#1
ik zou zeggen, gedoog overal gewoon een kleine portie van, en verkoop het in kleine hoeveelheden, vooral tegen de criminaliteit er omheen en de troep op de markt.
Er is voorlichting genoeg om zelf de afweging te kunnen maken wat je wel of niet achter je huig drukt. Mensen die vastberaden zijn om een substantie te gebruiken zullen dat toch wel doen, en dan is het voor de volksgezondheid een stuk beter om het enigszins onder controle te hebben dan dat iemand 'bij wijze van' een pil met gemalen TL-buis van een dealer koopt.SchilDpadDo zei:Als het gelegaliseert word, komt het eerder op je pad, en zullen meer mensen gebruiken. Nu ben je er meer naar op zoek, en zal je ( in ieder geval ik ) tijdens die zoektocht toch bij jezelf denken of je dit werkelijk wilt, en wat de risico's zijn.
Marla Singer zei:Ik vind dat alle drugs eigenlijk legaal zouden moeten zijn. Het zou eigenlijk gewoon in handen van de overheid moeten zijn, net zoals tabak en alcohol. Er is dan een strenge controle op de kwaliteit, dus geen onzuivere troep meer, waar men (dodelijk) ziek van wordt en drugscriminaliteit zal nog maar weinig problemen geven. Goede en vooral eerlijke voorlichting vanuit de overheid is wel een pre uiteraard! Legaliseren betekent voor mij overigens niet dat er dan gelijk op iedere hoek van de straat een verkooppunt is. Dat zou erg onverantwoordelijk zijn. Alcohol verdwijnt wat mij betreft, wel meteen uit de supermarkten en mag alleen nog maar verkocht worden in de slijterij. De leeftijdsgrens wordt verhoogd naar 21 jr.
Ik denk verder aan speciale apotheken, waar men tevens natuurlijk ook weer "doodgegooid" wordt met duidelijke folders en bijsluiters. Per drug gelden uiteraard ook leeftijdsgrenzen: bijv. hasj/wiet 18 jr, xtc 21 jr, tripmiddelen zoals paddo's en lsd 21 jr en dan ook alleen met een recente, officiele gezondheidsverklaring van de huisarts waarin staat dat de desbetreffende persoon geen last heeft van psychoses en/of andere psychische aandoeningen. Coke en speed vanaf 23 jr en op vertoon van een (psychische) gezondheidsverklaring van de huisarts, tevens wordt het gebruik geregistreerd en mag er niet meer dan 0,5 gr en vaker dan 1x per maand verkocht worden aan een persoon. Voor drugs als heroine, crack en meth gelden speciale regelingen en worden alleen nadrukkelijk op doktersrecept uitgeschreven. Dankzij de goede voorlichting, zal er op den duur echter steeds minder vraag naar de laatstgenoemde middelen zijn....
Legitimatieplicht geldt overigens bij alle drugs en voor iedereen!
Njah, zo zie ik het dan een beetje voor me. Het zal alleen hoogstwaarschijnlijk altijd bij een fantasie blijven, want dit gaat natuurlijk never nooit gebeuren! :P
Mijn mening over dit onderwerp heb ik overigens in dit topic ook al eens uitgebreid beargumenteerd: http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=14 ... 47#p505247
Solidius zei:Het is theoretisch allemaal best mogelijk, kijk maar naar de pedofielen partij die bijna een vinger in de politieke pap hadden gehad. Maar onder het huidige Christelijk bewind gaat het idd niet gebeuren. Desondanks vind ik dat je een revolutie nooit uit kunt sluiten, fanatieke mensen zijn tot veel in staat.
shit.Flip Trip zei:^^
ik zou je onderzoek wel eens willen zien, ik vraag me ook af hoe je met zekerheid kunt stellen dat het gebruik toe zal nemen.
Trouwens je hebt volgens mij ook nog nooit dat domme wijf van het CDA gehoord, als ze bijvoorbeeld in discussie is met Polak, weet haar naam ff niet. Die komt echtwel met uitspraken die rechtstreeks te maken hebben met christelijke bullshit.
Maar je studeert dus drugsonderzoeken aan de UvA, wist niet dat dat bestond, je zal wel veel overal vanaf weten.
Ik vraag me af waarom je zelf "recreative" illegale drugs gebruikt, maar toch vind dat het niet voor iedereen zou mogen.
Waarom vind je dat jij boven de wetten staat die je zelf voor de rest van de bevolking goedkeurd?
Waarom accepteer je als gebruiker de slechte kwaliteit van de illegale markt?
Waarom vind je het nodig dat er zo veel wordt uitgegeven aan politie om de illegale markt te bestrijden, dit geld zou immers veel beter voor voorlichting en verslavingszorg kunnen worden uitgegeven?
Waarom vind je alcohol en tabak wel geschikt om legaal verkocht te worden?
En als laatste hoe denk je dat de drugsoorlog in midden amerika opgelost kan worden?
Er zijn trouwens nog wel meer vragen, maar heb ff niet zo veel tijd.
Ik sta zo goed als compleet achter LEAP, ENCOD en de vele andere organisaties die voor een nieuw drugsbeleid vechten.
'Geloof' je het zelf?sensitive zei:Solidius zei:Het is theoretisch allemaal best mogelijk, kijk maar naar de pedofielen partij die bijna een vinger in de politieke pap hadden gehad. Maar onder het huidige Christelijk bewind gaat het idd niet gebeuren. Desondanks vind ik dat je een revolutie nooit uit kunt sluiten, fanatieke mensen zijn tot veel in staat.
Het heeft niks met het Christelijke bewind te maken. Het CDA betrekt de religie al lang niet meer in haar politieke beslissingen.
Illegale handel binnen Nederland zal eerder dramatisch worden teruggedrongen. Gebruik door jongeren en een handjevol depressievelingen hoeft niet direct te betekenen dat het gebruik toe zal nemen. De mensen die bewust willen gebruiken zullen dat toch wel gaan en / of blijven doen.sensitive zei:Het legaliseren heeft dus als eerste geen nut omdat de illegale handel blijft bestaan en het gebruik toe zal nemen.
Het enigste doel dat de politiek in de realiteit heeft is om zoveel mogelijk punten van hun verkiezingsprogramma door te voeren. Voor levensmiddelen e.d. kun je terecht bij de afdeling 'sociale zaken' van je plaatselijke gemeentehuis.sensitive zei:Het doel van de politiek moet zijn om iedereen een zo lang en gelukkig leven te bieden waarin iedereen zijn steentje bijdraagt om elkaar van levensmiddelen te voorzien en het is bewezen dat drugs deze drie factoren voor een groot deel tegen werken.
...van? In any case, geluk hangt af van hoe je zelf in het leven staat. Een lijntje of pilletje heeft daar nauwelijks invloed op. Maar omdat dit natuurlijk 'slechts' mijn mening is heb ik er voor de goede orde even een poll van gemaakt.sensitive zei:Mensen die drugs gebruiken worden daar over het algemeen een stuk ongelukkiger.
Sinds wanneer hangt internationaal serieus genomen worden af van een landelijk drugsbeleid? We zijn nog steeds het enigste land binnen de EU waar cannabis legaal te koop is, al dan niet met gedoogbeleid. Worden we daardoor minder serieus genomen?.. Of beter, in hoeverre WILLEN wij serieus genomen worden? Het is nou niet bepaald zo dat Nederland op internationaal politiek niveau veel te zeggen heeft in vergelijking met onze buurlanden.sensitive zei:Internationaal kan Nederland het ook niet maken aangezien we handel drijven met veel landen en verdragen hebben met veel landen. Als we drugs legaliseren worden we niet meer serieus genomen.
De grondstoffen voor een groot aantal drugs zijn goedkoop én legaal in China verkrijgbaar. Papaver kun je overal laten groeien en Cocaplanten zijn kunstmatig prima te kweken.sensitive zei:Ook kan Nederland worden gebruikt als plek om drugs Europa in te smokkelen. De drugs moeten ook nog eens worden geïmporteerd uit landen waarin het illegaal is.
Afgaande op de grote hoeveelheid nonsense en voorbarige conclusies die je in dit topic hebt getrokken geloof ik daar echt geen zak van. Waarschijnlijk zeg je dit puur om te proberen je stellingen kracht bij te zetten, maar helaas, not today boy.sensitive zei:Het kritisch kijken naar drugsbeleiden is een deel van mijn studie
Desastreuze nadelen eh, uit welk studie rapportage is dat gebeleken? Oh wacht, die mag je niet zomaar prijsgeven :')sensitive zei:en het is me inmiddels duidelijk geworden dat legaliseren bijna geen voordelen heeft en enorm desastreuze nadelen heeft.
Hoeveel negatieve gevolgen tegenover positieve? Je hebt wel een bijzonder eenzijdige mening voor een objectieve student.Het argument dat niet alle harddrugs schadelijk zijn is overigens ook onzin. Ik heb voor mijn studie veel onderzoeken gelezen en elke drug die op de lijst staat staat er terecht op omdat bij al die drugs het bij een flink percentage van de gebruikers voor nare negatieve gevolgen zorgt. Als het legaal is wordt dat nog erger omdat overmatig gebruik dan als minder erg wordt afgedaan.
Nee, logisch.sensitive zei:Typisch wel dat vooral drugsgebruikers voor drugslegalisering zijn.
Solidius zei:'Geloof' je het zelf?sensitive zei:Solidius zei:Het is theoretisch allemaal best mogelijk, kijk maar naar de pedofielen partij die bijna een vinger in de politieke pap hadden gehad. Maar onder het huidige Christelijk bewind gaat het idd niet gebeuren. Desondanks vind ik dat je een revolutie nooit uit kunt sluiten, fanatieke mensen zijn tot veel in staat.
Het heeft niks met het Christelijke bewind te maken. Het CDA betrekt de religie al lang niet meer in haar politieke beslissingen.
Illegale handel binnen Nederland zal eerder dramatisch worden teruggedrongen. Gebruik door jongeren en een handjevol depressievelingen hoeft niet direct te betekenen dat het gebruik toe zal nemen. De mensen die bewust willen gebruiken zullen dat toch wel gaan en / of blijven doen.sensitive zei:Het legaliseren heeft dus als eerste geen nut omdat de illegale handel blijft bestaan en het gebruik toe zal nemen.
Het enigste doel dat de politiek in de realiteit heeft is om zoveel mogelijk punten van hun verkiezingsprogramma door te voeren. Voor levensmiddelen e.d. kun je terecht bij de afdeling 'sociale zaken' van je plaatselijke gemeentehuis.sensitive zei:Het doel van de politiek moet zijn om iedereen een zo lang en gelukkig leven te bieden waarin iedereen zijn steentje bijdraagt om elkaar van levensmiddelen te voorzien en het is bewezen dat drugs deze drie factoren voor een groot deel tegen werken.
...van? In any case, geluk hangt af van hoe je zelf in het leven staat. Een lijntje of pilletje heeft daar nauwelijks invloed op. Maar omdat dit natuurlijk 'slechts' mijn mening is heb ik er voor de goede orde even een poll van gemaakt.sensitive zei:Mensen die drugs gebruiken worden daar over het algemeen een stuk ongelukkiger.
Sinds wanneer hangt internationaal serieus genomen worden af van een landelijk drugsbeleid? We zijn nog steeds het enigste land binnen de EU waar cannabis legaal te koop is, al dan niet met gedoogbeleid. Worden we daardoor minder serieus genomen?.. Of beter, in hoeverre WILLEN wij serieus genomen worden? Het is nou niet bepaald zo dat Nederland op internationaal politiek niveau veel te zeggen heeft in vergelijking met onze buurlanden.sensitive zei:Internationaal kan Nederland het ook niet maken aangezien we handel drijven met veel landen en verdragen hebben met veel landen. Als we drugs legaliseren worden we niet meer serieus genomen.
De grondstoffen voor een groot aantal drugs zijn goedkoop én legaal in China verkrijgbaar. Papaver kun je overal laten groeien en Cocaplanten zijn kunstmatig prima te kweken.sensitive zei:Ook kan Nederland worden gebruikt als plek om drugs Europa in te smokkelen. De drugs moeten ook nog eens worden geïmporteerd uit landen waarin het illegaal is.
Afgaande op de grote hoeveelheid nonsense en voorbarige conclusies die je in dit topic hebt getrokken geloof ik daar echt geen zak van. Waarschijnlijk zeg je dit puur om te proberen je stellingen kracht bij te zetten, maar helaas, not today boy.sensitive zei:Het kritisch kijken naar drugsbeleiden is een deel van mijn studie
Desastreuze nadelen eh, uit welk studie rapportage is dat gebeleken? Oh wacht, die mag je niet zomaar prijsgeven :')sensitive zei:en het is me inmiddels duidelijk geworden dat legaliseren bijna geen voordelen heeft en enorm desastreuze nadelen heeft.
Hoeveel negatieve gevolgen tegenover positieve? Je hebt wel een bijzonder eenzijdige mening voor een objectieve student.Het argument dat niet alle harddrugs schadelijk zijn is overigens ook onzin. Ik heb voor mijn studie veel onderzoeken gelezen en elke drug die op de lijst staat staat er terecht op omdat bij al die drugs het bij een flink percentage van de gebruikers voor nare negatieve gevolgen zorgt. Als het legaal is wordt dat nog erger omdat overmatig gebruik dan als minder erg wordt afgedaan.
Nee, logisch.sensitive zei:Typisch wel dat vooral drugsgebruikers voor drugslegalisering zijn.
Marla Singer zei:Ik vind dat alle drugs eigenlijk legaal zouden moeten zijn. Het zou eigenlijk gewoon in handen van de overheid moeten zijn, net zoals tabak en alcohol. Er is dan een strenge controle op de kwaliteit, dus geen onzuivere troep meer, waar men (dodelijk) ziek van wordt en drugscriminaliteit zal nog maar weinig problemen geven.

Bolea zei:En neem nu nog dit voorbeeld eens:we zijn jong...maar de meesten onder ons,zullen stoppen en kinderen krijgen.
Zal je niet bang zijn dat je eigen kind op latere leeftijd kan aan (een legale=gemakkelijker) drugs geraken?
Fanatiekers of Die-hards zullen ontkennen,maar iemand die eens realistisch erover denkt...zal toch zeggen(misschien nu nog niet,maar als je ouder wordt),toch liever niet !!!
Neem als voorbeeld Amerika, een 12 jarig kind kan daar met gemak aan crack en andere illegale drugs komen, maar een glaasje bier kun je echt vergeten.
En als ik ouder wordt dan wil ik idd kinderen, maar ik wil nooit stoppen met drugs, misschien minderen, maar om de zoveel tijd een tripje hoort er gewoon bij.
Daarnaast heb ik veel liever dat als mijn kinderen drugs gebruiken, dat ze het dan van een legale bron krijgen zodat ze geen rotzooi krijgen.
Daarnaast blijf ik het zeggen, als je tegen legalisering van drugs bent dan houd je er godverdomme ook aan en gebruik het zelf niet. Stel hypocrieten, menen dat ze beter met drugs om kunnen gaan dan de rest. Of je bent een dealer, dan zeg gewoon, nee ik ben tegen legalisering want dan verlies ik mijn inkomstenbron.
Daarnaast zit iedereen die tegen is hier te verkondigen dat er meer mensen drugs gaan gebruiken, maar ik ben hier dus echt niet van overtuigd. Vraag is in je niet gebruikende omgeving of iemand drugs probeert als ze legaal zouden zijn. Ik ken niemand die dan zegt, ja dan zou ik het meteen doen.
Daarnaast kunnen we ook tabak als voorbeeld nemen, er roken toch steeds minder mensen en volgens mij beginnen ook steeds minder kinderen te roken. Toen ik nog in nijmegen op de uni zat toen rookten daar 5 mensen van de 100, dat was 10 jaar terug toch nog anders. Legaal heet niet sociaal geaccepteerd, daarnaast kun je ook altijd het in het openbaar gebruiken van drugs verbieden, het moet natuurlijk niet zo zijn dat ze op tv lekker een lijn leggen tijdens pauw en witteman, ipv een glas champagne, waar ik overigens ook op tegen ben.
Het legaliseren van drugs kun je niet zomaar ff doen, daar moeten een hele hoop regels bij en het moet niet te vrij verkrijgbaar zijn. Maar om het hele idee van legalisering af te doen met is onzin en gaat nooit lukken, of is ontzettend schadelijk voor de volksgezondheid enzo, vind ik te kort door de bocht.
@sensitive,
Had je nou van LEAP gehoord of niet, wat vind je van hun visie. Of doe je dat ook af als onzin van drugsverslaafden ?
@alle andere tegenstanders
Doe je ogen maar dicht en ga lekker verder slapen terwijl je mede druggebruiker in de hele wereld de negatieve gevolgen van de prohibitie meekrijgen. Wij hebben het als gebruiker in nederland nog vrij goed, maar daar kan snel verandering in komen. En als laastste, vind maar lekker van jezelf dat de wetten waar jezelf voor bent niet voor jou gelden. GOED BEZIG.
Belgo zei:Alles legaliseren.Maar daar is onze maatschapij niet geschikt voor.Society zuigt![]()
Dat is geen bullshit, neem het centrum van bv. Londen of Dublin (VS nog niet geweest maar is daar wrs hetzelfde verhaal), daar staan ze 's avonds met alle soorten drugs op de hoek van 't straat maar als je een biertje wil gaan drinken dan vragen ze wel direct je identiteitskaartsensitive zei:Neem als voorbeeld Amerika, een 12 jarig kind kan daar met gemak aan crack en andere illegale drugs komen, maar een glaasje bier kun je echt vergeten.
Wat een bullshit.
Wat een bullshit, jij gaat er zomaar van uit dat er meer geblowd wordt omdat het legaal is maar ooit al eens bij je opgekomen dat het om andere redenen kan zijn bv. dat het effect van wiet gewoon minder hard is?sensitive zei:Daarnaast heb ik veel liever dat als mijn kinderen drugs gebruiken, dat ze het dan van een legale bron krijgen zodat ze geen rotzooi krijgen.
Zoals wiet? Kijk eens welk percentage van de jongeren wel eens heeft geblowd en vergelijk dat eens met harddrugs? Liever een klein percentage kinderen wat een kans maakt op onzuivere harddrugs dan een groot percentage kinderen wat zuivere drugs gebruikt lijkt me.
Net daarom, het aantal gebruikers is in de loop der jaren sterk gedaald ondanks dat het legaal is. Net omdat het legaal is kunnen we vuile prentjes op onze pakjes sigaretten zetten (**EDIT** dit is enkel in België denk ik maar doet niet ter zake) om gebruik af te schrikken en kunnen we over longkanker spreken net alsof we over het weer praten. Ja de drempel wordt lager bij legalisatie en er zullen logisch gezien meer jongeren zijn die eens willen experimenteren, maar als we daartegenover een betere voorlichting kunnen stellen dan zal dit op lange termijn vruchten afwerpensensitive zei:Daarnaast kunnen we ook tabak als voorbeeld nemen, er roken toch steeds minder mensen en volgens mij beginnen ook steeds minder kinderen te roken. Toen ik nog in nijmegen op de uni zat toen rookten daar 5 mensen van de 100, dat was 10 jaar terug toch nog anders. Legaal heet niet sociaal geaccepteerd, daarnaast kun je ook altijd het in het openbaar gebruiken van drugs verbieden, het moet natuurlijk niet zo zijn dat ze op tv lekker een lijn leggen tijdens pauw en witteman, ipv een glas champagne, waar ik overigens ook op tegen ben.
Tabak? Wat heeft dat er nou mee te maken? Altijd legaal geweest.
Nee maar in de politiek weet niemand echt hoe iets moet, enkel als er een meerderheid kan gevonden worden begint men te praten en dan moet iedereen zijn eigen zegje kunnen doen in het beleid. Daarom dat legalisatie heel moeilijk zal zijn, iedereen wil andere regels desbetreffend.. MAAR dat is helemaal geen reden om het niet te proberen, net zoals wij Vlamingen geen reden hebben om BHV niet te proberen splitsen ondanks dat het ook onmogelijk lijktsensitive zei:Het legaliseren van drugs kun je niet zomaar ff doen, daar moeten een hele hoop regels bij en het moet niet te vrij verkrijgbaar zijn. Maar om het hele idee van legalisering af te doen met is onzin en gaat nooit lukken, of is ontzettend schadelijk voor de volksgezondheid enzo, vind ik te kort door de bocht.
Maar hoe het moet weet je zeker niet. Of het je ook zo'n komisch simpel plannetje?
geekos zei:Dat is geen bullshit, neem het centrum van bv. Londen of Dublin (VS nog niet geweest maar is daar wrs hetzelfde verhaal), daar staan ze 's avonds met alle soorten drugs op de hoek van 't straat maar als je een biertje wil gaan drinken dan vragen ze wel direct je identiteitskaartsensitive zei:Neem als voorbeeld Amerika, een 12 jarig kind kan daar met gemak aan crack en andere illegale drugs komen, maar een glaasje bier kun je echt vergeten.
Wat een bullshit.
Wat een bullshit, jij gaat er zomaar van uit dat er meer geblowd wordt omdat het legaal is maar ooit al eens bij je opgekomen dat het om andere redenen kan zijn bv. dat het effect van wiet gewoon minder hard is?sensitive zei:Daarnaast heb ik veel liever dat als mijn kinderen drugs gebruiken, dat ze het dan van een legale bron krijgen zodat ze geen rotzooi krijgen.
Zoals wiet? Kijk eens welk percentage van de jongeren wel eens heeft geblowd en vergelijk dat eens met harddrugs? Liever een klein percentage kinderen wat een kans maakt op onzuivere harddrugs dan een groot percentage kinderen wat zuivere drugs gebruikt lijkt me.
Je kijkt ook niet naar het taboedoorbrekend effect, als het legaal zou zijn en velen gebruiken valt de drempel om er over te praten (bv. als iemand echt hard verslaafd lijkt) gedeeltelijk weg wateen positief effect zal hebben op het gebruik en ook de manier van gebruiken qua "veiligheid"
Net daarom, het aantal gebruikers is in de loop der jaren sterk gedaald ondanks dat het legaal is. Net omdat het legaal is kunnen we vuile prentjes op onze pakjes sigaretten zetten (**EDIT** dit is enkel in België denk ik maar doet niet ter zake) om gebruik af te schrikken en kunnen we over longkanker spreken net alsof we over het weer praten. Ja de drempel wordt lager bij legalisatie en er zullen logisch gezien meer jongeren zijn die eens willen experimenteren, maar als we daartegenover een betere voorlichting kunnen stellen dan zal dit op lange termijn vruchten afwerpensensitive zei:Daarnaast kunnen we ook tabak als voorbeeld nemen, er roken toch steeds minder mensen en volgens mij beginnen ook steeds minder kinderen te roken. Toen ik nog in nijmegen op de uni zat toen rookten daar 5 mensen van de 100, dat was 10 jaar terug toch nog anders. Legaal heet niet sociaal geaccepteerd, daarnaast kun je ook altijd het in het openbaar gebruiken van drugs verbieden, het moet natuurlijk niet zo zijn dat ze op tv lekker een lijn leggen tijdens pauw en witteman, ipv een glas champagne, waar ik overigens ook op tegen ben.
Tabak? Wat heeft dat er nou mee te maken? Altijd legaal geweest.
Nee maar in de politiek weet niemand echt hoe iets moet, enkel als er een meerderheid kan gevonden worden begint men te praten en dan moet iedereen zijn eigen zegje kunnen doen in het beleid. Daarom dat legalisatie heel moeilijk zal zijn, iedereen wil andere regels desbetreffend.. MAAR dat is helemaal geen reden om het niet te proberen, net zoals wij Vlamingen geen reden hebben om BHV niet te proberen splitsen ondanks dat het ook onmogelijk lijktsensitive zei:Het legaliseren van drugs kun je niet zomaar ff doen, daar moeten een hele hoop regels bij en het moet niet te vrij verkrijgbaar zijn. Maar om het hele idee van legalisering af te doen met is onzin en gaat nooit lukken, of is ontzettend schadelijk voor de volksgezondheid enzo, vind ik te kort door de bocht.
Maar hoe het moet weet je zeker niet. Of het je ook zo'n komisch simpel plannetje?
Dit allemaal om uw enigszins cynische commentaar te counterensensitive boy

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."