Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKinderen en drugs

Kinderen en drugs

52 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
c
crocodileLid
01-01-2024, 00:00
#1
Die kinderen krijgen een adhd diagnose en medicatie omdat hun omgeving niet met hen om kan gaan. Het is niet alsof je op die leeftijd daadwerkelijk iets leert op school of ergens op hoeft te concentreren, en meestal zijn die kinderen juist erg creatief.
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ken persoonlijk een jongen van 13, die sinds een jaar blowt ofzo. Hij ziet het gevaar er niet van in, hoeveel ik hem ook vertel. Maar dat zal dan wel aan de opvoeding liggen, moeder is een alcoliekster, oudste broer is verslaafd aan vanalles en nog wat. Die jongen kom ik trouwens af en toe straal bezopen tegen op feestjes. Die broer van hem laat die jongen zelfs zijn joints rollen omdat hij iets met zijn hand heeft. Echt erg.

Mss moet je ook wat over ritalin schrijven, ik kan echt niet geloven dat er zoveel kinderen zogezegd adhd of iets dergelijks hebben.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heel veel kinderen van die leeftijd krijgen drugs voorgeschreven via de huisarts. Het heet ritalin en ik vind het (in de meeste gevallen) misdadig.

Wat mij betreft kunnen ze beter de ouders iets geven, want die zijn er in, laten we zeggen 80 % van de gevallen, verantwoordelijk voor dat ze zijn zoals ze zijn.

Maak daar maar eens een mooi werkstukje over, de legale drugshandel die "hulpverlening" heet.
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mike zei:
Heel veel kinderen van die leeftijd krijgen drugs voorgeschreven via de huisarts. Het heet ritalin en ik vind het (in de meeste gevallen) misdadig.

Wat mij betreft kunnen ze beter de ouders iets geven, want die zijn er in, laten we zeggen 80 % van de gevallen, verantwoordelijk voor dat ze zijn zoals ze zijn.

Maak daar maar eens een mooi werkstukje over, de legale drugshandel die "hulpverlening" heet.
Klik om te vergroten...

Door zulke toestanden, kijken mensen je aan met een blik van "nog zo eentje" als je hen doodserieus uitlegd dat je niet altijd aan uitspattingen van je gedrag kan doen omdat je een zware vorm van ADHD hebt en je rilatine nodig hebt, zoals ik.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kermit zei:
Mike zei:
Heel veel kinderen van die leeftijd krijgen drugs voorgeschreven via de huisarts. Het heet ritalin en ik vind het (in de meeste gevallen) misdadig.

Wat mij betreft kunnen ze beter de ouders iets geven, want die zijn er in, laten we zeggen 80 % van de gevallen, verantwoordelijk voor dat ze zijn zoals ze zijn.

Maak daar maar eens een mooi werkstukje over, de legale drugshandel die "hulpverlening" heet.
Klik om te vergroten...

Door zulke toestanden, kijken mensen je aan met een blik van "nog zo eentje" als je hen doodserieus uitlegd dat je niet altijd aan uitspattingen van je gedrag kan doen omdat je een zware vorm van ADHD hebt en je rilatine nodig hebt, zoals ik.
Klik om te vergroten...

Wat voor toestanden?
k
klaas de grooteLid
01-01-2024, 00:00
#6
WIE DRUGS VERKOOPT AAN KINDEREN ONDER DE 16 MOGEN ZE VAN MIJ AFSCHIETEN!!!!!!!
d
deesLid
01-01-2024, 00:00
#7
zelf ben ik begonnen met sigaretten roken op me 11e, en eerste keer alcohol echt dronken geworden toen ik 12 was. de rest allemaal later (13/14), maar je ziet ze steeds jonger aan de speed en aan de coke enzo.
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#8
Laten we veronderstellen dat dit sarcasme is..
Zo niet, dan is gedwongen euthanasie de oplossing.
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mike zei:
Kermit zei:
Mike zei:
Heel veel kinderen van die leeftijd krijgen drugs voorgeschreven via de huisarts. Het heet ritalin en ik vind het (in de meeste gevallen) misdadig.

Wat mij betreft kunnen ze beter de ouders iets geven, want die zijn er in, laten we zeggen 80 % van de gevallen, verantwoordelijk voor dat ze zijn zoals ze zijn.

Maak daar maar eens een mooi werkstukje over, de legale drugshandel die "hulpverlening" heet.
Klik om te vergroten...

Door zulke toestanden, kijken mensen je aan met een blik van "nog zo eentje" als je hen doodserieus uitlegd dat je niet altijd aan uitspattingen van je gedrag kan doen omdat je een zware vorm van ADHD hebt en je rilatine nodig hebt, zoals ik.
Klik om te vergroten...

Wat voor toestanden?
Klik om te vergroten...

Dat kinderen die het echt niet nodig hebben rilatine krijgen voorgeschreven door huisarts zonder enige vorm van getest worden door psychiaters etc.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#10
op mijn 12de dronk ik ook alcohol, dan echt al om zat te worden, ook heb ik een paar keer gerookt op die leeftijd, ben aan geen van beide wel ooit verslaafd geworden.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kermit zei:
Dat kinderen die het echt niet nodig hebben rilatine krijgen voorgeschreven door huisarts zonder enige vorm van getest worden door psychiaters etc.
Klik om te vergroten...

Ja precies, ik dacht dat je doelde op mijn uitspraak. :)

Het is inderdaad echt een paar jaar geleden zo ontzettend uit de hand gelopen met die troep dat halve scholen vol zaten met kinderen die versuft in de bankjes zaten. Belachelijk gewoon! Tegenwoordig mogen huisartsen het gelukkig niet meer zomaar voorschrijven...
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mike zei:
Kermit zei:
Dat kinderen die het echt niet nodig hebben rilatine krijgen voorgeschreven door huisarts zonder enige vorm van getest worden door psychiaters etc.
Klik om te vergroten...

Ja precies, ik dacht dat je doelde op mijn uitspraak. :)

Het is inderdaad echt een paar jaar geleden zo ontzettend uit de hand gelopen met die troep dat halve scholen vol zaten met kinderen die versuft in de bankjes zaten. Belachelijk gewoon! Tegenwoordig mogen huisartsen het gelukkig niet meer zomaar voorschrijven...
Klik om te vergroten...

Neen, zeker niet :wink:

De huisartsen mogen het niet zomaar meer voorschrijven, maar in een reportage met een verborgen camera kwam aan het licht dat nog meer dan de helft van de huisartsen het nog steeds doet.
c
crocodileLid
01-01-2024, 00:00
#13
hoe kom je aan die 80% van je, Mike?
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik sluit me aan bij het gros van de meningen, op je 10e en 12e hoor je nog met lego en barbies te spelen, niet met naalden en snuifbuisjes.
Als ik iemand in die leeftijdscategorie zou kennen die drugs gebruikt, zou ik er persoonlijk voor zorgen dat diegene er als de donder vanaf blijft. :wave:
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#15
crocodile zei:
hoe kom je aan die 80% van je, Mike?
Klik om te vergroten...

Die is niet wetenschappelijk hoor, puur mijn eigen ervaring, ik zie beroepsmatig heel veel kinderen, jongeren EN hun ouders. Daar baseer ik mijn 80 % op.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Stighar zei:
Ik sluit me aan bij het gros van de meningen, op je 10e en 12e hoor je nog met lego en barbies te spelen, niet met naalden en snuifbuisjes.
Als ik iemand in die leeftijdscategorie zou kennen die drugs gebruikt, zou ik er persoonlijk voor zorgen dat diegene er als de donder vanaf blijft. :wave:
Klik om te vergroten...

Hear hear!
H
Hatta de WitLid
01-01-2024, 00:00
#17
Iedereen super bedankt voor de reacties! Ik ben blij met de uitkomst dat er dus nog weinig kinderen in Nederland op deze leeftijd al aan de drugs beginnen. Ik zal eens gaan kijken hoe het allemaal zit met Ritalin, bedankt voor de tip!

Groetjes Hatta
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sterreh zei:
Ik was 14 jaar toen ik mijn eerste lijntje speed snoof.
Tegenwoordig beginnen ze er maar vroeger en vroeger aan !
Klik om te vergroten...

tegenwoordig is het echt heavy ja,hoe kan dit?

opvoeding?
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hatta de Wit zei:
Iedereen super bedankt voor de reacties! Ik ben blij met de uitkomst dat er dus nog weinig kinderen in Nederland op deze leeftijd al aan de drugs beginnen. Ik zal eens gaan kijken hoe het allemaal zit met Ritalin, bedankt voor de tip!

Groetjes Hatta
Klik om te vergroten...
Graag gedaan! En blijf van de drugs af! :angry:
S
SterrehLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik was 14 jaar toen ik mijn eerste lijntje speed snoof.
Tegenwoordig beginnen ze er maar vroeger en vroeger aan !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."