Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswaarom begon jij met drugsgebruik?

waarom begon jij met drugsgebruik?

36 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#1
duidelijk tog?
discuss :)
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Omdat drugsgebruik begon met mij.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik dacht dat het leuk zou zijn, dat was het en dat is het nog steeds.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Om dieper m'n bewustzijn te analyseren.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#5
Begon je daarom met blowen, AT? Lijkt me sterk.

Ik wou altijd al een keer blowen, dus toen ging ik dat een keer doen en dat beviel. Dat ben ik blijven doen (tot nu, ben net gestopt op verzoek van psychiater) en een tijd later ben ik me ook gaan verdiepen in andere drugs omdat ik anderen erover hoorde en het me interessant leek.
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#6
ExceptionalInsight zei:
Ik dacht dat het leuk zou zijn, dat was het en dat is het nog steeds.
Klik om te vergroten...

dit ja.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een niet te temmen nieuwsgierigheid.
K
KurikintonFoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
daarom
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sarori zei:
Een niet te temmen nieuwsgierigheid.
Klik om te vergroten...
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nieuwsgierigheid, uit me zelf. Mn eerste joint zelf gedraait, onwetend ipv tip een sigaretten filter gebruikt. Wist ik veel, had het ook nog nooit iemand zien doen ofzo! :tearsofjoy:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nieuwsgierigheid.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roken en drinken omdat ik het stoer vond
Blowen en paddo's uit nieuwsgierigheid
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Begon met gebruiken (wiet/hasj) uit nieuwsgierigheid om te kijken wat voor effect het op me zou hebben in m'n depressie en in hoeverre het mij kon "helpen". Voor een korte tijd hielp het ook, zeg maar zo'n 1,5 uur.

Alle andere drugs uit pure nieuwsgierigheid, zonder de wens om te onderdrukken.
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#14
alle grote jongens deden het
>
>[tripper]<Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Gemini zei:
Nieuwsgierigheid.
Klik om te vergroten...
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik liep over straat en zag in een steegje een man staan. Hij had een klein pijpje in z'n hand en vroeg of ik een hijsje wou nemen. Ik pakte het pijpje en rookte alles op wat er in zat.

Vraag me niet waarom maar ik deed het gewoon, en nu is er geen weg meer terug.
R
Rotterdam-gabberLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sarori zei:
Een niet te temmen nieuwsgierigheid.
Klik om te vergroten...
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#18
peer pressure heet dat dan
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik wilde eigenlijk altijd al een keer blowen, hoewel ik al heel erg vroeg met alcohol begon (12 jaar oid?), vond ik eigenlijk veel meer mystiek om wiet heen hangen. Mensen werden er blijkbaar uber relaxt en dromerig van, dat stond me wel aan. Al hoewel ik al sinds mijn 12e oid wiet wilde proberen kwam het er toch pas van toen ik bijna 16 was, aangezien ik daarvoor niemand had om deze ervaring mee te delen :P

Voor de rest ben ik gewoon geinteresseerd in filosofie, 'rare dingen' en perceptie veranderingen, dus dan kom je ook al snel bij psychedelica uit ^.^
P
ProvenzanoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vooral nieuwsgierigheid. Toen een vriend van me 2 jaar geleden vertelde dat hij vroeger weleens xtc had gedaan was ik best wel verbaasd eigenlijk. Voor mijn eerste xtc-ervaring associeerde ik harddrugs (en vooral pillen) vooral met de gabberscene (no offence :wink:), verlepte drugshoofden en vooral drugsmisbruik.

Anyway, toen bleek dat een vrij normaal iemand uit mijn vriendenkring het weleens had gebruikt werd ik natuurlijk nieuwsgierig. Dus samen met hem en nog een andere vriend hebben we met z'n drieën een mooie thuisparty gehouden met een pilletje erbij. En uiteraard gaat er na je eerste keer mdma een soort van wereld voor je open. Op die ervaring heb ik 2,5 maand geteerd, en toen herhaald. En dat doe ik nog steeds om de 2 á 3 maanden :) Zowel thuis als op trance-feestjes! :rock:

Na zo'n eerste mdma-ervaring sta je meteen ook wat meer open voor andere geestverruimende middelen. Dus toen volgden ook lachgas, paddo's, LSD, (dextro-)amfetamine en GHB. Coke had ik al 1x voor m'n mdma-ervaring gedaan, maar daar vond ik niet zo heel veel aan. Later nog wel een paar keer gedaan, maar dat bevestigde eigenlijk alleen maar dat het rotzooi is waarvan je soms al gauw teveel wil, terwijl je er steeds meer para van wordt. Bovendien is de prijs vs. effect verhouding (t.o.v. andere stimulerende middelen) erg ongunstig; al met al om meerdere redenen was ik er daarom snel klaar mee.

Trippen op hallucinerende dingen heb dus een aantal keer gedaan. Toch is dat niet echt mijn ding. Vooral dat rusteloze en soms chaotische wat je tijdens trips kan hebben verstoort vaak mijn trip. Vrienden van me hebben dit ook. Heb nog wel wat 2-cb liggen, dat ga ik nog wel een keertje uittesten. Schijnt een stukje gemoedelijker en zachter te zijn :wink: We'll see :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."