#1
Ik vind het maar vreemd, op die leeftijd hoor je nog met lego te spelen en in bomen te klimmen. Best raar als je dan op komt om drugs te gaan vinden en gebruiken, zelfs als je in een kutsituatie leeft.
Mike zei:Heel veel kinderen van die leeftijd krijgen drugs voorgeschreven via de huisarts. Het heet ritalin en ik vind het (in de meeste gevallen) misdadig.
Wat mij betreft kunnen ze beter de ouders iets geven, want die zijn er in, laten we zeggen 80 % van de gevallen, verantwoordelijk voor dat ze zijn zoals ze zijn.
Maak daar maar eens een mooi werkstukje over, de legale drugshandel die "hulpverlening" heet.
Kermit zei:Mike zei:Heel veel kinderen van die leeftijd krijgen drugs voorgeschreven via de huisarts. Het heet ritalin en ik vind het (in de meeste gevallen) misdadig.
Wat mij betreft kunnen ze beter de ouders iets geven, want die zijn er in, laten we zeggen 80 % van de gevallen, verantwoordelijk voor dat ze zijn zoals ze zijn.
Maak daar maar eens een mooi werkstukje over, de legale drugshandel die "hulpverlening" heet.
Door zulke toestanden, kijken mensen je aan met een blik van "nog zo eentje" als je hen doodserieus uitlegd dat je niet altijd aan uitspattingen van je gedrag kan doen omdat je een zware vorm van ADHD hebt en je rilatine nodig hebt, zoals ik.
Mike zei:Kermit zei:Mike zei:Heel veel kinderen van die leeftijd krijgen drugs voorgeschreven via de huisarts. Het heet ritalin en ik vind het (in de meeste gevallen) misdadig.
Wat mij betreft kunnen ze beter de ouders iets geven, want die zijn er in, laten we zeggen 80 % van de gevallen, verantwoordelijk voor dat ze zijn zoals ze zijn.
Maak daar maar eens een mooi werkstukje over, de legale drugshandel die "hulpverlening" heet.
Door zulke toestanden, kijken mensen je aan met een blik van "nog zo eentje" als je hen doodserieus uitlegd dat je niet altijd aan uitspattingen van je gedrag kan doen omdat je een zware vorm van ADHD hebt en je rilatine nodig hebt, zoals ik.
Wat voor toestanden?
Kermit zei:Dat kinderen die het echt niet nodig hebben rilatine krijgen voorgeschreven door huisarts zonder enige vorm van getest worden door psychiaters etc.
Mike zei:Kermit zei:Dat kinderen die het echt niet nodig hebben rilatine krijgen voorgeschreven door huisarts zonder enige vorm van getest worden door psychiaters etc.
Ja precies, ik dacht dat je doelde op mijn uitspraak.
Het is inderdaad echt een paar jaar geleden zo ontzettend uit de hand gelopen met die troep dat halve scholen vol zaten met kinderen die versuft in de bankjes zaten. Belachelijk gewoon! Tegenwoordig mogen huisartsen het gelukkig niet meer zomaar voorschrijven...

crocodile zei:hoe kom je aan die 80% van je, Mike?
Stighar zei:Ik sluit me aan bij het gros van de meningen, op je 10e en 12e hoor je nog met lego en barbies te spelen, niet met naalden en snuifbuisjes.
Als ik iemand in die leeftijdscategorie zou kennen die drugs gebruikt, zou ik er persoonlijk voor zorgen dat diegene er als de donder vanaf blijft.![]()
Sterreh zei:Ik was 14 jaar toen ik mijn eerste lijntje speed snoof.
Tegenwoordig beginnen ze er maar vroeger en vroeger aan !
Graag gedaan! En blijf van de drugs af!Hatta de Wit zei:Iedereen super bedankt voor de reacties! Ik ben blij met de uitkomst dat er dus nog weinig kinderen in Nederland op deze leeftijd al aan de drugs beginnen. Ik zal eens gaan kijken hoe het allemaal zit met Ritalin, bedankt voor de tip!
Groetjes Hatta
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."