Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswat is ketamine eigenlijk?

wat is ketamine eigenlijk?

43 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
whahahaha :grin:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#2
ExceptionalInsight zei:
Mag jij mij uitleggen; Hoe kun je dingen zien die er niet zijn?
Klik om te vergroten...

Hier heb ik eens een topic over gehad :)

de enige "echte" optie die ik kreeg naast onzin als 800ug lsd nemen enzo was inderdaad MDA... Maar tot vandaag de dag niet tegengekomen :(

ot: ketamine is een snelwerkend verdovingsmiddel wat vooral vroeger toen er nog niet veel alternatieven waren gebruikt werd. Tegenwoordig word het nog voor dieren gebruikt, en ik geloof ook dat ze het in ambulances hebben. Heb eens gelezen dat het vanwege veel alternatieven niet meer op "normale" mensen word gebruikt, alleen op jonge kinderen en oude mensen. Ik weet niet meer precies waarom.

Als drug word je er vooral "vaag" van :grin: beter kan ik het niet omschrijven. Het dissociatieve gevoel is met niets anders wat ik ken te vergelijken.
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
thanks atropa :grin:

nu is het me helemaal duidelijk, daarom stelde ik de de vraag hier , je kan het wel in theorie lezen ,maar de ervaring van iemand die het heeft gebruikt is duidelijker vaak!

lijkt me wel heel apart zeg, hoe je je ervaringbeschrijft ermee dat heb ik nog nooit met geen enkele drugs zo ervaart!

dus.........

nee niet verstandig voor mij :wink:

ik denk dat het relatief nieuw is dan, want zo 6 jaar geleden in me experimenteer fase laten we het zo netjes zeggen :grin:
hoorde ik er niemand over, of was het nog niet zo bekend dan.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#4
na het horen van : "daar leggen ze olifanten mee plat" heb ik nooit meer naar verdere informatie gevraagd :tongueout:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik denk dat het relatief nieuw is dan, want zo 6 jaar geleden in me experimenteer fase laten we het zo netjes zeggen :grin:
hoorde ik er niemand over, of was het nog niet zo bekend dan.
Klik om te vergroten...

't bestaat al heel lang..maar Keta is niet bij iedereen even bekend, en het is naar mijn ervaring ook wel iets dat je niet heel vaak tegenkomt in vergelijking met andere drugs.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#6
De verkrijgbaarheid hangt grotendeels af van de gestolen ampullen uit de dierengeneesmiddelen voorziening. Of een dierenarts met een praktijk whatever die het recht heeft op opkopen en ze doorspeelt.

Voor zover ik weet bestaan er geen Ketamine labs omdat de synthese verschrikkelijk moelijk is en nagenoeg onhaalbaar. In 2005/2006 kwam er echt golf van Ketamine op uit het Zuiden van Nederland waaruit de markt voorzien is. Merkte dat het toen ook echt volop verkrijgbaar was en de prijs eerder rond de 30 EURO dan 40 EURO lag. Limburg en Noord-Brabant zullen niet snel zonder zitten.

'tis er idd al 40 jaar, alleen zijn er periodes waarbij het lijkt alsof het v/d aardbodem verdwenen is.
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
aha vandaar :grin:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Olifantenverdover :tearsofjoy:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#9
anoniempje zei:
Wat ik denk er mee te bedoelen zoals je paddo's neemt bijvoorbeeld de kabouters wel eens tevoorschijn komen en gaan dansen met zijn allen om een boom
Klik om te vergroten...

Och, de onwetendheid :P
Je gaat van paddo's geen kabouters zien en zulke rare dingen. Dingen vervormen, golven of lijken op iets anders. Zulke dingen als kabouters ga je niet zien.
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Yes dat vat ik nou op als een compliment. :grin:

ben eigenlijk wel heel blij dat ik nou ook eens ontwetend ben over drugs..

doe ik eindelijk naar al die jaren toch iets goeds :wink:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#11
Atropa zei:
Limburg en Noord-Brabant zullen niet snel zonder zitten.
Klik om te vergroten...

Ben het anders pas één keer tegen gekomen in limburg...
S
StylusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Atropa zei:
Een verzonken wereld, zoals het gezonken Atlantis, high-tech of zo primitief als het oude Egypte, waar dromen en werkelijkheid met elkaar in botsing komen.
Klik om te vergroten...

Botsing klinkt veel te hard.. Keta is zacht en wollig!
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#13
wat zijn eigelijk de grondstoffen van ketamine, waar word het van gemaakt? ben ik wel benieuwd naar.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ketanest en cornflakes in een pan gooien. Dan krijg je DimixiConfrantest en met een chemische bewerking haal je hier ketamine uit :)
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Atropa zei:
Een verzonken wereld, zoals het gezonken Atlantis, high-tech of zo primitief als het oude Egypte, waar dromen en werkelijkheid met elkaar in botsing komen.
Klik om te vergroten...

jij bent echt goed, schrijf een boek ouwe!
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Atropa zei:
De verkrijgbaarheid hangt grotendeels af van de gestolen ampullen uit de dierengeneesmiddelen voorziening. Of een dierenarts met een praktijk whatever die het recht heeft op opkopen en ze doorspeelt.
Klik om te vergroten...

Zou lekker opschietten zeker met die paar gestolen ampullen. Je gelooft dit zelf toch niet he ? :grin:
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ellesdee zei:
vre se lijk
Klik om te vergroten...
:hearteyes: :stoned:
r
roffa85Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Maar nog steeds geen antwoord op de de vraag, WAT ketamine nou is.

K is een een anestesie middel dat ze gebruiken in het ziekenhuis om je onder verdoving te brengen voor ene operatie bijvoorbeeld. Het wordt dan in vloeibare vorm ingespoten. Als je de vloeistof opkookt blijft er (een minder krachtige) poeder over die je kan snuiven. In die vorm wordt K het meeste gebruikt.

Wat mensen hierboven schrijven is veelal waar. Bij iedereen werkt het ook net weer anders en is heel erg afhankelijk van hoeveel je neemt. Ik vind K de mooiste drug ooit. De wereld waarin je komt is prachtig!
v
vincenzoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Om niet tegen de regels in te gaan zal ik niet precies ingaan hoe ketamine wordt gemaakt maar proberen uit te leggen wat er bij een synthese komt kijken (en je vraag proberen te beantwoorden wat het dus eigenlijk is).

Allereerst is het chemisch gezien niet erg lastig om racemisch (50% R en 50% S) ketamine te bereiden/synthetiseren omdat de reacties relatief eenvoudig zijn, het eindproduct qua structuur niet erg ingewikkeld is en er veel literatuur bekend is (de farma maakt het voor medische doeleinden).
De reacties die worden uitgevoerd zijn basis reacties voor chemici evenals de "grondstoffen" of bouwstenen die kunnen worden gebruikt. Er zijn verschillende wegen naar Rome en ook naar bereiding van ketamine: er is dus geen sprake van één specifieke grondstof die nodig is, je kan met 10 verschillende stoffen hetzelfde eindproduct maken alleen het aantal stappen en de opbrengst van de synthese is steeds anders.

Helaas voor thuiskoks die weten hoe bijv. amfetamine of MDMA te maken is, komt er bij ketamine synthese qua apparatuur, ervaring en kennis over organische chemie wat meer bij kijken. Het belangrijkste verschil is dat één (of meerdere) reacties onder "inerte" atmosfeer moeten worden uitgevoerd (geen water, zuurstof, CO2 of iets dat kan reageren) om een zo groot mogelijke opbrengst te krijgen en de reactie mogelijk te maken. Ook moeten de oplosmiddelen "droog" zijn (geen water bevatten), wordt er gewerkt bij temperaturen die lager zijn dan de ijskast kan bereiken en zijn bepaalde tussenproducten instabiel. Daarnaast wordt er soms gebruik gemaakt van buitengewoon gevaarlijke/brandbare of giftige stoffen die meestal (voor een hoge opbrengst) flink wat uren moeten roeren. Om dit allemaal verantwoord en veilig te doen is bepaalde apparatuur en glaswerk nodig en praat je al gauw over een laboratorium.

Om nu je vraag te beantwoorden: ketamine is een organische stof die bestaat uit twee verschillende koolstofringen: een aromatische ring met een chloor atoom die gekoppeld is een andere koolstofring met daaraan vast een amine en een carbonylgroep. Doorgaans worden 2 ringen aan elkaar gekoppeld, wordt een omleggingsreactie voorbereid en vervolgens een aminogroep geintroduceerd. Dan na verwarming vindt een reactie plaats waarna het product wordt gevormd.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Interessant binnenkomer, welkom! :)
Ik had me nooit zo verdiept in de synthese van ketamine(maar ik ben dan ook geen chemici)maar ik wist niet dat er toch nog dergelijke knelpunten in zitten. Wellicht verklaard dat ook wel waarom het (naar horen zeggen) voornamelijk uit de farmaceutische industrie vandaan komt. :) Weet je of dit ook geld voor de meeste (arylcyclohexylamines, niet die piperadines) - RC analogen van ketamine?

Oh, wat betreft uitspraken over synthesis en dergelijke, wellicht vind je onderstaande topic nuttig om door te lezen.
viewtopic.php?f=9&t=58268

Wel grappig trouwens, hoe jij(en ondergetekene) een volledig andere vraag voorstelt dan de TS waarschijnlijk in zijn hoofd had. Die had zijn antwoord al te pakken toen hij interpreteerde dat de effecten leken op LSD.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."