Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZou coke gelegaliseerd moeten worden?

Zou coke gelegaliseerd moeten worden?

96 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
C
CordiniLid
01-01-2024, 00:00
#1
sneeuwuil zei:
legaliseren is totale onzin, omdat de drempel naar gebruik alleen maar lager wordt. de voorstanders van dit onderwerp menen dat ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen gebruik. maar dat is onzin want als je verslaafd bent gaat dit ten koste van je verantwoordelijkheid. daarbij.......
Klik om te vergroten...

Wat volgens mij vastaat is dat de bereikbaarheid (zeg maar hoe snel je d'r aan kan komen) de kans op verslaving verhoogt.

Als je daar dan vanuit gaat, en op ene of andere manier, de bereikbaarheid het zelfde kan houden, alleen de kwaliteit van de coke word gewaarborcht door de overheid, dan neem je toch juist de maatschappij in bescherming?

En over de lange termijn, als mensen idd zoiets als hun id moeten tonen bij het kopen van coke, dan kan in de gaten gehouden worden of deze persoon niet teveel gebruikt, is dit het geval, dan kan er tegelijk advies gegeven worden over minderen/afkicken.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als cocaïne zo gevaarlijk is, waarom laten we de handel op het moment dan over aan criminelen?
s
shakesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bal0n zei:
Als cocaïne zo gevaarlijk is, waarom laten we de handel op het moment dan over aan criminelen?
Klik om te vergroten...

Dat vind ik een slecht argument, dat kun je namelijk bij alles zegge wat illegaal/gevaarlijk is. Trouwens, ze laten de handel niet over aan de criminelen, de overheid kan er gewoon bar weinig tegen doen.

Dealers met slechtere coke zou je toch wel houde als het gelegaliseert zou worden, kijk maar naar wiet (ja is niet echt legaal, word gedoogt ik weet het) maar dat kun je ook gewoon in de shop halen maar alsnog heb je die dealers die rond rijde in hun bakkie om die zooi te verkopen.

Legaliseren van coke betekend dus gewoon dat je iedereen die meerderjarig is makkelijk aan goeie coke laat komen en dus nog sneller verslaafd word.

En ohja, als coke legaal zou zijn, zoude mensen die normaal nooit zoiets zoude probere het toch wel doen omdat het legaal is want "dan kan het toch niet zo slecht zijn?".

:openmouth:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#4
Frenky zei:
Bal0n zei:
Als cocaïne zo gevaarlijk is, waarom laten we de handel op het moment dan over aan criminelen?
Klik om te vergroten...

Dat vind ik een slecht argument, dat kun je namelijk bij alles zegge wat illegaal/gevaarlijk is. Trouwens, ze laten de handel niet over aan de criminelen, de overheid kan er gewoon bar weinig tegen doen.

Dealers met slechtere coke zou je toch wel houde als het gelegaliseert zou worden, kijk maar naar wiet (ja is niet echt legaal, word gedoogt ik weet het) maar dat kun je ook gewoon in de shop halen maar alsnog heb je die dealers die rond rijde in hun bakkie om die zooi te verkopen.

Legaliseren van coke betekend dus gewoon dat je iedereen die meerderjarig is makkelijk aan goeie coke laat komen en dus nog sneller verslaafd word.

En ohja, als coke legaal zou zijn, zoude mensen die normaal nooit zoiets zoude probere het toch wel doen omdat het legaal is want "dan kan het toch niet zo slecht zijn?".

:openmouth:
Klik om te vergroten...

Dat kan je idd zeggen bij alles wat illegaal is, vrijheid blijheid he :wink:. Overigens bedoel ik met legalisering niet dat het voor iedereen vrij is te verkrijgen, het meot gereguleerd worden.

Alleen moet ik mijn "perfecte systeem" nog altijd eens uitdenken :).
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bal0n zei:
Alleen moet ik mijn "perfecte systeem" nog altijd eens uitdenken :).
Klik om te vergroten...
haha ja ik zit er ook vaak over na te denken :P
want ben het er deels mee eens dat het goed zou zijn om het te legaliseren maar aan de andere kant ben ik er ook heel erg tegen..
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
cunt zei:
Bal0n zei:
Alleen moet ik mijn "perfecte systeem" nog altijd eens uitdenken :).
Klik om te vergroten...
haha ja ik zit er ook vaak over na te denken :P
want ben het er deels mee eens dat het goed zou zijn om het te legaliseren maar aan de andere kant ben ik er ook heel erg tegen..
Klik om te vergroten...

Zullen wij later (als al die domme oudjes overleden zijn of vermoord) Het systeem dan maar eens flink aanpassen?

Ik neem wel wat coffeeshops onder m'n hoede :wink: Kan wel wat medewerkers regelen die veel kennis van drugs hebben en op een tactische manier advies kunnen geven :tearsofjoy:
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#7
SpacingBen zei:
cunt zei:
Bal0n zei:
Alleen moet ik mijn "perfecte systeem" nog altijd eens uitdenken :).
Klik om te vergroten...
haha ja ik zit er ook vaak over na te denken :P
want ben het er deels mee eens dat het goed zou zijn om het te legaliseren maar aan de andere kant ben ik er ook heel erg tegen..
Klik om te vergroten...

Zullen wij later (als al die domme oudjes overleden zijn of vermoord) Het systeem dan maar eens flink aanpassen?

Ik neem wel wat coffeeshops onder m'n hoede :wink: Kan wel wat medewerkers regelen die veel kennis van drugs hebben en op een tactische manier advies kunnen geven :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
hahaha strak plan :P
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#8
sneeuwuil zei:
legaliseren is totale onzin, omdat de drempel naar gebruik alleen maar lager wordt. de voorstanders van dit onderwerp menen dat ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen gebruik. maar dat is onzin want als je verslaafd bent gaat dit ten koste van je verantwoordelijkheid. daarbij komt nog eens dat mensen die gevoelig zijn voor verslavingen veel makkelijker en sneller en harder vallen dan anderen. maar uiteindelijk valt iedereen en is het slechts een kwestie van tijd. ook al is legaliseren goed voor de concurrentie, het lijdt uiteindelijk alleen maar tot meer gebruik. met alle sociale, maatschappelijke en financiele gevolgen van dien. de mensen die voor legaliseren zijn gaan uit van hun eigen korte termijn voordeel. dit is een totale nonsens illusie. want uiteindelijk gaan we allemaal naar de klote en staan we machteloos tegenover onze verslaving. we moeten de samenleving in bescherming nemen t o v anderen die hier hun voordeel mee willen doen, nog sterker denken hier hun voordeel mee te doen ten kostte van anderen. of je nu gaat legaliser of privatiseren, uiteindelijk ergeren we ons dood, en hebben we als consument er weinig voordeel bij gehad...? :angry: :angry: :angry: :wave:
Klik om te vergroten...

ik geef je volledig gelijk.. jij kan het ook weten als ex-verslaafde natuurlijk

alcohol is mss legaal maar nog lang niet zo verslavend als coke
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is grote bullshit omdat Nederland een van de landen blijkt te zijn met het minste cannabisgebruik. Het is hier inmiddels bewezen dat legalisering NIET leid tot meer gebruik, en ja het is iemands eigen zaak of hij gebruikt of niet. En als iemand echt coke moet hebben dan hoeft ie maar ff de stad in te gaan paar gastjes aan te spreken en hij heeft t. Het tegenhouden van hele kilo's heeft dus weinig zin, het is er toch wel. Dit schijnheilige moraalriddergedrag moet stoppen. Ik bepaal zelf wel of ik m'n leven verkloot of niet, heb ik geen Harry Potter voor nodig.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Deranged zei:
Het is grote bullshit omdat Nederland een van de landen blijkt te zijn met het minste cannabisgebruik. Het is hier inmiddels bewezen dat legalisering NIET leid tot meer gebruik, en ja het is iemands eigen zaak of hij gebruikt of niet. En als iemand echt coke moet hebben dan hoeft ie maar ff de stad in te gaan paar gastjes aan te spreken en hij heeft t. Het tegenhouden van hele kilo's heeft dus weinig zin, het is er toch wel. Dit schijnheilige moraalriddergedrag moet stoppen. Ik bepaal zelf wel of ik m'n leven verkloot of niet, heb ik geen Harry Potter voor nodig.
Klik om te vergroten...

Mja, legalisering is echt niks mis mee. Snap sneeuwvuils reactie wel, maar bij legalisering is er al zoveel verbetering voor de gebruikers. Juist daarom is het misschien aantrekkelijk, maar is nog altijd beter dan al die junks die nu op het verkeerde pad blijven (omdat ze drugs kopen van boeven zijn het zelf ook criminelen)

Naja, kan nu ook ff niet argumenteren ook :P

Dan maar gewoon simpel gezegd: Omdat drugs nu illegaal zijn, wordt je als drugs gebruiker crimineel en wordt je gedwongen met criminilen in alle soorten en maten om te gaan. Zo is de stap om crimmnele activiteiten te ondernemen ook kleiner...

Als je drugs legaliseert, krijg je gezellige huisjes waar je drugs kunt gebruiken zonder dat je daar op afgekeurd wordt. Verder kun je altijd gebruiken in een veilige omgeving en zijn er altijd nog de verkopers om je verhaal bij kwijt te kunnen en te praten over je (mis)gebruik.

Kan je nagaan hoeveel meer voordelen dan nadelen er zijn als je dit uitwerkt!
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#11
je mag bij crimineel gerust een M weg laten hoor :wink:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kijk naar Amerika waar mensen worden opgesloten als ze een jointje roken. Ondertussen is wel Crystal Meth daar de populairste drug. Ik kan me voorstellen dat als je daar bij een dealer wat wiet haalt dat deze misschien wel eens de neiging zou kunnen hebben je wat crystal meth aan te bieden met alle gevolgen van dien. In de coffeeshop gebeurt dit niet en dat is al een belangrijk verschil. HAAL HET UIT HET CRIMINELE MILIEU. Drugs zijn er nou eenmaal, niks tegen te doen. En wat er nu gebeurt heeft alleen maar een averechts effect. Prachtig voorbeeld is natuurlijk weer Amerika die het wel leuk vond sterke drank te verbieden(drooglegging) dat resulteerde in de mafia die er tot op de dag van vandaag nog is.
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#13
Deranged zei:
Kijk naar Amerika waar mensen worden opgesloten als ze een jointje roken. Ondertussen is wel Crystal Meth daar de populairste drug. Ik kan me voorstellen dat als je daar bij een dealer wat wiet haalt dat deze misschien wel eens de neiging zou kunnen hebben je wat crystal meth aan te bieden met alle gevolgen van dien. In de coffeeshop gebeurt dit niet en dat is al een belangrijk verschil. HAAL HET UIT HET CRIMINELE MILIEU. Drugs zijn er nou eenmaal, niks tegen te doen. En wat er nu gebeurt heeft alleen maar een averechts effect. Prachtig voorbeeld is natuurlijk weer Amerika die het wel leuk vond sterke drank te verbieden(drooglegging) dat resulteerde in de mafia die er tot op de dag van vandaag nog is.
Klik om te vergroten...
daar heb je wel een erg goed punt ..
maar vind dat er voor beide kanten wat te zeggen is, als het gelegaliseerd zou worden zou er wel erg goed over nagedacht moeten worden en een goed systeem bedacht moeten worden.
s
shakesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sos legaliseren is totale bullshit, voordeel is dat de kwaliteit wel beter word, maar de criminele die erin dealen hou je toch wel net zoals bij wiet.

En die argumenten van wiet dat het minder gebruikt word hier dan in andere landen slaat nergens op, wiet kun je echt niet gaan vergelijke met cocaine.

"Zullen we eens een lijntje proberen jan? -Ja leuk, het is legaal dus blijkbaar is het niet zo erg!"

Dat slaat toch helemaal nergens op mensen..
C
CordiniLid
01-01-2024, 00:00
#15
T argument dat je toch nog dealers houdt wneer je coke legaliseert klopt enigzins wel, maar mensen gaan lijkt me tog voor de kwaliteit/veiligheid, waardoor deze sneller buitenspel worden gezet dan bij weed.

Zou t trouwus niet een id zijn om met zn allen een x een hoteletje te huren en dr is rustig over te praten? :rolleyes: op kosten van de regering uiteraard :sunglasses:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
cunt zei:
Deranged zei:
Kijk naar Amerika waar mensen worden opgesloten als ze een jointje roken. Ondertussen is wel Crystal Meth daar de populairste drug. Ik kan me voorstellen dat als je daar bij een dealer wat wiet haalt dat deze misschien wel eens de neiging zou kunnen hebben je wat crystal meth aan te bieden met alle gevolgen van dien. In de coffeeshop gebeurt dit niet en dat is al een belangrijk verschil. HAAL HET UIT HET CRIMINELE MILIEU. Drugs zijn er nou eenmaal, niks tegen te doen. En wat er nu gebeurt heeft alleen maar een averechts effect. Prachtig voorbeeld is natuurlijk weer Amerika die het wel leuk vond sterke drank te verbieden(drooglegging) dat resulteerde in de mafia die er tot op de dag van vandaag nog is.
Klik om te vergroten...
daar heb je wel een erg goed punt ..
maar vind dat er voor beide kanten wat te zeggen is, als het gelegaliseerd zou worden zou er wel erg goed over nagedacht moeten worden en een goed systeem bedacht moeten worden.
Klik om te vergroten...

Wat een rotwoord crimminelen :P Dyslexie noemen ze dat :P

Maareh, er zijn veel verschillende systemen te bedenken. Geef een paar jaar, en je kunt ze presenteren. Hulp bij het bedenken van deze systemen zullen we genoeg krijgen niet?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Frenky zei:
Sos legaliseren is totale bullshit, voordeel is dat de kwaliteit wel beter word, maar de criminele die erin dealen hou je toch wel net zoals bij wiet.

En die argumenten van wiet dat het minder gebruikt word hier dan in andere landen slaat nergens op, wiet kun je echt niet gaan vergelijke met cocaine.

"Zullen we eens een lijntje proberen jan? -Ja leuk, het is legaal dus blijkbaar is het niet zo erg!"

Dat slaat toch helemaal nergens op mensen..
Klik om te vergroten...

Mja, dat had ik ook toen ik voor de eerste keer blowde. Het is legaal dus het is heus niet zo slecht/verslavend. Maar bij de Harddrugs gaat het natuurlijk wel ff anders he? Door het als regering in de hand te hebben kan je er best voor zorgen dat bepaalde gebruikers minder gebruiken omdat het niet gegeven wordt. Dealers kunnen na legalisering nog harder aangepakt worden, en klikkers moeten beloond worden :)

Er zullen vast een paar mensen zijn die inderdaad denken, goh laten we dat ook eens proberen, het is legaal. Maar als zo iemand voor het eerst coke gehaald dan weten de verkopers dat en kunnen dan vertellen over de voor en nadelen. Denk je niet dat er een heleboel mensen zijn die zich dan bedenken?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ze moeten dan gewoon net als bij sigaretten van die waarschuwingen erbij doen.

SNUIVEN IS DODELIJK

SNUIVEN TIJDENS DE ZWANGERSCHAP IS SLECHT VOOR UW BABY

BESCHERM KINDEREN: LAAT HEN NIET UW LIJNTJE OPSNUIVEN

VAN SNUIVEN KRIJG JE EEN HEEL KLEIN PIEMELTJE
C
CordiniLid
01-01-2024, 00:00
#19
Deranged zei:
Ze moeten dan gewoon net als bij sigaretten van die waarschuwingen erbij doen.

SNUIVEN IS DODELIJK

SNUIVEN TIJDENS DE ZWANGERSCHAP IS SLECHT VOOR UW BABY

BESCHERM KINDEREN: LAAT HEN NIET UW LIJNTJE OPSNUIVEN

VAN SNUIVEN KRIJG JE EEN HEEL KLEIN PIEMELTJE
Klik om te vergroten...

Juist, heeft iemand t nummer van JP? :sunglasses:
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#20
Cordini zei:
Deranged zei:
Ze moeten dan gewoon net als bij sigaretten van die waarschuwingen erbij doen.

SNUIVEN IS DODELIJK

SNUIVEN TIJDENS DE ZWANGERSCHAP IS SLECHT VOOR UW BABY

BESCHERM KINDEREN: LAAT HEN NIET UW LIJNTJE OPSNUIVEN

VAN SNUIVEN KRIJG JE EEN HEEL KLEIN PIEMELTJE
Klik om te vergroten...

Juist, heeft iemand t nummer van JP? :sunglasses:
Klik om te vergroten...
whahahaha :mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."