Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine (S) of (R)?

Ketamine (S) of (R)?

88 antwoorden
54 weergaven
18-5-2026
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#1
Angramar Temenos zei:
S-keta bestaat niet, het is een fabel. Het is chemisch gezien mogelijk maar wordt niet geproduceerd. Je hebt enkel Racemische ketamine (50%R/50%S) en R-Iso.

Als je S-Keta hebt is dat waarschijnlijk racemisch, en R-Iso gewoon R-iso.
Klik om te vergroten...


onderbouwing graag?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zo goed als alle keta wordt farmaceutisch bereid. Er bestaat geen farmaceutisch gebruikte versie van S-Iso keta op de markt; illegale labs die keta produceren zijn er niet (of iig niet in een mate dat het relevant is).

S-Iso keta zal vast ooit wel eens zijn voorgekomen en verkocht, maar de kans dat je het tegenkomt is 0,01%. Het is chemisch gezien zeker mogelijk, maar de kans is te verwaarlozen.

Wat ook wel eens wordt tegengekomen is een mix van R-iso keta en Diazepam, dit wordt (door de verdovende werking) vaak gezien als S-iso (verdovend). Dit komt omdat een veelgebruikte bereiding "Ketaval" is, een merknaam voor injecteerbare R-Iso Keta-HCL en Diazepam. Dit wordt dan uitgekookt en verkocht; Echter, Diazepam is in een zeer lage dosis aanwezig, EN diazepam wordt niet opgenomen nasaal (niet water-oplosbaar), dus er komen enkel zeer minieme dosissen vrij (wat in je keel terecht komt en de zeer weinige hoeveelheid diazepam die wel nasaal wordt opgenomen.)

Midazolam is trouwens het enig nasaal inneembare benzodiazepine. Ik raad het wel af, behoorlijk geheugenverlies krijg je daarvan..

Ik moet zeggen, benzodiazepines + keta vind ik op zich een goede combo, want van keta word ik zo psychotisch en para van soms... Vooral in hogere dosissen.
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is bullshit man, er zijn zat merken die pure S-isomeer verkopen. Ketanest S is er eentje die ik uit mn hoofd ken.

http://journals.iucr.org/e/issues/2008/ ... bh2181.pdf

Beetje onzin wat je ook zegt over die r-isomeer plus benzo's die voor s-ket worden aangezien. Hoe zou het meer verdovend kunnen zijn als die benzo nasaal niet wordt opgenomen? De verdovende werking kickt er echt niet na een uur in hoor (als het in je maag terecht komt dus en op die manier wordt opgenomen), dat is gewoon direct na het snuiven.
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#4
Angramar Temenos zei:
Zo goed als alle keta wordt farmaceutisch bereid. Er bestaat geen farmaceutisch gebruikte versie van S-Iso keta op de markt; illegale labs die keta produceren zijn er niet (of iig niet in een mate dat het relevant is).

S-Iso keta zal vast ooit wel eens zijn voorgekomen en verkocht, maar de kans dat je het tegenkomt is 0,01%. Het is chemisch gezien zeker mogelijk, maar de kans is te verwaarlozen.

Wat ook wel eens wordt tegengekomen is een mix van R-iso keta en Diazepam, dit wordt (door de verdovende werking) vaak gezien als S-iso (verdovend). Dit komt omdat een veelgebruikte bereiding "Ketaval" is, een merknaam voor injecteerbare R-Iso Keta-HCL en Diazepam. Dit wordt dan uitgekookt en verkocht; Echter, Diazepam is in een zeer lage dosis aanwezig, EN diazepam wordt niet opgenomen nasaal (niet water-oplosbaar), dus er komen enkel zeer minieme dosissen vrij (wat in je keel terecht komt en de zeer weinige hoeveelheid diazepam die wel nasaal wordt opgenomen.)

Midazolam is trouwens het enig nasaal inneembare benzodiazepine. Ik raad het wel af, behoorlijk geheugenverlies krijg je daarvan..

Ik moet zeggen, benzodiazepines + keta vind ik op zich een goede combo, want van keta word ik zo psychotisch en para van soms... Vooral in hogere dosissen.
Klik om te vergroten...

heb je weer lopen trippen?
S ket is duidelijk wel op de markt te krijgen. lees je zelf maar is beter in voor je onzin gaat uitkramen
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wel tof dat je zo stellig verkeerde informatie verspreidt en daarbij ook nog eens een eigen theorietje ontwikkelt :')
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
leppeh zei:
Dat is bullshit man, er zijn zat merken die pure S-isomeer verkopen. Ketanest S is er eentje die ik uit mn hoofd ken.

http://journals.iucr.org/e/issues/2008/ ... bh2181.pdf
Klik om te vergroten...

Ik wou net zeggen, haha! Ketanest is inderdaad S-ket.



De meeste ketamine is racemisch maar het is logisch dat S-ketamine ook in mindere mate commercieel te verkrijgen is want die heeft volgens mij wel de hoogste medische potentie. Alleen kost het volgens mij meer moeite om die isomeren van elkaar te scheiden. Zuivere R-ketamine heeft denk ik minder medische potentie. Maar voorzover ik weet moet je racemische ketamine scheiden in S en R-ketamine dus beiden worden geproduceerd en beiden zijn ook commercieel beschikbaar, kom ik nu achter. Ketalar is een merknaam voor commerciele R-ketamine. Best wel logisch, anders zouden mensen zowiezo S en R niet kunnen nemen. Wel ben ik er vrij zeker van dat racemisch veruit de meest voorkomende vorm is, gevolgd door S (vanwege de medische toepassingen) en daarna pas R.



Dat verhaaltje over diazepam was dacht ik dat racemische keta in bepaalde gevallen wordt voorgeschreven aan mensen/gebruikt en als er klachten zijn over de tripeffecten dat diazepam ook wordt voorgeschreven (hier was in elk geval eens iemand die ketamine voorgeschreven kreeg voor pijn, staat in dat topic geloof ik) maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Ketaval inderdaad.

Edit: Heb het gewijzigd. Nu zou het verhaaltje ongeveer moeten kloppen.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bij keta kan ik juist vrij goed aanvoelen hoe hard ik ga, en ja, de trip kan alle kanten op gaan, maar hoe intens het hele verhaal is valt goed te doseren.

Olle
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
nimatek, leuke naam :tearsofjoy:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Steel je meer van andere forums? :kleuter:

OT: Ik ga toch echt voor de S versie.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Staafjes? Heb je misschien een foto om het duidelijker te maken?

Staafjes keta ben ik nog niet tegengekomen, al heb ik natuurlijk nog maar weinig ervaring.

Olle
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb tot nu toe alleen maar s keta kunnen bemachtigen.
is wel leuk aan het eind van een acid trip of candyflip ofzo.
of een lekker bommetje voor het slapen gaan is ook leuk maar voor op een feestje lijkt me dit echt niks. wil graag nog een x R probere
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sta je met een bom decibellen voor je, dat zou je op zo'n moment toch wel een lichte hint moeten geven.
L
LoodLid
01-01-2024, 00:00
#13
dirtbag zei:
ik heb tot nu toe alleen maar s keta kunnen bemachtigen.
is wel leuk aan het eind van een acid trip of candyflip ofzo.
of een lekker bommetje voor het slapen gaan is ook leuk maar voor op een feestje lijkt me dit echt niks. wil graag nog een x R probere
Klik om te vergroten...

S is op een feestje wel makkelijk vind ik want je raakt er niet zo van in de war als bij normale en of R ket en ik ben meestal ook wat minder para enz. (gewoon minder geestelijke effecten over het algemeen)
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#14
S-ketamine is op feestjes juist niet chill, vind ik. Ik wil kunnen speaker freaken zonder om te vallen.

En in de war zijn op feestjes zie ik niet als een probleem. Fuck nadenken, lekker gaan op de muziek en doen wat er in je vage kop op komt.

Al zijn er grenzen natuurlijk. Bij mijn eerste keer ketamine belandde ik in een k-hole, of zo voelde het in ieder geval als ik de beschrijvingen mag geloven. Ik kon vreemd genoeg nog wel gewoon blijven wiebelen voor de speakers, maar ik was me totaal niet bewust van mijn lichaam, of überhaupt het feit dat ik gewoon op een feestje stond.

Olle
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nee, eerst was ik in de stellige overtuiging dat ik op de noordpool stond, en later veranderde het in een interdimensionaal avontuur door ruimte en tijd.

Op zich een mooie ervaring, albeit hier en daar wat eng, maar niet geschikt voor op een feest in ieder geval.

Olle
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#16
monkyboy zei:
Dat is ook zo heerlijk aan keta, je kan het super goed doseren :)
Klik om te vergroten...
uh? Het is super onvoorspelbaar, het is altijd een verassing wat je krijgt.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dopezilla zei:
Nee, eerst was ik in de stellige overtuiging dat ik op de noordpool stond, en later veranderde het in een interdimensionaal avontuur door ruimte en tijd.

Op zich een mooie ervaring, albeit hier en daar wat eng, maar niet geschikt voor op een feest in ieder geval.

Olle
Klik om te vergroten...

Hehehe, 'k denk dat weinig mensen je dat nadoen :P
Hoe vaker ik hier lees hoe nieuwsgieriger ik word naar keta, en al helemaal na de afgeblazen ket avond een paar weken terug
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik zou zeggen, probeer het eens. Lekker op de bank met wat mensen erbij. Rustig aan beginnen, eventueel wat dieper gaan als je denkt het aan te kunnen.

Olle
m
monkyboyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat is ook zo heerlijk aan keta, je kan het super goed doseren :)
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hij zegt toch "effect is onvoorspelbaar"? Of wat heten jullie doseren? De juiste hoeveelheid poeder afmeten? Het gaat om wat je binnenkrijgt, als je teveel pep gesnoven hebt dan heb je slecht gedoseerd, bij keta kun je van een kleine dosering al snoeihard gaan en soms van een grote dosering nog recht blijven maar dan wel compleet de wereld om je heen veranderen. Daar valt echt geen pijl op te trekken vind ik, in die zin is het niet gemakkelijk te doseren, net zoals GHB ook niet gemakkelijk te doseren is omdat waar je lekker op gaat en wat teveel is zo dicht bij elkaar liggen.

En keta slaat ook niet direct in bij mij, in tegenstelling tot speed ofzo. Heb wel gehad dat ik een lijn ketamine snoof en hem niet voelde zitten.. Naar mijn gevoel super lang gewacht, snuif ik er nog een, knallen ze allebei tegelijk in, bam. :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."