Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCoke een keertje proberen, doen of niet?

Coke een keertje proberen, doen of niet?

138 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
A
AndyyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik snoof af en toe ook wel is op school.. hoezo ben je dan ver heen? ik kreeg gewoon een super dikke concentratie en had zin om bezig te gaan met me schoolwerk.

maar dit is ook maar bij een paar keer gebleven en dat is een poosje terug.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
weyoun22 zei:
Als je het probeert, vergeet dan niet eerst minimaal 6 flesjes bier te drinken :wink:
Klik om te vergroten...

Dat heeft toch helemaal niet het effect waar hij achter zoekt lijkt mij.. Wat niet wil zeggen dat dat niet de moeite is ja maar alsnog.. Voor samen gezellig te gebruiken kan ik wel wat beters verzinnen, haha :grin:


Angramar Temenos zei:
Het is, naast crack (ook een vorm van coke) en meth de enige drug die ik nooit heb gedurfd i.v.m verslavingsrisico (Datura en pcp ook niet, maar dat niet i.v.m verslavingsangst).

Ik zou het niet doen.
Klik om te vergroten...

Hero?
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#3
W.F.L. zei:
Dat heeft toch helemaal niet het effect waar hij achter zoekt lijkt mij.. Wat niet wil zeggen dat dat niet de moeite is ja maar alsnog.. Voor samen gezellig te gebruiken kan ik wel wat beters verzinnen, haha :grin:
Klik om te vergroten...

Als je het maar 1 keer wilt proberen dan moet je wel de volle potentie van de drug voelen vind ik! :stoned:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hero (diacetylmorphine) niet, andere opiaten met een vergelijkbare potentie wel. Het lijkt me vooral een onprettig idee om gesmokkelde drugs te nemen, wie weet waarin ze gesmokkeld zijn.. En vind maar zuivere diamorphine in NL, hoe moet je het in godsnaam doseren zonder een OD te riskeren. Farmaceutische morfine(potentie ong. 2 keer lager) en oxycodone (ong. gelijk aan diamorphine) wel, al was dat wel weer een poosje terug.

Natuurlijk kan het zijn dat spuiten een hele andere (heftigere) ervaring geeft, maar er zijn een paar principes die ik heb qua drugsgebruik en een daarvan is dat ik ver uit de buurt van naalden blijf.

Overiginds zeg ik niet dat cocaine verslavender is dan opiaten (ik denk dat snuifcoke meestal minder verslavend is), maar ik weet van mezelf dat ik een laag ego heb, maar juist een enorme behoefte aan nieuwe ervaringen, nieuwsgierigheid en interesse in dingen (en weet hoe het is om fysiek verslaafd te zijn aan iets door benzo's vroeger), dus ik denk dat uppers (die het ego versterken vooral, ook i.v.m m'n asperger) in mijn geval een stuk gevaarlijker zijn. In een gemiddelde situatie zou ik coke boven opiaten aanraden; Alhoewel geen van beide "een goed idee" is.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jemig.... Ik geloof niet dat dit het allemaal makkelijker maakt...

Nog even verdere reacties afwachten maar.


Bedankt voor de reacties tot nu toe!
[
[Zeni]Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Angramar Temenos zei:
maar er zijn een paar principes die ik heb qua drugsgebruik en een daarvan is dat ik ver uit de buurt van naalden blijf.
Klik om te vergroten...
Kan je misschien uitleggen waarom?
Zelf vind ik IV/IM gewoon een manier van administratie die in sommige situaties voordelen biedt. Maar meestal wordt deze manier geassocieerd met het junky drugsgebruik en daardoor een beetje gemarginaliseerd. Hierdoor heeft het grootste deel van de mensen de volgende (onlogische) reactie: pilletjes pakken en snuiven allemaal goed en wel maar spuiten, ho maar, dat is echt erover.
Ze beoordelen op de manier van gebruik ipv het gebruik zelf of over welke drugs het gaat. Wat propaganda wel allemaal niet kan forceren. :/
Verrassend genoeg zie ik deze reactie ook bij veel recreatieve druggebruikers. Vandaar mijn vraag.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik doe niets met naalden omdat je zo meer kans hebt op een infectie, en ik heb ook geen zin in onderarmen vol met naald wondjes. Maar voor een enkele keer zou ik er geen bezwaar tegen hebben, mits een nieuwe steriele naald van de apotheker en een ervaren spuiter.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
[Zeni] zei:
Angramar Temenos zei:
maar er zijn een paar principes die ik heb qua drugsgebruik en een daarvan is dat ik ver uit de buurt van naalden blijf.
Klik om te vergroten...
Kan je misschien uitleggen waarom?
Zelf vind ik IV/IM gewoon een manier van administratie die in sommige situaties voordelen biedt. Maar meestal wordt deze manier geassocieerd met het junky drugsgebruik en daardoor een beetje gemarginaliseerd. Hierdoor heeft het grootste deel van de mensen de volgende (onlogische) reactie: pilletjes pakken en snuiven allemaal goed en wel maar spuiten, ho maar, dat is echt erover.
Ze beoordelen op de manier van gebruik ipv het gebruik zelf of over welke drugs het gaat. Wat propaganda wel allemaal niet kan forceren. :/
Verrassend genoeg zie ik deze reactie ook bij veel recreatieve druggebruikers. Vandaar mijn vraag.
Klik om te vergroten...

Nou, de enige drug waarbij IV/IM administratie me nuttig lijkt behalve opiaten/coke lijkt me Ketamine; En een K-hole die ik ook kan bereiken door een veel hogere dosis oraal te nemen lijkt het me niet waard...

Verder lijkt het me onhygienisch (direct in de bloedbaan iets injecteren waarvan je de zuiverheid niet weet, zelfs als het getest is kan er iets in zitten waar je ziek van wordt, tenzij tactus ook test op allerlei virussen).

Ik gebruik vooral psychedelics, en de meerwaarde van injecteren hierbij lijkt me niet echt.. Ik kan ook gewoon meer nemen. IM/IV lijkt me vooral een RoA voor als je een zo hard mogelijke rush uit zo weinig mogelijk drugs wil halen; Gebruiken om het gebruiken, niet om een leuke situatie al leuker te maken. Ik weet eig ook bij god niet wat ik zou moeten spuiten; Als ik keta doe doe ik dat voor een prettige, sociale roes (en dat is dan 1x in de 2 maanden,) niet om totaal weg te zijn. LSD doe ik redelijk vaak, maar al zou ik willen, vind maar steriele liquid lsd..

Ik marginaliseer ook niet tegen specifieke drugs, het is uiteindelijk altijd de gebruiker die onverantwoord is, niet een drug; Als je eens per maand een pijp crack kan roken om daarna een shot heroine (met steriele naald en steriele heroine) te zetten en er verder van af blijft vind ik je net zo min een junk als iemand die even vaak lsd, mdma of speed doet. Het punt is vooral dat de meeste mensen dat niet kunnen.

...en ik ben bang voor naalden :flushed:.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Angramar Temenos zei:
Hero (diacetylmorphine) niet, andere opiaten met een vergelijkbare potentie wel. Het lijkt me vooral een onprettig idee om gesmokkelde drugs te nemen, wie weet waarin ze gesmokkeld zijn.. En vind maar zuivere diamorphine in NL, hoe moet je het in godsnaam doseren zonder een OD te riskeren.
Klik om te vergroten...

Roken :P Denk niet dat Oxycodone en Morfine qua potentie vergelijkbaar zijn met Heroïne, roken is toch een administratiemethode met een hele snelle onset. Which brings me to:

[Zeni] zei:
Verrassend genoeg zie ik deze reactie ook bij veel recreatieve druggebruikers. Vandaar mijn vraag.
Klik om te vergroten...

Zelf heb ik het niet voor naalden, vind ik gewoon vies man. IM of IV, don't care. Maar ik snap wel waar het stigma rond IV vandaan komt uiteindelijk. Volgens mij krijg je bij supersnelle opname een flash, dus roken/inhaleren en spuiten van dope. Wat het nog wat harder en verslavender maakt. Komt daarbij dat veel junkies dope roken of shotten.. Mij hoor je niet zeggen dat er geen snuifjunkies zijn hoor, maar toch. Shotten van dingen die als vrij normale partydrugs beschouwd worden zoals Speed of Cocaïne kom je bijna enkel bij junkies tegen, of niet? :confused: En tja hero en coke basen kan je alleen maar efficiënt roken of spuiten lijkt me en dat zou ook heel verslavend zijn. Vind je het vreemd dat mensen het voor junkies vinden..? :confused:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Morfine kan je ook roken hoor, wat denk je dat er bij opium gebeurt? :wave:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Daar vaporize je misschien 10% van je massa aan morfinebase ofzo.. Ik geloof er dus niet echt in dat dat vergelijkbaar is met het gevoel dat je zou krijgen van een trek hero, vooral niet omdat ze zeggen dat die rush te wijten is aan metabolieten die je enkel tegenkomt bij heroïne zelf en dus niet bij morfine. Maar, ik heb zelf 0,0 ervaring met beide middelen (Nou ja, morfine wel, maar geen opium gerookt) dus weet niet in hoeverre opium en hero vergelijkbaar zijn. En dat wil ik wel zo houden :mrgreen:

Bedoelde gewoon dat je zuivere shit toch ook kan doseren als je heel weinig rookt.. :confused:

Edit: En wat off topic weer eigenlijk, tjeezes.. :tearsofjoy:

@Mike:



:grin:
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#12
als je het al wil proberen drink er in iedergeval niet bij, anders ben je de volgende keer als je bezopen bent waarschijnlijk de sjaak
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zit mijn topic niet te vervuilen, stelletje..... :angry:




:grin:
v
verneukeratiefLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat voor soort nieuwe ervaringen wil je graag opdoen met je vrouw/vriendin?

Beide drugs vind ik bepaald niet bijdragen aan het uitschakelen van het egoïsme. But what's new? Probeer dan (weer eens) een jointje ipv mdma als dat niet meer aanslaat. :)

Met coke heb ik dat wel sterker dan met speed. De effecten blijven behoorlijk op elkaar lijken vind ik. Met speed misschien wat helderder. Voordeel van coke vind ik dat je wel kan slapen na gebruik. De kater is echt aanzienlijk minder. Ook een voordeel dat het te duur is en dat je daardoor minder snel verslaafd zal raken. :)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is het niet waard.
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#16
idd gewoon niet doen, luister aub naar mij en dripptone. onder invloed van cocaine verandert er bijna niks, behalve dat je je eigen chiller voelt en je je levensverhaal wilt vertellen. maar een gewoonte sluipt er snel in. als je vrijdags probeert en je de volgende dag wakker word denk je; ik heb helemaal geen zin in coke, zo verslavend zal het wel niet zijn. Dus durf je het nog een keer te gebruiken, waarom niet ik voel me niet afhankelijk van coke? als je dit 3 weken hebt gedaan en het weekend staat weer voor de deur associeer je onbewust het begin van het weekend met cocaine. en dan is de vraag hoe sterk je in je schoenen staat om het niet te nemen. dan kun je denken ik kan het wel aan, maar niemand is opzettelijk verslaafd geraakt. Doe het niet je mist er niks mee! :wave:
p
psychedelicchickLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik heb het een x thuis gebruikt met mijn vriend :P maar kvond het niet zo succesvol,,
Als je op stap gaat of naar een feestje gaat moet je het gebruiken daar komt het veeeel meer tot zijn recht :hearteyes:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik zou het laten, Coke Is zo'n beetje de meest verslavende en geldverslindende drugs die ik heb gehad...

Als je geld hebt en je eenmaal begint gaat er waarschijnlijk veel geld naartoe op een gegeven moment....
V
VolginLid
01-01-2024, 00:00
#19
clockcable zei:
Zo erg is coke nou ook weer niet hoor :) Je kan rustig een (halve) gram kopen en die in een avondje opmaken zonder dat je meteen helemaal verslaafd bent. Coke mag echt niet ontbreken in de lijst van drugs die je gedaan hebt.
Klik om te vergroten...
Is dan ook wat ik gisteravond gedaan heb, beviel prima :rock:
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Als je het probeert, vergeet dan niet eerst minimaal 6 flesjes bier te drinken :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."