Bolea zei:
En neem nu nog dit voorbeeld eens:we zijn jong...maar de meesten onder ons,zullen stoppen en kinderen krijgen.
Zal je niet bang zijn dat je eigen kind op latere leeftijd kan aan (een legale=gemakkelijker) drugs geraken?
Fanatiekers of Die-hards zullen ontkennen,maar iemand die eens realistisch erover denkt...zal toch zeggen(misschien nu nog niet,maar als je ouder wordt),toch liever niet !!!
Als je er realistisch over nadenkt zul je tot de conclusie komen dat het veel makkelijker is om onze kinderen tegen legale drugs te beschermen dan tegen illegale drugs. Als de controle goed genoeg is dan zal het heel moeilijk worden voor kinderen om aan drugs te geraken. Neem als voorbeeld Amerika, een 12 jarig kind kan daar met gemak aan crack en andere illegale drugs komen, maar een glaasje bier kun je echt vergeten.
En als ik ouder wordt dan wil ik idd kinderen, maar ik wil nooit stoppen met drugs, misschien minderen, maar om de zoveel tijd een tripje hoort er gewoon bij. Daarnaast heb ik veel liever dat als mijn kinderen drugs gebruiken, dat ze het dan van een legale bron krijgen zodat ze geen rotzooi krijgen.
Daarnaast blijf ik het zeggen, als je tegen legalisering van drugs bent dan houd je er godverdomme ook aan en gebruik het zelf niet. Stel hypocrieten, menen dat ze beter met drugs om kunnen gaan dan de rest. Of je bent een dealer, dan zeg gewoon, nee ik ben tegen legalisering want dan verlies ik mijn inkomstenbron.
Daarnaast zit iedereen die tegen is hier te verkondigen dat er meer mensen drugs gaan gebruiken, maar ik ben hier dus echt niet van overtuigd. Vraag is in je niet gebruikende omgeving of iemand drugs probeert als ze legaal zouden zijn. Ik ken niemand die dan zegt, ja dan zou ik het meteen doen. Daarnaast kunnen we ook tabak als voorbeeld nemen, er roken toch steeds minder mensen en volgens mij beginnen ook steeds minder kinderen te roken. Toen ik nog in nijmegen op de uni zat toen rookten daar 5 mensen van de 100, dat was 10 jaar terug toch nog anders. Legaal heet niet sociaal geaccepteerd, daarnaast kun je ook altijd het in het openbaar gebruiken van drugs verbieden, het moet natuurlijk niet zo zijn dat ze op tv lekker een lijn leggen tijdens pauw en witteman, ipv een glas champagne, waar ik overigens ook op tegen ben.
Het legaliseren van drugs kun je niet zomaar ff doen, daar moeten een hele hoop regels bij en het moet niet te vrij verkrijgbaar zijn. Maar om het hele idee van legalisering af te doen met is onzin en gaat nooit lukken, of is ontzettend schadelijk voor de volksgezondheid enzo, vind ik te kort door de bocht.
@sensitive,
Had je nou van
LEAP gehoord of niet, wat vind je van hun visie. Of doe je dat ook af als onzin van drugsverslaafden ?
@alle andere tegenstanders
Doe je ogen maar dicht en ga lekker verder slapen terwijl je mede druggebruiker in de hele wereld de negatieve gevolgen van de prohibitie meekrijgen. Wij hebben het als gebruiker in nederland nog vrij goed, maar daar kan snel verandering in komen. En als laastste, vind maar lekker van jezelf dat de wetten waar jezelf voor bent niet voor jou gelden. GOED BEZIG.