ziekenhuis maar wel een leeftijd van 21 bij aankoop ![:wink:]()
Marla Singer zei:Ik vind dat alle drugs voor de veiligheid gelegaliseerd zouden moeten worden. Gewoon puur voor de controle die er dan op komt. Ik ben zelf absoluut geen fan van coke en zal het dus ook niet (weer) gaan gebruiken, omdat het plots legaal is. Ik denk dat dat voor een heleboel mensen geldt. Alcohol en nicotine zijn toch ook vrij verkrijgbaar? Niet alle mensen in onze maatschappij zijn hierdoor alcoholist of roker geworden.
En voor de liefhebbers is er dan tenminste zuiver spul, zonder al te veel versneden rotzooi er doorheen..... Lijkt me een stuk veiliger voor de volksgezondheid!
En kraampjes met drugs te koop op feesten lijkt me geen verantwoordelijke manier van legaliseren. Ik denk meer aan een soort apotheek waar men het kan kopen en waar toezicht is op de verkoop van veilige gebruikershoeveelheden....
Coke naar mijn mening zou gelegaliseerd moeten worden om verschillende redenen zoals individuele vrijheid, van sigaretten sterven jaarlijks nog altijd minstens 40 keer zoveel mensen als coke terwijl dat wel legaal is. Iedereen moet het recht hebben om te doen met zijn eigen lichaam wat hij wilt. Net zoals alcohol vroeger problemen veroorzaakte toen deze illigaal was, kan criminaliteit vermeden worden door legalisering. In Nederland zijn over het algemeen minder drugsproblemen omdat men minder streng is als het op cannabis aankomt. Meer controle op de verkoop zodat men weet wie koopt en verkoopt, bijsluiters worden mogelijk, minder stiekem gebruik zodat problemen onmiddelijk opgemerkt worden,...NexxtGen zei:Tuurlijk niet man, hoe belachelijk is dat. Voor veel mensen die liever geen verboden dingen willen halen vinden het ook het risico niet waard om coke (of andere drugs) te gebruiken. Heel die bereid-zijn-tot-kopen-grens valt dan helemaal weg! Dan zit dus écht half Nederland aan de coke, zeker omdat de prijs dan veel lager wordt, omdat het in grotere hoeveelheden zal worden geproduceerd.
En het is gewoon kutzooi en fucking slecht voor je lichaam, zoiets legaliseer je toch niet...![]()
Shiru zei:Coke naar mijn mening zou gelegaliseerd moeten worden om verschillende redenen zoals individuele vrijheid, van sigaretten sterven jaarlijks nog altijd minstens 40 keer zoveel mensen als coke terwijl dat wel legaal is. Iedereen moet het recht hebben om te doen met zijn eigen lichaam wat hij wilt. Net zoals alcohol vroeger problemen veroorzaakte toen deze illigaal was, kan criminaliteit vermeden worden door legalisering. In Nederland zijn over het algemeen minder drugsproblemen omdat men minder streng is als het op cannabis aankomt. Meer controle op de verkoop zodat men weet wie koopt en verkoopt, bijsluiters worden mogelijk, minder stiekem gebruik zodat problemen onmiddelijk opgemerkt worden,...NexxtGen zei:Tuurlijk niet man, hoe belachelijk is dat. Voor veel mensen die liever geen verboden dingen willen halen vinden het ook het risico niet waard om coke (of andere drugs) te gebruiken. Heel die bereid-zijn-tot-kopen-grens valt dan helemaal weg! Dan zit dus écht half Nederland aan de coke, zeker omdat de prijs dan veel lager wordt, omdat het in grotere hoeveelheden zal worden geproduceerd.
En het is gewoon kutzooi en fucking slecht voor je lichaam, zoiets legaliseer je toch niet...![]()
Als het om schadelijkheid gaat waarom zijn alcohol en tabak wel legaal en coke niet?

sando zei:legaliseren,waar gaan we naartoe???
Ik ben mijn vrouw verloren aan dat spul, mijn kindje is er zijn moedeer aan het verliezen ,ze vernietigd haar hele leven door coke ... Als je zoiets meemaakt en ziet gebeuren denk je toch wel even na .
Ze was zo een lieve vrouw en mama en door die rotzooi veranderd in een kil monster, stel dat het legaal zou zijn dan zouden er nog meer van die kille monsters gecreëerd wdn.
Ieder doet natuurlijk met zijn lijf wat ie wil, das waar maar ik ben er van overtuigd dat een groot deel van de coke-gebruikers (eventueel misbruikers) wenst dat ie er nooit mee begonnen was. Ik ben absoluut geen heilige , aan coke heb me echter nooit gewaagd en ik ben er verdorie blij om nu.
Aan de twijfelaars onder jullie of je het eens willen proberen, DOE HET GEWOON NIET, neem da risico gewoon niet, ik vind het net russische roulette spelen. Kicken natuurlijk maar onthou maar als je eenmaal de verkeerde weg op gaat dat de terugweg verschrikkelijk moeilijk is, misschien zelfs onhaalbaar.
Rest my case![]()
Dat bewijst dat men toch aan coke kan geraken, of het legaal is of niet. De dood van je vrouw had vermeden kunnen worden bij legalisering omdat er dan meer controle en overzicht is naar wie er gebruikt en hoeveel en maakt het mogelijk om optijd in te grijpen. Ook voorlichting en alles zou veel gemakkelijker zijn. Goed geïnformeerde mensen nemen minder risico's en weten ook waar ze mee bezig zijn. Ik heb vrienden die al jaren coke gebruiken zonder problemen. Er wordt zo in ons hoofd geduwd dat alle drugs slecht zijn terwijl er veel meer factoren meespelen.sando zei:legaliseren,waar gaan we naartoe???
Ik ben mijn vrouw verloren aan dat spul, mijn kindje is er zijn moedeer aan het verliezen ,ze vernietigd haar hele leven door coke ... Als je zoiets meemaakt en ziet gebeuren denk je toch wel even na.
Vind je dan dat roken en drinken ook illigaal moeten zijn (minstens 600.000 doden per jaar) aangezien coke minder slachtoffers eist(alle illigale drugs samengeteld is ongeveer 6000 doden aan overdosis per jaar). Heb je tegenargumenten voor wat ik in mijn eerdere post zei?No-Claim zei:Legaal maken is onzin, dat gaat waarschijnlijk nog meer schade aanrichten dan het al doet
Shiru zei:Dat bewijst dat men toch aan coke kan geraken, of het legaal is of niet. De dood van je vrouw had vermeden kunnen worden bij legalisering omdat er dan meer controle en overzicht is naar wie er gebruikt en hoeveel en maakt het mogelijk om optijd in te grijpen. Ook voorlichting en alles zou veel gemakkelijker zijn. Goed geïnformeerde mensen nemen minder risico's en weten ook waar ze mee bezig zijn. Ik heb vrienden die al jaren coke gebruiken zonder problemen. Er wordt zo in ons hoofd geduwd dat alle drugs slecht zijn terwijl er veel meer factoren meespelen.sando zei:legaliseren,waar gaan we naartoe???
Ik ben mijn vrouw verloren aan dat spul, mijn kindje is er zijn moedeer aan het verliezen ,ze vernietigd haar hele leven door coke ... Als je zoiets meemaakt en ziet gebeuren denk je toch wel even na.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."