Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZou coke gelegaliseerd moeten worden?

Zou coke gelegaliseerd moeten worden?

96 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
C
CordiniLid
01-01-2024, 00:00
#1
T argument dat je toch nog dealers houdt wneer je coke legaliseert klopt enigzins wel, maar mensen gaan lijkt me tog voor de kwaliteit/veiligheid, waardoor deze sneller buitenspel worden gezet dan bij weed.

Zou t trouwus niet een id zijn om met zn allen een x een hoteletje te huren en dr is rustig over te praten? :rolleyes: op kosten van de regering uiteraard :sunglasses:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
cunt zei:
Deranged zei:
Kijk naar Amerika waar mensen worden opgesloten als ze een jointje roken. Ondertussen is wel Crystal Meth daar de populairste drug. Ik kan me voorstellen dat als je daar bij een dealer wat wiet haalt dat deze misschien wel eens de neiging zou kunnen hebben je wat crystal meth aan te bieden met alle gevolgen van dien. In de coffeeshop gebeurt dit niet en dat is al een belangrijk verschil. HAAL HET UIT HET CRIMINELE MILIEU. Drugs zijn er nou eenmaal, niks tegen te doen. En wat er nu gebeurt heeft alleen maar een averechts effect. Prachtig voorbeeld is natuurlijk weer Amerika die het wel leuk vond sterke drank te verbieden(drooglegging) dat resulteerde in de mafia die er tot op de dag van vandaag nog is.
Klik om te vergroten...
daar heb je wel een erg goed punt ..
maar vind dat er voor beide kanten wat te zeggen is, als het gelegaliseerd zou worden zou er wel erg goed over nagedacht moeten worden en een goed systeem bedacht moeten worden.
Klik om te vergroten...

Wat een rotwoord crimminelen :P Dyslexie noemen ze dat :P

Maareh, er zijn veel verschillende systemen te bedenken. Geef een paar jaar, en je kunt ze presenteren. Hulp bij het bedenken van deze systemen zullen we genoeg krijgen niet?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Frenky zei:
Sos legaliseren is totale bullshit, voordeel is dat de kwaliteit wel beter word, maar de criminele die erin dealen hou je toch wel net zoals bij wiet.

En die argumenten van wiet dat het minder gebruikt word hier dan in andere landen slaat nergens op, wiet kun je echt niet gaan vergelijke met cocaine.

"Zullen we eens een lijntje proberen jan? -Ja leuk, het is legaal dus blijkbaar is het niet zo erg!"

Dat slaat toch helemaal nergens op mensen..
Klik om te vergroten...

Mja, dat had ik ook toen ik voor de eerste keer blowde. Het is legaal dus het is heus niet zo slecht/verslavend. Maar bij de Harddrugs gaat het natuurlijk wel ff anders he? Door het als regering in de hand te hebben kan je er best voor zorgen dat bepaalde gebruikers minder gebruiken omdat het niet gegeven wordt. Dealers kunnen na legalisering nog harder aangepakt worden, en klikkers moeten beloond worden :)

Er zullen vast een paar mensen zijn die inderdaad denken, goh laten we dat ook eens proberen, het is legaal. Maar als zo iemand voor het eerst coke gehaald dan weten de verkopers dat en kunnen dan vertellen over de voor en nadelen. Denk je niet dat er een heleboel mensen zijn die zich dan bedenken?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ze moeten dan gewoon net als bij sigaretten van die waarschuwingen erbij doen.

SNUIVEN IS DODELIJK

SNUIVEN TIJDENS DE ZWANGERSCHAP IS SLECHT VOOR UW BABY

BESCHERM KINDEREN: LAAT HEN NIET UW LIJNTJE OPSNUIVEN

VAN SNUIVEN KRIJG JE EEN HEEL KLEIN PIEMELTJE
C
CordiniLid
01-01-2024, 00:00
#5
Deranged zei:
Ze moeten dan gewoon net als bij sigaretten van die waarschuwingen erbij doen.

SNUIVEN IS DODELIJK

SNUIVEN TIJDENS DE ZWANGERSCHAP IS SLECHT VOOR UW BABY

BESCHERM KINDEREN: LAAT HEN NIET UW LIJNTJE OPSNUIVEN

VAN SNUIVEN KRIJG JE EEN HEEL KLEIN PIEMELTJE
Klik om te vergroten...

Juist, heeft iemand t nummer van JP? :sunglasses:
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#6
Cordini zei:
Deranged zei:
Ze moeten dan gewoon net als bij sigaretten van die waarschuwingen erbij doen.

SNUIVEN IS DODELIJK

SNUIVEN TIJDENS DE ZWANGERSCHAP IS SLECHT VOOR UW BABY

BESCHERM KINDEREN: LAAT HEN NIET UW LIJNTJE OPSNUIVEN

VAN SNUIVEN KRIJG JE EEN HEEL KLEIN PIEMELTJE
Klik om te vergroten...

Juist, heeft iemand t nummer van JP? :sunglasses:
Klik om te vergroten...
whahahaha :mrgreen:
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#7
on topic, coke legaal maken is veel te schadelijk voor de bevolking, zie nu maar eens hoeveel lui wel eens blowen, terwijl sos 10x verslavender is...
C
CordiniLid
01-01-2024, 00:00
#8
ts zei:
on topic, coke legaal maken is veel te schadelijk voor de bevolking, zie nu maar eens hoeveel lui wel eens blowen, terwijl sos 10x verslavender is...
Klik om te vergroten...

Alcohol is ook legaal, en d'r zitten net zo veel of meer alcohol verslaafden in de afkickklinieken. Volgens mij zal bij goede voolichting het aantal verslaafden niet omhoog gaan. K denk ook dat t aantal alchohol verslaafden omlaag zal gaan bij goede voorlichting.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cordini zei:
ts zei:
on topic, coke legaal maken is veel te schadelijk voor de bevolking, zie nu maar eens hoeveel lui wel eens blowen, terwijl sos 10x verslavender is...
Klik om te vergroten...

Alcohol is ook legaal, en d'r zitten net zo veel of meer alcohol verslaafden in de afkickklinieken. Volgens mij zal bij goede voolichting het aantal verslaafden niet omhoog gaan. K denk ook dat t aantal alchohol verslaafden omlaag zal gaan bij goede voorlichting.
Klik om te vergroten...

Meer, beduidend meer alcohol verslaafden.
C
CordiniLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bal0n zei:
Meer, beduidend meer alcohol verslaafden.
Klik om te vergroten...

Nou zal dit volgens mij verminderen bij goede voorlichting. Is het bij coke dan niet hetzelfde?
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#11
In mijn opzicht ook, nu alleen de rechtse regeringspartijen er van overtuigen :).
F
Flashing MomentsLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik denk dat het aantal coke verslaafden omhoog zal gaan als mensen gemakkelijker en goedkoper aan coke kunnen komen..
de drempel om coke te gebruiken moet echt niet verlaagd worden.. t zou een regelrechte ramp zijn..
cocaine is stukken verslavender dan bijvoorbeeld drank... er zijn alleen meer drank verslaafden omdat drank legaal, goedkoper, makkelijker te krijgen en sociaal geaccepteerd is..
xtc mogen ze mag mij rustig legaliseren.. maar coke zeker niet..
F
Flashing MomentsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Cordini zei:
Bal0n zei:
Meer, beduidend meer alcohol verslaafden.
Klik om te vergroten...

Nou zal dit volgens mij verminderen bij goede voorlichting. Is het bij coke dan niet hetzelfde?
Klik om te vergroten...
ik denk dat de meeste mensen die coke of alcohol gebruiken donders goed weten wat de gevaren ervan zijn..
goede voorlichting geven zal misschien helpen tegen overdosering en zodat mensen weten wat ze moeten doen als t misgaat ed..
Maar wat een verslaving inhoudt begrijpen de meeste mensen toch pas als t telaat is
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flashing Moments zei:
Cordini zei:
Bal0n zei:
Meer, beduidend meer alcohol verslaafden.
Klik om te vergroten...

Nou zal dit volgens mij verminderen bij goede voorlichting. Is het bij coke dan niet hetzelfde?
Klik om te vergroten...
ik denk dat de meeste mensen die coke of alcohol gebruiken donders goed weten wat de gevaren ervan zijn..
goede voorlichting geven zal misschien helpen tegen overdosering en zodat mensen weten wat ze moeten doen als t misgaat ed..
Maar wat een verslaving inhoudt begrijpen de meeste mensen toch pas als t telaat is
Klik om te vergroten...
tottaly agree... :smoke:

geen enkele hard drug mag toegelaten worden,zeker geen middelen als coke en hero en shit!!!
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flashing Moments zei:
Cordini zei:
Bal0n zei:
Meer, beduidend meer alcohol verslaafden.
Klik om te vergroten...

Nou zal dit volgens mij verminderen bij goede voorlichting. Is het bij coke dan niet hetzelfde?
Klik om te vergroten...
ik denk dat de meeste mensen die coke of alcohol gebruiken donders goed weten wat de gevaren ervan zijn..
goede voorlichting geven zal misschien helpen tegen overdosering en zodat mensen weten wat ze moeten doen als t misgaat ed..
Maar wat een verslaving inhoudt begrijpen de meeste mensen toch pas als t telaat is
Klik om te vergroten...
ik denk dat veel mensen alcohol onderschatten hoor. veel mensen zien alcohol niet eens echt als een drug..
ikzelf ook niet voordat ik andere hd had gedaan.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flashing Moments zei:
Cordini zei:
Bal0n zei:
Meer, beduidend meer alcohol verslaafden.
Klik om te vergroten...

Nou zal dit volgens mij verminderen bij goede voorlichting. Is het bij coke dan niet hetzelfde?
Klik om te vergroten...
ik denk dat de meeste mensen die coke of alcohol gebruiken donders goed weten wat de gevaren ervan zijn..
goede voorlichting geven zal misschien helpen tegen overdosering en zodat mensen weten wat ze moeten doen als t misgaat ed..
Maar wat een verslaving inhoudt begrijpen de meeste mensen toch pas als t telaat is
Klik om te vergroten...

Dat is toch precies de reden dat het dan gelegaliseerd zou moeten worden? Omdat er minder ongelukken gebeuren?
F
Flashing MomentsLid
01-01-2024, 00:00
#17
goede voorliching kan ook zónder dat het gelegaliseerd wordt..
en legalisatie zorgt voor méér goed spul maar ook voor méér verslaafdenn.. slecht idee dus
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is maar de vraag of er meer verslaafden komen. Bovendien kan goede voorlichting een hoop voorkomen, maar je houdt dan de handel in het criminele circuit zonder dat er controle op is, dat is het probleem nou juist :wink:.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#19
mja, ze zouden er iig mee kunnen experimenteren? Iemand een artikel over onderzoek naar het effect van legaliseren oid?
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
hoewel ik denk dat het beter is om drugs uit de illigaliteit te halen omdat er dan controle kan zijn op de verkoop van goed/slecht. Aan de andere kant lijkt t me ook dat het dan te makkelijk te verkrijgen is en dat je dan het zelfde probleem gaat krijgen als met alcohol. Te jong aan kunnen schaffen, te makkelijk aan te komen. Ik denk dat nu nog altijd alcohol verslaving op 1 staat omdat het zo makkelijk te verkrijgen is? De meest jongeren zien er ook geen heil in om drugs te legaliseren
onderzoek door bnn

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."