Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCoke een keertje proberen, doen of niet?

Coke een keertje proberen, doen of niet?

138 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja, dat herken ik wel, dat je er ineens op totaal random momenten (geen cokesettings) zin in krijgt. Zoals in de trein ofzo. :confused:

Met de trek zal het inderdaad wel meevallen als je iedere dag blowt en het altijd in combinatie met alcohol gebruikt. :P

Maar heb je nooit bij jezelf gedacht van: "Laat ik nou eens wat meer tijd dan 2 weken ertussen laten" en als je dat wél dacht, is het dan gelukt? Of dacht je "Ik geef maar aan de craving toe om iedere 2 weken coke te gebruiken"? Zie je geen grondige reden om met die gewoonte te stoppen? En zag je die wel, heb je het dan gedaan? :wink:
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is bij mij sowieso anders. Ik koop uberhaupt geen coke omdat ik het de 50 euro per gram absoluut niet waard vind. Het is meer dat er af en toe maten bij me thuis komen zitten om te zuipen, die dan wat bij zich hebben. Een paar lijnen zal ik niet snel afslaan als we bij mij thuis zitten in het weekend en ik ben lekker aangeschoten.

Het is niet zo dat ik er die 2 weken naar uitkijk en dat ik er echt zin voor opbouw. Het is meer maten bellen op zaterdag en als er genoeg niets te doen hebben kom dan maar langs weet je, als ze wat bij zich hebben is meegenomen maar daar ga ik niet van uit. Het zal niet snel uit de hand lopen omdat ik zelf nooit coke koop en het niet de soort vrienden zijn die ik iedere week over de vloer wil hebben.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Okay, dat is wel wat anders inderdaad. :P
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik herken het wel dat je af en toe ineens uit het niks zin krijgt in coke...
vrijdag... einde van de week... rond 3 uur... mmm bijna klaar met werken, pff eindelijk ben egt toe aan weekend... weekend? hmm onbewust komt de gedachte weekend/coke weekend/coke. Eerst denk je nee, dit weekend zeker weten niet, misschien volgend weekend. Maar hoe later het op de avond word hoe verder je goede voornemens om niet te gebruiken verdwijnen. Totdat je weer aan je telefoon hangt met je dealer en hem weer 50 euro sponsort.


Gelukkig kan ik het als ik het echt wil wel enkele weken uitstellen, maar ooit komt het er toch wel weer van.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat heb ik ook ja, ik kan wel wachten enzo, maar niet gebruiken zit er niet in, ook al zou ik wel willen :grin:

Nou ja goed, dat is gelogen. Ik vind het wel degelijk leuk, dat zal er ook voor iets tussen zitten. :P Maar het is wel stukken verslavender dan speed en dergelijke.
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#6
haha, zolang ik het in de hand kan houden blijf ik het lekker doen. Ik heb mezelf al een keer getest door 2 maanden helemaal geen coke te gebruiken en dat is toen goed gelukt. Maar ik heb zoiets van boeiend, je leeft maar 1 keer en ook al is het slecht voor je er zijn nog 100000 andere dingen die slecht voor je zijn waar je ook mee in aanraking komt.... :wave:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#7
S0s_90 zei:
tomz0r zei:
S0s_90 zei:
haha, zolang ik het in de hand kan houden blijf ik het lekker doen.
Klik om te vergroten...

Lees deze zin nog eens na. En denk er deze keer ook eens bij na als je hem nog eens naleest. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

haha, ik had al wel een reactie verwacht. Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat ik doordeweeks nog geen seconde denk aan gebruiken. Zodra dit begint te komen is het tijd om te stoppen.

@ wfl, Nee ik ben niet bang om een cokejunk te worden, dit "plezier" zou ik de mensen die mij hiervoor al gewaarschuwd hebben niet gunnen. En ik zie een verslaving ook niet als een fout maar als een zwakte en ik ben zeker weten sterker als een beetje poeder. Verder is de reden van mijn gebruik puur recreatief, als ik ooit problemen zou krijgen ben ik er heilig van overtuigd dat ik nooit mijn toevlucht zal zoeken in drugs.
Klik om te vergroten...

Lijkt een beetje op het verhaal van Berbatov.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#8
S0s_90 zei:
haha, zolang ik het in de hand kan houden blijf ik het lekker doen.
Klik om te vergroten...

Lees deze zin nog eens na. En denk er deze keer ook eens bij na als je hem nog eens naleest. :sunglasses:
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#9
tomz0r zei:
S0s_90 zei:
haha, zolang ik het in de hand kan houden blijf ik het lekker doen.
Klik om te vergroten...

Lees deze zin nog eens na. En denk er deze keer ook eens bij na als je hem nog eens naleest. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

haha, ik had al wel een reactie verwacht. Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat ik doordeweeks nog geen seconde denk aan gebruiken. Zodra dit begint te komen is het tijd om te stoppen.

@ wfl, Nee ik ben niet bang om een cokejunk te worden, dit "plezier" zou ik de mensen die mij hiervoor al gewaarschuwd hebben niet gunnen. En ik zie een verslaving ook niet als een fout maar als een zwakte en ik ben zeker weten sterker als een beetje poeder. Verder is de reden van mijn gebruik puur recreatief, als ik ooit problemen zou krijgen ben ik er heilig van overtuigd dat ik nooit mijn toevlucht zal zoeken in drugs.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb je geen schrik om een cokejunk te worden dan?

Dat is toch wel altijd een van de grootste bedenkingen die ik heb als ik begin te snuiven.
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#11
S0s_90 zei:
tomz0r zei:
S0s_90 zei:
haha, zolang ik het in de hand kan houden blijf ik het lekker doen.
Klik om te vergroten...

Lees deze zin nog eens na. En denk er deze keer ook eens bij na als je hem nog eens naleest. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

haha, ik had al wel een reactie verwacht. Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat ik doordeweeks nog geen seconde denk aan gebruiken. Zodra dit begint te komen is het tijd om te stoppen.

@ wfl, Nee ik ben niet bang om een cokejunk te worden, dit "plezier" zou ik de mensen die mij hiervoor al gewaarschuwd hebben niet gunnen. En ik zie een verslaving ook niet als een fout maar als een zwakte en ik ben zeker weten sterker als een beetje poeder. Verder is de reden van mijn gebruik puur recreatief, als ik ooit problemen zou krijgen ben ik er heilig van overtuigd dat ik nooit mijn toevlucht zal zoeken in drugs.
Klik om te vergroten...

Dat zegt iedereen, ook de (ex)verslaafden van nu hebben dat gezegd :)
Dat is vooral het gevaar van coke, het sluipt erin en het gaat heel moeilijk uit helaas.
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@heroesss, Ik snap zelf ook wel dat niemand die aan een bepaalde drugs begint de bedoelingen heeft hieraan verslaafd te raken.En dat het er langzaam insluipt ben ik me ook van bewust, dat heb ik volgens mij in mijn 1e post hier al neergezet. Maar waarom gelooft niemand dat coke wel gecontroleerd te gebruiken is? Ik heb bijna altijd een halve gram in me portomonee, gewoon voor de uitdaging. Af en toe haal ik hem er doordeweeks uit om hem aan te kijken, uit te lachen en vervolgens weer op zijn plek terug te stoppen. In mijn portomonee ipv in mijn neus. :P
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#13
S0s_90 zei:
@heroesss, Ik snap zelf ook wel dat niemand die aan een bepaalde drugs begint de bedoelingen heeft hieraan verslaafd te raken.En dat het er langzaam insluipt ben ik me ook van bewust, dat heb ik volgens mij in mijn 1e post hier al neergezet. Maar waarom gelooft niemand dat coke wel gecontroleerd te gebruiken is? Ik heb bijna altijd een halve gram in me portomonee, gewoon voor de uitdaging. Af en toe haal ik hem er doordeweeks uit om hem aan te kijken, uit te lachen en vervolgens weer op zijn plek terug te stoppen. In mijn portomonee ipv in mijn neus. :P
Klik om te vergroten...


Ik geloof je wel hoor, wil je niet verooordelen ofzo. Maar dat je hem er doordeweeks uithaalt en er naar lacht kom op zeg dan speelt het doordeweeks toch een rol ook al lach je er nu om. Ik wil je niks aan praten maar zo gaat het altijd ik wou het eerst ook niet geloven van anderen maar echt coke. dat gaat nooit weg. Echt een joint raak ik niet meer aan pillen durf ik niet meer en alcohol moet ik ook mee oppassen heb allemaal slechte ervaringen mee coke ook mar toch he. a. En het is niet stoer. niet dat jij dat vind maar het slaat gewoon nergens op. Ik zeg alleen maar dat iedereen dit in het begin zegt , en ik zeg niet dat jij verslaafd word maar echt pas op, want je hebt het niet door hoeveel die zooi je hersens verkankert echt geloof me. het is serieus een duivel. En voor je het weet denk je nog dat je de duivel bent, of dat er een duivel in je zit. Ik kan me echt in jou verplaatsen hoor, zo dacht ik er een half jaar geleden ook over. Je voelt je sterker dan alles maar geloof me, je kan er beter mee stoppen :) De drug slaat ook helemaal nergens op, serieus niet. Je hebt er geen flikker aan. En voordat je denkt dat ik verslaafd bent; dat benik niet Maar ik denk er ww de hele tijd aan, kan me nog inhouden en sterk zijn maar ik ga er van uuit sdat ik het wel red naar maar pas op. Je wilt niet weten hoeveel spijt ik heb dat ik het een keer uit hebt geprobeerd. En nogmaals ik ben niet verslaafd, maar het blijft je achter volgen. IK heb nooit ergens spijt van, maar van die tievus zooi wel. Ik snap dat je niet naar me wilt luisteren heb precies hetzelfde gehad. Maar nja, ik adviseer je er gewoon mee om het niet (meer) te doen.
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Niet om je te beledigen of aan te vallen of zo maar ik heb een stukje uit een topic meegelezen over iets met 20 pillen :rolleyes: . Ik denk dat jij de komende tijd van het witte goud af moet blijven :wave: En ik hoop dat je gelijk hebt en er vanaf blijft.

En de reden dat ik bijna altijd een halfje bij heb is puur en alleen om mezelf uit te proberen.
Zolang ik deze sowieso doordeweeks niet gebruik blijf ik lekker doorgaan als ik ook maar 1 keer de neiging krijg om hem toch te gebruiken verdwijnt hij in de wc. De reden dat ik hem er af en toe uithaal is dus puur om mezelf te testen/confronteren. Natuurlijk weet ik dat hij in me portemonnee zit. Ik neem aan dat jij ook precies weet wat er in je portemonnee zit. :wave:
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#15
S0s_90 zei:
Ik neem aan dat jij ook precies weet wat er in je portemonnee zit. :wave:
Klik om te vergroten...

Ik weet serieus nooit wat er in mijn portemonnee zit...

Maar OT: Ik denk dat mijn keuze wel gemaakt is, mocht ik het bij gelegenheid eens tegenkomen, zal ik het misschien nemen (en dan bedoel ik op een feestje of zo)

Het is mij inmiddels duidelijk dat het recreatief gebruiken van coke, om samen met een geliefde een leuke avond te hebben, niet verstandig en ook niet leuk is.
M
MathesonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben echt ontzettend nieuwsgierig ernaar, maar zou het nooit durven.
Denk ik. :rolleyes:
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#17
W.F.L. zei:
Haha, en het doet nauwelijks wat.. :P De eerste keer toch.. Dat is de wansmakelijke grap.. :grin:
Klik om te vergroten...

Idd. De enige snelle valkuil voor een cokeverslaving zou freebasen kunnen zijn. Ik denk dat je toch wel heel wat weekjes/maandjes meerdere malen per week moet snuiven voor je echt de kant van een verslaving op gaat.

Als het puur om een keer proberen gaat hoef je je nergens zorgen over te maken.
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#18
ToInfinityAndBeyond zei:
Coke is overrated, ik vind het effect maar so so en het is veel te duur. :P
Klik om te vergroten...


Jij hebt geen verstand :P
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Freebasen juist helemaal niet vind ik, want dat snap je al gelijk dat je daar niet mee moet fucken..

Ik ben het niet eens met de weekjes/maandjes. Dat zal wel per persoon verschillen.
A
AndyyLid
01-01-2024, 00:00
#20
IK ZEG... DOEN!! :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."