Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums(belangrijkste) inzichten door drugs verkregen

(belangrijkste) inzichten door drugs verkregen

91 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
lolwut zei:
Dat Alcohol de foutste drug is bij teveel gebruik...
Liever Wiet, Nicotine, Caffeine, Hasj, Speed, ... dan Alcohol.
Is toch niet prettig als je op een party bent en je ziet 10 man aan de zijkant die kotsen
Klik om te vergroten...
Afgelopen zaterdag nog 2, altijd weer wat om (uit) te lachen!
l
lolwutLid
01-01-2024, 00:00
#2
Chris Pontius zei:
lolwut zei:
Dat Alcohol de foutste drug is bij teveel gebruik...
Liever Wiet, Nicotine, Caffeine, Hasj, Speed, ... dan Alcohol.
Is toch niet prettig als je op een party bent en je ziet 10 man aan de zijkant die kotsen
Klik om te vergroten...
Afgelopen zaterdag nog 2, altijd weer wat om (uit) te lachen!
Klik om te vergroten...

Wat ik dan nog het ergste vind is dat het dan meestal gozers van 13-14 zijn, of zelfs meisjes van die leeftijd.. Heb ik ook al es gezien.
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Drientje zei:
Damien0124 zei:
Soms lag ik in mijn bed en als ik aan de dood dacht, over de (zwarte) leegheid die er dan heerst en het feit dat het dan allemaal is afgelopen gaf mij gewoon rillingen over mijn rug.
Klik om te vergroten...
:openmouth:

Waar maak je je dan druk om als je atheïst bent? Dood is dood dan merk je niets van zwartheid of duisternis want je bent er niet meer om het mee te maken.

Piekeren baart zorgen. Gewoon lekker leven en genieten!
Klik om te vergroten...

Dat je atheïst bent, betekent niet meteen dat je niet bang voor de dood bent. Veel mensen zijn bang voor de dood, maar ik stop mijn hoofd niet vol met leugens om me beter te voelen. (Daar heb ik andere dingen voor :stoned: )

Ik weet heus wel dat je niks merkt als je dood bent, maar dat "niks" beangstigde mij. Het feit er gewoon niet meer te zijn. Maar zoals ik al zei maak ik me daar geen zorgen meer over, tenminste, ik pieker er niet meer over.

baaight zei:
Pas op dat je shit niet wegstopt/vergeet dmv je wietgebruik, uiteindelijk komt het toch naar boven en zul je het moeten leren accepteren.
Klik om te vergroten...

Ik denk er gewoon niet meer aan, het is niet dat ik blow om het te vergeten. Ik merkte gewoon dat ik er steeds minder aan dacht naarmate ik vaker ging gebruiken.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat je je gevoel moet volgen en je je vooral geen zorgen moet maken om dingen want dat het vaak allemaal niet zo erg is als je denkt :stoned: :xtc: :rolleyes: :rock:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat ik het niet te vaak moet doen
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stylus zei:
Drientje zei:
LSD - Dat ik de belangrijkste persoon ben in mijn universum en dat ik degene ben die mijn leven vorm geeft.

Paddo's - Dat ik er mag zijn zoals ik ben en dat ik mijn vrouw zijn moet eren met mensen die dat verdienen. Dus mijn bed partners met zorg moet uit kiezen en daarmee het leven moet eren. Niet met een random persoon die mijn lichaam ziet als een speeltuin.

XTC - Ieder mens draagt de vonk van het eeuwige vuur in zich en iedereen is op zoek naar geluk. Hoe zou ik andermans geluk in de weg kunnen staan?

Ayahuasca - Ego is een raar iets. Er is niets om bang voor te zijn. Alle angst wordt gevormd door je eigen ego. De angst om alleen te zijn en de angst om te sterven, allemaal ego. En ego is iets wat kleiner gemaakt kan worden. En dat hoeft niet in 1 keer maar in stapjes.
Klik om te vergroten...

Wijze uitspraken, respect.
Klik om te vergroten...

Dank je.

Eigenlijk waren al die inzichten versterkingen van wat ik al wist, ik moest het alleen nog een keer zien.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#7
Voor mij uiteraard deze (deurtjes theorie) viewtopic.php?f=5&t=20759

waar binnenkort een vervolg op komt - namelijk hoe lsd mij veranderd heeft !

Verder heb ik er per LSD trip meestal wel een of 2 - op dour nog een leuke, namelijk op de 3e dag zag ik in dat ik op de 1e en 2e dag meer lol had gehad als ik op het moment zelf had ervaren. Enerzijds jammer dat ik dat pas op de 3e dag in zie, maar ik zag ook direct in dat het voor de herinnering eraan juist beter is, met als gevolg daarop dat je niet alles kan hebben :)

Ja, sommige drugs zetten je aan het denken !
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spor zei:
Ja, sommige drugs zetten je aan het denken !
Klik om te vergroten...

Je zet jezelf aan het denken.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oom Klaas zei:
Spor zei:
Ja, sommige drugs zetten je aan het denken !
Klik om te vergroten...

Je zet jezelf aan het denken.
Klik om te vergroten...

Mee eens, maar dingen die ik me tijdens mijn belangrijkste trip realiseerde, die WIST ik eerder al ! Dus uiteindelijk was het wel de lsd die de doorslag gaf, want wat ik me realiseerde (het inzicht) was ik me al langer van bewust, het "voelde" alleen niet zo.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spor zei:
Oom Klaas zei:
Spor zei:
Ja, sommige drugs zetten je aan het denken !
Klik om te vergroten...

Je zet jezelf aan het denken.
Klik om te vergroten...

Mee eens, maar dingen die ik me tijdens mijn belangrijkste trip realiseerde, die WIST ik eerder al ! Dus uiteindelijk was het wel de lsd die de doorslag gaf, want wat ik me realiseerde (het inzicht) was ik me al langer van bewust, het "voelde" alleen niet zo.
Klik om te vergroten...

Hmm ja dat heb ik ook wel, hoewel ik door drugs nu ook echt van mening ben dat zo'n beetje alles subjectief is. Niks is zeker, dat is het enige dat ik zeker weet. :wink: (Misschien ben ik de reïncarnatie van Rene Descartes.. :grin:) En dat is wel iets waar ik in het dagelijks leven nu veel mee bezig ben, daar zou ik zonder drugs minder over nadenken.
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Truffels: Liefde is alles. In dit hele universum ben ik maar een nietig iets maar wel god van alles. En mijn vriendin is (op het moment) mijn godin.

Weed: dat ik moest stoppen met roken :wink:

maar ik ben nog jong, er valt nog zovéél te leren. Zonder drugs ook :)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
HetEindeVanAlles zei:
Weed: dat ik moest stoppen met roken :wink:

maar ik ben nog jong, er valt nog zovéél te leren. Zonder drugs ook :)
Klik om te vergroten...

Dat is duidelijk, want als er iets geestvernauwend is.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
"Het leven is positief."

Belangrijkste inzicht die ik ooit heb gehad, dankzij LSD :grin:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Angramar Temenos zei:
"Het leven is positief."

Belangrijkste inzicht die ik ooit heb gehad, dankzij LSD :grin:
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het maar net is wat voor draai je aan je eigen leven geeft. Als jij zelf je leven positief ziet (d.m.v. drugs of niet), zal je leven ook positief zijn - en andersom ook. :) Weer een voorbeeld van dat alles subjectief is; it's all in the mind. Ook mensen die in de ergste ellende leven kunnen gelukkig en positief zijn door hun state of mind. :)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rabbithole zei:
Angramar Temenos zei:
"Het leven is positief."

Belangrijkste inzicht die ik ooit heb gehad, dankzij LSD :grin:
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het maar net is wat voor draai je aan je eigen leven geeft. Als jij zelf je leven positief ziet (d.m.v. drugs of niet), zal je leven ook positief zijn - en andersom ook. :) Weer een voorbeeld van dat alles subjectief is; it's all in the mind. Ook mensen die in de ergste ellende leven kunnen gelukkig en positief zijn door hun state of mind. :)
Klik om te vergroten...
Precies zo zie ik het ook. Het leven is niet positief of negatief, het leven is, jij maakt ervan wat het is. Alles is interpretatie.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Drientje zei:
Rabbithole zei:
Angramar Temenos zei:
"Het leven is positief."

Belangrijkste inzicht die ik ooit heb gehad, dankzij LSD :grin:
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het maar net is wat voor draai je aan je eigen leven geeft. Als jij zelf je leven positief ziet (d.m.v. drugs of niet), zal je leven ook positief zijn - en andersom ook. :) Weer een voorbeeld van dat alles subjectief is; it's all in the mind. Ook mensen die in de ergste ellende leven kunnen gelukkig en positief zijn door hun state of mind. :)
Klik om te vergroten...
Precies zo zie ik het ook. Het leven is niet positief of negatief, het leven is, jij maakt ervan wat het is. Alles is interpretatie.
Klik om te vergroten...

Exact. Mensen die depressief zijn, zijn vaak geen mensen die het aan materiële dingen ontbreken, maar mensen die in de knoop zitten met zichzelf en die pessimistisch zijn. Het is echt een kunst om overal de voordelen en de positieve kant in te kunnen zien. Life's what you make of it!
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Door drugs verkregen inzichten worden zwaar overschat en ik geloof er eerlijk gezegd niet in.

Psychonauten onder ons, doe geen moeite me te overtuigen, daar heb ik geen behoefte aan.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#18
acidboy zei:
Door drugs verkregen inzichten worden zwaar overschat en ik geloof er eerlijk gezegd niet in.

Psychonauten onder ons, doe geen moeite me te overtuigen, daar heb ik geen behoefte aan.
Klik om te vergroten...

Nouja door een inzicht verandert er niets wezenlijks, de wereld blijft exact hetzelfde. Maar sommige mensen gaan er toch anders door tegen dingen aankijken, dus jijzelf kunt er wel door veranderen, door bijv. positiever in het leven te staan ofzo. :) Al is het alleen maar omdat je bijv. door truffels een overweldigende liefde voor de natuur voelt o.i.d...
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat het goed is geweest dat we taal en grammatica hebben ontwikkeld en kunnen communiceren dmv praten
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
BT2303 zei:
Dat het goed is geweest dat we taal en grammatica hebben ontwikkeld en kunnen communiceren dmv praten
Klik om te vergroten...
Sorry maar ongeveer 10% van onze communicatie gebeurt via taal. De rest via non verbale communicatie zoals klank van woorden, gebaren en lichaamstaal.
Taal is overrated.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."