Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJe drugsgebruik vertellen aan je ouders

Je drugsgebruik vertellen aan je ouders

148 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#1
25tolife zei:
maaaaar inmiddels(aantal jaar en stoffen verder) ben ik verbannen welcome to nobody's land no boundries no lengths anymore complete freedom? :confused:

Dus mij heeft geholpen naar een nieuwe plek alle jaren samengevat :smilingimp:
Klik om te vergroten...

Verbannen? Van wat, je thuis? Ik snap je post niet zo.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dan zou ik je alleen maar willen zeggen sorry dat ik zo vaag ben.
Geen idee hoe oud je bent? Maar ik zou het rustig aan doen als ik het over kon doen, met open , eerlijkheid tenzij je pa,of ma , het er gewoon eerlijk om vraagt, het vertelt + alle info dat ze het niet eens meer weten. en ze zo even bezig houden, als ze daar al voor open staan is alleen maar een goed teken uit mijn ervaring, lijkt het me dat ze al open genoeg staan. Gooi wat sneeuwballetjes en je bent al klaar. Hoop dat je dat snapt, maar snap het ook als dat niet zo is. Het beste zoiezo

ben nou eenmaal wat anders dan sommigen heb ik het idee but never alone.
Maar je weet nooit hoe iemand anders denkt over medicijnen , drugs, etc. dus hoop dat je er überhaupt iets aan hebt.

Succes zoiezo toegewenst mocht het nodig zijn! (Eerlijkheid is het snelst heb ik ervaren..)

:wave:

Ps sorry heb wat teveel gedronken denk ik.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Damien0124 zei:
25tolife zei:
maaaaar inmiddels(aantal jaar en stoffen verder) ben ik verbannen welcome to nobody's land no boundries no lengths anymore complete freedom? :confused:

Dus mij heeft geholpen naar een nieuwe plek alle jaren samengevat :smilingimp:
Klik om te vergroten...

Verbannen? Van wat, je thuis? Ik snap je post niet zo.
Klik om te vergroten...

Kort gezegd weten ze gewoon niet wat ze met me aanmoeten (me familie van beide kanten) net zoals jij nu haha.
Maar goed ze konden het niet *verdragen* om wat ik gedaan heb. (hoop familie gezeur keihard genaaid en incl nachtje c3l..)Niets te verbergen sterker nog ik doe me half-zus even open en laat de echtte drama eens zien van haar.. Dus vandaar is de post al wazig sorry

Maar ik zie wel waar de tijd me heenbrent :wink:

Sorry als ik weer wazig echo dan stop ik even hehe :flushed:
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#4
25tolife zei:
Damien0124 zei:
25tolife zei:
maaaaar inmiddels(aantal jaar en stoffen verder) ben ik verbannen welcome to nobody's land no boundries no lengths anymore complete freedom? :confused:

Dus mij heeft geholpen naar een nieuwe plek alle jaren samengevat :smilingimp:
Klik om te vergroten...

Verbannen? Van wat, je thuis? Ik snap je post niet zo.
Klik om te vergroten...

Kort gezegd weten ze gewoon niet wat ze met me aanmoeten (me familie van beide kanten) net zoals jij nu haha.
Maar goed ze konden het niet *verdragen* om wat ik gedaan heb. (hoop familie gezeur keihard genaaid en incl nachtje c3l..)Niets te verbergen sterker nog ik doe me half-zus even open en laat de echtte drama eens zien van haar.. Dus vandaar is de post al wazig sorry

Maar ik zie wel waar de tijd me heenbrent :wink:

Sorry als ik weer wazig echo dan stop ik even hehe :flushed:
Klik om te vergroten...

Deze post is even vaag als de andere, ik snap precies 50% :P
Maar mijn ouders weten inderdaad niet wat ze met me aanmoeten. Niet dat ik een kutkind ben, ik ben gewoon eigenwijs en zit aan de drugs... oh en ik ben lui.
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#5
25tolife zei:
Dan zou ik je alleen maar willen zeggen sorry dat ik zo vaag ben.
Geen idee hoe oud je bent? Maar ik zou het rustig aan doen als ik het over kon doen, met open , eerlijkheid tenzij je pa,of ma , het er gewoon eerlijk om vraagt, het vertelt + alle info dat ze het niet eens meer weten. en ze zo even bezig houden, als ze daar al voor open staan is alleen maar een goed teken uit mijn ervaring, lijkt het me dat ze al open genoeg staan. Gooi wat sneeuwballetjes en je bent al klaar. Hoop dat je dat snapt, maar snap het ook als dat niet zo is. Het beste zoiezo

ben nou eenmaal wat anders dan sommigen heb ik het idee but never alone.
Maar je weet nooit hoe iemand anders denkt over medicijnen , drugs, etc. dus hoop dat je er überhaupt iets aan hebt.

Succes zoiezo toegewenst mocht het nodig zijn! (Eerlijkheid is het snelst heb ik ervaren..)

:wave:

Ps sorry heb wat teveel gedronken denk ik.
Klik om te vergroten...

t geeft niet als je wat gedronken heb, ben daar ook schuldig aan.
Mijn ouders weten dat ik meer heb gebruikt dan alleen wiet. Het heeft weinig zin om dingen op te biechten, ben ondertussen 19, ik blow sinds mn 15e en mn ouders weten dat ik truffels, speed en 2-cb heb gebruikt. Dat laatste omdat ik een hele tijd gelee tijdens een bad trip heb verteld dat ik onder invloed van die zooi was. Ik vertel niet graag wat er allemaal was gebeurt daarna, maar omdat mijn hartslag zo hoog was en ik zo vaag was hebben ze mij naar t ziekenhuis gebracht. Ik heb tot nu toe dit aan niemand verteld, want jah... zoiets ben ik niet trots op. Ik had toen niet zon grote hoeveelheid gebruikt, maar het ging toch fout.
Daarnaast zit ik nu in een situatie waarbij ik moet opletten wat ik zeg , maar dit heeft niets met drugs te maken, maar met mijn studie. Mijn ouders weten trouwens ook over mijn interesse in drugs en dat ik er zoveel over weet, omdat ik dat vaak als een soort van verdediging gebruik, want ik weet ook meer over drugs dan zij. (Ik begin nu door te krijgen dat ik op dit moment door alcohol ik wat opener ben). Maarja, ik heb nooit extreme dingen gedaan met drugs en vind zelf dat ik alles onder controle heb. Ik ben alleen verslaafd aan nicotine en misschien aan caffeine, al gebruik ik wel vaak wiet. Zelf zou ik zeggen dat ik er niet verslaafd aan ben, maar het gewoon te graag gebruik. Als ik niet heb kan ik makkelijk zonder, maar als ik het kan kopen doe ik het ook. Ik denk dat voor mij het beste is om veel opener te zijn over mijn drugsgebruik als ik op mezelf woon. Zolang ik geen al te gekke dingen doe, vind ik dat er niks aan de hand is.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klinkt alom verstandig in mijn oren tenminste.
Succes, maar misschien heb je dat niet eens nodig!
Piece
N
NEYSLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat iedereen zijn of haar ouders hun hart breekt als ze op 14 jarige leeftijd al 2 jaar blowen en regelmatig xtc gebruiken... Toen ik 14 was had ik nog nooit van deze 2 middelen gehoord..

Wat mij het beste lijkt om te doen is kappen. Gewoon een tijdje kappen. Je moet van je jeugd genieten en sociale contacten opbouwen voor later.. Er is later nog tijd zat om een keer om een feestje xtc te doen. Als je 14 bent zijn je hersenen simpel weg nog niet goed genoeg ontwikkeld.
Neem wat je geleerd hebt met je xtc trips mee voor later, dan kan je het later op een 18 jarige verjaardag misschien eens voor de grap vertellen dat je het vroeger een keer hebt gedaan, dan is de schrik niet meer zo groot lijkt mij.

Lukt dit niet en kunnen er problemen onstaan, dan moet je het wel zo snel mogelijk vertellen.

Maar dit is mijn mening. (heb niet alle reacties gelezen)
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#8
ik ben t eigenlijk met neys eens. mijn ouders hebben zeker een vermoeden (vanwege mijn intresse in docu's en boeken die erover gaan) maar weten het niet zeker.

echter wanneer ik zou zeggen dat ik eens in de 2 a 3 maanden mdma gebruik, en 2 maal per jaar coke zouden ze doodongerust zijn omdat ze bang zijn dat het uit de hand loopt (terecht trouwens dat horen ouders ook te zijn).
ik ben wel van plan het ze te vertellen maar pas als ik er klaar meer ben. meer als:

" tot 3 jaar geleden heb ik wel eens geexperimenteerd met dit dat.. etc" en er dan ook duidelijk bij vertellen dat ik er al n lange tijd klaar mee ben en ook geen behoefte aan heb of heb gehad :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Overhandig hen info materiaal, dan denk ik aan goeie boeken over drugs e.d of internet
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#10
gewoon zeggen dat je het rustig wil uitleggen...maarja er is altijd kans dat ze uit hun plaat gaan :P
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Stoneboot zei:
Omdat roken veel slechter voor je is dan xtc en wiet? Met roken stop ik niet, het kost me teveel moeite en bovendien wil ik het ook niet.
Klik om te vergroten...
Willen, willen, willen... of je wilt of niet roken is slechter voor je dan je denkt. En hoe jonger je begint hoe onmogelijker het is om er vanaf te komen. Wees niet egoistisch met je ''willen'' maar denk liever aan je lijf
P
PaiNandPleasurELid
01-01-2024, 00:00
#12
je moet gewoon in kunnen schatten,aan de hand van de openheid van je ouders,of ze het wel of niet zullen acepteren..

ikzelf begon met mijn 12e met blowen en ben nu al een heel eind verder met het gebruik..
ik gebruik(het liefst dagelijks )speed,maar mijn ouders heb ik dit allemaal nooit verteld..

ze weten het heus wel,want achterlijk zijn ze niet,
maar ik weet dat hun het bij alles tegen mij zouden gebruiken
"blame it on the drugs instead of us"

en daar heb ik dus echt geen zin in :(
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wromtrax zei:
Stoneboot zei:
Omdat roken veel slechter voor je is dan xtc en wiet? Met roken stop ik niet, het kost me teveel moeite en bovendien wil ik het ook niet.
Klik om te vergroten...
Willen, willen, willen... of je wilt of niet roken is slechter voor je dan je denkt. En hoe jonger je begint hoe onmogelijker het is om er vanaf te komen. Wees niet egoistisch met je ''willen'' maar denk liever aan je lijf
Klik om te vergroten...

1. Roken is slechter voor je dan je denkt? Hoe weet jij wat ik denk? Ik weet de risico's van roken prima.
2. Ik ben egoïstisch omdat ik rook? WTF?
3. Onmogelijker? Is dat een woord?

Oftewel, je kent mijn hele situatie niet en toch kijk je in mijn hoofd? Spacend zeg.
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Stoneboot zei:
Oftewel, je kent mijn hele situatie niet en toch kijk je in mijn hoofd? Spacend zeg.
Klik om te vergroten...

Hij zit niet voor niets op een drugsforum :tearsofjoy:
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#15
Whahaha :grin: Sorry voor die reactie trouwens gast, ik was chagerijnig.. Écht chagerijnig ^^
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rokertje zei:
Stoneboot zei:
Oftewel, je kent mijn hele situatie niet en toch kijk je in mijn hoofd? Spacend zeg.
Klik om te vergroten...

Hij zit niet voor niets op een drugsforum :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
:P

Trouwens stone... hoe langer je met roken door gaat hoe moeilijker het is om af te kicken. Dus wees verstandig nu het nog kan.
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat me gister weer gebeurd is.. :angry:

Ik kom thuis van de coffeeshop, m'n moeder was weg naar zo'n paranormaal iets gebeuren, kom ik thuis, wachtend op mn ma, bij thuiskomst; Ik; en wat zeiden ze?... Zei; dat je teveel wiet rookt, bla bla... :openmouth: leuk, waar mn halve familie dus bij zat, zucht, momenteel zit ik mij dus enorm te irriteren, pc die nu onder staan ga ik maar verhuizen naar mn slaapkamer, dat gezeik de laatste tijd... :wave:

Ik kan daar zó slecht tegen; dat waarschuwen terwijl ik het gewoon in de hand heb, en dat ook tig keer verteld heb, geen geld betekend geen wiet, harddrugs doe ik nauwelijks/niet, momenteel even geen werk waarmee ik rekening moet houden...

Moeders, soms zó lastig :P :angry:

O, voor de duidenlijkheid; die "helderziende" vertelde dit dus, dat ik, de zoon van mn moeder, teveel wiet gebruikte :rolleyes: Ik moet zeggen, ze wist dingen (staan hier op papier) die niemand kon weten, maar toch, fuck off en laat mij genieten van een jointje :(
m
mellowLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik heb het zelfde meegemaakt :)
maar mijn ouders hadde mij eerst gepakt, en toen ben ik gestopt maar toen ben ik trg jointe gaan roken, en dat wisten ze ook niet want ze dachten dat ik gestopt was
en ik wou ook nie meer zo leven dus heb ik gwn een brief geschreven
ik zou niet opbiechten dat je xtc gebruikt, echt niet zeg gwn dat je af en toe een joint rookt
ik neem afentoe ook wel een tripje of ng eens wat anders maar dat hoeven ze niet te weten zolang je maar niet overdrijfd :)
mijn ouders snapte me ( met het weed geval ) en accepteren het nu dusja, miss zijn de jouwe ook zo succes!
W
WindhoosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lijkt me een moeilijke situatie, die ik eigenlijk nooit gekend heb. Heb erg hippe ouders zeg maar. Gewoon gedeeltelijk vertellen wat je doet joh en die anderen dingen met mate doen.

nog ff offtopic trouwens,

Ken zat jongens en meiden die ook zo jong zijn en en zich kennenlijk niet bewust waren van de gevaren, niet dat er wat ernstigs gebeurd was maar toch. Ben dus absoluut niet tegen gebruik, maar wel tegen MISgebruik....

Altijd met mate gebruiken dus :wink:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Vertel ook dat af en toe drugs gebruiken echt positieve effecten heeft, ik ben na het gebruik van xtc (niet als uitgaansdrug) - paddos - lsd, het leven echt veel meer gaan waarderen.

Verder wees gewoon eerlijk, eerlijkheid loont. (zeker voor jezelf, want dan hoef je niet meer rond te lopen met een gewetenskwestie)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."