Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Je bouwt snel tolerantie op, maar het is ook weer snel afgebouwd. Na ongeveer een week zou je weer goed kunnen trippen. Maar ik raad je aan om langer tussen je trips te laten om de magie te behouden. Groetjes"
"Ik denk dat er genoeg interesse voor is, maar dat er een hoop stille lezers zijn. Ik zorg altijd dat mijn paddestoelen goed kurk-droog zijn. Dan kun je ze namelijk erg lang bewaren. Veel plezier"
"Ik liet hem altijd aanstaan tot ik ging oogsten. En ik heb altijd een mega opbrengst gehad. Ik had nog niet eerder gehoord over het uit- en aan schakelen. Have fun"
"Voor zover ik weet is een constante temperatuur het beste voor je shrooms. Maar voel je natuurlijk vrij om het uit te proberen. Qua vochtigheid zit je denk ik wel prima hoor. Even goed opletten of het mycelium (de witte haar-achtige substantie op de bodem) niet heel hoog groeit want dan heb je mogelijk een te hoge luchtvochtigheid. Ga zo door en laat me weten voor welke methode je hebt gekozen en hoe dat is bevallen. Groetjes"
"Probeer de zak zo min mogelijk te openen ivm besmetting van je kit. Je zou hem even kunnen openen en wat frisse lucht naar binnen laten, maar zorg dat je niet in de zak ademt of zoiets dergelijks. Ik had ook vaak druppels water aan de binnenkant van de zak, maar heb daar verder geen nadelige gevolgen van ondervonden. Heb je je bak rechtstreeks op de mat staan? Dat raad ik wel af omdat de warmte dan niet weg kan. Leg er bijvoorbeeld een opgevouwen theedoek tussen. Dan wordt je bak sowieso niet te warm. Groetjes"
"Je paddestoelen zien er goed uit. Voor een eerste flush is het niet een hele grote opbrengst, maar je mag tevreden zijn denk ik. Ga anders volgende keer voor een 100% mycelium growkit. Die bakken zijn volledig gekoloniseerd en werken in mijn ervaring echt super. Geniet van je stoeltjes!"
"Het is niet per se nodig, Zolang de bak in een constante temperatuur staat. Ik heb gekozen voor een warmtemat zodat ik ook in de winter een stabiele temperatuur had voor mijn paddestoelen. Anders had ik snachts de verwarming aan moeten laten en dat vind ik zonde. Have fun!"
"Beste DF-leden, Ik ben weer begonnen met het kweken van paddo's, hiervoor maak ik gebruik van een 100% mycelium growkit van het soort McKennaii en een warmte mat. Ik heb een droogruimte gemaakt door in een afgesloten ruimte (plastic opbergkist ) de bodem te vullen met vochtvreter. Hierboven heb ik plateaus gemaakt met kippengaas, hier komen de paddo's op te liggen. Hier gaat de deksel op waardoor de ruimte luchtdicht is afgesloten, zodat de vochtvreters hun werk kunnen doen. Ik heb de opstelling getestmet een portie verse truffels. Ik heb ze niet laten voordrogen op bijvoorbeeld een keukenpapiertje ofzo, slechts een keer doorgesneden. Dit werkte super. Na 2 dagen waren de truffels net kleine stenen, dus was alle vocht er uit getrokken. Nu vraag ik me af, kan ik ook de versgeplukte paddo's meteen in de droogruimte doen, dus zonder ze voor te drogen? Dit lijkt me zelf prima te doen, mits ik de hoeveelheid vochtvreter op de hoeveelheid paddo's aanpas, aangezien paddo's voor 90% uit vocht bestaan. Kan iemand dit bevestigen? Alvast bedankt! Dernael"
"Ik heb de 210 gram die de eerste flush me opleverde inmiddels een nacht in mijn droogruimte liggen. Ik merk dat er al wel wat vocht uit de paddo's is getrokken, maar het gaat me nog niet snel genoeg. Daarom heb ik de grotere paddo's verticaal door de helft gesneden om het proces hopelijk iets te versnellen. Ik heb nu een volledige zak vochtvreter in mijn droogopstelling liggen, maar denk erover om deze hoeveelheid te verdubbelen. Groet, Dernael."
"Ik voel megewoon heel erg vaag! Dat was mijn uitleg toen ik het probeerde. Mja, Niks voor mij dat spul."