#1
Stelling:
Moet harddrugs in nederland gelegaliseerd worden?
Wat is jou mening en licht deze toe!![:grin:]()
Moet harddrugs in nederland gelegaliseerd worden?
Wat is jou mening en licht deze toe!
Flameon zei:Stelling:
Moet harddrugs in nederland gelegaliseerd worden?
Wat is jou mening en licht deze toe!![]()
Bolea zei:Sorry ,maar de vergelijking altijd met harddrugs"tabak & alcohol" komt mij langzaam de strot uit.
Whats wrong with you guys!!!
Vergelijk nu niet een gezellig biertje met een(gezellig) lijntje speed hé.
Een sigaret ook vergelijken met een harde drug,compleet nonsens...tuurlijk weet ik ook dat tabak verslavend is,maar vergelijk het aub niet met coke(en andere...) ofzo hé.
Tuurlijk zijn de alcohol verslaafden in de meerderheid,simpelweg omdat het legaal is toch...ik neem vandaag LSD,so what...zeur niet altijd zo,altijd met die vergelijkingen,iedereen doet toch wat hij wilt...zolang je maar geen herrie zoekt!!!
Peaceeeeeeeee!!!!!![]()
Play_bunny zei:Bolea zei:Sorry ,maar de vergelijking altijd met harddrugs"tabak & alcohol" komt mij langzaam de strot uit.
Whats wrong with you guys!!!
Vergelijk nu niet een gezellig biertje met een(gezellig) lijntje speed hé.
Een sigaret ook vergelijken met een harde drug,compleet nonsens...tuurlijk weet ik ook dat tabak verslavend is,maar vergelijk het aub niet met coke(en andere...) ofzo hé.
Tuurlijk zijn de alcohol verslaafden in de meerderheid,simpelweg omdat het legaal is toch...ik neem vandaag LSD,so what...zeur niet altijd zo,altijd met die vergelijkingen,iedereen doet toch wat hij wilt...zolang je maar geen herrie zoekt!!!
Peaceeeeeeeee!!!!!![]()
Ik zou hier nog ff goed overnadenken als ik jou was. Weet wel dat ethanol (de basis voor alcohol) in de opium wet staat, dus harddrugs is.
Ik zal eens zoeken of ik dat onderzoek kan vinden uit de elsevier, waarbij ze 15 soorten drugs getest hebben op een aantal factoren, en dus ook alcohol en sigaretten hebben meegenomen. Die eindigen toch echt hoger de speed of mdma
Edit:
Niet het artikel wat ik zocht, maar goed...
Elsevier
the independent
Onzuivere drugs geen problematische factor met dit beleid? Ooit al eens coke gekocht bij een doorsnee dealer? Kan je verzekeren dat de kwaliteit zeker en vast problematisch is en dat ook de enige reden is waarom ik nooit nog speed, coke of pillen ongetest zal nemen, NIET omdat het illegaal is. En legaliteit lost dit wel degelijk op, kijk maar naar jullie testcentra waarover ik gelezen heb dat de laatste tijd steeds meer en meer stalen binnenkomen om te laten testen wat ik persoonlijk een zeer goeie zaak vindsensitive zei:geekos zei:Jij zegt het maar dat de voordelen groter zijn dan de nadelen, dat is hier de discussie dus kom er alsjeblieft niet mee af alsof het een feit is. En ik kan net hetzelfde zeggen : Misschien gaan jij en je vriendjes wel zeggen dat je minder zal gebruiken als een bepaalde drug illegaal wordDenk je dat je er iets om zou geven of coke nu legaal of illegaal is als je het wil proberen of als je er aan verslaafd bent? Dacht het niet
Waarom moet tabak ooit al illegaal geweest zijn? Men heeft gewoon ooit een etiket "legaal" op tabak en alcohol geplakt en een etiket "illegaal" op andere drugs, lijkt me toch correct om dan het gebruik over de jaren heen van een legale en een illegale drug te bestuderen en wat blijkt? Juist ja![]()
Dat komt doordat de voordelen die jullie noemen (illegale handel verdwijnt, zuiver spul) ten eerste geen enorm problematische factor zijn met dit beleid en ten tweede zijn die twee dingen niet opgelost met jullie nieuwe beleid.
De nadelen van het nieuwe beleid zijn echter groot. De stap om coke te gebruiken wordt een stuk kleiner met dit beleid ja. Weer noem je het voorbeeld jij, ik maar je moet kijken naar de samenleving. Daarbij komt ook nog eens dat Nederland dit internationaal gezien absoluut niet kan maken.
Alcohol en tabak zijn legaal omdat normaal gebruik er niet voor zorgt dat je geluksfactor achteruit gaat en bovendien kan je gewoon meedraaien in de maatschappij. Het percentage gebruikers van deze middelen waarbij dat niet het geval is ligt laag, in tegenstelling tot bij harddrugs.
sensitive zei:Drugs kunnen voordelen hebben, maar welk deel van de bevolking denkt daar nou over na? Wie vindt een leuke ervaring nou de risico op een verwoest leven (wat er wel degelijk is) waard? Het gebruik van een pilletje (wat jij risicoloos noemt) geeft 50% meer kans op een depressie. Mensen maken die overweging trouwens ook niet. Kijk naar hoe veel mensen er roken. Zo'n zinloze bezigheid, kost 7 jaar van je leven. Jij bent er ook zo één. Jij wilt je gebruik goed praten en ziet de risico's als ver van je bed. "Een lijntje of een pilletje kan geen kwaad."
NONSENS!
En ik trek helemaal geen snelle conclusies, ik voorspel gewoon wat er gaat gebeuren. En voor als je het wilt weten: Ik studeer Ruimtelijke Wetenschappen aan de UvA en ben overgegaan op het onderwerp drugsproblematiek. Voor verdere vragen over hoogleraren inhoud van de studie etc. mag je me een bericht sturen als je me niet gelooft.
Ik hoop dat jullie meer leren kijken naar de samenleving in plaats van naar het individu. Of juist niet, ik vind die plannetjes wel komisch.
Hoe doe je trouwens meerdere quotes in 1 bericht?
Amaranth zei:Hulde aan Marla!
Marla Singer zei:sensitive zei:Drugs kunnen voordelen hebben, maar welk deel van de bevolking denkt daar nou over na? Wie vindt een leuke ervaring nou de risico op een verwoest leven (wat er wel degelijk is) waard? Het gebruik van een pilletje (wat jij risicoloos noemt) geeft 50% meer kans op een depressie. Mensen maken die overweging trouwens ook niet. Kijk naar hoe veel mensen er roken. Zo'n zinloze bezigheid, kost 7 jaar van je leven. Jij bent er ook zo één. Jij wilt je gebruik goed praten en ziet de risico's als ver van je bed. "Een lijntje of een pilletje kan geen kwaad."
NONSENS!
En ik trek helemaal geen snelle conclusies, ik voorspel gewoon wat er gaat gebeuren. En voor als je het wilt weten: Ik studeer Ruimtelijke Wetenschappen aan de UvA en ben overgegaan op het onderwerp drugsproblematiek. Voor verdere vragen over hoogleraren inhoud van de studie etc. mag je me een bericht sturen als je me niet gelooft.
Ik hoop dat jullie meer leren kijken naar de samenleving in plaats van naar het individu. Of juist niet, ik vind die plannetjes wel komisch.
Hoe doe je trouwens meerdere quotes in 1 bericht?
De problematiek die drugs geeft, is vooral te wijten aan de illegaliteit ervan. Daarnaast heeft slechte voorlichting ook een groot aandeel hier in.
Jij mag mijn plannetje komisch vinden, ik heb een ander soort humor, maar dat terzijde. Dat mijn plan waarschijnlijk never nooit tot uitvoering zal komen, had ik in diezelfde post ook al aangegeven. Ik vind het komisch dat sommige mensen zo'n uitgesproken mening over drugs kunnen hebben, zonder dat ze er zelf ooit enige ervaring mee hebben gehad. Ik ontken niet dat drugs (verslavings) problemen kunnen geven, maar dat geldt voor zoveel dingen. Ook voor dingen die wel legaal zijn. Men kan verslaafd raken aan seks, gokken, internet, eten enz.
Dan kunnen we fastfood bijvoorbeeld ook wel eens gaan verbieden. Weet je hoeveel mensen er dagelijks bezwijken door hun overgewicht? In Amerika is zwaarlijvigheid al een van de grootste doodsoorzaken en in de rest van de westerse wereld, begint deze trend ook steeds meer door te zetten.
Bijzonder dat je er meteen vanuit gaat dat wij alleen naar het individu kijken en niet naar de samenleving. Mijn plannetje is volgens jou alleen om mijn eigen gebruik "goed te kunnen praten". Is het gebruiken van drugs dan per definitie slecht in jouw ogen? Ik persoonlijk vind mezelf niet slecht als ik drugs neem, dus is er ook uberhaupt niks aanwezig om voor mezelf goed te praten.
Ik raad je aan om dit boek te lezen voor je studie Ruimtelijke Wetenschappen:
![]()
Egbert Tellegen is socioloog en emeritus-hoogleraar Milieukunde aan de Universiteit van Amsterdam. Ik sta volledig achter de visie die hij op onze samenleving heeft! In mijn plannetje probeer ik namelijk te laten zien hoe drugs gereguleerd zouden kunnen worden door de overheid. Drugs moeten niet verboden zijn, maar ook niet klakkeloos toegelaten worden. Wanneer dat laatste gebeurt, kun je idd de voorspellingen doen die jij geeft, maar in mijn plannetje staat ook duidelijk aangegeven dat het niet verantwoord zou zijn om een vrije drugsmarkt zomaar toe te staan. Je mag mijn idee dom vinden, ik vind jouw mening erg kortzichtig. Met kortzichtigheid kun je geen geldige voorspellingen doen, voor een studie als Ruimtelijke Wetenschappen, is het juist belangrijk om verder te kijken dan je neus lang is. Ik vraag me dus af of jij wel de juiste studierichting hebt gekozen...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."