Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk ga er even uit

Ik ga er even uit

64 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#1
De tweede keer om precies te zijn. Maar ja, 'k ben nog niet echt consequent geweest. :(

Overigens zullen we zien wat Footworxx brengt. Ik ga ervan uit dat ik m'n lesje ondertussen toch wel geleerd heb.

Olle
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wilde ff flink minderen met blowen en het loopt op rolletjes :)
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dopezilla zei:
Ik ga ervan uit dat ik m'n lesje ondertussen toch wel geleerd heb.
Klik om te vergroten...

Volgens mij had jij je lesje ook al 3dubbel geleerd na je acid trip :wink:

Je moet er niet zomaar blind van uitgaan... je moet ervoor ZORGEN dat je niks meer neemt. Simpelweg geen excuses, enkel NEE.
En kijk uit met alcohol aangezien dit van een keiharde NEE nog wel eens een 'ja' kan maken :P
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Inderdaad. Ten alle tijden een volmondig NEEN tegen drugs.

Ditmaal geen flauwe excuses.

Overigens, de vastberadenheid die ik overhield aan mijn acid trip is ondertussen wel minder geworden. Maar goed, ik heb een belofte staan, en ik ga het rechtzetten.

Olle
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben ditmaal braaf geweest.

Olle
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat lijkt me wel, ja.

Olle
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben er zeker van dat alles wel goed moet komen. Geen flauwe excuses meer, geen uitzonderingen, gewoon doen.

Bijkomend voordeel van het niet gebruiken is trouwens dat ik me eens wat kan herinneren van zo'n feest. Ge-wel-dig! :hearteyes:

Olle
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Naar aanleiding van afgelopen weekend ga ik er even uit. Ik ga geen drugs meer gebruiken.

Ik heb mijzelf een hele tijd voor de gek zitten houden. Elke keer als ik mij voornam te minderen, ging ik juist meer gebruiken. En ook over de motieven voor mijn drugsgebruik heb ik mij voor de gek zitten houden. Waar ik altijd heb volgehouden dat ik puur recreatief gebruikte, is het steeds meer een manier om te ontsnappen aan de realiteit geworden. Een verkeerde instelling die je snel afhankelijk maakt.

Blijkbaar ben ik niet in staat tot "verstandig" gebruik, althans niet zolang ik een no-life zonder verplichtingen ben, en ik alle gelegenheid heb om mezelf fatsoenlijk de kanker in te helpen. Het feit dat ik ook niet zo veel geef om mijn eigen lot draagt hieraan bij. Mijn zelf-destructieve karakter is iets waar ik aan moet werken vooraleer ik het ook maar in m'n hoofd haal weer eens wat te gebruiken, voordat ik weer zo eindig als nu.

Afgelopen weekend was een ramp, ik zat in een totaal uit de hand gelopen acid trip, en ik heb een goede vriendin van me ontzettend ongerust gemaakt. Ik heb me als een anus gedragen en ben ontzettend bad gegaan, waar ik me goddank niks van kan herinneren, op wat vage droom-achtige momenten na. Verder ga ik er niet op in wat er van het weekend gebeurd is, behalve dat het achteraf een ontzettend nare ervaring is geweest, waar ik nu nog onrustig van ben.

Ik stap even uit het drugswereldje, en ditmaal echt. Ik ben grondig op m'n muil gegaan, en het is niet de eerste keer. Al is dit wel de eerste keer dat ik zó hard op m'n muil ben gegaan.

Misschien dat ik later eens fatsoenlijk kan gebruiken, als ik wat sterker in mijn schoenen sta, en meer reden heb om mezelf niet kapot te maken. Echter, op het moment duik ik met de felheid van de gemiddelde borderliner op elke kans om wasted te raken.

Ik ga feesten ook even mijden alsof het hele enge ziektes zijn, omdat ik daar waarschijnlijk toch weer in de verleiding zal raken om te gebruiken. In ieder geval free parties zal ik verstek laten gaan, want als de drugs mij om de oren vliegen is de keus snel gemaakt om te gaan gebruiken.

Ik ben nu nauwelijks een jaar bezig met harddrugs, en ik heb nu al het idee de controle langzaam aan te verliezen. Mijn vorige stop-poging/pauze was daar een triest voorbeeld van. In plaats van drie maanden te stoppen heb ik het nog niet eens drie weken volgehouden.
Ditmaal ga ik grondiger te werk. Ik zorg dat ik niks meer in huis heb en zoals gezegd zal ik ook even niet meer naar feestjes gaan tot dit allemaal is overgewaaid.

In september begin ik met een opleiding als het goed is, dus vooral dan kan ik me het niet veroorloven aan de drugs te zitten. Nu denk ik dat het tegen die tijd sowieso wel goed zal komen aangezien ik dan meer om handen heb, wat mij sowieso al belemmert om elk weekend helemaal los te gaan.

Ik weet niet of ik DF ga verlaten, aangezien ik zo goed als niks te doen heb op doordeweekse dagen. Hier zal ik nog wel wat rondzwerven en zo nu en dan het onzin-forum vol spammen, maar als het hierdoor weer begint te kriebelen neem ik hier ook even een pauze van.

Ik vind het jammer dat ik het zo ver heb laten komen, en ik vind het jammer dat ik moet stoppen met drugs, maar het lijkt me voorlopig het beste. Eigen schuld, dikke bult.

Ik had er niet zo mee moeten spelen.

Olle
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ben niet op hoogte van je persoonlijke situatie, maar ik denk dat een beslissing als deze altijd een verstandige is. Je kent jezelf het beste, en je zelfkennis is dusdanig goed dat je weet wanneer het de foute kant op dreigt te gaan. Tijdig in durven grijpen getuigt van een sterk karakter.

Het enige wat ik kan doen is je heel veel sterkte, succes, en positiviteit toewensen voor de komende tijd! Hopelijk bereik je wat je wil, en kom je waar je wil komen.

Have fun!
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind het eerder van een zwak karakter getuigen dat ik het zo ver heb laten komen dat ingrijpen nodig is. Maar goed, ik ben dan ook een ras-pessimist.

Wat ik nog wel het trieste vind is dat het me vrij veel moeite heeft gekost deze keus te maken, ondanks het feit dat het overduidelijk de beste is. Veel liever zou ik alsnog ieder weekend losgaan, ookal zou de prijs daarvan waarschijnlijk bijzonder hoog zijn.

Och, ik denk dat als ik eenmaal een tijdje eruit ben de drang om te gebruiken ook wel afneemt.

Overigens, ik twijfel, maar kan deze misschien niet beter naar verslaving? Nou ja. Laat ik aan de moderators over.

Olle
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je die gedachte gewoon goed in je kop houd is d'r eigenlijk geen zak aan :)


succes.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Succes!
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#13
W.F.L. zei:
Succes!
Klik om te vergroten...
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#14


Heftige reality check. Succes dude!
L
LangeLokkenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Succes man! Komt wel goed, je bent slim genoeg om jezelf vanaf nu onder de duim te houden heb ik zo het idee. :)
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat goed van je dat je inziet dat je niet goed bezig bent!
Ik las dat je een pessimist bent, toch wil ik je mededelen dat je het kan zien als iets positiefs. Probeer het positieve er uit te halen. Jij bent slim, je ziet in dat je te ver bent gegaan. En zometeen kan je zeggen; Ik ben sterk, want ik heb het volgehouden.
Succes!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat goed van je dat je inziet dat je er even uit moet stappen, dat is geen zwak karakater hoor!
Dat is om jezelf geven en goeie keuzes weten te maken op momenten dat dat echt nodig zal zijn. Dus dat je stopt is alleen maar verstandig. Fijn dat je toch nog op DF blijft :grin:
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bedankt allen! :)

Tja, ik vind het gewoon zonde dat ik het zo ver heb laten komen. Als ik verstandig te werk was gegaan had ik er meer uit kunnen halen zonder al te veel risico's.

Dat ik het jammer vind te moeten stoppen zegt denk ik eigenlijk ook al wel genoeg.

Maar goed, fouten zijn er van te leren, en ik denk dat als ik het volhoud ik er inderdaad sterker uit zal komen.

Overigens, mocht ik net zoals bij mijn vorige stoppoging jammerlijk falen, schop me dan collectief even dood ofzo. :P
't Moet niet wéér zo'n trieste bedoening worden.

Olle
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ook de doodsschoppen niet? :P

Olle

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."