Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstypexverdunner

typexverdunner

50 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fidge zei:
Ik denk dat het effect van poppers wel vergelijkbaar is.
Klik om te vergroten...

Helemaal niet zelfs.
Het snuiven van de solventen uit stiften/lijmen/... zorgt voor een zuurstof-tekort (anoxie) waardoor de gebruiker zich slap en loom zal voelen.

Poppers werkt op een ander principe.
Goede poppers bevatten amyl-nitraat, wat via de longen in het bloed opgenomen kan worden.
Deze amyl-nitraat zet dan vervolgens alle vaten van het lichamelijk-stelsel open, wat op zijn plaats weer zorgt voor ontspanning van alle gladde spieren.
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#2
'Poppers' (wat de commerciële naam is voor amyl-nitraat flesjes) werden vroeger namelijk gebruikt als astma-middel. Bij astma vernauwen de longblaasjes waardoor de patiënt moeilijker kan ademen en een benauwd gevoel krijgt. Door het inhaleren van amyl-nitraat (toen nog ampulle) zetten de longen weer open, en dan de patiënt weer beter adem halen.

Moest iemand een solvent onder een astma-patiënt duwen zou deze nog meer ademnood /astma-aanval krijgen.

Natuurlijk is dit een stom voorbeeld, maar gewoon maar om even aan te tonen dat het wel degelijk een verschil bevat.
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb nooit echt bewust oplosmiddelen gesnoven maar volgens mij leek het wel op elkaar, kwa effect. Idd een loom dizzy, duizelig gevoel. Maar ga het niet herhalen om het verder uit te zoeken, alhoewel....ghehe
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#4
*Scopolamine haalt speciaal zijn amyl-nitraat uit 'de doos*

Ik wordt -persoonlijk- niet sloom ofzo van poppers... Gewoon warm- en opgelucht gevoel, net alsof je je hart voelt kloppen in je hoofd. Is zo snel weer over, alsdat het opkomt.

Ik heb meerdere vluchtige solventen staan voor chemische processen,
maar deze ga ik niet uitproberen en beschrijven! daar blijf ik van af.. lol
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Die aceton in de drukkerij ruikt ook verdomd goed. :openmouth:
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#6
endor zei:
Die aceton in de drukkerij ruikt ook verdomd goed. :openmouth:
Klik om te vergroten...


Nagellak!!! Ik vind het trouwens ook een geweldig gezicht als een vrouw haar nagels lakt, dus dubbelop :)
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Op de middelbareschool altijd, vond het altijd zo lekker ruiken, maar echt veel voelen doe je er niet van.

Op de basisschool al de lijm die ze daar hebben, toen was het al fout. :P
D
DruppeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
whahaha nope ikke niet verbaasd hoor!!

was eens een x een stomme zet toen!!... enja zulke nachten vergeet ik nooit : die nachten met lsd
geweldig of niet geweldig!!
D
DruppeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
benieuwd naar wie er weleens typexverdunner heeft geinhaleerd. best heftige shit voor kort, t lijkt beetje op poppers.

heb dit ooit (jaaaa lang lang geleden) eens een dag gedaan... tot het potje dus opwas. waren met een paar...
typexverdunner: vlgns mij kan je het niet eens meer in die vorm van destijds kopen,,,weetniet zker.

want t is toch zo'n 22jr. geleden.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#10
klinkt behoorlijk gruizig. :grin:

Ik heb het nog nooit gedaan iig.
D
DruppeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
ja klinkt zo ja...
:grin:
net als xtc snuiven, hasj chinezen, rode knol met slok bier, met lsd party'en ...
:grin:
:wink: :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."