"Neem als voorbeeld Amerika, een 12 jarig kind kan daar met gemak aan crack en andere illegale drugs komen, maar een glaasje bier kun je echt vergeten.
Klik om te vergroten...
Wat een bullshit.
En als ik ouder wordt dan wil ik idd kinderen, maar ik wil nooit stoppen met drugs, misschien minderen, maar om de zoveel tijd een tripje hoort er gewoon bij.
Klik om te vergroten...
Is dit een argument? Gaap...
Daarnaast heb ik veel liever dat als mijn kinderen drugs gebruiken, dat ze het dan van een legale bron krijgen zodat ze geen rotzooi krijgen.
Klik om te vergroten...
Zoals wiet? Kijk eens welk percentage van de jongeren wel eens heeft geblowd en vergelijk dat eens met harddrugs? Liever een klein percentage kinderen wat een kans maakt op onzuivere harddrugs dan een groot percentage kinderen wat zuivere drugs gebruikt lijkt me.
Daarnaast blijf ik het zeggen, als je tegen legalisering van drugs bent dan houd je er godverdomme ook aan en gebruik het zelf niet. Stel hypocrieten, menen dat ze beter met drugs om kunnen gaan dan de rest. Of je bent een dealer, dan zeg gewoon, nee ik ben tegen legalisering want dan verlies ik mijn inkomstenbron.
Klik om te vergroten...
Hoe is het nou om zo zwart-wit te denken?
Daarnaast zit iedereen die tegen is hier te verkondigen dat er meer mensen drugs gaan gebruiken, maar ik ben hier dus echt niet van overtuigd. Vraag is in je niet gebruikende omgeving of iemand drugs probeert als ze legaal zouden zijn. Ik ken niemand die dan zegt, ja dan zou ik het meteen doen.
Klik om te vergroten...
Het gebruik zal stijgen, op korte termijn misschien niet. Maar als je het gebruik van de legale middelen vergelijkt met het gebruik van de illegale middelen zie je duidelijk dat illegalisatie wel een beperking uitoefent op het percentage gebruikers.
Daarnaast kunnen we ook tabak als voorbeeld nemen, er roken toch steeds minder mensen en volgens mij beginnen ook steeds minder kinderen te roken. Toen ik nog in nijmegen op de uni zat toen rookten daar 5 mensen van de 100, dat was 10 jaar terug toch nog anders. Legaal heet niet sociaal geaccepteerd, daarnaast kun je ook altijd het in het openbaar gebruiken van drugs verbieden, het moet natuurlijk niet zo zijn dat ze op tv lekker een lijn leggen tijdens pauw en witteman, ipv een glas champagne, waar ik overigens ook op tegen ben.
Klik om te vergroten...
Tabak? Wat heeft dat er nou mee te maken? Altijd legaal geweest.
Het legaliseren van drugs kun je niet zomaar ff doen, daar moeten een hele hoop regels bij en het moet niet te vrij verkrijgbaar zijn. Maar om het hele idee van legalisering af te doen met is onzin en gaat nooit lukken, of is ontzettend schadelijk voor de volksgezondheid enzo, vind ik te kort door de bocht.
Klik om te vergroten...
Maar hoe het moet weet je zeker niet. Of het je ook zo'n komisch simpel plannetje?
@sensitive,
Had je nou van LEAP gehoord of niet, wat vind je van hun visie. Of doe je dat ook af als onzin van drugsverslaafden ?
Klik om te vergroten...
Ze beschrijven een probleem wat er is, maar zeggen niet waarom legaliseren tegen die problemen helpt. De problemen blijven gewoon bestaan.
@alle andere tegenstanders
Doe je ogen maar dicht en ga lekker verder slapen terwijl je mede druggebruiker in de hele wereld de negatieve gevolgen van de prohibitie meekrijgen. Wij hebben het als gebruiker in nederland nog vrij goed, maar daar kan snel verandering in komen. En als laastste, vind maar lekker van jezelf dat de wetten waar jezelf voor bent niet voor jou gelden. GOED BEZIG.
Klik om te vergroten...
Jullie hebben het als gebruiker vrij goed. Ok, bedankt voor je mening maar waar is je argument?
In dit stukje van jou heb ik welgeteld 0 normale argumenten geteld. Sorry.
Ik hoop dat je snel een beetje minder vanuit je eigen ogen leert kijken en wat meer vanuit wat voor de samenleving beter is, want dit gaat nergens over. Je wil drugs alleen maar legaal hebben omdat je gevoel dat zegt. Argumenten heb je niet en objectief nagedacht heb je ook niet voor zo ver ik lees.
Belgo zei:
Alles legaliseren.Maar daar is onze maatschapij niet geschikt voor.Society zuigt
Klik om te vergroten...
Jij zegt het zelf al.
Dat stuk daarboven berust vooral op jouw mening over middelen en daaruit concludeer je wat voor jou het beste is. Maar de schade neem je maar even met de koop toe.
Alcohol zorgt ook voor problemen inderdaad, maar dat is de schuld van de gebruiker. En zelfs als de gebruiker er enorm onverantwoordelijk mee om gaat loopt het vaak nog goed af. Stel je voor dat drugs zo werden onderschat."
In: Moeten harddrugs gelegaliseerd worden?
1-1-2024