Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine (S) of (R)?

Ketamine (S) of (R)?

88 antwoorden
52 weergaven
18-5-2026
S
ScharrelboomLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb alle post doorgelezen hier, en heb toch een vraagje :rolleyes:

*sorry als ik er over heen gelezen heb, of wat dan ook!



maar wat is nou eigenlijk echt het verschil tussen R-ket en S-ket?
Heb nu 2 keer keta gedaan (beide keren S).
Heb nu hier R liggen.. en moet ik hier nou wat anders van verwachten ofzo??
Qua effect e.d

Kon er niet goed uitkomen iig.. weet wel dat dit dan idd staafjes zijn ipv van kristalletjes (om het maar even zo te noemen).
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Scharrelboom zei:
Ik heb alle post doorgelezen hier, en heb toch een vraagje :rolleyes:

*sorry als ik er over heen gelezen heb, of wat dan ook!



maar wat is nou eigenlijk echt het verschil tussen R-ket en S-ket?
Heb nu 2 keer keta gedaan (beide keren S).
Heb nu hier R liggen.. en moet ik hier nou wat anders van verwachten ofzo??
Qua effect e.d

Kon er niet goed uitkomen iig.. weet wel dat dit dan idd staafjes zijn ipv van kristalletjes (om het maar even zo te noemen).
Klik om te vergroten...

Men zegt dat S-ketamine meer verdovend is, R-ketamine meer trippy/dissociatief. Ik heb zelf alleen nog maar S-ketamine en racemische ketamine (50% R-iso, 50 % S-iso) gedaan en ik vond de S-ketamine duidelijk sterker en heftiger dan de racemische ketamine. Ik heb puur R-iso nog niet gedaan dus helaas, ik kan daar weinig over zeggen. Wel weet ik dat er ook net zo goed mensen zijn die veel visuals hebben van S-ketamine en makkelijk in een k-hole geraken ermee, en dat weer totaal niet kunnen met R-ketamine. Dat ze daar zo goed als geen visuals van hebben en het bijna onmogelijk is om je een k-hole te snuiven.

En de staafjes zijn inderdaad R-ketamine, de blokjes zijn S-ketamine. Ergens hier op het forum staat daar nog een mooie foto van, van het verschil tussen de twee.

Edit: de foto staat zelfs in dit topic: viewtopic.php?f=23&t=25373
S
ScharrelboomLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Sublimo

Bedankt voor je duidelijke reactie!
Nu begrijp ik het in ieder geval een stukke beter, wat wel fijn is :wink:.


Ik en mijn vriend gaan straks de R variant maar eens even testen met een lekker muziekje en wat kaarsen, dus ben benieuwd of ik zelf verschil zal merken met S.

1e keer S variant zeer leuk ervaren, 2e keer wat minder had wat teveel en zat zelf op fase 1 uit het handboek van keta wat ikzelf niet zo prettig vond. Maar ben nu al weer een tijdje verder dus misschien gebrek aan ervaring of gevoel?



Bedankt in ieder geval!
:wave:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Sublimo

Bedankt voor je duidelijke reactie!
Nu begrijp ik het in ieder geval een stukke beter, wat wel fijn is :wink:.
Klik om te vergroten...

Graag gedaan, dat was de bedoeling ook ! :sunglasses:

Ik en mijn vriend gaan straks de R variant maar eens even testen met een lekker muziekje en wat kaarsen, dus ben benieuwd of ik zelf verschil zal merken met S.
Klik om te vergroten...

Als je wilt, laat dan weten wat jij vond dat de verschillen waren ?

1e keer S variant zeer leuk ervaren, 2e keer wat minder had wat teveel en zat zelf op fase 1 uit het handboek van keta wat ikzelf niet zo prettig vond. Maar ben nu al weer een tijdje verder dus misschien gebrek aan ervaring of gevoel?
Klik om te vergroten...

In het begin nam ik ook snel wat te veel, dat is inderdaad minder aangenaam. Hoe vaker je het gebruikt, hoe beter je er tegen kan (of hoe slechter :P ). Voor mij was het echt een kwestie van langzaam opbouwen tot uiteindelijk k-hole te gaan via I.M. te spuiten. De tijd genomen om de stof goed te leren kennen.
Het is dus voornamelijk gebrek aan ervaring. En wat bedoel je met of gevoel ?

Bedankt in ieder geval!
:wave:
Klik om te vergroten...

Nogmaals graag gedaan ! :grin:
S
ScharrelboomLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je wilt, laat dan weten wat jij vond dat de verschillen waren ?
Klik om te vergroten...
Uiteraard zal ik dat doen (:
Misschien in de vorm van een verslagje.
Wij zullen de ketamine binnen nu en uurtje denk ik wel tot ons gaan nemen :tongueout:.
Misschien zal ik het vanavond al op "papier" (typen eigenlijk :tongueout:) zetten!

Voor mij was het echt een kwestie van langzaam opbouwen tot uiteindelijk k-hole te gaan via I.M. te spuiten. De tijd genomen om de stof goed te leren kennen.
Het is dus voornamelijk gebrek aan ervaring.
Klik om te vergroten...
K-hole is voor mij op dit moment denk ik nog echt te heftig, weet ook niet precies wat ik me erbij voor moet stellen.. maar dat is weer zoiets dat je het gewoon moet ervaren. Maar heb geen haast wie weet in de toekomst!


En wat bedoel je met of gevoel ?
Klik om te vergroten...
Op die dag dat ik dus eigenlijk teveel ketamine had genomen was ik al wat moe en misschien toch niet helemaal lekker in me vel op die dag.. drukke dag gehad etc.
Weer wat van geleerd, zo zie ik dat maar ^^.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
HAHA! S en R enantiomeren van ketamine; de S voor Scheef en de R voor Raar en het klopt ook nog :grin: (typen is serieus best moeilijk nu)
S
ScharrelboomLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nu je dat zo zegt is dat precies zo ja :tongueout:.


Geen betere woorden voor denk ik eigenlijk haha.


Zelf net R variant gedaan, en dit was idd "raar" en totaal niet scheef eigenlijk.



Zeer leuke ervaring rijker :sunglasses:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Steel je meer van andere forums? :kleuter:

OT: Ik ga toch echt voor de S versie.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Staafjes? Heb je misschien een foto om het duidelijker te maken?

Staafjes keta ben ik nog niet tegengekomen, al heb ik natuurlijk nog maar weinig ervaring.

Olle
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb ondertussen R-ketamine eens geprobeerd, welliswaar in combinatie met andere psychedelica, dus ik kon na een keer niet echt zeggen of er een verschil tussen zat.

Nog maar eens mee experimenteren binnenkort zonder andere stoffen erbij. :grin:
S
ScharrelboomLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb die eerste keer R wel anders ervaren (:

S is gewoon echt verdovend, moeilijk lopen e.d. Bij de R keta had ik daar geen last van (toch wel aardige dosis genomen, niet overdreven) had eerder aangeschoten alcohol gevoel van. Werd er eerder wat raar van ^^ op een leuke manier. Ik zou het eigenlijk wel op een bepaalde manier trippend kunnen noemen. Soms ook wel soort van visuals gehad, bij de S ketamine was het meer mijn coördinatie en deze keer gewoon spacend :sunglasses:

Vond het zeer leuke ervaring!

Naar mijn idee vind ik zelf dat de R keta (op normale hoeveelheden dan voor mijn idee) wellicht wel op een feestje gebruikt kan worden. S daarin tegen echt niet voor mij :')
N
NortLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb nu 2 keer R gehad.

Misschien vanavond weer voor een 3de keer als het nog gaat lukken om te krijgen.

Ben er nog niet helemaal overuit of ik het geweldig vind.

Als ik het neem en het effect komt op dan denk ik echt, woow dit is relaxed. En als het dan weer afneemt heb ik altijd het gevoel vna, oke ik neem niet meer het is niet zo chill maar ik weet dat als ik het neem dat het wel chill is haha. Een lekkere contradictie.

En ook beetje zelfde effecten wat hier bovenstaat, beetje dronken gevoel, zonder dat kut gevoel als je dronken bent. Ook een beetje duister wat ik een tof gevoel vind
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nort zei:
Als ik het neem en het effect komt op dan denk ik echt, woow dit is relaxed. En als het dan weer afneemt heb ik altijd het gevoel vna, oke ik neem niet meer het is niet zo chill maar ik weet dat als ik het neem dat het wel chill is haha. Een lekkere contradictie.
Klik om te vergroten...
Haha, ik weet precies wat je bedoelt. Ik kijk altijd een film als ik keta gebruik. En dan ga ik op een gegeven moment lekker hard en dan neem ik niks meer bij. Dan werkt het uit, ben ik halverwege de film, en heb ik geen zin meer om bij te nemen en ook gelijk geen zin meer om die film verder te kijken.
b
bitLid
01-01-2024, 00:00
#14
Terwijl ik aan de Ketamine hing heb ik de perfecte omschrijving van het verschil tussen S en R bedacht:

Staal en Rubber.

Geen idee meer hoe ik aan deze overeenkomst kwam, maar onder invloed van R was het absoluut geniaal...
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Exceptional Insight zei:
Nort zei:
Als ik het neem en het effect komt op dan denk ik echt, woow dit is relaxed. En als het dan weer afneemt heb ik altijd het gevoel vna, oke ik neem niet meer het is niet zo chill maar ik weet dat als ik het neem dat het wel chill is haha. Een lekkere contradictie.
Klik om te vergroten...
Haha, ik weet precies wat je bedoelt. Ik kijk altijd een film als ik keta gebruik. En dan ga ik op een gegeven moment lekker hard en dan neem ik niks meer bij. Dan werkt het uit, ben ik halverwege de film, en heb ik geen zin meer om bij te nemen en ook gelijk geen zin meer om die film verder te kijken.
Klik om te vergroten...

Haha dat lijkt me ook niet alles.
p
poepknechtLid
01-01-2024, 00:00
#16
25tolife zei:
Haha :grin:
Even gestolen van ander forum
Klik om te vergroten...



Altijd je bron vermelden he. :wink:
*Edit mod staat er ook als je het leest*
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Haha :grin:
Even gestolen van ander forum:

Gothic
Ik heb inmiddels eindelijk ervaring met zowel racemische ketamine als de S en R enantiomeren los. Racemische heeft mijn voorkeur en heeft gewoon het gehele spectrum aan ketamine effecten, alles wat beide enantiomeren los doen doet racemisch ook in een hele ideale verhouding. S is per dosis sterker, verdooft harder, is merkbaar scheef (jezelf voelen kantelen etc.), het geeft bij mij ook meer visuele verstoringen (beetje alsof je onder water kijkt, schuivende dingen) en het maakt lopen moeilijker, verder mist het geheel de korte termijn geheugen falen die racemimsche en R mij wel geven (van het type: waar hadden we het ook al weer over??). R werkt trager uit, is warriger, geeft meer geheugen storingen en heeft sowieso meer invloed op de gedachtes. Eigenlijk is S een beetje dominant lichamelijke ketamine en R dominant mentale ketamine, ik vond het verschil tussen racemisch en S trouwens veel kleiner dan het verschil tussen racemisch en R, want R mist alles wat ik zo opvallend vind aan ketamine; de scheefheid, de verdoving, het wegglijden in allerlei onmogelijke richtingen, typerende visuele vervorming, die voelbare 'ruis', dat ontbreekt allemaal bij R en zijn juist alle effecten van S.

De meeste ketamine is trouwens racemische of S, want volgens mij komt een groot deel stiekem toch van legale productie en R wordt legaal niet geproduceerd, S wordt voor mensen ontwikkeld en racemische is in gebruik in de dier geneeskunde, nou zal er ook best wat ketamine gewoon van illegale productie komen maar dan nog is R zeldzamer voor zo ver ik weet. Vind ik persoonlijk wel fijn, want bij mij heeft racemisch sterk de voorkeur en als ik zou moeten kiezen tussen S en R zou ik zonder twijfelen voor S gaan.

Een keer onder invloed van ketamine, niet zo lang geleden bedacht ik trouwens in een humoristische bui: 'R staat voor raar, en S staat voor scheef' en dat klopt eigenlijk ook nog precies.
Klik om te vergroten...

Ik weet het zelf nog niet precies allemaal zelf precies, maar goed deze info lijkt me ook goed :)

bron
b
bitLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gothic en ik moeten even een keer samen aan de rare rubber hangen geloof ik.
p
poepknechtLid
01-01-2024, 00:00
#19
25tolife zei:
Heb het van DHP :wink:
Klik om te vergroten...

Dat mag je dan ook wel even vermelden vind ik.
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#20
poepknecht zei:
Dat mag je dan ook wel even vermelden vind ik.
Klik om te vergroten...
Wat mooi dat jij dat vindt. :)

Dat vind ik ook. :)

:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."