Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJe drugsgebruik vertellen aan je ouders

Je drugsgebruik vertellen aan je ouders

148 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Begrijpelijke keuze. Heb jij wel een fijne vakantie, als je op vakantie moet denken "als we terug zijn moet ik wat vertellen" ?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb mijn moeder ook wel eens midden in de nacht wakker gemaakt, toen ik thuis kwam van een feestje, om te zeggen dat ik zoveel van haar hield.

Gelukkig kon ze erom lachen.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
"Ben je verkouden ofzo?"
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
KNAP hoe sommige mensen hier zo open en eerlijk over drugs kunnen praten met pap en mam. Ik kan dat niet .... zouden zich zorgen maken!
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flameon zei:
KNAP hoe sommige mensen hier zo open en eerlijk over drugs kunnen praten met pap en mam. Ik kan dat niet .... zouden zich zorgen maken!
Klik om te vergroten...
Ik doe niets stiekem. Mede doordat ik netjes ben, goed voor mijzelf en anderen zorg en ik fijne vrienden heb die zij ook kennen kan ik eerlijk zijn.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn moeder weet over mijn alcohol en cannabis gebruik.
Met speed heeft ze me ooit betrapt.
Mijn moeder is zo'n "Als je het maar eerlijk zeg dan word ik niet boos" type.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pff... mijn ouders gaan al zeuren als ik 2 biertjes op een doordeweekse dag neem! Alsof ik 14 ben ofzo :tearsofjoy: . Neeeeee ga ze niks over de rest vertellen.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn ouders hebben ooit een heel lulverhaal tegen me opgehangen toen ik ze uitgelegd had wat die slagroompatronen (!) op mijn kamer deden ("levensgevaarlijk", "triest" en meer van dat soort melodramatische teksten). Sindsdien vind ik het wel best, ik weet meer van de stoffen die ik in mijn bloedbaan stop dan zij, dus als zij er ooit achter komen dat ik mijn hersenen weer eens de dissociatie in gelanceerd heb en ze moeten daar per se een mening over hebben, mij best, maar dan is het hun probleem en niet het mijne, ik ga me daar niet al te veel van aantrekken.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kom ook uit een goed milieu, dat heeft er verder niets mee te maken. Het gaat erom dat je eerlijk en open kan zijn tegen je ouders. Ik heb dat altijd gekund maar vroeger nooit gedaan. Juist omdat ik dacht dat ik hun hiermee zou beschermen tegen mijn problemen. Maar je helpt hun daar helemaal niet mee.

Het geeft zo'n vrijheid als je gewoon alles kan vertellen tegen je ouders. Geen geheimen hebt. Het voelt heel goed je krijgt een hele fijne en bijzondere band met ze.

Ik ben blij dat ik die stap heb gezet en kan het iedereen aanraden.. :)

Tuurlijk zullen ze het niet toejuichen, maar ze zullen het zeker waarderen als je het verteld.

Succes iedereen die met dit gevoel zit. Ik hoop dat je de kracht vind om het te vertellen.
F
FrowdyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Op mijn 19e verjaardag (huis vol visite) heb ik mijn ouders vertelt dat ik mijn eigen paddo's aan het kweken was.:P en als ik een tripje heb gehad dan vertel ik ze dat vol kleuren en geuren :)

ik moet wel zeggen dat ze het niet goedkeuren, maar ze keuren het ook niet af...

Het mooie aan mijn pa is dat hij eerst zelf opzoek gaat wat de gevolgen, effecten en gevaren zijn. door middel van internet... zodat hij weet wat en waarom ik het doe!
s
sjoerd101Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb mijn ouders alles verteld over mijn drugsgebruik toen ik te ver ging met speed, gebruikte dagelijks en werd steeds meer paranoide oververmoeid en depressief.
Ik kon het niet meer aan maar kon me ook geen leven zonder speed meer voorstellen.
Toen ik er echt klaar mee was heb ik besloten ze alles te vertellen, Wat een opluchting was dat!

Ze schrokken natuurlijk heel erg en het kwam totaal onverwacht voor hen (hoe naief, het was overduidelijk). Ze hebben het er een tijdje erg moeilijk mee gehad maar ik heb ze overtuigd dat ik echt ging en wou stoppen. Dit is uiteindelijk na een jaar met vallen en opstaan gelukt.

Nu gebruik ik af en toe nog wel eens wat maar met mate, dit vertel ik niet altijd omdat ze het eigenlijk niet willen weten, gaan ze zich alleen maar zorgen maken. Drugs is nu wel bespreekbaar aan de eettafel. En mocht het nog eens fout gaan kan ik altijd rekenen op begrip en hulp, dat is een prettig gevoel.

Antwoord op je vraag:
Je bent wel erg jong! Je ouders zullen dit waarschijnlijk niet accepteren en er alles aan doen om jou weer op het 'rechte pad' te krijgen.
Ik zou als ik jou was, of stoppen (geen optie waarschijnlijk, het is veel te leuk) of je gebruik onder controle houden, zo min mogelijk liegen en bv als je 17 bent vertellen dat je wel eens wat gebruikt. Dan begin je een beetje los te komen van je ouders zeg maar en dan zullen ze zich denk ik minder zorgen maken en minder schrikken.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Knap dat je er zo open en eerlijk over bent geweest ..... respect :grin:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stiekem blijf ik hier liever nog wel even wat langer.. dus ik zeg niks.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#14
W.F.L. zei:
Oké, nja ik probeer altijd zo eerlijk mogelijk te zijn maar gaat ook niet altijd tenzij er tijd over gegaan is :P
Klik om te vergroten...

Ik hou ook van eerlijkheid maar ik ken mijn ouders. Ze zullen zich ontzettend druk maken en me zien als een of andere die in de goot ligt over 1 jaar etc. Alcohol en wiet is oke, harddrugs denken ze anders over.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mijn moeder is overleden toen ik nog jong was,dus haar mening heb ik nooit kunnen vragen.Ik heb er wel eens over nagedacht,en ik denk dat ze wel rustig gereageerd zou hebben.Me pa is een ander verhaal.Die drinkt/dronk graag,maar drux ho maar!!Maar ik heb hem ook al jaren niet meer gezien.Weet geeneens waar die nu woont.Maar nu het met mij goed gaat,heb ik er nu best heel veel voor over om dat hem te willen vertellen.Over hoe het mij destijds verging met drux enz.Maar kan ook zo maar zijn dat die dat geeneens wil horen.Ik weet dat gewoon niet dus.Maar ik las hier al andere verhalen van mensen.En lees dat er ook best ouders zijn die er goed op reageren.En dat zie ik als een plus punt,want die proberen er goed mee om te gaan.Zelf zie ik het zo-(-ik heb zelf een dochter van 22-jaar-).Vroeger zeiden je ouders-; Laat ik niet merken dat je drux gebruikt,anders zwaait er wat.Maar nu is het zo,de drux zijn gewoon in de maatschappij,of je dat als ouder nu leuk vindt of niet!!.En dan denk ik,handel daar dan naar,probeer voorlichting te geven.Leg/probeer uit te leggen dat een blowtje geen kwaad kan,maar wel met mate.Net als drank.Gebruik dus niet om te kunnen functioneren,maar als ontspanning enz enz.Nou,ik stop nu maar,anders wordt ik nog uitgemaakt voor -opa-. :mrgreen:
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zolang je je gebruik onder controle hebt, hoeven ze het niet te weten. En als het uit de hand loopt, komen ze er vanzelf wel achter.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Is dit niet heel jong al afgeleerd? Wanneer je iets deed dat niet mocht, kreeg je op je flikker. Dan ga je natuurlijk niet uit jezelf iets opbiechten. Iets met slapende honden enzo.
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#18
mijn moeder weet van mijn druggebruik af , wel niet van alles.
ze weet datik wiet ,paddo's en salvia heb gedaan, "hey mama dat komt uit de natuur , dat kan geen kwaad. en in NL verkopen ze het legaal :wink:"
ze weet dat ik nooit speed of coke ofzo ga doen.

van school uit moet ik naar drugsbegeleiding gaan (zij denken dat ik een probleem heb :confused: )
en tegen die mevrouw ben ik heel eerlijk en open over mijn gebruik (ik probeer haar iets bij te leren want ze kent niks van drugs , ze denkt dat LSD zwaar verslavend is. Iemand moet haar tonen dat druggebruik ook verantwoord kan)
S
SjaakTLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn ouders weten dat ik wiet/hasj gebruik, en m'n moeder weet van de truffels en salvia af.
Kan mijn moeder gelukkig alles vertellen, dus dat zit wel snor :)

Zou het overigens niet aan mn vader durven vertellen, omdat hij een nogal stereotype beeld heeft t.o.v. drugs. Ik was er laatst naar aan het hinten, over truffels in dit geval, en hij reageerde dat ik dat nooit moest doen omdat "je daar gek van wordt en niet weet wat je doet". Aldus m'n vader.
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn ouders weten dat ik alcohol, cannabis en paddo's gebruik. Ik ben nog van plan om te vertellen dat ik wel eens MDMA gebruik. LSD wil ik ze ook nog wel over vertellen. De rest van de drugs die ik gebruik, gebruik ik dusdanig weinig, of zijn dusdanig onbekend, dat het weinig zin heeft voor mijn ouders om ervan af te weten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...345678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."