Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstypexverdunner

typexverdunner

50 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
D
DruppeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fidge zei:
Je moet je drugs ook eerst laten testen....
Klik om te vergroten...

lol :)
D
DruppeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
yes ik weet het!! sssslecht dat het is.

ja ach,

iemand rook hard aan het potje: waarop ie zegt : wooooow moet je dit eens doen,,,,dusja omstebeurt gingen wij ook stevig aan het typexpotje ruiken he...tja

ik was dan ook maar 13 jaar he.. (hmm weer onnodige info)
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je moet je drugs ook eerst laten testen....
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#4
haha ja deed ik in de lagere school. Had toen totaal geen idee ivm drugs. Ik deed het toen gewoon allemaal in de achterkant van een liijmstift zodat je er extra veel van kon doen. en dan de hele tijd erboven gehangen. Minder handig is dat je dan de hele tijd rondloopt met die lijmstift omdat die shit niet opdroogt omdat je er zoveel in kunt doen. Toen ik erachter kwam hoe idioot dat allemaal was eigenlijk nooit meer gedaan.
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb die dingen nooit gedaan, als ik per ongeluk aan een alcoholstift ofzo rook vond ik het maar vreemd en chemisch ruiken, en vertrouwde ik het hele boeltje niet, had ik eerder het gevoel dat m'n hersens het te verduren kregen, stond ik er ook niet bij stil dat het ook lekker (?) kon voelen ofzo.

Overigs vond ik de mensen van de klas dat die praktijken deden (en kingmuntjes en dergelijke opsnoven) wel enorme retards (niets tegen jullie uiteraard, dat was me gewoon een enorm laag stelletje bijeen).
D
DruppeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
ieuw kingmuntjes snuiven uhuhhhh..
nope daar nooit aan gewaagd!!!


maaaar die lucht van thinner oefff lekkuhhhh
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goed voor een frisse neus te halen.
W
WappieWappieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Whaha Kingmuntjes opsnuiven, waarom dat? Puur voor de lol? Zal weinig effect geven lijkt me.
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk dat oplosmiddelen toch wel een van de meest slechte stoffen is om als drug te gebruiken. Ik vind ze wel lekker ruiken :)
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Toch maar ff op gegoogled.
Ghehe, het heeft iets opwekkends. Lijkt me lastig snuiven, een rol pepermunt
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#11
Aan iedereen die dit zou willen proberen na het lezen van deze post,

doe geen moeite!

Enkele jaren terug (ik heb het nu over +5jaar) bevatte alcohol-stiften, verschillende soorten lijmen en 'erasers' -zoals tip-ex- solventen i.p.v. methanol of iets dergelijks.

Het ging dan over tolueen, benzeen, hexaan.
Wegens een laag verdampings-punt waren deze stoffen natuurlijk ideaal om een andere stof te dragen, en bij uitdroging de andere stof achter te laten.
Het inhaleren van deze solventen (door deze bijv. in een gesloten kleine ruimte te brengen) heeft een roes die te vergelijken is met ether (wat dus ook een solvent is).

Vandaag de dag bevat geen enkele stift, tip-ex potje, ... nog deze specifieke solventen.
Toch niet in België of Nederland in ieder geval. Zou je een tube lijm vanuit derde-wereld landen meebrengen, is hier wel nog een grote kans in. In deze landen is het namelijk niet verboden om deze solventen te gebruiken bij het productieproces.

Ikzelf heb nooit de vluchtige walmen van stiften/erasers gesnoven; beschuldig me dus niet op voorhand van een kenner te zijn; er zijn zoveel andere mooie dingen om te 'gebruiken'! :)
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#12
endor zei:
Nog nooit van gehoord , en spreekt me ook niet echt aan.
Klik om te vergroten...

je hebt die periode van 'snuifbare' solventen (i.v.m. stiften/lijm/...) niet meer meegemaakt endor...
Het zou maar erg zijn moest je zo vroeg in je leven met deze solventen in contact gekomen zijn.

(Kzag je leeftijd in het 'hoe oud zijn jullie?-topic) :wink:
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#13
Scopolamine zei:
endor zei:
Nog nooit van gehoord , en spreekt me ook niet echt aan.
Klik om te vergroten...

je hebt die periode van 'snuifbare' solventen (i.v.m. stiften/lijm/...) niet meer meegemaakt endor...
Het zou maar erg zijn moest je zo vroeg in je leven met deze solventen in contact gekomen zijn.

(Kzag je leeftijd in het 'hoe oud zijn jullie?-topic) :wink:
Klik om te vergroten...

Ik ben allesinds blij dat ik 't nooit heb gedaan.
En ik ben het ook niet van plan.

EDIT : ik heb wel in het 6de leerjaar ooit eens poppers gesnoven , maar daar bleef het dan ook bij.
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk dat het effect van poppers wel vergelijkbaar is.
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fidge zei:
Ik denk dat het effect van poppers wel vergelijkbaar is.
Klik om te vergroten...

Helemaal niet zelfs.
Het snuiven van de solventen uit stiften/lijmen/... zorgt voor een zuurstof-tekort (anoxie) waardoor de gebruiker zich slap en loom zal voelen.

Poppers werkt op een ander principe.
Goede poppers bevatten amyl-nitraat, wat via de longen in het bloed opgenomen kan worden.
Deze amyl-nitraat zet dan vervolgens alle vaten van het lichamelijk-stelsel open, wat op zijn plaats weer zorgt voor ontspanning van alle gladde spieren.
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#16
'Poppers' (wat de commerciële naam is voor amyl-nitraat flesjes) werden vroeger namelijk gebruikt als astma-middel. Bij astma vernauwen de longblaasjes waardoor de patiënt moeilijker kan ademen en een benauwd gevoel krijgt. Door het inhaleren van amyl-nitraat (toen nog ampulle) zetten de longen weer open, en dan de patiënt weer beter adem halen.

Moest iemand een solvent onder een astma-patiënt duwen zou deze nog meer ademnood /astma-aanval krijgen.

Natuurlijk is dit een stom voorbeeld, maar gewoon maar om even aan te tonen dat het wel degelijk een verschil bevat.
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb nooit echt bewust oplosmiddelen gesnoven maar volgens mij leek het wel op elkaar, kwa effect. Idd een loom dizzy, duizelig gevoel. Maar ga het niet herhalen om het verder uit te zoeken, alhoewel....ghehe
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#18
*Scopolamine haalt speciaal zijn amyl-nitraat uit 'de doos*

Ik wordt -persoonlijk- niet sloom ofzo van poppers... Gewoon warm- en opgelucht gevoel, net alsof je je hart voelt kloppen in je hoofd. Is zo snel weer over, alsdat het opkomt.

Ik heb meerdere vluchtige solventen staan voor chemische processen,
maar deze ga ik niet uitproberen en beschrijven! daar blijf ik van af.. lol
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#19
Die aceton in de drukkerij ruikt ook verdomd goed. :openmouth:
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#20
endor zei:
Die aceton in de drukkerij ruikt ook verdomd goed. :openmouth:
Klik om te vergroten...


Nagellak!!! Ik vind het trouwens ook een geweldig gezicht als een vrouw haar nagels lakt, dus dubbelop :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."