Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsgebruik & verkeer

Drugsgebruik & verkeer

22 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
L
LostLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb gereden met alcohol, xtc, cocaine en speed op
in grote hoeveelheden, en nee ik ben er niet trots op
dat was 8 jaar geleden zou het nu nooit meer doen

zal het je ook niet aanraden om met xtc op te gaan rijden
was toen ook bijna fout gegaan
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#2
ImmortalTech zei:
Alleen als ik high ben (van hash) dan rij ik wel regelmatig. Ik blow wel alleen 's avond ('s nachts) dus als ik dan moet rijden is het minder druk en concentreer ik me heel goed zodat er niks fout gaat.

Op andere drugs ga ik niet autorijden.
Klik om te vergroten...
Je bent gewoon een domme mongool dus. Dat blijkt ook al uit je post trouwens.
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb ook rijlessen gehad als ik stoned was.
Geen enkel probleem.. :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vorige week 1 keer gehad, Ik zat lekker te chillen met een paar vrienden.
Belt me rijinstucteur op datie net een uitvaller heeft en toch in de buurt is en dat ik 2 uur kan invallen. Aangezien ik m'n rijbewijs zo snel mogenlijk wil hebben ik ja gezegt en binnen 15 minuten stondtie voor de deur en kroop ik nog half stoned achter het stuur... Maar het viel gelukkig wel mee, merk wel dat het dan wat moeilijker is om je gedachten er bij te houden.. Want die gaan allemaal door je hoofd maar ga je niet vertellen want als ik stoned ben zijn mijn gedachtes dan ook en heb ik meestal echt van die hippie uitspraken...
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee, inderdaad. Het verkeer is echt te ingewikkeld om dan met je gedachten ergens anders te zijn en dan te rijden. Laat staan als je je gedachten ineens zo ver ergens anders zitten dat je je zelf niet meer in de auto kan plaatsen, en met vlagen er steeds weer achterkomt dat je aan het rijden bent. Ik vind het al lastig om gewoon lopend over de stoep naar huis te gaan, en dan te bedenken dat je de stoep nog maar net ziet, of door hebt en ineens een heldere ingeving hebt "Hee verrek ik ben naar huis aan het lopen"

Met moeite de juiste sleutel kan vinden aan je sleutelbos, laat staan dat je dan een auto hebt gereden. niet erg verstandig, rijden met drank is iedereen het mee eens. rijden met wiet daar verschillen de meningen nog over.

Maar rijden met een klein lijntje speed? waardoor je helderder en wakkerder wordt(Dit als je vermoeid achter het stuur zit) Maak je meer ongelukken met speed, of als je oververmoeid achter het stuur zit...
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#6
nog nooit gedaan en zal ik nooit ook doen, je probeert je altijd te focussen op het verkeer maar toch zit je constant met je gedachte erges anders, met mn fiets heb ik er al moeite mee dus echt niet gezond, ik zou ook hels paranoia worden mrja :grin:
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#7
kiekert zei:
ImmortalTech zei:
Alleen als ik high ben (van hash) dan rij ik wel regelmatig. Ik blow wel alleen 's avond ('s nachts) dus als ik dan moet rijden is het minder druk en concentreer ik me heel goed zodat er niks fout gaat.

Op andere drugs ga ik niet autorijden.
Klik om te vergroten...
Je bent gewoon een domme mongool dus. Dat blijkt ook al uit je post trouwens.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Gelukkig kom jij heel intelligent over...
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik hoop echt, en dat meen ik serieus, dat de mensen die stoned achter het stuur kruipen hun auto eens goed tegen een boom parkeren om tot besef te komen. Voordat ze per ongeluk een kind doodrijden.

Mensen die drugsgebruik in het verkeer goedpraten... omg echt ongelooflijk. :wave:
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#9
weleens keertje of 2 met LSd achter het stuur gezeten uit nootplicht :grin:
Niet echt een leuke ervaring beetje vissekom idee / needforspeed

iets wat iik nooit meer wil beleven
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik fiets heel vaak als ik gezopen heb, of als ik andere drugs op heb. Alleen met trip middelen (op THC na) probeer ik de fiets lekker te laten staan en meestal lukt dit ook wel. :beer:
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#11
Enige voertuig wat ik onder invloed bestuur is een fiets. En de benenwagen.
Bij deze 2 maakt het mij niet uit hoe padje af ik ben, gewoon gaan.

Dronken mensen die vinden dat ze nog wel kunnen/mogen rijden zijn irritant.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#12
Voor mij is het Not Done. Ook al is het maar 1 biertje, Ik doe het niet.

Het gevaar van alcohol is, je wordt overmoedig. Je denkt goed te kunnen rijden, maar niets is minder waar.

Het valt me op dan mensen aggeresief kunnen worden als je ze verteld dat ze iets niet kunnen(met veel alcohol op) En daarom gaan ze het juist wel doen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Beste mede forummers,

Voor mijn werk (verslavingszorg) moet ik een onderzoek doen naar drugsgebruik in het verkeer.
Moet een aantal statistieken verzamelen van mijn baas, omdat die graag inzicht heeft in het drugsgebruik binnen het verkeer.
Bij mijn clienten aan kantoor wordt deze vraag ook in verpakte variant gevraagd, maar ook van jullie zou ik graag een aantal statistieken weten. Natuurlijk volledig anoniem!
Maar het gaat erom welke drugs vaak achter het stuur wordt gebruikt.

Dus mijn vraag luidt:
Heb jij wel eens drugs achter het stuur gebruikt, en zoja welke en in welke frequentie ongeveer?
(drugs in de ruimste zin van het woord, dus van alcohol tot medicatie tot ....alles bij wijze van)

Bedankt
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#14
met de fiets maakt het me geen zak uit, maar achter het stuur niet drinken blowen snuiven slikken spuiten. helemaal niets.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik blow elke dag dus ik heb mijn rijlessen door de stad, waar ik zelf reed dus ook lichtelijk stoned gedaan. Knetterstoned zou ik niet rijden maar na een jointje merk ik echt geen verschil. Iets anders zou ik nooit doen tijdens het rijden trouwens. (wat auto's betreft, fietsen lukt namelijk altijd nog wel)
W
WirwarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik rij best vaak als ik stoned ben...
Als ik een biertje op heb stap ik ook nog wel in de auto en dan bedoel ik EEN biertje, dus niet een halve krat :P

Rij trouwens al 3½ jaar zonder problemen.
p
pretenderLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik rij veeel beter met een aantal glazen op.....of denk ik dat..?

Ciao
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee, nooit. Aan dergelijk onverantwoord gedrag weiger ik me schuldig te maken.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mensen die denken dat ze alles mogen gebruiken zolang ze maar op de fiets gaan en ondertussen lopen te zeiken over andere verkeersdeelnemers die ook gebruiken zijn dom en hypocriet. Het is verboden om onder invloed deel te nemen aan het verkeer, dus ook als jij als dronke voetganger over de weg heen zwalkt is dat een overtreding. Wellis waar lang niet zo gevaarlijk dan als een automobilist dat zou doen, maar desondanks toch een overtreding.
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik geef grif toe dat ik wel enkele keren gereden heb onder invloed van een joint.
Alcohol nooit, omdat ik het dan ook zeer zelden drink.

Eén enkele keer ondergrens-dosis LSD en dat was het zo al.

Kortom: niets dat ik aanmoedig, rechtvaardig, noch plan om opnieuw te doen.
Maar in sommige specifieke gevallen ben ik de enige met een rijbewijs. Zodoende...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."