Nog eentje dan
Het was de avond van Blackout, een drum & bass feestje wat 2 maandelijks in de Tivoli oudegracht in utrecht word gehouden. Omdat er altijd een vette line up is, zijn we altijd met een vast groepje en meestal wat losse aanhangsels daar aanwezig. Nou wij flink zin dr'in, het was nog in mijn coke periode, dus coke (en wiet) waren sowiso present, maar er was toch wel een erg vette line up dus ik had ook nog 3 welbekende blauwe mitsubishies mee genomen. Ik had toendertijd al beschikking over een heel arsenaal aan benzo's, en bij het snel inpakken gooide ik een stripje met daarin nog 4 "eior" (temazepam 20mg, die doorzichtige eitjes
![:grin:]()
)in mn tas, en nog wat andere dingen, en ik vertrok.
Nou, zoals het altijd in de trein ging, flink snuiven, joints voordraaien voor het feestje, en net voordat de trein stopt eerste schijf in mn nek knallen. Nou, leuk wij naar het feestje, feesten, en op een gegeven moment was het ook weer afgelopen (feestje doet er niet zo toe in dit verhaal :P ) dus wij weer naar het station, ik helemaal doorgesnoven, sos was op, de 3 pillen nog half aan het werken, en zoals altijd had ik niet gedronken. Ik was met 3 vrienden S (uit het vorige verhaal
![:grin:]()
) M, en R. Zei hadden allemaal wel gedronken. In mijn tas neem ik altijd drinken en wat andere dingen mee, zoals exta zakje wiet voor na het feest enzovoorts. Dus we zitten daar op het station, half leip, en ik ging iets uit mn tas halen toen ik de eior die ik alvergeten was tegen kwam, dus ik zo van "heeeey, iemand een eior ?". Zoals vele van jullie wel weten weet ik veel over benzo's, en dus al helemaal dat je zo'n zware niet moet nemen na een avond doorzuipen. Maar ik was leip, en omdat ik zelf niet drink hoef ik er voor mezelf nooit rekening mee te houden. Ik was het op dat moment dus vergeten, maar S zei heel weis: "nee, dat moet je niet doen als je alcohol hebt gehad, heb je me zelf verteld, bla bla bla" en ik gaf m gelijk en zei nog dat het zo goed was dat ie er aan dacht.
Dus ik popte een eior, en nog geen 20 minuten later voelde ik me nog gelukszaliger als met xtc en ik zat daar op het bankje op het station, in de kou, zichbaar te genieten, met geluiden als ohhhh en ahhhhh en uitspraken als "bohhh ik heb me nog nooit zo relax gevoeld" en aangezien het niet écht relax was op het station, en ikduidelijk aan het genieten was bedachten S en R zich, ze waren inmiddels, net als ik trouwens, alweer vergeten dat ze die eigenlijk niet moesten pakken. Maarja, iedereen was vaag, ik als meeste, dus dat was er alweer bij ingeschoten. M was op dat moment net even weg, pissen of iets kopen ofzo. Nou, hun gooien die eior in hun nek, en nog geen 5 minuten later komt de trein aan, we stappen in en gaan zitten bij van die bankjes waar normaal 4 mensen kunnen zitten (in de trein) en dan iedereen een bank voor zich. We besloegen met 4 mensen dus 4 bankjes, en dus 8 zitplaatsen, 4 aan iedere kant van het gangpad. We zaten in de breede op de bankjes waardoor ik tegenover M zat, met het gangpad tussen ons (sorry voor de omslachtige beschrijving maar het heeft enige meerwaarde op wat er nog staat te gebeuren) Op de andere 2 bankjes zaten R en S.
Nou, we beginnen met rijden, S en R zijn gewoon stil, en ik was met M aan het praten, het viel niet zo op, was meestal zo op de terugreis. Op een gegeven moment tijdens ons gesprek valt R zo uit het niets van zijn bankje op de grond. M en ik kijken elkaar eens aan, en M geeft hem een schop om te kijken of ie zou reageren, maar niet dus. Hij dus aan hem schudden enzo, maar er kwam geen reactie. En opeens zegt M "Je hebt ze toch niet alsnog die eior gegeven he??" waarop ik dus antwoord "Oh ja !!! had je dat niet kunnen zeggen toen ik ze aan hun gaf ??" maar toen was ie er dus niet... Op dat moment kijken we elkaar en, en denken het zelfde. We keken naar S die intussen helemaal simpel in het hoekje zat, en we dachten nog ooooohhh jeeeeee dat word me een treinreis.
Inmiddels deed het volgende probleem zich voor, R lag nog steeds in diepe coma op de grond, en aan het eind van de wagon kwam de conducteur aanlopen. En alsof de situatie nog niet rampzalig genoeg was, bedacht ik me op dat moment ook nog dat ik geen kaartje had ! (was op vrijdag met mijn OV heen gereist) helemaal vergeten te kopen in mijn megaroes. Nou, na wat schoppen en trekken had R een kortdurend helder moment en we konden hem zo wel als S zo ver krijgen om hun kaartje te pakken. Nou, de conducteur komt aan en ik zeg dus maar direct dat ik geen kaartje heb, en ik zeg erbij dat ik het te druk had met "die twee" en toen de conducteur keek hoe ze beide simpel als konijnen het kaartje uit hun beurs aan het prutsen waren, had hij gelukkig wel begrip voor de situatie, en zei dat ik het volgende station uit mocht stappen om een kaartje te kopen. Iets wat ik zeker wou doen, zou me 35 euro besparen. Maar weer probleem, de rest had kaartjes met korting, en ik had een het OV. Zonder mij waren al hun kaartjes dus ongeldig. Dus er zat maar een ding op, met zijn allen eruit, en volgende trein nemen. Ik had namelijk echt geen zin in die boete. Dus M en ik R en S uit de trein gesleept, nouja, kaartje gehaald en weer terug in de trein gestapt. Iedereen blij dat we weer zaten, maar het ergste moest nog komen, temazepam liquid caps bereiken hun piek namelijk na ongeveer 50 minuten. Dat was toen we net weg reden...
We zaten weer, in de zelfde formatie in de trein, en M zou R in de gaten houden, en ik S. Op een gegeven moment begint S een beetje te weizen met zijn ogen dicht en zegt/roept half verstaanbaar "saartje, saartje ?" dus M en ik kijken elkaar aan en vragen ons af wie saartje is. S riep niet zo hard, maar direct daarop begint R een stuk harder te roepen, ook met vaag wijzen "Mam, doate deur toe" (mam doe de deur dicht) dus wij beginnen te lachen en hij valt evenlater weer terug in zn slaappositie. Inmiddels was S onderaan mijn broekspijp aan het frunnikken, dus ik vraag: "S, wat zoek je ?" komt ie omhoog en kijkt me verdwaast aan en zegt "Ja wat zoek jij ??" en valt weer terug in zn slaappositie om vervolgens als ik "wat??" vraag niet meer te reageren.
Nou, eenmaal thuis aangekomen werden ze gewoon wakker toen we ze flink door elkaar schudde, en we namen ze verdwaasd mee uit de trein. Ze snapte er helemaal geen hol van, en vroegen wat er was gebeurd. Wij dus uitleggen maar ze konden zich beide maar weinig herinneren, niet eens meer dat ze in de trein waren gestapt, laat staan dat we nog ergens uitgestapt waren. En toen iedereen naar huis om te slapen
Wat een avond / nacht
![:grin:]()