Vooral nieuwsgierigheid. Toen een vriend van me 2 jaar geleden vertelde dat hij vroeger weleens xtc had gedaan was ik best wel verbaasd eigenlijk. Voor mijn eerste xtc-ervaring associeerde ik harddrugs (en vooral pillen) vooral met de gabberscene (no offence
![:wink:]()
), verlepte drugshoofden en vooral drugsmisbruik.
Anyway, toen bleek dat een vrij normaal iemand uit mijn vriendenkring het weleens had gebruikt werd ik natuurlijk nieuwsgierig. Dus samen met hem en nog een andere vriend hebben we met z'n drieën een mooie thuisparty gehouden met een pilletje erbij. En uiteraard gaat er na je eerste keer mdma een soort van wereld voor je open. Op die ervaring heb ik 2,5 maand geteerd, en toen herhaald. En dat doe ik nog steeds om de 2 á 3 maanden
![:)]()
Zowel thuis als op trance-feestjes!
Na zo'n eerste mdma-ervaring sta je meteen ook wat meer open voor andere geestverruimende middelen. Dus toen volgden ook lachgas, paddo's, LSD, (dextro-)amfetamine en GHB. Coke had ik al 1x voor m'n mdma-ervaring gedaan, maar daar vond ik niet zo heel veel aan. Later nog wel een paar keer gedaan, maar dat bevestigde eigenlijk alleen maar dat het rotzooi is waarvan je soms al gauw teveel wil, terwijl je er steeds meer para van wordt. Bovendien is de prijs vs. effect verhouding (t.o.v. andere stimulerende middelen) erg ongunstig; al met al om meerdere redenen was ik er daarom snel klaar mee.
Trippen op hallucinerende dingen heb dus een aantal keer gedaan. Toch is dat niet echt mijn ding. Vooral dat rusteloze en soms chaotische wat je tijdens trips kan hebben verstoort vaak mijn trip. Vrienden van me hebben dit ook. Heb nog wel wat 2-cb liggen, dat ga ik nog wel een keertje uittesten. Schijnt een stukje gemoedelijker en zachter te zijn
![:wink:]()
We'll see
![:)]()