Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZou coke gelegaliseerd moeten worden?

Zou coke gelegaliseerd moeten worden?

96 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
s
shakesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind van niet, cocaine is TE verslavend, ondervind het zelf op het moment.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja echt wel De hele dag legaal pijpjes kunnen roken :wave:
R
RottendNeusbeentjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
LEGALIZE

Legalize that good stuff!!!
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kim zei:
Ja echt wel De hele dag legaal pijpjes kunnen roken :wave:
Klik om te vergroten...

:openmouth:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben er voledig mee oneens, want het is veel te verslavend en veel schadelijker dan alcohol.. Het zou mss wel voor de geneeskunde mogen gelegaliseerd worden moest het er een nut in hebben maar verder niet
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Schadelijker dan alcohol?
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Vind hoe dan ook dat je drugs niet moet gaan legaleseren. Drugs gebruiken vormt nou eenmaal een groot risico, dus je zou het niet te makkelijk moeten maken voor mensen.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#8
tja alcohol is legaal...en gevaarlijker dan veel drugs qua dodental
en de kwaliteit is vaak slecht van coke...en het is duur

dus als er beter kwali op de markt komt door legalisering dan ja waarom niet
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Deranged zei:
Schadelijker dan alcohol?
Klik om te vergroten...
tuurlijk en vele verslavender ook.. alcojol kan je ook met mate drinken hé en alcohol is ook niet gezond maar ja iedereen eet wel eens frieten of chips, das ook niet gezond maar wel lekker.. rare vergelijking i know.. ik bedoel gewoon dat je dat voor de smaak doet en coke is eerder voor het effect alleen je denkt dat je die rotzooi lekker vind maar eigenlijk jaag je chemisch vuil door je neus
s
sneeuwuilLid
01-01-2024, 00:00
#10
legaliseren is totale onzin, omdat de drempel naar gebruik alleen maar lager wordt. de voorstanders van dit onderwerp menen dat ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen gebruik. maar dat is onzin want als je verslaafd bent gaat dit ten koste van je verantwoordelijkheid. daarbij komt nog eens dat mensen die gevoelig zijn voor verslavingen veel makkelijker en sneller en harder vallen dan anderen. maar uiteindelijk valt iedereen en is het slechts een kwestie van tijd. ook al is legaliseren goed voor de concurrentie, het lijdt uiteindelijk alleen maar tot meer gebruik. met alle sociale, maatschappelijke en financiele gevolgen van dien. de mensen die voor legaliseren zijn gaan uit van hun eigen korte termijn voordeel. dit is een totale nonsens illusie. want uiteindelijk gaan we allemaal naar de klote en staan we machteloos tegenover onze verslaving. we moeten de samenleving in bescherming nemen t o v anderen die hier hun voordeel mee willen doen, nog sterker denken hier hun voordeel mee te doen ten kostte van anderen. of je nu gaat legaliser of privatiseren, uiteindelijk ergeren we ons dood, en hebben we als consument er weinig voordeel bij gehad...? :angry: :angry: :angry: :wave:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
ALS het gelegaliseerd gaat worden, dan moet het wel beperkt verstrekt worden. Er moeten ook gesprekken komen met de gebruiker. Behalve verkoop van cocaine moet het ook mogelijk zijn om op dezelfde plek aan te geven dat je wil stoppen. (en je dus doorverwezen wordt, er busjes klaarstaan om naar een afkickkliniek te gaan etc)

Legaal coke kopen zou zeker wel zorgen voor verbetering, maar dan moet er wel een zekere controle komen op de gebruikers. En ja dat betekent dus dat de overheid zich met je leven bemoeit op het moment dat jij begint met coke.

Coke gebruiken (er verslaafd aan raken) betekent tenslotte je verantwoordelijkheid verliezen...

Er moet nog wel veel meer geregeld worden voor dat coke gelegaliseerd zou mogen worden imo.

Gaat iemand die net begint met coke een dealer op straat zoeken als hij weet dat hij/zij volgende maand weer 1 grammetje zuivere coke krijgt?
C
CordiniLid
01-01-2024, 00:00
#12
sneeuwuil zei:
legaliseren is totale onzin, omdat de drempel naar gebruik alleen maar lager wordt. de voorstanders van dit onderwerp menen dat ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen gebruik. maar dat is onzin want als je verslaafd bent gaat dit ten koste van je verantwoordelijkheid. daarbij.......
Klik om te vergroten...

Wat volgens mij vastaat is dat de bereikbaarheid (zeg maar hoe snel je d'r aan kan komen) de kans op verslaving verhoogt.

Als je daar dan vanuit gaat, en op ene of andere manier, de bereikbaarheid het zelfde kan houden, alleen de kwaliteit van de coke word gewaarborcht door de overheid, dan neem je toch juist de maatschappij in bescherming?

En over de lange termijn, als mensen idd zoiets als hun id moeten tonen bij het kopen van coke, dan kan in de gaten gehouden worden of deze persoon niet teveel gebruikt, is dit het geval, dan kan er tegelijk advies gegeven worden over minderen/afkicken.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als cocaïne zo gevaarlijk is, waarom laten we de handel op het moment dan over aan criminelen?
s
shakesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bal0n zei:
Als cocaïne zo gevaarlijk is, waarom laten we de handel op het moment dan over aan criminelen?
Klik om te vergroten...

Dat vind ik een slecht argument, dat kun je namelijk bij alles zegge wat illegaal/gevaarlijk is. Trouwens, ze laten de handel niet over aan de criminelen, de overheid kan er gewoon bar weinig tegen doen.

Dealers met slechtere coke zou je toch wel houde als het gelegaliseert zou worden, kijk maar naar wiet (ja is niet echt legaal, word gedoogt ik weet het) maar dat kun je ook gewoon in de shop halen maar alsnog heb je die dealers die rond rijde in hun bakkie om die zooi te verkopen.

Legaliseren van coke betekend dus gewoon dat je iedereen die meerderjarig is makkelijk aan goeie coke laat komen en dus nog sneller verslaafd word.

En ohja, als coke legaal zou zijn, zoude mensen die normaal nooit zoiets zoude probere het toch wel doen omdat het legaal is want "dan kan het toch niet zo slecht zijn?".

:openmouth:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Frenky zei:
Bal0n zei:
Als cocaïne zo gevaarlijk is, waarom laten we de handel op het moment dan over aan criminelen?
Klik om te vergroten...

Dat vind ik een slecht argument, dat kun je namelijk bij alles zegge wat illegaal/gevaarlijk is. Trouwens, ze laten de handel niet over aan de criminelen, de overheid kan er gewoon bar weinig tegen doen.

Dealers met slechtere coke zou je toch wel houde als het gelegaliseert zou worden, kijk maar naar wiet (ja is niet echt legaal, word gedoogt ik weet het) maar dat kun je ook gewoon in de shop halen maar alsnog heb je die dealers die rond rijde in hun bakkie om die zooi te verkopen.

Legaliseren van coke betekend dus gewoon dat je iedereen die meerderjarig is makkelijk aan goeie coke laat komen en dus nog sneller verslaafd word.

En ohja, als coke legaal zou zijn, zoude mensen die normaal nooit zoiets zoude probere het toch wel doen omdat het legaal is want "dan kan het toch niet zo slecht zijn?".

:openmouth:
Klik om te vergroten...

Dat kan je idd zeggen bij alles wat illegaal is, vrijheid blijheid he :wink:. Overigens bedoel ik met legalisering niet dat het voor iedereen vrij is te verkrijgen, het meot gereguleerd worden.

Alleen moet ik mijn "perfecte systeem" nog altijd eens uitdenken :).
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bal0n zei:
Alleen moet ik mijn "perfecte systeem" nog altijd eens uitdenken :).
Klik om te vergroten...
haha ja ik zit er ook vaak over na te denken :P
want ben het er deels mee eens dat het goed zou zijn om het te legaliseren maar aan de andere kant ben ik er ook heel erg tegen..
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
cunt zei:
Bal0n zei:
Alleen moet ik mijn "perfecte systeem" nog altijd eens uitdenken :).
Klik om te vergroten...
haha ja ik zit er ook vaak over na te denken :P
want ben het er deels mee eens dat het goed zou zijn om het te legaliseren maar aan de andere kant ben ik er ook heel erg tegen..
Klik om te vergroten...

Zullen wij later (als al die domme oudjes overleden zijn of vermoord) Het systeem dan maar eens flink aanpassen?

Ik neem wel wat coffeeshops onder m'n hoede :wink: Kan wel wat medewerkers regelen die veel kennis van drugs hebben en op een tactische manier advies kunnen geven :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."