Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel gebruiken jullie

Hoeveel gebruiken jullie

36 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
s
sanderrdamLid
01-01-2024, 00:00
#1
1x per maand koop ik 5 of 10 gram basecoke als mijn dealer beschikbaar is (vaak in buitenland :( )
ik gebruik ong, 2,5 g per weekend en kom ze de maand door
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#2
Toen ik een jaartje of 17 was en veel werkte snoof ik elk weekend zo'n 2-3gram. Dat was toen ik net met coke in aanraking was gekomen. Merkte ook dat dit mij een beetje te gek werd, bijna m'n hele salaris ging er aan op. Heb dit iets langer dan een half jaar gedaan en toen tegen mezelf gezegd dat dit te gek werd en ik er mee moest stoppen, activiteiten zonder coke vond ik niet meer leuk en moest en zou snuiven in het weekend. Spul 2 jaar lang niet aangeraakt. Nu doe ik het nog sporadisch als ik wat te vieren heb, dan koop ik eens een grammetje en dan hoef ik het ook een hele tijd niet meer.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb het ook lange tijd dagelijks gedaan en gaat dan om halve grammetjes of wat je een halve gram ken noemen.
Het is gewoon zwaar teleurstellend spul hebt er helemaal niks aan eigenlijk.
Wat voor leuke dingen je er allemaal al had van kunnen doen joh voor dat geld.
Enige waar ik er wel is van heb kunnen genieten is als ik al aardig wat alcohol op had om ff op scherp te stellen om zo maar te zeggen.
Maar dan was het toch meestal weer die teleurstelling als het voor de zoveelste keer gewoon troep was.
Je moet de juiste mensen weten bij wie je het haalt dan :) maar doe mij maar een tripmiddel, heb ik zoveel meer aan :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Al jaren niks meer , maar was vroeger buitensporig veel aangezien het gratis was toen. Zat toen zo op een x (onbekend woog het niet eens meer toen maar gok tussen de 2-5 gram) aantal gram op een dag.
Ben het daardoor wel aardig snel zat geworden :)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat is debiel veel man, alleen de kosten al.

Insane clown zei:
Ik gebruik 6 gram verdeeld over donderdag, vrijdag en zaterdag.
Ik voel me daar geweldig bij en heb doordeweeks nergens last van.

Toch ben ik mij terdege bewust, dat het op deze manier uit de hand loopt!
Klik om te vergroten...
s
simonsnelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Insane clown zei:
Ik gebruik 6 gram verdeeld over donderdag, vrijdag en zaterdag.
Ik voel me daar geweldig bij en heb doordeweeks nergens last van.

Toch ben ik mij terdege bewust, dat het op deze manier uit de hand loopt!
Klik om te vergroten...

Ik voel me ook geweldig na zo'n berg coke. Ik wil niet als je moeder klinken, maar kijk alsjeblieft een beetje uit. Ik zit zelf nu op ongeveer een gram in de maand. Gaat er altijd op een avond doorheen. Ik ben wel tevreden hiermee. Het is veel meer geweest.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Insane clown zei:
Ik gebruik 6 gram verdeeld over donderdag, vrijdag en zaterdag.
Ik voel me daar geweldig bij en heb doordeweeks nergens last van.

Toch ben ik mij terdege bewust, dat het op deze manier uit de hand loopt!
Klik om te vergroten...
Superstoer.. als je wilt weten wat er gebeurt als je dit volhoudt, moet je even in het topic verslaving kijken hier.

De lol is er wel een beetje af als je 6 gram per week gebruikt. Als je een half maandsalaris aan coke uitgeeft elke maand moet je je afvragen of het je leven zo veel beter maakt. Ik durf te wedden van niet, het is alleen de vraag of je het zelf door hebt (dat is meestal niet zo namelijk met cokeverslaafden, heb er genoeg meegemaakt).

Als je hier komt om hulp te vragen bij het stoppen of informatie komt geven ben je van harte welkom. Als je hier stoer komt doen over hoeveel je wel niet gebruikt en hoe weinig last je wel niet hebt, kun je beter wegblijven..
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zo'n 2x per week een kwart tot halve gram. Soms iets meer, maar nooit grote heveelheden
I
Insane clownLid
01-01-2024, 00:00
#9
SmartieAndMe zei:
Insane clown zei:
Ik gebruik 6 gram verdeeld over donderdag, vrijdag en zaterdag.
Ik voel me daar geweldig bij en heb doordeweeks nergens last van.

Toch ben ik mij terdege bewust, dat het op deze manier uit de hand loopt!
Klik om te vergroten...
Superstoer.. als je wilt weten wat er gebeurt als je dit volhoudt, moet je even in het topic verslaving kijken hier.

De lol is er wel een beetje af als je 6 gram per week gebruikt. Als je een half maandsalaris aan coke uitgeeft elke maand moet je je afvragen of het je leven zo veel beter maakt. Ik durf te wedden van niet, het is alleen de vraag of je het zelf door hebt (dat is meestal niet zo namelijk met cokeverslaafden, heb er genoeg meegemaakt).

Als je hier komt om hulp te vragen bij het stoppen of informatie komt geven ben je van harte welkom. Als je hier stoer komt doen over hoeveel je wel niet gebruikt en hoe weinig last je wel niet hebt, kun je beter wegblijven..
Klik om te vergroten...

Ik kom hier niet om stoer te doen, is niks stoers aan, ik kan er alleen makkelijk aankomen en verdien gewoon goed.
Heb inmiddels wel besloten om slechts 1 dag in de week te gebruiken, ik snap dondersgoed dat ik vroeg of laat niet meer goed functioneer.
D
Dreamer4Lid
01-01-2024, 00:00
#10
1 keer per maand een Gram. Als het niet zo duur was dan gebruikte ik het waarschijnlijk vaker.
s
straatmadeliefLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een halve gram per maand ofzo.
Verdeeld over twee avonden, eens in de twee weken dus?
s
sve1200Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mensen,

Het feest dreigt bij mij een beetje uit de hand te lopen. Ik gebruik wekelijks. Het begon ooit bij 1 gram zo af en toe en het is nu minimaal 1,5 gram wat op kan lopen tot 2 en soms drie in 1 weekend.

Nu wil ik graag van jullie weten hoeveel gebruiken jullie en wanneer (wekelijks, maandelijks etc..)

Gr. Serg
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik probeer alleen op feestjes te snuiven. Af en toe gun ik mezelf toch een paar puntjes uit de bullet op een zaterdagmiddag. Een gram gaat bij mij 1 tot 2 maanden mee. De zin kan soms best sterk zijn, maar ik kan er altijd nog redelijk goed van af blijven.

Als je denkt het niet in de hand te kunnen houden, zoek dan hulp via je huisarts.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als ik gebruik dan is het gevaar dat de voorraad op gaat. Dat is nu eenmaal het gevaar van coke. Het stomme is dat meer echt niet zoveel leuker is en dus heb ik de laatste keren vooraf lijntjes neergelegd voor de tijd die ik in gedachte had. Daarna naar bed gegaan.

Wekelijks gebruiken kan, maar je moet je afvragen waarom je het doet. Is het niet leuk zonder dan moet je eens op zoek gaa naar de reden daarvan. Coke is iig niet de oplossing daarvoor. Coke (en/of andere drugs) moet je gebruiken als incidenteel extraatje, niet als ' noodzakelijk' ingrediënt.
s
sve1200Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hey heren,

Dank voor jullie reactie. Goeie tips daar heb ik wat aan.
Ik denk dat ik zelf op dit moment sterk genoeg ben om er vanaf te blijven.
Denk, moet het eerst nog doen. Valse beloftes heb je niets aan.
Maar mijn plan is als volgt
In ieder geval een maand (5 weken niet meer gebruiken).
Dan een keer weer wat nemen, het liefst tijdens een leuke gelegenheid (deed het thuis).
Dan in ieder geval 8 weken niet gebruiken en uiteindelijk eens in de 2 maanden (10 weken).

Tevens heeft dit natuurlijk een oorzaak, wat Turfnut al zegt. Die oorzaak probeer ik ook aan te pakken.
Tevens probeer ik leuke dingen (wanneer ik anders zou gebruiken) te doen in het weekend zodat ik er minder behoefte aan heb.

Overige acties:
Het bekende nr. heb ik niet meer in mijn telefoon (bewaar m ergens, maar dan ben ik al thuis en dan ga ik niets meer regelen)
Ga het per week bijhouden.

Het enige moeilijke lijkt mij de drang als ik alleen ben en wanneer ik alcohol heb. Dat zijn de momenten wanneer ik snel iets zou bestellen.

Overige tips zijn welkom.

Groet Serg
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eigenlijk een erg voor de hand liggende... als alcohol je triggert of vatbaar maakt voor de cravings probeer dan je alcoholconsumptie te reduceren. Verder is iedere vorm van afleiding goed.
s
sve1200Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Helemaal gelijk dupont en dat is normaal niet lastig.
Als je een feestje hebt nog wel, dus die keer moet ik me er echt doorheen slaan.
1 Geluk, op die feetjes ben ik ben zelf diegene die over de scheef gaat, dus er is niet iemand die me het aanbiedt.
p
pwooppwoopLid
01-01-2024, 00:00
#18
als ik eraan begin dan slaap ik niet voor alles op is... probleem is beetje dat ik alleen per 6gr kan gaan halen, dus dan kan dat soms een paar dagen duren

als ik het niet in huis heb heb ik ook geen problemen om niks te gaan halen... nu toch niet meer
B
Bennie_KookLid
01-01-2024, 00:00
#19
pwooppwoop zei:
als ik eraan begin dan slaap ik niet voor alles op is... probleem is beetje dat ik alleen per 6gr kan gaan halen, dus dan kan dat soms een paar dagen duren

als ik het niet in huis heb heb ik ook geen problemen om niks te gaan halen... nu toch niet meer
Klik om te vergroten...

6gram, nog wel te doen hoor in een goeie nacht zitten (12 uurtjes)...
p
pwooppwoopLid
01-01-2024, 00:00
#20
is nooit men bedoeling van alles in een keer op te maken
maar dan wil ik gaan slapen, en dan lig je daar in je bed en na een tijdje denk je... wat doe ik hier eigelijk
dan kom ik er maar trug uit, draai er eentje en begin maar terug voort te doen
nu is weer zo een van die momenten :grin: moet straks om half 11 ergens zijn dus benzos zijn ook geen optie, niet dat ik dat erg vind :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."