Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKinderen en drugs

Kinderen en drugs

52 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
t
tripkopLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk dat jongeren steeds vroeger met seks en drugs beginnen te experimenteren omdat ze vaker van thuis uit veel losser worden gelaten omdat beide ouders uit werken willen. Waardoor ze aan de ene kant vroeger volwassen dienen te worden, en langs de andere kant ook het gevoel hebben dat ze extremere dingen moeten zoeken om toch dat beetje extra aandacht te krijgen van hun ouders. Beetje een gevolg van de ontelbare koppels die uit bot egoisme aan kinderen beginnen maar niet bereid zijn er hun leven op af te stemmen. Kinderen krijgen als modeverschijnsel..

En akkoord, de manier waarop er tegenwoordig met rilatine rondgestrooid wordt is inderdaad schandalig, maar er is nog altijd een verschil tussen vervuilde illegale drugs van dubieuze oorsprong waar het kind in kwestie zélf naar op zoek ging en een farmaceutische stimulant die het van papa & mama (en de leerkracht? :( ) moet slikken. Het mist het hedonistische van recreatief drugsgebruik en zeg nu zelf, de pillen nemen die je van je moeder krijgt is niet wat ik noem rebelleren. :grin: :rockband:
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#2
alles begint ook al steeds vroeger
(even n ander voorbeeld) had je vroeger al sletjes in de klas op de basisschool?
ik niet, maar tegenwoordig heb je die al in groep 7
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#3
knolselderij zei:
alles begint ook al steeds vroeger
(even n ander voorbeeld) had je vroeger al sletjes in de klas op de basisschool?
ik niet, maar tegenwoordig heb je die al in groep 7
Klik om te vergroten...
En hoe weet jij dat? :openmouth:
K
KlaaraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Andrew zei:
knolselderij zei:
alles begint ook al steeds vroeger
(even n ander voorbeeld) had je vroeger al sletjes in de klas op de basisschool?
ik niet, maar tegenwoordig heb je die al in groep 7
Klik om te vergroten...
En hoe weet jij dat? :openmouth:
Klik om te vergroten...
+1 spijker op de kop? :)
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Andrew zei:
knolselderij zei:
alles begint ook al steeds vroeger
(even n ander voorbeeld) had je vroeger al sletjes in de klas op de basisschool?
ik niet, maar tegenwoordig heb je die al in groep 7
Klik om te vergroten...
En hoe weet jij dat? :openmouth:
Klik om te vergroten...

D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mike zei:
Heel veel kinderen van die leeftijd krijgen drugs voorgeschreven via de huisarts. Het heet ritalin en ik vind het (in de meeste gevallen) misdadig.

Wat mij betreft kunnen ze beter de ouders iets geven, want die zijn er in, laten we zeggen 80 % van de gevallen, verantwoordelijk voor dat ze zijn zoals ze zijn.

Maak daar maar eens een mooi werkstukje over, de legale drugshandel die "hulpverlening" heet.
Klik om te vergroten...
Ik moet toch zeggen dat ritalin mij in het verleden heel goed geholpen heeft. Als ik het destijds niet voorgeschreven had gekregen had ik waarschijnlijk een stuk harder gefaald in m'n leven.

Echter, het wordt wel heel veel voorgeschreven tegenwoordig.

Overigens voel ik me hier wel heel braaf. Voor het eerst gedronken toen ik 15 was, voor het eerst gerookt en geblowd toen ik 16 was, en op m'n 19e voor het eerst aan de andere bagger gegaan.

Overigens heb ik die drank niet zo goed gehandled destijds, maar ben nu weer 'n brave jongen die zonder z'n drank kan.

Olle
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#7
Natuurlijk heeft ritalin toen geholpen, daarvoor is het ook.
Overmatig gebruik kan leidde tot een hoop ellende.

En ik denk dat jij volgens de maatschappij vind dat jij gefaald zou hebben. De maatschappij kan niet met ADHD omgaan.
En ritalin is bedoeld om je hersenen zodanig te bewerken dat ze er wel mee kunnen (/willen) omgaan. Een ADHD'er heeft een afwijking waar geen verandering in valt te brengen.
Mensen moeten zich simpelweg aan hun aanpassen, niet andersom.

De tegenwoordige hype van diagnonsens is voor mij frustrerend. Er word vaak bij ADHD geen hersenscan meer gemaakt. Drukke kinderen die zich niet kunnen concentreren en bovendien een juiste aanpak nodig hebben zijn ook zooo tot last!!! Doktoren stellen op de grond van de omgeving (voornamelijk bij kinderen) een diagnonsens. Huppa een kind van 7 jaar aan de ritalin! Onderdrukken die hap!! Want de ritalin die werkt wel.
Voor 600.000 mensen! En dan bitchen als ik speed pak???!!! :confused:
Je vertrouwt de dokter toch als hij een manier heeft om je kind te onderdrukken. Zodat jij er mee om kan gaan! Wiens probleem is het dan? Van de ouders en scholen of van de ADHD'er?
De echte ADHD'er moet er mee leren leven, zij hebben de "stoornissen". De omgeving creëert het een probleem, voor zich zelf en andere!

"Ratten die Ritaline kregen lieten op volwassen leeftijd een vorm van afhankelijke hulpeloosheid in hun gedrag zien. Verder was er sprake van een afwijkende activiteit in bekende omgevingen, dat gevolg kan zijn van veranderingen in de manier waarop de ratten aandacht geven aan omgevingskenmerken
Het onderzoek maakt ook het belang duidelijk van op het kind afgestemde dosering. Wat voor het ene kind met ADHD een optimale dosering is, zou voor het andere kind een overdosering kunnen betekenen met verhoogde kans op bijverschijnselen, ook op de lange termijn. Routinematig een dosering voorschrijven lijkt ongunstig. De optimale dosering vinden via een dubbelblindproef (waarbij alleen de apotheker weet hoeveel Ritaline een kind krijgt) is verstandig.
Biological Psychiatry en NIH
"
Klik om te vergroten...

Sommige kinderen zijn niet zo naïef. Ze zien in dat het een drug is. In plaats van simpel medicijngebruik gaan ze het gebruiken als genotsmiddel. Dealen, gebruik en misbruik is tegenwoordig daarom op vele basisscholen erg populair.

Zucht.....
En dan na te gaan dat wij het aan hun introduceren.
legale of illegale drugs. Drugs is drugs!!
Illegale drugs lijkt me op die leeftijd niet bereikbaar. Als het wel het geval is dat het net zo bereikbaar is als voor mij, dan krijgt mijn kleine mannetje voortaan privé les. No way dat ik zijn geweldig ontwikkelende brein zal storen en al helemaal niet met drugs.
Ik ben gestoord. De letterlijke definitie van gestoord is het beste te accentueren als het negatief beïnvloeden van het gedrag.

Ik ben dus gestoord.
Vanaf de dag dat ik er achter kwam dat leven niet de heerlijke illusie was zoals ik gehoopt had. Ik had ook gehoopt dat ik deze waarheid later als op mijn 10 jaar had kunnen ervaren. Ondertussen heb ik het een plek kunnen geven.
Roken ben ik niet lang na die gebeurtenis gaan doen. Op mijn 11de nam ik mijn eerste hijsje joint en vanaf me 12de ben ik begonnen. Paddo's, als het aan mij lag had ik rond mijn 14de al gedaan. Alleen me broer had me gezegd het niet te doen voor me 16e. Daar heb ik me ook aan gehouden want hij heeft er verstand van. Ik keek nog wel een paar jaar hoe mijn maten trippen. Op 15 jarige leeftijd heb ik aan de oxazepam, temazepam en diazepam gezeten. En ik vond het verschrikkelijk net zoals ritalin het werkt, ik was niet angstig meer..nee, ik had geen enkel gevoel meer!
Twee weken na mij 16 verjaardag heb ik paddo's gegeten. Een heerlijk euforisch gevoel overspoelde mij, en ik liet me mee voeren. Het was puur psychisch.
Bij een vriendin niet maar die vond het ook niet zo leuk, ik moest haar uit een bad trip praten. Ondanks langdurig drugsgebruik in mijn omgeving heb ik "hard"drugs pas op mijn 18e geprobeerd. Voor de wet geen kind meer. Mijn omgeving heeft mijn drugsgebruik nooit aangespoord, de interesse heb ik wel net zo lang :wink:
Jaren lang observeren wat voor mij vaak gepaard gaat met leren. Slecht voorbeeld vind ik het niet. Nee eerder precies wat ik nodig had. De waarheid als voorlichting. De voordelen, nadelen en achtergrond informatie.
Door in deze "drugs-scene" te leven (Wat mijn keuze is.) leerde ik de effecten op mijn omgeving te begrijpen. Misbruik had ik al genoeg gezien, en zij zelf ook. Op de juiste tijd, de juiste plaats en met de juiste mensen heb ik uiteindelijk XTC en later speed gebruikt.
Ik heb de waarheid om me heen op de juiste manier toegepast op mij en mijn ervaringen die ik op doe.

In mijn geval zette die drugs-scene mij niet aan tot drugsgebruik. Dat was ik helemaal zelf.
Toen ik er aan toe was. De benzodiazepinen die ik van mijn dokter kreeg hadden mijn gedachten gang verkracht! Wat ook een rede is voor mijn verstandig drugs gebruik.

Alcohol. Hoe oud ik was voor de eerste keer geen idee. Laten we het houden op jong.
Die kutzooi heeft me zo bedwelmd dat ik lichamelijk kapot ging, en verslaafd was.
Gelukkig ben ik gestopt met drank te misbruiken.
Ik zuip niet meer, ik drink alleen nog maar! :beer:

De voorgeschreven middelen, en overal verkrijgbare drank hadden me flink toegetakeld. Wat mij doet afvragen waarom de maatschappij geen verantwoordelijkheid neemt. En wij als drugsgebruikers als zondebok worden neergezet. Schade ten gevolge van alcohol is vele malen groter dan die van alle andere drugs bij elkaar.
Ik vond het makkelijker om geen illegale drugs te gebruiken. Legale drugs niet, in beide gevallen werd ik lichamelijk afhankelijk.

Het is gewoon zo ambivalent!

Greetz
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn klanten kring bestaat vooral uit 9/10 jaar oude kinderen.
Heroïne dealen op de kinderboerderij :3
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wil jou ook wel een ontsnapping bieden! :grin:
w
wcpapierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Probleem van ritalin en dex e.d is dat het ook bij iedereen werkt,
iedereen word er geconcentreerder van, iedereen kan dan even wat meer geduld op brengen.
Daarom denkt iedereen dat het bij hem of haar werkt en dat degene ook werkelijk adhd heeft.

heel de maatschappij word geindoctrineerd met medicijnen gebruik, het begint als je 6 bent met adhd, en tegen je 15de heb je benzo's nodig omdat je al in een halve psychose leeft.
it's al about the pillenmafia
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Nja.. Ik vind dat er een beetje genuanceerd mag worden hoor. Vroeger gebeurden dat soort dingen ook al, maar daar weten wij dan weer niet van. Er zijn een hoop mensen van 30/40+ die verslaafd geweest zijn aan coke ofzo en zeggen dat ze hun eerste lijn rond 15-16 genomen hadden. Wat mij wel waar lijkt te zien is dat het (vooral met blowen) een steeds grotere groep mensen wordt. Maar ik vind 16 bijvoorbeeld ook een normale leeftijd voor pakweg cocaine, als je met het spul in aanraking (en openstaat voor drugs) komt tenminste.
F
Frog83Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Minstens 10 jaar geleden, zat ik op vmbo, door omstandigehden ook.
Kleine school nie zo realxte sfeer, beetje gabber tijd emoties waren er niet bij.
En echt veel mensen blowde op hun 12 13 xtc rond hun 15.
Tis niet iets van precies nu gaat al jaren zo, voor mijn middelbare school tijd is dat vast ook zo geweest, hoewel srry voor de mensen die van gabber houden, de houspartys cene bloeide op en de drugs mede . maar dat jongetjes van 13 paddos eten , of mdma nemen is niet geheel ongewoon ;P
d
deesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sterreh zei:
Ik was 14 jaar toen ik mijn eerste lijntje speed snoof.
Tegenwoordig beginnen ze er maar vroeger en vroeger aan !
Klik om te vergroten...

Ja klopt. Ik was ook 14 toen ik me eerste lijntje deed (coke). Maar ik hoorde over me nichtje dat ze op d'r 12e al een keer had gebruikt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."