Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums(belangrijkste) inzichten door drugs verkregen

(belangrijkste) inzichten door drugs verkregen

91 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb geen nieuwe inzichten gehad, tenminste op al die inzichten kon ik er nuchter ook op komen. Het gaf alleen wat meer indruk tijdens het trippen waardoor ik er na de trip er meer aan dacht en er aan probeer te werken.
A
Anti-NeoconLid
01-01-2024, 00:00
#2
dankzij wiet zie ik nu meer schoonheid in dingen. Vroeger als ik iets groens zag (bomen etc) dacht ik oh leuk, maar nu zie ik het in een ander licht + ik ben een veel relaxer persoon geworden.

maar ben ermee gekapt, maarjah ik ben wel dankbaar voor de dingen die ik heb geleerd.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
endor zei:
ik heb vorige keer dat ik lsd nam het probleem slapeloosheid gehad.
ik kwam erachter dat er een connectie verbroken was tussen het licht en donker.
ik moest deze gans ontraffelen voor in slaap te kunnen vallen.
maar dat lukte niet.

ik heb uit mijn eerste trip wel geleerd dat
1. je nooit al trippend in de buurt van een onbekende hond moet komen.
2. je vriendelijk moet zijn tegen iedereen.
3. je houding moet veranderen op bepaalde situaties (bv werk, school)

dat zijn ze ongeveer
Klik om te vergroten...
Diepgaand man. Heel diep. :openmouth:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oom Klaas zei:
Spor zei:
Ja, sommige drugs zetten je aan het denken !
Klik om te vergroten...

Je zet jezelf aan het denken.
Klik om te vergroten...
duwtje in de rug?
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Drientje zei:
endor zei:
ik heb vorige keer dat ik lsd nam het probleem slapeloosheid gehad.
ik kwam erachter dat er een connectie verbroken was tussen het licht en donker.
ik moest deze gans ontraffelen voor in slaap te kunnen vallen.
maar dat lukte niet.

ik heb uit mijn eerste trip wel geleerd dat
1. je nooit al trippend in de buurt van een onbekende hond moet komen.
2. je vriendelijk moet zijn tegen iedereen.
3. je houding moet veranderen op bepaalde situaties (bv werk, school)

dat zijn ze ongeveer
Klik om te vergroten...
Diepgaand man. Heel diep. :openmouth:
Klik om te vergroten...
het stuk van slapeloosheid?
dat is nog niet zo lang geleden. dat was eigenlijk zo'n inzicht trip dat ik meemaakte. ik kan het niet zo goed beschrijven. minder visuals , meer gedachtenstroom
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#6
endor zei:
Drientje zei:
endor zei:
ik heb vorige keer dat ik lsd nam het probleem slapeloosheid gehad.
ik kwam erachter dat er een connectie verbroken was tussen het licht en donker.
ik moest deze gans ontraffelen voor in slaap te kunnen vallen.
maar dat lukte niet.

ik heb uit mijn eerste trip wel geleerd dat
1. je nooit al trippend in de buurt van een onbekende hond moet komen.
2. je vriendelijk moet zijn tegen iedereen.
3. je houding moet veranderen op bepaalde situaties (bv werk, school)

dat zijn ze ongeveer
Klik om te vergroten...
Diepgaand man. Heel diep. :openmouth:
Klik om te vergroten...
het stuk van slapeloosheid?
dat is nog niet zo lang geleden. dat was eigenlijk zo'n inzicht trip dat ik meemaakte. ik kan het niet zo goed beschrijven. minder visuals , meer gedachtenstroom
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: :tearsofjoy:
Ooit al van ironie gehoord? Die zit hier wel vaker op het forum :wink:
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#7
ochja , mijn woordenschat is nu ook niet echt uitgebreid... blame it on dyselextie
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#8
dus de woorden "diepgaand" en "ironie" gecombineerd met elkaar versta je niet?
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#9
Beschouw je dit daadwerkelijk als inzichten? Het enige inzicht wat ik hier uit kan halen is dat waarneming wordt verwerkt door de mens zelf. Maar dat is natuurkundig al lang bewezen.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#10
geekos zei:
dus de woorden "diepgaand" en "ironie" gecombineerd met elkaar versta je niet?
Klik om te vergroten...
nope
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#11
geekos zei:
dus de woorden "diepgaand" en "ironie" gecombineerd met elkaar versta je niet?
Klik om te vergroten...

ik zat al te broeden om hier een opmerking over te maken, maar er schoot me zo snel niets te binnen, aan u de eer...
L
LuomoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rabbithole zei:
Salvia 5x, gerookt:
Ik werd uit m'n lichaam gerukt, alle vormen in m'n kamer gingen op zichzelf staan - ze werden autonoom. Zo werden de gietijzeren spiralen van m'n bed oneindig vaak herhaald in m'n hoofd, en zag ik de wilde patronen van m'n dekbed bewegen. Ik wist niet meer wie, waar of wat ik was, ik vloog in een ander universum. Ik was onderdeel van alles, maar ik had niet het idee dat ik zelf iets was. Ik was niet meer dan de patronen van het (dek)bed, de lucht, de vloer, de ruimte. Alles was zo subjectief, en ik besefte (naderhand) dat je de wereld heel beperkt ziet als je altijd alleen maar door je eigen ogen kijkt. Er is geen 1 waarheid: misschien bestaat er wel helemaal geen kleur, maar nemen wij dat alleen waar omdat onze zintuigen nou eenmaal zo zijn. Een kat ziet geen kleur, maar dat hoeft niet te betekenen dat er wel kleur IS omdat wij dat zien
Klik om te vergroten...

Zo ongelooflijk herkenbaar. Hoe meer mensen me vertellen over hun salvia ervaringen, hoe meer ik een algemeen besef begin te zien, best gek.
Lees mn tripreport over 20xextract eens, ben benieuwd wat je er van vind..

L
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oom Klaas zei:
Als ik geloof dat gras trippend is en ik eet een paar gram en daarna krijg ik heftige inzichten dan denk ik dat het door 't gras komt, terwijl het gewoon je eigen ratio is.
Klik om te vergroten...
Alleen heeft gras geen bewustzijnsveranderende werking, dus dat gaat helaas niet op. Ik heb met drugs op toch echt wel veel gedachten gedacht die ik nuchter niet zo snel zou denken.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Drientje zei:
endor zei:
ik heb vorige keer dat ik lsd nam het probleem slapeloosheid gehad.
ik kwam erachter dat er een connectie verbroken was tussen het licht en donker.
ik moest deze gans ontraffelen voor in slaap te kunnen vallen.
maar dat lukte niet.

ik heb uit mijn eerste trip wel geleerd dat
1. je nooit al trippend in de buurt van een onbekende hond moet komen.
2. je vriendelijk moet zijn tegen iedereen.
3. je houding moet veranderen op bepaalde situaties (bv werk, school)

dat zijn ze ongeveer
Klik om te vergroten...
Diepgaand man. Heel diep. :openmouth:
Klik om te vergroten...

Diepgaande inzichten op drugs zijn fake, je denkt dat ze door de drugs komen omdat je jezelf dat wijsmaakt.
Deze komen tenminste nog geloofwaardig over.
Als ik geloof dat gras trippend is en ik eet een paar gram en daarna krijg ik heftige inzichten dan denk ik dat het door 't gras komt, terwijl het gewoon je eigen ratio is.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het inzicht dat ik heb verkregen door drugs is dat meer niet altijd beter is.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat de kristallen achter mijn 3e oog die uit Columbia overtreffen.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#17
onder invloed besef ik dat ik verkeerd bezig ben, maar als ik nuchter ben heb ik dat besef niet...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nou, dat ik vier weken geleden tijdens een heftige lsdtrip, mezelf nog eens even goed confronteerde met mijn speedgebruik en daarna dus ook cold turkey meteen ben gestopt, is voor mij wel heel belangrijk geweest! :wave:
J
JungleLid
01-01-2024, 00:00
#19
Immo zei:
Het inzicht dat ik heb verkregen door drugs is dat meer niet altijd beter is.
Klik om te vergroten...

Goed gezegd :)
.
.sullILid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zat laatst in het weekend bij een vriend van me thuis. Het was in de laatste periode van mijn 1e schooljaar. Ik moest veel doen om het jaar te halen, dat wist ik wel, maar op een of andere manier kwam het er niet van. Tot op deze avond...

Ik nam een kwart pilletje xtc (we hadden maar een halve) en had er wel ff zin in. Het werd later en later, het kwartje was nogsteeds niet ingeslagen. Toen besloten we maar te gaan pitten. Maar juist op dat moment begon het kwartje te werken. We waren allebij niet gemotiveerd genoeg om iets te ondernemen, dus bleven we maar liggen. Ik kon mijn energie niet kwijt, en dus begon het opeens allemaal te spoken in mijn hoofd. Ik kwam in een neerwaardse spiraal van zorgen terecht (met name over school) en voelde me echt zwaar beroerd.

Sinds die nacht ben ik hard voor school gaan knokken en heb ik mijn jaar toch nog succesvol afgesloten. Ik ben de dag na die avond gelijk aan 2 schilderijen begonnen. Nog nooit heeft drugs me zo getriggerd iets te ondernemen wat ook echt van belang is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."