#1
[Zeni] zei:Kan je misschien uitleggen waarom?Angramar Temenos zei:maar er zijn een paar principes die ik heb qua drugsgebruik en een daarvan is dat ik ver uit de buurt van naalden blijf.
Zelf vind ik IV/IM gewoon een manier van administratie die in sommige situaties voordelen biedt. Maar meestal wordt deze manier geassocieerd met het junky drugsgebruik en daardoor een beetje gemarginaliseerd. Hierdoor heeft het grootste deel van de mensen de volgende (onlogische) reactie: pilletjes pakken en snuiven allemaal goed en wel maar spuiten, ho maar, dat is echt erover.
Ze beoordelen op de manier van gebruik ipv het gebruik zelf of over welke drugs het gaat. Wat propaganda wel allemaal niet kan forceren. :/
Verrassend genoeg zie ik deze reactie ook bij veel recreatieve druggebruikers. Vandaar mijn vraag.
Nou, de enige drug waarbij IV/IM administratie me nuttig lijkt behalve opiaten/coke lijkt me Ketamine; En een K-hole die ik ook kan bereiken door een veel hogere dosis oraal te nemen lijkt het me niet waard...
Verder lijkt het me onhygienisch (direct in de bloedbaan iets injecteren waarvan je de zuiverheid niet weet, zelfs als het getest is kan er iets in zitten waar je ziek van wordt, tenzij tactus ook test op allerlei virussen).
Ik gebruik vooral psychedelics, en de meerwaarde van injecteren hierbij lijkt me niet echt.. Ik kan ook gewoon meer nemen. IM/IV lijkt me vooral een RoA voor als je een zo hard mogelijke rush uit zo weinig mogelijk drugs wil halen; Gebruiken om het gebruiken, niet om een leuke situatie al leuker te maken. Ik weet eig ook bij god niet wat ik zou moeten spuiten; Als ik keta doe doe ik dat voor een prettige, sociale roes (en dat is dan 1x in de 2 maanden,) niet om totaal weg te zijn. LSD doe ik redelijk vaak, maar al zou ik willen, vind maar steriele liquid lsd..
Ik marginaliseer ook niet tegen specifieke drugs, het is uiteindelijk altijd de gebruiker die onverantwoord is, niet een drug; Als je eens per maand een pijp crack kan roken om daarna een shot heroine (met steriele naald en steriele heroine) te zetten en er verder van af blijft vind ik je net zo min een junk als iemand die even vaak lsd, mdma of speed doet. Het punt is vooral dat de meeste mensen dat niet kunnen.
...en ik ben bang voor naalden

