Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZou coke gelegaliseerd moeten worden?

Zou coke gelegaliseerd moeten worden?

96 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
M
MajicLid
01-01-2024, 00:00
#1
zeker legaliseren mensen gebruiken het toch wel en zo komt der betere toezicht over en weet je zeker dat je goede shit krijgt en zo belanden minder mensen in het ziekenhuis maar wel een leeftijd van 21 bij aankoop :wink:
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kvind dat ze speed en/of xtc moeten legaliseren
Zie je t al voor je ; op een dik feest gewoon een kraampje met speed/xtc.
Geen gedoe meer met stiekem binnensmokkelen of opgelicht worden met rotzooi..
Maargoed, dat zal wel nooooit gelegaliseerd worden, helaas..
A
AllobrogezLid
01-01-2024, 00:00
#3
doe maar niet legaliseren.
brengt te veel risic's met zich mee.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind dat alle drugs voor de veiligheid gelegaliseerd zouden moeten worden. Gewoon puur voor de controle die er dan op komt. Ik ben zelf absoluut geen fan van coke en zal het dus ook niet (weer) gaan gebruiken, omdat het plots legaal is. Ik denk dat dat voor een heleboel mensen geldt. Alcohol en nicotine zijn toch ook vrij verkrijgbaar? Niet alle mensen in onze maatschappij zijn hierdoor alcoholist of roker geworden.
En voor de liefhebbers is er dan tenminste zuiver spul, zonder al te veel versneden rotzooi er doorheen..... Lijkt me een stuk veiliger voor de volksgezondheid!

En kraampjes met drugs te koop op feesten lijkt me geen verantwoordelijke manier van legaliseren. Ik denk meer aan een soort apotheek waar men het kan kopen en waar toezicht is op de verkoop van veilige gebruikershoeveelheden....
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#5
natuurlijk :tongueout:
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Marla Singer zei:
Ik vind dat alle drugs voor de veiligheid gelegaliseerd zouden moeten worden. Gewoon puur voor de controle die er dan op komt. Ik ben zelf absoluut geen fan van coke en zal het dus ook niet (weer) gaan gebruiken, omdat het plots legaal is. Ik denk dat dat voor een heleboel mensen geldt. Alcohol en nicotine zijn toch ook vrij verkrijgbaar? Niet alle mensen in onze maatschappij zijn hierdoor alcoholist of roker geworden.
En voor de liefhebbers is er dan tenminste zuiver spul, zonder al te veel versneden rotzooi er doorheen..... Lijkt me een stuk veiliger voor de volksgezondheid!

En kraampjes met drugs te koop op feesten lijkt me geen verantwoordelijke manier van legaliseren. Ik denk meer aan een soort apotheek waar men het kan kopen en waar toezicht is op de verkoop van veilige gebruikershoeveelheden....
Klik om te vergroten...

zal nooit gebeuren helaas
zie dit filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=f154e31otUY
d
de GTLid
01-01-2024, 00:00
#7
wat een vervelende zeurstem
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#8
is een accent wat je vaak hoort in California USA
N
NexxtGenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tuurlijk niet man, hoe belachelijk is dat. Voor veel mensen die liever geen verboden dingen willen halen vinden het ook het risico niet waard om coke (of andere drugs) te gebruiken. Heel die bereid-zijn-tot-kopen-grens valt dan helemaal weg! Dan zit dus écht half Nederland aan de coke, zeker omdat de prijs dan veel lager wordt, omdat het in grotere hoeveelheden zal worden geproduceerd.

En het is gewoon kutzooi en fucking slecht voor je lichaam, zoiets legaliseer je toch niet... :confused:
S
ShiruLid
01-01-2024, 00:00
#10
NexxtGen zei:
Tuurlijk niet man, hoe belachelijk is dat. Voor veel mensen die liever geen verboden dingen willen halen vinden het ook het risico niet waard om coke (of andere drugs) te gebruiken. Heel die bereid-zijn-tot-kopen-grens valt dan helemaal weg! Dan zit dus écht half Nederland aan de coke, zeker omdat de prijs dan veel lager wordt, omdat het in grotere hoeveelheden zal worden geproduceerd.

En het is gewoon kutzooi en fucking slecht voor je lichaam, zoiets legaliseer je toch niet... :confused:
Klik om te vergroten...
Coke naar mijn mening zou gelegaliseerd moeten worden om verschillende redenen zoals individuele vrijheid, van sigaretten sterven jaarlijks nog altijd minstens 40 keer zoveel mensen als coke terwijl dat wel legaal is. Iedereen moet het recht hebben om te doen met zijn eigen lichaam wat hij wilt. Net zoals alcohol vroeger problemen veroorzaakte toen deze illigaal was, kan criminaliteit vermeden worden door legalisering. In Nederland zijn over het algemeen minder drugsproblemen omdat men minder streng is als het op cannabis aankomt. Meer controle op de verkoop zodat men weet wie koopt en verkoopt, bijsluiters worden mogelijk, minder stiekem gebruik zodat problemen onmiddelijk opgemerkt worden,...


Als het om schadelijkheid gaat waarom zijn alcohol en tabak wel legaal en coke niet?
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#11
Shiru zei:
NexxtGen zei:
Tuurlijk niet man, hoe belachelijk is dat. Voor veel mensen die liever geen verboden dingen willen halen vinden het ook het risico niet waard om coke (of andere drugs) te gebruiken. Heel die bereid-zijn-tot-kopen-grens valt dan helemaal weg! Dan zit dus écht half Nederland aan de coke, zeker omdat de prijs dan veel lager wordt, omdat het in grotere hoeveelheden zal worden geproduceerd.

En het is gewoon kutzooi en fucking slecht voor je lichaam, zoiets legaliseer je toch niet... :confused:
Klik om te vergroten...
Coke naar mijn mening zou gelegaliseerd moeten worden om verschillende redenen zoals individuele vrijheid, van sigaretten sterven jaarlijks nog altijd minstens 40 keer zoveel mensen als coke terwijl dat wel legaal is. Iedereen moet het recht hebben om te doen met zijn eigen lichaam wat hij wilt. Net zoals alcohol vroeger problemen veroorzaakte toen deze illigaal was, kan criminaliteit vermeden worden door legalisering. In Nederland zijn over het algemeen minder drugsproblemen omdat men minder streng is als het op cannabis aankomt. Meer controle op de verkoop zodat men weet wie koopt en verkoopt, bijsluiters worden mogelijk, minder stiekem gebruik zodat problemen onmiddelijk opgemerkt worden,...


Als het om schadelijkheid gaat waarom zijn alcohol en tabak wel legaal en coke niet?
Klik om te vergroten...

Bij coke is ben jij niet de enige die er last van heeft. Een hoog percentage van de gebruikers rooft en steelt van anderen om drugs te betalen.
Veel domme mensen op deze aarde die er neit mee om kunenn gaan. Misschien ben jij er wel wijs genoeg voor om zo'n besluit zelf te maken, maar veel anderen niet.

Ik denk dat het legaliseren van coke in Nederland best goed zou kunnen uitpakken. Als het goedkoper is dan de illegale handel verwijnen al die drugshandelaren en is de spanning om te gebruiken voor de Nederlandse bevolking wat kleiner. Niet dat het in de supermarkt te koop zou moeten zijn, maar gewoon 10 punten in heel Nederland waar dat kan, maximumleeftijd 21. Echte junkies komen daar toch wel naar toe als daar goedkope goede coke is.
In Nederland kan je makkelijk aan coke komen mocht je besluiten te gebruiken, dat zal moeilijker worden als drugsdealers veel vraag naar hun coke verliezen door die afhaalpunten --> minder drugsdealers --> minder mensen die je iets aanbieden of motiveren te gebruiken.

Het is alleen vrij onuitvoerbaar. Andere landen gaan ons echt heel raar aankijken dan. En de media gaat er ook een ophef over maken waardoor meer mensen gaan snuiven omdat het spannend is.
s
sandoLid
01-01-2024, 00:00
#12
legaliseren :confused: ,waar gaan we naartoe???
Ik ben mijn vrouw verloren aan dat spul, mijn kindje is er zijn moedeer aan het verliezen ,ze vernietigd haar hele leven door coke ... Als je zoiets meemaakt en ziet gebeuren denk je toch wel even na .
Ze was zo een lieve vrouw en mama en door die rotzooi veranderd in een kil monster, stel dat het legaal zou zijn dan zouden er nog meer van die kille monsters gecreëerd wdn.
Ieder doet natuurlijk met zijn lijf wat ie wil, das waar maar ik ben er van overtuigd dat een groot deel van de coke-gebruikers (eventueel misbruikers) wenst dat ie er nooit mee begonnen was. Ik ben absoluut geen heilige , aan coke heb me echter nooit gewaagd en ik ben er verdorie blij om nu.
Aan de twijfelaars onder jullie of je het eens willen proberen, DOE HET GEWOON NIET, neem da risico gewoon niet, ik vind het net russische roulette spelen. Kicken natuurlijk maar onthou maar als je eenmaal de verkeerde weg op gaat dat de terugweg verschrikkelijk moeilijk is, misschien zelfs onhaalbaar.
Rest my case :stoned:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#13
sando zei:
legaliseren :confused: ,waar gaan we naartoe???
Ik ben mijn vrouw verloren aan dat spul, mijn kindje is er zijn moedeer aan het verliezen ,ze vernietigd haar hele leven door coke ... Als je zoiets meemaakt en ziet gebeuren denk je toch wel even na .
Ze was zo een lieve vrouw en mama en door die rotzooi veranderd in een kil monster, stel dat het legaal zou zijn dan zouden er nog meer van die kille monsters gecreëerd wdn.
Ieder doet natuurlijk met zijn lijf wat ie wil, das waar maar ik ben er van overtuigd dat een groot deel van de coke-gebruikers (eventueel misbruikers) wenst dat ie er nooit mee begonnen was. Ik ben absoluut geen heilige , aan coke heb me echter nooit gewaagd en ik ben er verdorie blij om nu.
Aan de twijfelaars onder jullie of je het eens willen proberen, DOE HET GEWOON NIET, neem da risico gewoon niet, ik vind het net russische roulette spelen. Kicken natuurlijk maar onthou maar als je eenmaal de verkeerde weg op gaat dat de terugweg verschrikkelijk moeilijk is, misschien zelfs onhaalbaar.
Rest my case :stoned:
Klik om te vergroten...

Ik vind je gelijk hebben wat betreft hoe erg een verslaving is, van jouw verhaal krijg ik echt een brok in mijn keel :(. Maar de reden van legalisatie moet ook niet zijn voor ons plezier, maar om illegale handel te stoppen. Gewoon een paar punten in Nederland waar junks hun coke makkelijk kunnen halen, niet zomaar de suoermarkt ofzo.
Zo komen mensen ook minder snel in aanraking met coke.

En een groot deel van dit forum is ook anti-coke hoor!
S
ShiruLid
01-01-2024, 00:00
#14
sando zei:
legaliseren :confused: ,waar gaan we naartoe???
Ik ben mijn vrouw verloren aan dat spul, mijn kindje is er zijn moedeer aan het verliezen ,ze vernietigd haar hele leven door coke ... Als je zoiets meemaakt en ziet gebeuren denk je toch wel even na.
Klik om te vergroten...
Dat bewijst dat men toch aan coke kan geraken, of het legaal is of niet. De dood van je vrouw had vermeden kunnen worden bij legalisering omdat er dan meer controle en overzicht is naar wie er gebruikt en hoeveel en maakt het mogelijk om optijd in te grijpen. Ook voorlichting en alles zou veel gemakkelijker zijn. Goed geïnformeerde mensen nemen minder risico's en weten ook waar ze mee bezig zijn. Ik heb vrienden die al jaren coke gebruiken zonder problemen. Er wordt zo in ons hoofd geduwd dat alle drugs slecht zijn terwijl er veel meer factoren meespelen.
M
MiriamLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nee, wel goedkoper
W
WakkoeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Niet legaliseren, op de zeer verslavende werking, en tig andere argumenten na, die hier al staan en ik geen 2e keer ga noemen, is het onzin dan minderjarigen er dan niet aan kunnen komen..

Kijk maar hoe het nu al gaat bij de coffeeshops, kindjes van 14 die voor de deur staan, elke "volwassene" vragen of hij/zij ook voor hun wil halen, sowiezo heb je altijd de "verstandige" mensen die het niet gaan gebruiken, maar het geen probleem vinden om voor hun medemens wat te halen..

Legaal maken is onzin, dat gaat waarschijnlijk nog meer schade aanrichten dan het al doet
S
ShiruLid
01-01-2024, 00:00
#17
No-Claim zei:
Legaal maken is onzin, dat gaat waarschijnlijk nog meer schade aanrichten dan het al doet
Klik om te vergroten...
Vind je dan dat roken en drinken ook illigaal moeten zijn (minstens 600.000 doden per jaar) aangezien coke minder slachtoffers eist(alle illigale drugs samengeteld is ongeveer 6000 doden aan overdosis per jaar). Heb je tegenargumenten voor wat ik in mijn eerdere post zei?
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#18
als coke gelegaliseerd zou worden zouden er steeds meer en meer mensen gezondheidproblemen krijgen, niet gaan werken, geen inkomsten brengen, geen sociale zekerheid meer,... zie je de cirkel al?
P
PMSLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re:

Shiru zei:
sando zei:
legaliseren :confused: ,waar gaan we naartoe???
Ik ben mijn vrouw verloren aan dat spul, mijn kindje is er zijn moedeer aan het verliezen ,ze vernietigd haar hele leven door coke ... Als je zoiets meemaakt en ziet gebeuren denk je toch wel even na.
Klik om te vergroten...
Dat bewijst dat men toch aan coke kan geraken, of het legaal is of niet. De dood van je vrouw had vermeden kunnen worden bij legalisering omdat er dan meer controle en overzicht is naar wie er gebruikt en hoeveel en maakt het mogelijk om optijd in te grijpen. Ook voorlichting en alles zou veel gemakkelijker zijn. Goed geïnformeerde mensen nemen minder risico's en weten ook waar ze mee bezig zijn. Ik heb vrienden die al jaren coke gebruiken zonder problemen. Er wordt zo in ons hoofd geduwd dat alle drugs slecht zijn terwijl er veel meer factoren meespelen.
Klik om te vergroten...

Hoe bedoel je concreet meer controle en overzicht ?
Als iemand stiekem coke wilt gebruiken, of he nu legaal of illegaal is, zl het hem/haar altijd lukken.
s
sandoLid
01-01-2024, 00:00
#20
stel dat je het legaliseert, hoeveel extra 'slachtoffers' zou je niet bij creëeren met het gebruik van coke? Mensen die nu ook wel eens een iets legaal proberen (jointje, alcohol...) bij gelegenheid gaan dan occasioneel ook eens een lijntje nemen ,WANT HET IS TOCH LEGAAL???
Legaal betekent nog altijd voor veel mensen dat het weinig kwaad kan, je kunt hier nu eenmaal niet omheen. Roken is legaal terwijl de grootste hoop wel goed genoeg weet hoe verslavend het is en wat het met je lichaam doet. Alcohol net hetzelfde, alleen dat je hier occasioneel nog fun mee hebt als je het met mate(n) gebruikt.Stel je eens voor, hoeveel mensen al niet met alcohol omkunnen, hoeveel het roken niet kunnen laten...als van die grote hoop nog maar 10% aan de coke gaat gaan we een mooie toekomst tegemoed.
Als je éénmaal aan de coke verslingerd bent is de fun er af. Gaan jullie het leven van jullie nakomelingen op het spel zetten voor een 'illusie' dat legaliseren van coke beter zou zijn voor de maatschappij???(prijs,kwaliteit,criminaliteit...)
Ik weet ook wel dat er tegenwind gaat komen zoals:iedereen doet met zijn lijf wat ie wil; legaal of niet gebruikers zul je altijd hebben en noem maar op...respect voor de mensen die op een verantwoorde wijze met coke omgaan, medelijden voor de mensen die dachten er op een verantwoorde manier mee kunnen om te gaan maar die nu jammer genoeg er achter zijn gekomen dat het toch niet zo onschuldig is.
In belgie is euthenasie al een wankel discussiepunt, iets wat wel voor bepaalde doelgroepen een oplossing kan betekenen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."