Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCoke een keertje proberen, doen of niet?

Coke een keertje proberen, doen of niet?

138 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#1
knolselderij zei:
jahooor? zei:
Ik heb het vorig weekend voor de 2 keer gedaan, voor de eerste keer goed. En moet zeggen vond er niet zo veel aan eerlijk gezegt.
Klik om te vergroten...

vond ik ook niet en later heb ik het nog veelste vaak gedaan
Klik om te vergroten...
ik denk dat dat ook te maken heeft met de gedachte; als zoveel mensen t zo lekker vinden, dan moet ik het gewoon weer proberen, misschien werkt het dan wel?"

de hoop om het dan wel zo te ervaren, ook al is dat specifieke gevoel niet mogelijk. zo sluipt t er wel lekker snel in lijkt me
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Nouja, dat is ook niet gelogen imo :P Dag 2 is altijd het fijnst :rolleyes: :tearsofjoy:
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#3
W.F.L. zei:
k00k zei:
Ja... kan gebeuren.

Heb gister nog maar eens lekker gepunt (A) Nu is het weer weg voor een tijdje :kots:
Klik om te vergroten...

En dan komt het ineens nog veel heviger terug :)

Een craving raak je niet vanaf door toe te geven aan je verslaving. In het begin lijkt dat misschien zo, maar komt daarna in volle hevigheid (of heviger, als je vaak gebruikt hebt) terug, maakt zich vaak ook total random van je meester. Berusten in het probleem en denken dat af en toe coke wel kan.. Ik ga dan alleen meer en meer gebruiken hoe meer tijd er verstrijkt. Je kan wel eens lelijk bedrogen uitkomen op deze manier, en je ziet het ook niet echt aankomen ofzo.. (Hoewel als ik jouw post lees ik geneigd ben om te denken van wel maar het maakt natuurlijk geen indruk. Deed het op mij ook niet :grin:)
Klik om te vergroten...

Gelukkig ben ik jou niet :grin: Ik heb geen craving meer gehad daarna. Nu nog steeds niet, en ben afgelopen weekend en gister gewoon uitgegaan zonder te gebruiken (wel eraan gedacht, maar geen sterke drang om het te regelen).

Het is sowieso ook zo dat ik geen nummer van dealers heb, en dat ik het zelf niet op zak hou. (ter bescherming van mezelf).
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#4
't zelf eegisteren ondertussen ook alweer voor de 4e x "geporbeerd" en weer vond ik het zo half-half. 't ging ook niet zozeer om het coke-gebruiken maar gewoon puur om het iets-gebruiken en vond t weer tegenvallen.

kvind coke toch een beetje overrated :openmouth:
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#5
TRAVOLTA zei:
't zelf eegisteren ondertussen ook alweer voor de 4e x "geporbeerd" en weer vond ik het zo half-half. 't ging ook niet zozeer om het coke-gebruiken maar gewoon puur om het iets-gebruiken en vond t weer tegenvallen.

kvind coke toch een beetje overrated :openmouth:
Klik om te vergroten...

Ja zoiets vind ik ook, het coke gevoel voel je niet echt :P het is gewoon meer het gevoel om het te gebruiken.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat komt wel :)

Kan me nog goed herinneren dat ik mijn eerste paar lijntjes ook weinig boeiends aan vond. Gebruikte toen vooral speed en dat WAS veel leuker.

Ja, tot ik een keer teveel kocht, anderhalve gram opsnoof, coke en alcohol combineerde, en hoe vaker je gebruikt hoe beter het wordt.. De moment dat je gaat craven en coke gaat gebruiken zal er plots wel wat meer aan zijn dan "weinig".. Coke is iets heel verraderlijk! Onderschat het niet. Het is de meest gebruikte drug op wiet na en dat heeft een heel goede reden, en dat heeft weinig met het imago ervan te maken.

Coke is niet te vergelijken met andere drugs wat mij betreft, het heeft veel meer in zijn mars dan het aanvankelijk laat zien. Trap daar niet in zou ik zeggen, want terwijl je de potentie ervan ontdekt, dán snap je pas waarom het gevaarlijk is :)

Gebruiken kan geen kwaad, maar als ik je een goede tip mag geven, koop dan gewoon wat je nodig hebt voor een avond en zeker niet meer. En laat RUIM voldoende tijd tussen je gebruik in, want hoe korter die interval wordt, hoe meer je gaat craven (zoals met roken).

De langste pauze die ik ooit gehad heb sinds ik de craving te pakken heb is 5 weken. Na een weekend veel snuiven en basen. Ik heb het nu 4 weken niet meer gebruikt, daarvoor een gram en daarvoor een week lang basen, 4-5g of iets dergelijks. Na een week lang snuiven daarvoor 2 weken zonder cravings leven. Ineens toch weer gaan. Vaker op een maand dan ik wou gaa. Wat maak je daarvan? Blij dat je mij niet bent? :)

Het blijft een raar iets en het is extreem onvoorspelbaar. Hou dat in gedachten de volgende keer dat je punt om je craving weg te werken. :grin:

Het is wel een geruststellende gedachte om te weten dat coke naïeve sukkels zoals ik er 1 was een mes in de rug steekt. Naïevelingen leren het denk ik nog wel.

Ik ben er nog steeds niet uit of het aan mij ligt of de coke, maar ik denk een beetje van beide :)
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat het vooral aan jou ligt. Ik heb sinds mijn laatste keer gebruik geen craving meer gehad. Simpelweg omdat ik het veel te druk heb met mijn studie. Ik heb niet eens de tijd om eraan te denken, of craving 'op te wekken'.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#8
k00k zei:
Ik denk dat het vooral aan jou ligt. Ik heb sinds mijn laatste keer gebruik geen craving meer gehad. Simpelweg omdat ik het veel te druk heb met mijn studie. Ik heb niet eens de tijd om eraan te denken, of craving 'op te wekken'.
Klik om te vergroten...

Ja en wat als je het opeens een tijdje rustig hebt??
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#9
ik ben bewust van 't risico en moet zeggen dat de laatste 3 x toch erg snel op elkaar gevolgd zijn (1 per maand) in tegenstelling tot de 1e x (11 maanden daarvoor).

MAARRRR, ik kan zonder twijfel zeggen dat de 1e x 10000000x beter was dan alle anderen. komt waarschijnlijk ook door 't alcoholgebruik en de hoeveelheid (en misschien ook een beetje kwaliteit?). maar toen hebben we eerst zoveel gedronken dat we amper konden lopen -nog net niet alles onderkotsten- om vervolgens anderhalve gram weg te kunnen werken. de andere keren waren maar so-so vergeleken met toen :).

nu weer even (Minstens) n half jaar wachten*
M
MathesonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Is het dan juist niet de potentie van de coke waar je steeds benieuwder naar wordt waardoor je het vaker gaat gebruiken? Zal ik wel hebben, denk ik. Als iets niet goed werkt, dan baal ik daarvan en wil ik op z'n minst een herkansing.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Herkansing is al niet nodig, als je de eerste keer 6 bier gedronken hebt voor je het probeert. Echt. :P
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#12
Coke :hearteyes:

O zo leuk om mee te spelen, maar weet wel waar je mee speelt
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Vigilante zei:
Coke :hearteyes:

O zo leuk om mee te spelen, maar weet wel waar je mee speelt
Klik om te vergroten...

Haha, ben je terug in sosland :P
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#14
W.F.L. zei:
Herkansing is al niet nodig, als je de eerste keer 6 bier gedronken hebt voor je het probeert. Echt. :P
Klik om te vergroten...

1e keer was ik nuchter toen ik t nam, was wel lachen maar niet echt bijzonder
2e keer was ik strontlazarus en werd ik door die coke nog vervelender dan normaal..

heeft dus niet echt indruk gemaakt en na wat ik hier allemaal lees ga ik het er maar bij laten denk ik zo
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#15
Toen ik een weekje elke dag coke snoof, lijkt me een mooie beschrijving hoe het bij coke gaat:
de eerste dag was het echt super :) 2 lijnen voor de PC en de rest mooi opzijkunnen leggen, de dag erna hetzelfde maar ik merkte dat ik naar MEER verlangde, die 2 lijnen gaven niet wat ze de dag ervoor gaven :angry: . De dag erna ook over de middag zitten snuiven, en tenslotte de rest van de dagen de dag door, op ongepaste plaatsen en momenten, ( in de klas, op een bankje subtiel proberen snuiven terwijl het daar 's middags vol loopt met volk. Maar hoeveel je dan ook doet, het blijft niet dat gevoel geven zoals de eerste dag en ik wou MEER tot ik dat gevoel had bereikt, stiekem wetende dat dat niet ging. Maar toen het op was had ik niet direct de neiging om meer te kopen, eerder om te balen hoeveel geld ik verspild heb. Moest coke goedkoper zijn zou het veel meer een probleem vormen.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#16
W.F.L. zei:
Vigilante zei:
Coke :hearteyes:

Haha, ben je terug in sosland :P
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Ik heb laatst weer eens een bezoekje gebracht ja :grin:
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik snap nog steeds niet wat coke zo verslavend maakt. Ik heb het nu misschien in totaal 5x gedaan. En heb echt geen craving. Het werd me afgelopen zaterdag zelfs aangeboden maar ik heb nee gezegd omdat ik er nog steeds, na 5x niks aan vind. Ik dacht dat het met ervaring wel beter zou voelen, maar het blijft hetzelfde. Voorlopig geen sos meer. Ciao SOS :)
A
AndyyLid
01-01-2024, 00:00
#18
k00k zei:
Ik snap nog steeds niet wat coke zo verslavend maakt. Ik heb het nu misschien in totaal 5x gedaan. En heb echt geen craving. Het werd me afgelopen zaterdag zelfs aangeboden maar ik heb nee gezegd omdat ik er nog steeds, na 5x niks aan vind. Ik dacht dat het met ervaring wel beter zou voelen, maar het blijft hetzelfde. Voorlopig geen sos meer. Ciao SOS :)
Klik om te vergroten...

haha ik snap wel waarom t verslavend is.

maatje van mij had vast werk altijd, elke dag wel wat coke gesnoven en toen werd ie ontslagen en kon geen nieuw werk krijgen.. toen was het feest :openmouth:
P
PsychosomaticLid
01-01-2024, 00:00
#19
TRAVOLTA zei:
ik ben bewust van 't risico en moet zeggen dat de laatste 3 x toch erg snel op elkaar gevolgd zijn (1 per maand) in tegenstelling tot de 1e x (11 maanden daarvoor).

MAARRRR, ik kan zonder twijfel zeggen dat de 1e x 10000000x beter was dan alle anderen. komt waarschijnlijk ook door 't alcoholgebruik en de hoeveelheid (en misschien ook een beetje kwaliteit?). maar toen hebben we eerst zoveel gedronken dat we amper konden lopen -nog net niet alles onderkotsten- om vervolgens anderhalve gram weg te kunnen werken. de andere keren waren maar so-so vergeleken met toen :).

nu weer even (Minstens) n half jaar wachten*
Klik om te vergroten...

Nuchter doet het voor mij ook niet veel. Na een lijn of 3 krijg ik er zelfs een heel naar, opgefokt gevoel van. Icm alcohol ga ik er zwaar naar de klote van en kan ik er wél van genieten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."