Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJe drugsgebruik vertellen aan je ouders

Je drugsgebruik vertellen aan je ouders

148 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je geeft pillen aan je stiefpa, die geeft ze aan je moeder en vervolgens blame je alles maar op een marokkaan? Huh? :confused:
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#2
Omdat roken veel slechter voor je is dan xtc en wiet? Met roken stop ik niet, het kost me teveel moeite en bovendien wil ik het ook niet.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stoneboot zei:
Je geeft pillen aan je stiefpa, die geeft ze aan je moeder en vervolgens blame je alles maar op een marokkaan? Huh? :confused:
Klik om te vergroten...


Tja eerlijkheid duurt het langst :)
Mijn ouders weten al sinds mijn 16e wat ik gebruik. (Kwam toen elke dag knetterstoned terug uit school)
Tuurlijk hebben ze het nooit leuk gevonden maar ze vonden het beter dan dat ik erover moest liegen.
Inderdaad laat ze uit je bol lezen als ze ervoor open staan tonen ze vast wat meer begrip.
Ik heb inmiddels 2x paddo's gegeten met men pa voor de lol was best lachen. Ook begrijpt hij nu beter wat psychedelica zijn, en is er minder bang voor.
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Stoneboot zei:
Ik heb in plaats van die brief te schrijven, na lang nadenken, besloten om simpelweg gewoon met drugs te kappen. In ieder geval tot mijn 16de. Ik heb net op Waterpop (Een festival bij ons in de buurt) al mijn pillen weggeven aan iemand die ik ken. Ergens spijt, maar het is denk ik wel beter, ben veel te jong.
Klik om te vergroten...
Wat ik je zou aanraden is toch echt vooral met roken stoppen
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#5
gewoon zeggen dat je het rustig wil uitleggen...maarja er is altijd kans dat ze uit hun plaat gaan :P
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stoneboot zei:
Omdat roken veel slechter voor je is dan xtc en wiet? Met roken stop ik niet, het kost me teveel moeite en bovendien wil ik het ook niet.
Klik om te vergroten...
Willen, willen, willen... of je wilt of niet roken is slechter voor je dan je denkt. En hoe jonger je begint hoe onmogelijker het is om er vanaf te komen. Wees niet egoistisch met je ''willen'' maar denk liever aan je lijf
P
PaiNandPleasurELid
01-01-2024, 00:00
#7
je moet gewoon in kunnen schatten,aan de hand van de openheid van je ouders,of ze het wel of niet zullen acepteren..

ikzelf begon met mijn 12e met blowen en ben nu al een heel eind verder met het gebruik..
ik gebruik(het liefst dagelijks )speed,maar mijn ouders heb ik dit allemaal nooit verteld..

ze weten het heus wel,want achterlijk zijn ze niet,
maar ik weet dat hun het bij alles tegen mij zouden gebruiken
"blame it on the drugs instead of us"

en daar heb ik dus echt geen zin in :(
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wromtrax zei:
Stoneboot zei:
Omdat roken veel slechter voor je is dan xtc en wiet? Met roken stop ik niet, het kost me teveel moeite en bovendien wil ik het ook niet.
Klik om te vergroten...
Willen, willen, willen... of je wilt of niet roken is slechter voor je dan je denkt. En hoe jonger je begint hoe onmogelijker het is om er vanaf te komen. Wees niet egoistisch met je ''willen'' maar denk liever aan je lijf
Klik om te vergroten...

1. Roken is slechter voor je dan je denkt? Hoe weet jij wat ik denk? Ik weet de risico's van roken prima.
2. Ik ben egoïstisch omdat ik rook? WTF?
3. Onmogelijker? Is dat een woord?

Oftewel, je kent mijn hele situatie niet en toch kijk je in mijn hoofd? Spacend zeg.
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Stoneboot zei:
Oftewel, je kent mijn hele situatie niet en toch kijk je in mijn hoofd? Spacend zeg.
Klik om te vergroten...

Hij zit niet voor niets op een drugsforum :tearsofjoy:
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#10
Whahaha :grin: Sorry voor die reactie trouwens gast, ik was chagerijnig.. Écht chagerijnig ^^
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rokertje zei:
Stoneboot zei:
Oftewel, je kent mijn hele situatie niet en toch kijk je in mijn hoofd? Spacend zeg.
Klik om te vergroten...

Hij zit niet voor niets op een drugsforum :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
:P

Trouwens stone... hoe langer je met roken door gaat hoe moeilijker het is om af te kicken. Dus wees verstandig nu het nog kan.
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat me gister weer gebeurd is.. :angry:

Ik kom thuis van de coffeeshop, m'n moeder was weg naar zo'n paranormaal iets gebeuren, kom ik thuis, wachtend op mn ma, bij thuiskomst; Ik; en wat zeiden ze?... Zei; dat je teveel wiet rookt, bla bla... :openmouth: leuk, waar mn halve familie dus bij zat, zucht, momenteel zit ik mij dus enorm te irriteren, pc die nu onder staan ga ik maar verhuizen naar mn slaapkamer, dat gezeik de laatste tijd... :wave:

Ik kan daar zó slecht tegen; dat waarschuwen terwijl ik het gewoon in de hand heb, en dat ook tig keer verteld heb, geen geld betekend geen wiet, harddrugs doe ik nauwelijks/niet, momenteel even geen werk waarmee ik rekening moet houden...

Moeders, soms zó lastig :P :angry:

O, voor de duidenlijkheid; die "helderziende" vertelde dit dus, dat ik, de zoon van mn moeder, teveel wiet gebruikte :rolleyes: Ik moet zeggen, ze wist dingen (staan hier op papier) die niemand kon weten, maar toch, fuck off en laat mij genieten van een jointje :(
m
mellowLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik heb het zelfde meegemaakt :)
maar mijn ouders hadde mij eerst gepakt, en toen ben ik gestopt maar toen ben ik trg jointe gaan roken, en dat wisten ze ook niet want ze dachten dat ik gestopt was
en ik wou ook nie meer zo leven dus heb ik gwn een brief geschreven
ik zou niet opbiechten dat je xtc gebruikt, echt niet zeg gwn dat je af en toe een joint rookt
ik neem afentoe ook wel een tripje of ng eens wat anders maar dat hoeven ze niet te weten zolang je maar niet overdrijfd :)
mijn ouders snapte me ( met het weed geval ) en accepteren het nu dusja, miss zijn de jouwe ook zo succes!
W
WindhoosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lijkt me een moeilijke situatie, die ik eigenlijk nooit gekend heb. Heb erg hippe ouders zeg maar. Gewoon gedeeltelijk vertellen wat je doet joh en die anderen dingen met mate doen.

nog ff offtopic trouwens,

Ken zat jongens en meiden die ook zo jong zijn en en zich kennenlijk niet bewust waren van de gevaren, niet dat er wat ernstigs gebeurd was maar toch. Ben dus absoluut niet tegen gebruik, maar wel tegen MISgebruik....

Altijd met mate gebruiken dus :wink:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Vertel ook dat af en toe drugs gebruiken echt positieve effecten heeft, ik ben na het gebruik van xtc (niet als uitgaansdrug) - paddos - lsd, het leven echt veel meer gaan waarderen.

Verder wees gewoon eerlijk, eerlijkheid loont. (zeker voor jezelf, want dan hoef je niet meer rond te lopen met een gewetenskwestie)
M
Melanie1Lid
01-01-2024, 00:00
#16
begin anders alleen over het blowen..
je ouders zijn vroeger waarschijnlijk ook geen brave kindertjes geweest dus weten ze heel goed waarmee ze mee te maken hebben,
S
SpacerijenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn ouders weten ook dat ik blow, ze waren er vorig jaar achter gekomen.. Mijn ma had me kamer opgeruimd en had 16 lege zakjes en een pakje lange vloei gevonden in 1 van mijn la's. Die had ze trouwens wel weer netjes op een stapeltje teruggelegt. :grin:
Ze zijn er natuurlijk niet blij mee maarja, ze weet ook dat ik ze me toch niet tegen kan houden en heeft zoiets van: als je maar rustig doet.
Door mijn paddotrip van vorige week ben ik ook in gaan zien dat k wat met me leven moet doen, me school gewoon afmaken enzo (doe al 5 jaar niks op school, ben dan ook van de havo afgegooit, ga nu op de mbo met schone lei beginnen :)) Success met het stoppen!
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hangt van u ouders af :tongueout:
Kan soms verkeerd aflope, hangt van ouder tot ouder af denk ik
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#19
Stoneboot; veel sterkte met je keuze om een brief te schrijven!
Misschien valt het allemaal wel mee en is het niet zo erg als je had gedacht.
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als je ouders wat open minded zijn zal het wel zonder veel brokken lukken.

Zijn je ouders zeer conservatief laat je het echt beter achterwege, wat niet weet wat niet deert.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."