Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPeyote cactus

Peyote cactus

77 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Sweet_Shadow zei:
Ik had hem in juni gezaaid. Hij was heel klein nog (tussen een halve en hele centimeter ongeveer), net als de rest. Nu heb ik nog drie van die mini dingetjes staan en een wat oudere (2-3 jaar) die ik niet zelf gezaaid heb.

Allemaal leuk en aardig, maar dat kweken is toch niet helemaal voor mij weggelegd denk ik, ik heb nu eigenlijk al niet zo'n zin meer om er voor te zorgen.
Klik om te vergroten...

Je mag ze wel aan mij geven hoor, zorg ik er wel voor :grin:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#2
lot zei:
:tongueout: Geen zin meer? je laat je huisdier toch ook niet verhongeren?
hup hup hup actie in de taxi water en licht naar die dingen :tongueout:
Klik om te vergroten...

Ja lot, ik geef je gelijk :)
Ik zorg er ook nog wel voor hoor (sorry Dzy je krijgt ze niet) maar ik ben iets minder enthousiast dan in het begin.
S
Static SearchLid
01-01-2024, 00:00
#3
je doet de schil en stekels eraf..
H
HolySmokeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Prikt dat niet enorm als je zo'n cactus in een keer verobert?
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lijkt me meer dan logiesh dat je nie een caktus gaat opeten met stekels eraan he :P
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Even een update. Er zijn nog twee zaailingen in leven. Eentje is pas van de vensterbank gevallen (d'oh!!!), ik weet niet of die lang zal overleven. Ze zijn nog steeds heel erg klein. Foto's krijg ik niet scherp en ze zien er toch nog ongeveer hetzelfde uit.

Hun 'grote broer' staat er zo bij:


De kat vindt het ook interessant :P
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je moet best een aantal peyote's eten van die grootte om een echte mescaline-ervaring the krijgen. Ik schat ongeveer 5..? Het is in ieder geval wel heel gaaf om deze cacti te groeien. Als je ze lang genoeg in leven kunt houden gaan ze ook mooi bloeien :)

Mooie kat heb je daar :)
B
BooYaLid
01-01-2024, 00:00
#8
zie maar da u kat die peyote nie zal opeten :)
hoewel ja katten hebben toch 9 levens dus moest het mislopen... :)
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ga binnenkort ook een paar peyote's halen.

Ik heb een bloemenwinkel gevonden die ze verkoopt :mrgreen:
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dissonant zei:
Ik ga binnenkort ook een paar peyote's halen.

Ik heb een bloemenwinkel gevonden die ze verkoopt :mrgreen:
Klik om te vergroten...
Ik zijn talloze smartshops die ze ook verkopen...? Het is niet illegaal ofzo. Veel plezier in ieder geval. Pas wel een beetje op met de dosering. De peyote is nogal krachtig... :)
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Leeft de laatste van je kindertjes nog ?

Ik heb een paar weken terug 24 zaadjes gezaaid, er zijn er nog maar 2 boven gekomen :( (en een groene stengel die geen peyote kan zijn)
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Voor smartshops moet ik naar Holland komen.
Deze is achter mijn hoek en ze zijn er ook een stuk goedkoper :wink:

Ik ga ze trouwens niet direct opvreten hoor. Ik laat ze eerst een jaar of twee op mijn vensterbank staan. Ondertussen heb ik genoeg tijd om me te informeren over de dosering en effecten.
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dissonant zei:
Voor smartshops moet ik naar Holland komen.
Deze is achter mijn hoek en ze zijn er ook een stuk goedkoper :wink:
Klik om te vergroten...
Ah ok, sorry. Ik wist niet dat je een niet-Hollander was (Belg, I presume? :)) Dat die peyote goedkoper is is op zich wel een vondst. Ik ga ook maar eens kijken :) eBay is trouwens ook een goedkope oplossing. Vooral die zaadjes, die kosten daar vaak echt bijna niets.

Dissonant zei:
Ik ga ze trouwens niet direct opvreten hoor. Ik laat ze eerst een jaar of twee op mijn vensterbank staan. Ondertussen heb ik genoeg tijd om me te informeren over de dosering en effecten.
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me een goed plan. Hou er wel rekening mee dat de peyote TERGEND langzaam groeit. In dat opzicht ben je beter af met de "peruvian torch" (een San Pedro soort). Die groeit vele malen sneller.
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik ben verkocht :hearteyes: ik wil ook een peyote cactusje!!!!

er komt ook een mooie bloem opstaan op zo'n peyote :tongueout: vraag me af of daar ook "Mescaline" in zit :tongueout: nu nog een bloemewinkel vinden die deze verkoopt :grin: hoopelijk verkoopt elke fatsoenlijke bloemewinkel dit en hoef ik niet dat hele eind naar nederland te rijden :tongueout:
B
BooYaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ga er mij waarschijnlijk ook eentje kopen maar dan wel via azarius want ik weet niet of ze ze verkopen in belgiê.
M
MescalitoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Peyote verzorgiing

Hallo

Ik heb 2 peyotl Williams, flinke ouwe ,
ze staan op de vensterbank, :mrgreen:

Nu heeftie al van dat web achtige draad, waar zaatjes in kome
ik wil wel foto late zien maar hoe,
Weet iemand wanneer peyotl een bloem krijgt en waarom? :confused:

greetz :grin: [/img]
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Peyote verzorgiing

Mescalito zei:
Hallo

Ik heb 2 peyotl Williams, flinke ouwe ,
ze staan op de vensterbank, :mrgreen:

Nu heeftie al van dat web achtige draad, waar zaatjes in kome
ik wil wel foto late zien maar hoe,
Weet iemand wanneer peyotl een bloem krijgt en waarom? :confused:

greetz :grin: [/img]
Klik om te vergroten...

Voor zover ik weet :

Hij krijgt bloemen om zich voort te planten. Matts heeft deels gelijk over de leeftijd. In het wild kan er na 15 jaar al een bloem verschijnen. In de kweek duurt het wel 7 jaar voor er een bloem op komt.

Die "zaadjes", zien die er zo uit? :


of zo? :



In de peyote die ik gekocht heb zaten 2 verschrompelde zaaddozen of 'seedpods' in die witte plush (zoals onderste foto). Ik dacht bingo, ik heb peyote-zaadjes, maar toen ik ze opendeed zag ik enkel verdorde meeldraden zitten. Blijkbaar was hij nooit bevrucht, dus ook geen zaadjes.

Let op die pods zijn geen zaden, de echte zaden zitten erin. Ze zijn zwart en hebben de grootte van een speldekop (vlak boven de munt op de onderste foto). Verse zaden zijn levensvatbaarder, maar zaden die jaren oud zijn kunnen ook nog gezaaid worden.

Volgens het uitzicht lijkt het mij dat die pods overblijven nadat een bloem heeft gebloeid, en daarna verdord is. Dus die pods zijn gewoon verschrompelde bloemen. Als je zaad wil zal je stuifmeel van de bloem op van ene peyote moeten overbrengen op de andere bloem met en wattenstaafje ofzo (deze laatste alinea is puur speculatie, ik hoop dat iemand die er meer van weet me verbetert of gelijk geeft)

PS : Voor foto : klik op quote in mijn bericht en kijk hoe ik het doe (link tussen ... zetten)
M
MescalitoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Peyote verzorgiing

Hoi


Ik heb is gehoord dat er een bloem komt als hij lange tijd geen water gekregen heeft en dan probeert via de bloem bepaalde stoffe op te vange om zo verder te groeien, of iets in die trend of zaad te verspreiden ja.
Interessant met dat stuifmeel, maar ik snap het nog niet helemaal,


Mja het lukt me dus niet die foto, ik zie de foto niet wel de link.

Gretzz :mrgreen:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jep de bloeitijd is een specifieke tijd van het jaar en er zijn methodes om ervoor te zorgen dat de cactus gaat bloeien, waaronder een winterstop (in de winter geen water geven). De details weet ik echter niet.

Ik heb duidelijk geen groene vingers want maar één zaailing (van de vijf) heeft de leeftijd van 1 jaar bereikt :(. Het iets oudere exemplaar staat er nog wel mooi bij.
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pas wel op, er zijn soorten die lijken op de peyote. Onder andere een met stekels. Dus pas op dat je geen andere soorten consumeert. Geen idee of het slecht zou uitdraaien maar toch best vermijden denk ik :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."