Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUitgaan met niet-gebruikers

Uitgaan met niet-gebruikers

37 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja Lola dat gevoel heb ik ook wel eens, dat ik echt zo'n coke kop heb :P. Maar veel mensen weten het toch wel van mij.. Als ze me op feestjes zien en zo, zien ze me ook snuiven. Maar ik gebruik het ook alleen op bepaalde feestjes, dus alleen een bepaalde soort mensen + vaste vrienden groep weten het en hun maakt het niet zo veel uit, als het maar niet de verkeerde kant op gaat.
S
SexylolaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja precies spreek voor zich natuurlijk.

Heb wel een tijdje een diepte punt bereikt (vorig jaar).
Maar kan er nu goed mee omgaan... Juist door die diepte punt doe ik het niet meer wekelijks en alleen zo nu en dan...

Als ik het weer doe (doe ik het goed) en dan ben ik er ook even klaar mee, heb een heel druk leven daarnaast en zet dat niet op het spel om wekenlang naar de klote te zijn.
Het moment dat ik me eerste lijntje neem voelt magisch maar alles daarna.... Blehhh. Vooral als je helemaal doorgesnoven de middag ingaat en je iedereen fris en fruitig ziet haha hoelang ik ook douche voel me niet fris.
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sexylola zei:
Ja precies spreek voor zich natuurlijk.

Heb wel een tijdje een diepte punt bereikt (vorig jaar).
Maar kan er nu goed mee omgaan... Juist door die diepte punt doe ik het niet meer wekelijks en alleen zo nu en dan...

Als ik het weer doe (doe ik het goed) en dan ben ik er ook even klaar mee, heb een heel druk leven daarnaast en zet dat niet op het spel om wekenlang naar de klote te zijn.
Het moment dat ik me eerste lijntje neem voelt magisch maar alles daarna.... Blehhh. Vooral als je helemaal doorgesnoven de middag ingaat en je iedereen fris en fruitig ziet haha hoelang ik ook douche voel me niet fris.
Klik om te vergroten...

Ben je zeker van de kwaliteit? Om optimaal te genieten: best niet te veel na elkaar, en zeker een week of twee-drie wachten. Bij mij is het al 'n maand geleden en krijg nu pas weer zin. :rockband:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sexylola zei:
Jullie zeggen dat mensen coke gebruikers niet herkennen, maar hebben jullie ook als jullie een nacht hebben door gehaald en naar de bp gaan voor bijv sigaretten dat je het gevoel hebt dat iedereen weet wat je hebt gedaan? Of is dat gewoon waanzin...
Klik om te vergroten...

Gek genoeg (of misschien logisch genoeg) herkennen cokegebruikers het van elkaar vaak wel. Bij bescheiden doseringen zien de nuchteren, of zij die aan de drank zijn (dat vinden we redelijk gewoon met z'n allen, maar dat is een andere discussie :tongueout:) het niet. Misschien herken je 't simpelweg niet tenzij je zelf de ervaring hebt gehad. Van mezelf weet ik dat in ieder geval wel.
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb er wel de vervelende gewoonte aan over gehouden dat ik telkens probeer in te schatten of iemand die ik net ontmoet heb ook gebruikt.
P
PsychosomaticLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sexylola zei:
Ja precies spreek voor zich natuurlijk.

Heb wel een tijdje een diepte punt bereikt (vorig jaar).
Maar kan er nu goed mee omgaan... Juist door die diepte punt doe ik het niet meer wekelijks en alleen zo nu en dan...

Als ik het weer doe (doe ik het goed) en dan ben ik er ook even klaar mee, heb een heel druk leven daarnaast en zet dat niet op het spel om wekenlang naar de klote te zijn.
Het moment dat ik me eerste lijntje neem voelt magisch maar alles daarna.... Blehhh. Vooral als je helemaal doorgesnoven de middag ingaat en je iedereen fris en fruitig ziet haha hoelang ik ook douche voel me niet fris.
Klik om te vergroten...

Ik heb wel eens een sollicitatiegesprek gehad na een nacht flink doorhalen en net voor het gesprek nog een puntje te hebben genomen. Totaal niet relaxt, maar het kan wel. :tearsofjoy: :flushed:
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Probeerenleer zei:
Ik heb er wel de vervelende gewoonte aan over gehouden dat ik telkens probeer in te schatten of iemand die ik net ontmoet heb ook gebruikt.
Klik om te vergroten...

Herkenbaar :P.
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#8
harry123 zei:
Probeerenleer zei:
Ik heb er wel de vervelende gewoonte aan over gehouden dat ik telkens probeer in te schatten of iemand die ik net ontmoet heb ook gebruikt.
Klik om te vergroten...

Herkenbaar :P.
Klik om te vergroten...


:grin:

Het mooiste compliment dat ik kreeg van een ex gebruikster was dat je het absoluut niet ziet aan mij. :smoke:
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Coke zie je bij mij niet, en mijn eerste pil ook nog niet echt, alleen later dan krijg ik grote pupillen maar meer niet :P
S
SexylolaLid
01-01-2024, 00:00
#10
harry123 zei:
Coke zie je bij mij niet, en mijn eerste pil ook nog niet echt, alleen later dan krijg ik grote pupillen maar meer niet :P
Klik om te vergroten...


Ik heb grote blauwe ogen en als ik heb gesnoven of een pilletje heb gehad (al een jaar geleden ben geen fan van x) dan rollen me ogen bijna uit me hoofd.
Waar ik ook kom ze zien het meteen, of ik maak me zelf paranoia..
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Haha ik zelf heb ook blauwe ogen, fel blauw :P.
Tja ik blijf er altijd wel cool onder, kan vaak wel normaal doen met coke op. Alleen niet met x, wat dus echt mijn drug is niks kan daar aan tippen :P. Dan krijg je van de vage antwoorden en zo
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Haha mijn moeder weet wel dat ik pillen slik :P. Vind ze niet leuk maar ze accepteert het.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sexylola zei:
Waar ik ook kom ze zien het meteen, of ik maak me zelf paranoia..
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk het tweede :wink: Scheelt ook een stuk dat je het van jezelf weet, dan ga je er ook meer aandacht aan schenken en het duidelijker zien dan iemand die er niet op let.

Ik sprak pasgeleden telefonisch een vriend met wie ik wel eens had gegrapt over drugsgebruik op een feestje (we houden van techno en gaan met regelmaat samen naar een feestje toe) die aan me vroeg of ik het nou wel eens gedaan had waar hij bij was. Stuk of 4-5 feestjes denk ik inmiddels, maar dat heb ik hem nog niet in klare taal gezegd. Doe ik liever als ik 'm weer in den lijve spreek. Ben benieuwd naar de reactie :)
F
FlapdrolLid
01-01-2024, 00:00
#14
1e post na tijden alleen mee gelezen te hebben. :rockband:

Persoonlijk denk ik dat je gewoon goed moet inschatten bij welke personen je wel eerlijk kunt zijn over je coke gebruik en bij welke personen je beter je mond kunt houden.

Zelf gebruikt iedereen in mijn vrienden groep wel, dus naar hun ben ik er altijd eerlijk/open over.
Als ik met mensen ga stappen die niet gebruiken en er ook niet open voor staan, dan gebruik ik eigenlijk ook nooit (heb dan ook geen behoefte).

Daarnaast zien "niet" gebruikers het echt niet heel snel of iemand coke gebruikt heeft. Echter als gebruiker kan ik het wel heel makkelijk zien als iemand coke heeft gehad.

Merk persoonlijk ook dat als ik al lang bezig ben (+8uur) dat ik dan wel continu het idee krijg dat mensen me door hebben (dit komt met name voor als je bijv. de nacht hebt doorgetrokken en de volgende dag naar huis fietst o.i.d.).
d
d1g1tal1sLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb het gewoon een keer laten vallen tijdens rookpauze op het werk dat ik in weekend van alles en nogwat gebruik. :openmouth:

Resultaat:

Die zelfde vrijdag zaten 2 van de 4 collega's bij mij thuis op de bank want die lustten er ook wel wat van :grin:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Barinta zei:
Ik vertel dit altijd aan mijn vrienden, niet gebruikers of wel gebruikers maakt niet uit.
Op het moment dat je gaat verzwijgen voor je vrienden dat je drugs gebruikt gaat het goed mis vind ik.
Klik om te vergroten...
Agreed. Bij ons zijn er vroeger hele ruzies ontstaan omdat mensen stiekem drugs gebruikten. Het gebruik is het probleem niet, eerlijkheid is het probleem. In ons geval in ieder geval. Sommige mensen staan er lijnrecht (haha) tegenover en die kun je het beter niet vertellen als je nog met ze om wilt gaan...
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik gebruik met een vriend wel eens wat pep tijdens het uitgaan, zonder dat anderen het doorhebben. Hij zit hier ook op het forum en heet K-holeKees, en is wat betreft drugs nog een echte noob. Hij leest hier echter wel elke dag wel veel posts en probeert zo informatie te vergaren. Het is verder niet echt een slimme jongen dus ik hoop dat hij er wat van oppikt, want zijn geheugen is gatenkaas na jarenlang GHB misbruik. :rolleyes:

Verder heb ik een aantal vrienden die ook wel gebruiken, maar dan gematigder. Op een normale zaterdag avond wat gebruiken tijdens het uitgaan zijn ze niet echt fan van.
G
Gringo1972Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben in principe eigenlijk een niet-gebruiker van coke. Maar als het in mijn vriendenkring rondgaat doe ik voor de gezelligheid meestal wel een lijntje mee. Vind het gevoel eigenlijk niet zo denderend. Kan er langer van drinken dat dan weer wel.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ach en dan zien ze het, schijt aan toch? Zolang ik m'n moeder maar niet tegen kom.. :xtc:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."