Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk ga er even uit

Ik ga er even uit

64 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dopezilla zei:
Drientje zei:
Mijd gewoon ff de feestjes als daar je breekpunt ligt. Ga wandelen, fietsen, hardlopen en film kijken. Verzet je zinnen en ga gewoon niet meer uit.
Klik om te vergroten...
Ik twijfel. Het feit dat ik me de hele avond heb vermaakt zonder iets van harddrugs te pakken, en zelfs zonder echt de behoefte om aan de drugs te gaan vind ik wel positief.
Klik om te vergroten...
ga eens lekker naar de kroeg :)
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beanhead zei:
kenny zei:
Dus dan ga je... 1 week niet naar feesten? wauw.

Niet erg goed bezig als je t mij vraagt.
Klik om te vergroten...

Niet-feesten is moeilijk na de zoveelste sleur-week. Heb zelf ook wel gezondigd, na drie weken toch nog een joint meegerookt dit weekend.

Kon het niet laten, heb een totale afkeer van alcohol en aangezien iedereen dat drinkt in mijn omgeving space ik liever af en toe eens :)
Klik om te vergroten...

Dat hoef je tegen mij niet te vertellen hoor, maar naar feesten gaan eindigt voor dopezilla zo te zien altijd in gebruik, dus kan hij beter niet gaan lijkt me..?
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wilde ff flink minderen met blowen en het loopt op rolletjes :)
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dopezilla zei:
Ik ga ervan uit dat ik m'n lesje ondertussen toch wel geleerd heb.
Klik om te vergroten...

Volgens mij had jij je lesje ook al 3dubbel geleerd na je acid trip :wink:

Je moet er niet zomaar blind van uitgaan... je moet ervoor ZORGEN dat je niks meer neemt. Simpelweg geen excuses, enkel NEE.
En kijk uit met alcohol aangezien dit van een keiharde NEE nog wel eens een 'ja' kan maken :P
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Inderdaad. Ten alle tijden een volmondig NEEN tegen drugs.

Ditmaal geen flauwe excuses.

Overigens, de vastberadenheid die ik overhield aan mijn acid trip is ondertussen wel minder geworden. Maar goed, ik heb een belofte staan, en ik ga het rechtzetten.

Olle
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben ditmaal braaf geweest.

Olle
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat lijkt me wel, ja.

Olle
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat goed van je dat je inziet dat je niet goed bezig bent!
Ik las dat je een pessimist bent, toch wil ik je mededelen dat je het kan zien als iets positiefs. Probeer het positieve er uit te halen. Jij bent slim, je ziet in dat je te ver bent gegaan. En zometeen kan je zeggen; Ik ben sterk, want ik heb het volgehouden.
Succes!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat goed van je dat je inziet dat je er even uit moet stappen, dat is geen zwak karakater hoor!
Dat is om jezelf geven en goeie keuzes weten te maken op momenten dat dat echt nodig zal zijn. Dus dat je stopt is alleen maar verstandig. Fijn dat je toch nog op DF blijft :grin:
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedankt allen! :)

Tja, ik vind het gewoon zonde dat ik het zo ver heb laten komen. Als ik verstandig te werk was gegaan had ik er meer uit kunnen halen zonder al te veel risico's.

Dat ik het jammer vind te moeten stoppen zegt denk ik eigenlijk ook al wel genoeg.

Maar goed, fouten zijn er van te leren, en ik denk dat als ik het volhoud ik er inderdaad sterker uit zal komen.

Overigens, mocht ik net zoals bij mijn vorige stoppoging jammerlijk falen, schop me dan collectief even dood ofzo. :P
't Moet niet wéér zo'n trieste bedoening worden.

Olle
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heel goed man! Heb het mezelf na dit weekend ook voorgenomen, met men verjaardag een laatste keer er echt HARD (in mijn opinie) overgaan & dan stoppen met alles.

Ondertussen toch nog wel gerookt :( echt zwak maar ja ik wens je alle sterkte toe man! :)
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Och, we hebben allemaal onze gebreken. Roken is één van de meest verslavende bezigheden. 't Hoeft niet allemaal in één keer.

Roken heeft bij mij in ieder geval even geen prioriteit op het moment.

Veel plezier op je verjaardag trouwens! Maak er een dikke avond van! :grin:

Ik zat er ook nog aan te denken nog één keer te knallen, maar 't leek mij niet zo handig. Dan blijf ik bezig.

"Okay, nog eentje dan..."

Olle
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dopezilla zei:
Och, we hebben allemaal onze gebreken. Roken is één van de meest verslavende bezigheden. 't Hoeft niet allemaal in één keer.

Roken heeft bij mij in ieder geval even geen prioriteit op het moment.

Veel plezier op je verjaardag trouwens! Maak er een dikke avond van! :grin:

Ik zat er ook nog aan te denken nog één keer te knallen, maar 't leek mij niet zo handig. Dan blijf ik bezig.

"Okay, nog eentje dan..."

Olle
Klik om te vergroten...

Misschien tot bezinning komen met een trip op jezelf.

nee, men verjaardag was de 15e. Helemaal losgegaan dit weekend op men allereerste goa.

Gestoord :) ! Maar ach ik begrijp je wel compleet, ik ga zelf ook wat feesjes vermijden op het moment omdat ik weet wat voor hoeveelheden dope dat daar aanwezig zijn & okay het klinkt dan misschien zwak in andermans oren omdat je dan gewoon "nee" kan zeggen... Maar moest me iets aangeboden worden dan heb ik daar toch wel moeilijkheden mee!
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja, ik was bij mijn vorige stoppoging ook wat overmoedig. Ging naar 'n free party, waar de drugs mij uiteraard weer om de oren vlogen, en ben er toen uiteindelijk ook aan gegaan. Zonde en overbodig.

Over een tijdje als je wat sterker in je schoenen staat zal je vast makkelijker nee kunnen zeggen in zulke situaties, maar soms moet je het risico gewoon niet nemen.

Veel sterkte in ieder geval met het stoppen. :)

Olle
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tja soms heb je ff die wakeup call nodig om de realiteit te zien. Gewoon ff lekker een goede pauze nemen en als je kop er weer naar staat kan je er weer van genieten zoals het hoort. Succes man, respect dat je het zelf inziet hoor, dat zegt al genoeg. Ondertussen gewoon ff iets zoeken waarmee je je bezig kan houden, anders kom je gewoon ff CoD MW2 met mij spelen? :wink:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dopezilla zei:
Och, voordat ik drugs gebruikte was ik ook al wel een grote liefhebber van uitgaan. Ik denk dat de drang naar feestjes nog wel even zal aanhouden. Maar goed, ik ga het sowieso in alle opzichten rustig aan doen.

Olle
Klik om te vergroten...

Wat drientje zegt klopt! En dat de drang om naar feestjes te gaan nu ook nog volop aanwezig is, is ook niet gek op je 20ste (vergelijk jezelf en je leeftijd maar eens met het merendeel van de DF'ers). Toch, de meeste mensen - uitzonderingen daar gelaten - merken vanzelf dat als ze eenaam de 25 gepasseerd zijn ze steeds meer tegen zichzelf gaan zeggen: "been there, done that!" Dan is het nieuwtje er gewoon echt wel van af en gaan er opeens weer hele andere prioriteiten voor je opspelen.

Tenzij je een echte drop-out bent natuurlijk, maar zo kom je niet op mij over. Je bent een slimme jongen en je weet ook dondersgoed waar je mee bezig bent. Dat is je voordeel voor later! Toch, het is nooit slecht om het even rustiger aan te gaan doen natuurlijk, dus ik sta achter je keuze. :wink:
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ah, ik zat op de wat kortere termijn te denken. Ik dacht dat je op enkele maanden doelde, maar nee dus.

Tja, 'k weet niet hoe ik op ga groeien. Ik denk dat ik m'n hele leven wel een 'genieter' zal blijven. Ik zie mezelf over vijftig jaar wel jenever lurken en sigaren roken in de lokale oud-bruine kroeg.

Maar goed, ik kan het totaal mis hebben.

Overigens is mijn twijfel over het stoppen omgeslagen naar een vastberadenheid die ik niet eerder gekend heb. Als ik terug denk aan die gestoorde trip moet ik gelijk niet meer aan drugs denken. Ik denk dat deze stop een stuk succesvoller zal zijn dan de vorige.

Olle
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Overigens, ja, de knokploeg kan verzameld worden.

Voor het feest begon ik al te twijfelen of ik niet wat pep zou kunnen pakken, maar kwam tot de conclusie dat ik dat maar niet moest doen, en ik het gewoon met wat biertjes en eventueel een jointje zou moeten stellen.

Ondanks het feit dat ik me prima wist te vermaken op beschaafde hoeveelheden drank en wiet, heb ik toch een punt pep genomen.
Ik heb de hele avond lekker staan wiebelen totdat ik instortte en enkel nog geeuwend vanuit een hoekje kon toekijken. Ik had nog wat tijd uit te zitten daar, dus ik heb een punt pep gebietst.

Stom. ;x

Echter, 'k ben al blij zat dat het niet zo'n ramp is als vorige keer, waar ik direct drie soorten drugs door elkaar mikte, en dan niet in bescheiden hoeveelheden, terwijl ik "gestopt" was.

Ik ben niet geheel tevreden over mijn keus, maar 'k ben al blij zat dat ik me op z'n minst een beetje fatsoenlijk gedragen heb.

Ik zal de DF-knokploeg toch vol schaamte tegemoet zien.

Overigens ga ik ditmaal wél doorzetten, ipv gelijk maar opgeven na de eerste fout.

Olle
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
W.F.L. zei:
Tot de volgende stoppoging :beer:
Klik om te vergroten...
We moeten hoop houden; 5x scheepsrecht toch?
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dus dan ga je... 1 week niet naar feesten? wauw.

Niet erg goed bezig als je t mij vraagt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."