Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdrugs gebruiken om te studeren

drugs gebruiken om te studeren

27 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#1
Leren voor tentamens doe ik puur natuur. Soms gooi ik er alleen een blikje cafeïne in, als ik een beetje moe ben. Dit gaat me tot nu toe redelijk goed af.

Misschien dat ik in de toekomst, als ik een beetje moeilijkere vakken heb enzo, overstap op cafeïne pillen of zo. Ben niet zo'n fan van drugs om prestaties te verbeteren, omdat je dan om de verkeerde redenen gebruikt imo.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Meestal drink ik eigenlijk alleen koffie, maar ik zit nu in m'n eindexamenjaar en dan wil speed nog wel eens van pas komen...maar dat moet natuurlijk geen gewoonte worden.
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Sjeik zei:
Meestal drink ik eigenlijk alleen koffie, maar ik zit nu in m'n eindexamenjaar en dan wil speed nog wel eens van pas komen...maar dat moet natuurlijk geen gewoonte worden.
Klik om te vergroten...

Best wel kansloos als je drugs nodig hebt om de middelbare school door te komen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het beste is gewoon nuchter, want het is een slechte zaak als je met drugs op je examen moet halen bv. Ook de verkeerde manier om drugs te gebruiken. Drugs moet recreatief zijn en niet met het doel om te leren.

Maargoed, ritalin wordt regelmatig gebruikt voor te leren. Je kan er mee door gaan en het maakt je wat scherper / meer gedreven. Of je de info onthoudt weet ik niet
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flameon zei:
Het beste is gewoon nuchter, want het is een slechte zaak als je met drugs op je examen moet halen bv. Ook de verkeerde manier om drugs te gebruiken. Drugs moet recreatief zijn en niet met het doel om te leren.
Klik om te vergroten...
+1
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#6
blu zei:
De Sjeik zei:
Meestal drink ik eigenlijk alleen koffie, maar ik zit nu in m'n eindexamenjaar en dan wil speed nog wel eens van pas komen...maar dat moet natuurlijk geen gewoonte worden.
Klik om te vergroten...

Best wel kansloos als je drugs nodig hebt om de middelbare school door te komen.
Klik om te vergroten...

Nodig hebt? Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. Overigens gebruik ik nooit op school, maar alleen als ik me thuis een paar uur goed moet concentreren op saaie stof.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een klasgenote op de middelbare zweerde bij blowen tijdens het leren, en door dan vlak voor de toets weer een blowtje te roken kwam de lesstof op miraculeuze wijze weer naar boven.

Ik geloof dat ik 'r voor het laatst tegen kwam achter de kassa bij de plaatselijke buurtsuper...... :P
N
NasicaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je zit niet voor niets op school en dat voer je later ook uit in de praktijk. dan kun je ook niet naar de dope grijpen. Dus ook niet als je op school zit. Puur natuur.
N
Nina01Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ik gebruik al een poosje ritalin, vanwege mijn adhd, en sinds ik het gebruik gaat het een enorm stuk beter op school.

maar ik vroeg mij iets af,
kan ik met mijn adhd ook een tripje of speedeffect krijgen als ik ipv 20 mg bijv 80 mg in een keer slik? of moet ik dan gelijk heel wat meer gebruiken? of kan het misschien helemaal niet omdat ik adhd heb..?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb jij niet het idee dat je opgefokt wordt van ritalin nina?
N
Nina01Lid
01-01-2024, 00:00
#11
nou, niet echt heel erg. ik merk wel verschil en heb wel een wat versnelde hartslag maar niet echt heel erg. maar ik zou graag uit willen proberen wanneer ik echt een tripje krijg, maar ik weet niet wat er gebeurt als ik teveel neem ofzo!
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#12
drugs misbruiken om te studeren*
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#13
Cafeïne gebruikte ik tijdens het leren en tijdens het maken van tentamens in de vorm van koffie of red bull. Andere drugs heb ik nooit geprobeerd. Het lijkt mij een heel slecht teken als je speed oid gebruikt, omdat je concentratie anders te laag is. Volgens mij praat je jezelf aan dat je dit nodig hebt, want als je mentaal een beetje sterk bent dan kan je jezelf heus wel aanzetten om door te leren. Hoe saai de stof ook is.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#14
Cafeïne en nicotine. De rest werkt bij mij sowieso niet prestatie verhogend.

Tenzij ik tegen mezelf zeg: even deze week goed leren en dan van het weekend gaan we weer gebruiken.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zoek maar eens naar:

L-tyrosine.
DMAE
Phosphatidylserine
Guarana
piracetam

Ritalin, speed enzo zijn tijdelijk functioneel en is niet bepaald verstandig om blijvend te gebruiken. Die hierboven juist wel.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dexamfetamine!

Maar omdat ik behoorlijke concentratieproblemen heb + voorgeschreven, that is.
Anders gebruikte ik nada voor het studeren.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Anders gebruikte ik nada voor het studeren.
Klik om te vergroten...
Ik doe dat altijd het liefste in capsules.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#18
cropp zei:
ik vind een jointje wel lekker, dan heb ik er meer geluld voor...
Klik om te vergroten...
Om uit te stellen? :wink:
N
Nina01Lid
01-01-2024, 00:00
#19
heeft iemand ideeën voor mij?
ik heb adhd en gebruik ritalin, maar kan ik met mijn adhd ook een lekker tripje krijgen van ritalin door meer te gebruiken ofzo?
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nina01 zei:
heeft iemand ideeën voor mij?
ik heb adhd en gebruik ritalin, maar kan ik met mijn adhd ook een lekker tripje krijgen van ritalin door meer te gebruiken ofzo?
Klik om te vergroten...
Ik heb ook ritalin gebruikt, voor mijn concentratieproblemen die niet
uit adhd voortkomen. Ritalin staat er om bekend dat het overactieve mensen
met adhd rustig en geconcentreerder maakt, en dat het mensen zonder adhd
juist activeert. Dus als je een trip wilt van je ritalin, waar je trouwens niet te veel van moet verwachten, zal je moeten kijken wat er gebeurt wanneer je meer neemt dan je normaal doet :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."