Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine (S) of (R)?

Ketamine (S) of (R)?

88 antwoorden
51 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb het van DHP :wink:
T
TelpevaLid
01-01-2024, 00:00
#2
S-keta vond ik maar een laffe boel eigenlijk :).
SMaakte wel beter, maar geef mij maar R
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb ondertussen R-ketamine eens geprobeerd, welliswaar in combinatie met andere psychedelica, dus ik kon na een keer niet echt zeggen of er een verschil tussen zat.

Nog maar eens mee experimenteren binnenkort zonder andere stoffen erbij. :grin:
S
ScharrelboomLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb die eerste keer R wel anders ervaren (:

S is gewoon echt verdovend, moeilijk lopen e.d. Bij de R keta had ik daar geen last van (toch wel aardige dosis genomen, niet overdreven) had eerder aangeschoten alcohol gevoel van. Werd er eerder wat raar van ^^ op een leuke manier. Ik zou het eigenlijk wel op een bepaalde manier trippend kunnen noemen. Soms ook wel soort van visuals gehad, bij de S ketamine was het meer mijn coördinatie en deze keer gewoon spacend :sunglasses:

Vond het zeer leuke ervaring!

Naar mijn idee vind ik zelf dat de R keta (op normale hoeveelheden dan voor mijn idee) wellicht wel op een feestje gebruikt kan worden. S daarin tegen echt niet voor mij :')
N
NortLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb nu 2 keer R gehad.

Misschien vanavond weer voor een 3de keer als het nog gaat lukken om te krijgen.

Ben er nog niet helemaal overuit of ik het geweldig vind.

Als ik het neem en het effect komt op dan denk ik echt, woow dit is relaxed. En als het dan weer afneemt heb ik altijd het gevoel vna, oke ik neem niet meer het is niet zo chill maar ik weet dat als ik het neem dat het wel chill is haha. Een lekkere contradictie.

En ook beetje zelfde effecten wat hier bovenstaat, beetje dronken gevoel, zonder dat kut gevoel als je dronken bent. Ook een beetje duister wat ik een tof gevoel vind
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nort zei:
Als ik het neem en het effect komt op dan denk ik echt, woow dit is relaxed. En als het dan weer afneemt heb ik altijd het gevoel vna, oke ik neem niet meer het is niet zo chill maar ik weet dat als ik het neem dat het wel chill is haha. Een lekkere contradictie.
Klik om te vergroten...
Haha, ik weet precies wat je bedoelt. Ik kijk altijd een film als ik keta gebruik. En dan ga ik op een gegeven moment lekker hard en dan neem ik niks meer bij. Dan werkt het uit, ben ik halverwege de film, en heb ik geen zin meer om bij te nemen en ook gelijk geen zin meer om die film verder te kijken.
b
bitLid
01-01-2024, 00:00
#7
Terwijl ik aan de Ketamine hing heb ik de perfecte omschrijving van het verschil tussen S en R bedacht:

Staal en Rubber.

Geen idee meer hoe ik aan deze overeenkomst kwam, maar onder invloed van R was het absoluut geniaal...
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Exceptional Insight zei:
Nort zei:
Als ik het neem en het effect komt op dan denk ik echt, woow dit is relaxed. En als het dan weer afneemt heb ik altijd het gevoel vna, oke ik neem niet meer het is niet zo chill maar ik weet dat als ik het neem dat het wel chill is haha. Een lekkere contradictie.
Klik om te vergroten...
Haha, ik weet precies wat je bedoelt. Ik kijk altijd een film als ik keta gebruik. En dan ga ik op een gegeven moment lekker hard en dan neem ik niks meer bij. Dan werkt het uit, ben ik halverwege de film, en heb ik geen zin meer om bij te nemen en ook gelijk geen zin meer om die film verder te kijken.
Klik om te vergroten...

Haha dat lijkt me ook niet alles.
p
poepknechtLid
01-01-2024, 00:00
#9
25tolife zei:
Haha :grin:
Even gestolen van ander forum
Klik om te vergroten...



Altijd je bron vermelden he. :wink:
*Edit mod staat er ook als je het leest*
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Haha :grin:
Even gestolen van ander forum:

Gothic
Ik heb inmiddels eindelijk ervaring met zowel racemische ketamine als de S en R enantiomeren los. Racemische heeft mijn voorkeur en heeft gewoon het gehele spectrum aan ketamine effecten, alles wat beide enantiomeren los doen doet racemisch ook in een hele ideale verhouding. S is per dosis sterker, verdooft harder, is merkbaar scheef (jezelf voelen kantelen etc.), het geeft bij mij ook meer visuele verstoringen (beetje alsof je onder water kijkt, schuivende dingen) en het maakt lopen moeilijker, verder mist het geheel de korte termijn geheugen falen die racemimsche en R mij wel geven (van het type: waar hadden we het ook al weer over??). R werkt trager uit, is warriger, geeft meer geheugen storingen en heeft sowieso meer invloed op de gedachtes. Eigenlijk is S een beetje dominant lichamelijke ketamine en R dominant mentale ketamine, ik vond het verschil tussen racemisch en S trouwens veel kleiner dan het verschil tussen racemisch en R, want R mist alles wat ik zo opvallend vind aan ketamine; de scheefheid, de verdoving, het wegglijden in allerlei onmogelijke richtingen, typerende visuele vervorming, die voelbare 'ruis', dat ontbreekt allemaal bij R en zijn juist alle effecten van S.

De meeste ketamine is trouwens racemische of S, want volgens mij komt een groot deel stiekem toch van legale productie en R wordt legaal niet geproduceerd, S wordt voor mensen ontwikkeld en racemische is in gebruik in de dier geneeskunde, nou zal er ook best wat ketamine gewoon van illegale productie komen maar dan nog is R zeldzamer voor zo ver ik weet. Vind ik persoonlijk wel fijn, want bij mij heeft racemisch sterk de voorkeur en als ik zou moeten kiezen tussen S en R zou ik zonder twijfelen voor S gaan.

Een keer onder invloed van ketamine, niet zo lang geleden bedacht ik trouwens in een humoristische bui: 'R staat voor raar, en S staat voor scheef' en dat klopt eigenlijk ook nog precies.
Klik om te vergroten...

Ik weet het zelf nog niet precies allemaal zelf precies, maar goed deze info lijkt me ook goed :)

bron
b
bitLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gothic en ik moeten even een keer samen aan de rare rubber hangen geloof ik.
p
poepknechtLid
01-01-2024, 00:00
#12
25tolife zei:
Heb het van DHP :wink:
Klik om te vergroten...

Dat mag je dan ook wel even vermelden vind ik.
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#13
poepknecht zei:
Dat mag je dan ook wel even vermelden vind ik.
Klik om te vergroten...
Wat mooi dat jij dat vindt. :)

Dat vind ik ook. :)

:)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
pascal828 zei:
poepknecht zei:
Dat mag je dan ook wel even vermelden vind ik.
Klik om te vergroten...
Wat mooi dat jij dat vindt. :)

Dat vind ik ook. :)

:)
Klik om te vergroten...

Is ook gedaan nu :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
bit zei:
Gothic en ik moeten even een keer samen aan de rare rubber hangen geloof ik.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
25tolife zei:
Haha :grin:
Even gestolen van ander forum:

Gothic
Ik heb inmiddels eindelijk ervaring met zowel racemische ketamine als de S en R enantiomeren los. Racemische heeft mijn voorkeur en heeft gewoon het gehele spectrum aan ketamine effecten, alles wat beide enantiomeren los doen doet racemisch ook in een hele ideale verhouding. S is per dosis sterker, verdooft harder, is merkbaar scheef (jezelf voelen kantelen etc.), het geeft bij mij ook meer visuele verstoringen (beetje alsof je onder water kijkt, schuivende dingen) en het maakt lopen moeilijker, verder mist het geheel de korte termijn geheugen falen die racemimsche en R mij wel geven (van het type: waar hadden we het ook al weer over??). R werkt trager uit, is warriger, geeft meer geheugen storingen en heeft sowieso meer invloed op de gedachtes. Eigenlijk is S een beetje dominant lichamelijke ketamine en R dominant mentale ketamine, ik vond het verschil tussen racemisch en S trouwens veel kleiner dan het verschil tussen racemisch en R, want R mist alles wat ik zo opvallend vind aan ketamine; de scheefheid, de verdoving, het wegglijden in allerlei onmogelijke richtingen, typerende visuele vervorming, die voelbare 'ruis', dat ontbreekt allemaal bij R en zijn juist alle effecten van S.

De meeste ketamine is trouwens racemische of S, want volgens mij komt een groot deel stiekem toch van legale productie en R wordt legaal niet geproduceerd, S wordt voor mensen ontwikkeld en racemische is in gebruik in de dier geneeskunde, nou zal er ook best wat ketamine gewoon van illegale productie komen maar dan nog is R zeldzamer voor zo ver ik weet. Vind ik persoonlijk wel fijn, want bij mij heeft racemisch sterk de voorkeur en als ik zou moeten kiezen tussen S en R zou ik zonder twijfelen voor S gaan.

Een keer onder invloed van ketamine, niet zo lang geleden bedacht ik trouwens in een humoristische bui: 'R staat voor raar, en S staat voor scheef' en dat klopt eigenlijk ook nog precies.
Klik om te vergroten...

Ik weet het zelf nog niet precies allemaal zelf precies, maar goed deze info lijkt me ook goed :)

bron
Klik om te vergroten...

Oi da's mijn post, die ik had getypt op DHP. Waarom de fuck haal je zomaar mijn post van dhp?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vond/vind het een hele goede informatieve post, daarom deed ik het.
Had geen idee dat jij het geschreven had! Een excuus aan jou, als je die aanvaard :(
Maar had nogmaals geen idee dat jij het geschreven had, was/ben nooit zo actief op DHP :rolleyes:
T
TelpevaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nog heel even hierop voortbordurend :):

Thnx voor die rip van DHP. Klopt het dus dat als de meeste mensen babbelen over R-ket, dat ze gewoon fout zitten en eigenlijk racemisch voor hun neus hebben liggen? Of heeft iemand enig idee welk percentage van de ket in NL R-ket is?

En heeft iemand misschien een link naar een artikel dat iets definitiefs zegt over de kristalstructuur van ket en ofwel verklaring voor die kristalvorm, ofwel uitleg waarom dat aan S- of R-Ket gekoppeld kan worden? Ik heb tegenstrijdige berichten erover gehoord, ook dat er dus helemaal niet aan te zien valt wat voor soort ket je nu hebt, en vind het wel interessant om te weten!
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn ervaring is eigenlijk dat (bijna) niemand het echt zeker weet. Hooguit de 'groothandel'.
Er wordt een hoop geroepen, maar omdat het niet getest kan worden en er weinig mensen zijn die jou vraag met onderbouwing kunnen beantwoorden blijft het vooral gebabbel.
Als er iemand is met ene degelijk verhaal met een degelijke onderbouwing dan hoor ik dat ook graag.
T
TelpevaLid
01-01-2024, 00:00
#20
gheghe, dank voor de ondersteunende woorden :).
E=mc2 around over here by any chance :rolleyes: ? Anybody else?

Sinds ik Ket als mijn drug nr 1 heb benoemd moet ik dit soort details toch echt beter in de vingers krijgen :grin:...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."