Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom neem ik drugs?

Waarom neem ik drugs?

76 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oom Klaas zei:
Als je je al afvraagt waarom je drugs neemt, kan je beter even stoppen.
Klik om te vergroten...

Zal ik ook doen slimmerd en definitief :wink:
maar juist wanneer weet ik nog niet,in ieder geval zeker voor 1 september. :wave:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bolea zei:
Oom Klaas zei:
Als je je al afvraagt waarom je drugs neemt, kan je beter even stoppen.
Klik om te vergroten...

Zal ik ook doen slimmerd en definitief :wink:
maar juist wanneer weet ik nog niet,in ieder geval zeker voor 1 september. :wave:
Klik om te vergroten...

Dat lijkt me ook de juiste keuze.
Ik weet zelf waarom ik stoffen ge(mis)bruik.
Ook al zijn het slopende redenen, ik weet waarom, en kan er mee leven.
H
HopeloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Deels voor het lekkere gevoel, de ervaringen enzo.

Maar een heel groot deel van me wil het ook om snel en veel te kunnen afvallen..
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hopeloos zei:
Deels voor het lekkere gevoel, de ervaringen enzo.

Maar een heel groot deel van me wil het ook om snel en veel te kunnen afvallen..
Klik om te vergroten...

Dan snap ik dat jij jezelf hopeloos noemt... :rolleyes:
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#5
Volgens mij is alle drugs redelijk veilig te gebruiken zolang het geen regelmaat vormt.
Gebruik je ieder weekend speed een lijntje speed, dan ben je fout bezig..
Gebruik je in een week meer dan een gram speed omdat het toevallig zo uitkomt en vervolgens enkele weken of maanden zonder problemen niet, dan is er niets aan de hand.

speed en wiet zijn beide potentieel als ontsnapping te gebruiken.. zolang ze geen regelmaat vormen kun je ze volgens mij echter gewoon blijven gebruiken.

LSD is niet verslavend... die zou ik nooit opgeven :grin:
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mike64 zei:
Hopeloos zei:
Deels voor het lekkere gevoel, de ervaringen enzo.

Maar een heel groot deel van me wil het ook om snel en veel te kunnen afvallen..
Klik om te vergroten...

Dan snap ik dat jij jezelf hopeloos noemt... :rolleyes:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bolea zei:
Mike64 zei:
Hopeloos zei:
Deels voor het lekkere gevoel, de ervaringen enzo.

Maar een heel groot deel van me wil het ook om snel en veel te kunnen afvallen..
Klik om te vergroten...

Dan snap ik dat jij jezelf hopeloos noemt... :rolleyes:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Ik vind 't eigenlijk van jullie beiden verkeerd dat jullie op zo'n reactie op deze manier reageren. Als het waar is wat deze persoon zegt dan is diegene ernstig ziek (ik vind eetstoornissen inderdaad vrij ernstig) en dan vind ik het niet goed om iemand daarom te gaan 'uitlachen'. Ik kan me best voorstellen dat jullie het zien als aandachttrekken of iets dergelijks, maar antwoordt dan gewoon niet. Ik ken niet iemand die dichtbij me staat die een eetstoornis heeft/heeft gehad, maar ik vind het wel een ernstig fenomeen.

Niet bedoeld als aanval op Bolea en/of Mike, gewoon een opmerking, vat het voor mijn part op als een verzoek :P
H
HopeloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nee, ik lijd al heel lang aan een eetstoornis.
Dat kan je ook niet begrijpen tenzij je het zelf meemaakt, dat je er werkelijk alles voor doet om dunner te worden.
Je kan het noemen wat je wil, maar je bereikt er niks mee.

Ik eet sowieso nauwelijks, maar als er een manier is om dat hongergevoel helemaal kwijt te raken laat ik die niet voorbij gaan.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hopeloos zei:
Nee, ik lijd al heel lang aan een eetstoornis.
Dat kan je ook niet begrijpen tenzij je het zelf meemaakt, dat je er werkelijk alles voor doet om dunner te worden.
Je kan het noemen wat je wil, maar je bereikt er niks mee.

Ik eet sowieso nauwelijks, maar als er een manier is om dat hongergevoel helemaal kwijt te raken laat ik die niet voorbij gaan.
Klik om te vergroten...

Ik weet een veel betere manier om je hongergevoel kwijt te raken, dat is ETEN!

Maar nee, nu serieus. En als ik je gekwetst heb in mijn vorige post dan spijt me dat. Het was niet meer dan het intikken van een schot voor open doel.

Ik kan theoretisch gezien wel snappen hoe iemand in elkaar zit die eetstoornissen heeft. Persoonlijk kan ik er alleen weinig mee. Ik kan heel slecht begrijpen dat mensen die vel over been zijn, zichzelf nog steeds als dik beschouwen.

Ikzelf moet mezelf eerder dwingen om te eten omdat ik dikker wil worden. Ik neem iedere dag op zijn minst een half bord meer eten dan waar ik eigenlijk trek in heb. Tussen de maaltijden door eet ik alles wat los en vast zit, maar het mag niet baten. Waarschijnlijk is voor mij de oplossing om te stoppen met roken en blowen. Maar goed, dat is dan weer mijn probleem.

Als ik jou een tip mag geven, zou ik zeggen; ga eens naar je huisarts en gooi je hele hebben en houden eens op tafel. Aangenomen dat je dat nog niet gedaan hebt althans. Wat ik nu zie is een persoon met een probleem, die dat probleem nog eens extra gaat aandikken door er ook nog eens een hard-drug verslaving aan te koppelen. Uit (werk) ervaring weet ik dat dt niet lang kan duren en misschien klinkt dit schokkend, maar dan ga je dus gewoon dood en eindig je als zo iemand waarvan je wel eens een fotootje ziet op internet.

Ik weet ook dat het geen enkele zin heeft om dit op te schrijven, want je leest alleen maar wat je wilt lezen, je hoort alleen maar wat je wlt horen en je doet alleen maar wat je eigen geest je op dit moment ingeeft. En dat is "niet eten" . Voor elk negatief stukje wat je leest weet je wel iets ertegenover te zetten dat het weer bagatelliseert. Ik weet hoe het werkt en ik weet dat je niet geholpen wilt worden.

Waarom ik het dan toch schrijf? In de hoop dat je misschien, heel misschien, als je in een goede trip zit en nog even aan deze woorden terugdenkt je jezelf realiseert dat het niet langer gaat zo. Dat je, als je zo doorgaat gewoon doodgaat. En als je dat misschien als een bevrijding ziet dan heb je mijn zegen wat mij betreft. Hoewel ik dan wel een simpeler methode weet.

Maar bedenk ook dat er op deze wereld nog mensen rondlopen die om je geven en die het heel erg vinden om te zien hoe je jezelf naar de kloten helpt. Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe!
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#10
*.exe zei:
@iraqio: alcohol is gif, al die andere dingen ook incl. thc

geen harddrugs en softdrugs maar hard use en soft use moet het onderscheid zijn.
[gebruik en misbruik eigenlijk]


je weet toch
Klik om te vergroten...

weet ik :) alleen ik vind cannabis toch beter dan alcohol om heel eerlijk te zijn. en als hij zo nodig moet stoppen met drugs en daarvoor in de plaats veel alcohol gaat drinken schiet hij er vrij weinig mee op.
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hopeloos zei:
Deels voor het lekkere gevoel, de ervaringen enzo.

Maar een heel groot deel van me wil het ook om snel en veel te kunnen afvallen..
Klik om te vergroten...

rook wiet jij. krijg de vreetkick en voel het plezier van eten :grin:
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Amaranth zei:
Ik vind 't eigenlijk van jullie beiden verkeerd dat jullie op zo'n reactie op deze manier reageren. Als het waar is wat deze persoon zegt dan is diegene ernstig ziek (ik vind eetstoornissen inderdaad vrij ernstig) en dan vind ik het niet goed om iemand daarom te gaan 'uitlachen'. Ik kan me best voorstellen dat jullie het zien als aandachttrekken of iets dergelijks, maar antwoordt dan gewoon niet. Ik ken niet iemand die dichtbij me staat die een eetstoornis heeft/heeft gehad, maar ik vind het wel een ernstig fenomeen.

Niet bedoeld als aanval op Bolea en/of Mike, gewoon een opmerking, vat het voor mijn part op als een verzoek :P
Klik om te vergroten...

+1
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mike64 zei:
Maar bedenk ook dat er op deze wereld nog mensen rondlopen die om je geven en die het heel erg vinden om te zien hoe je jezelf naar de kloten helpt. Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe!
Klik om te vergroten...

Top Mike 64!

+1
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Damned ,1000 X mijn excuses!!!!
Maar waar staat het dat lid"Hopeloos" aan eetstoornissen lijd?
Ben nu kwaad op mijzelf!!!
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bolea zei:
Damned ,1000 X mijn excuses!!!!
Maar waar staat het dat lid"Hopeloos" aan eetstoornissen lijd?
Ben nu kwaad op mijzelf!!!
Klik om te vergroten...

Dat stond, op het moment van mijn reactie, en jouw quote op mijn reactie, nog nergens. Dus je hoeft jezelf niets te verwijten... En kwaad op jezelf zijn is sowieso nutteloos. Kweek je alleen maar nare gezwelletjes mee.
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#16
^Ja inderdaad ik heb die Quote echt niet gezien,ik dacht dat de persoon in kwestie gewoon speed nam om te vermageren.
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#17
*.exe zei:
@iraqio: alcohol is gif, al die andere dingen ook incl. thc

geen harddrugs en softdrugs maar hard use en soft use moet het onderscheid zijn.
[gebruik en misbruik eigenlijk]


je weet toch
Klik om te vergroten...
THC is Geen gif. Alcohol wel. De meeste dingen die op "ine" eindigen ook (cocaine, heroine, caffeine etc..)
Alcohol is bacterieschijt, maar voor alle plantaardige middelen geld dat giffen per definitie alkaloiden zijn. Is het geen alkaloide, dan is het geen gif, en wiet is Geen alkaloide, dus Geen gif.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."