Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJe drugsgebruik vertellen aan je ouders

Je drugsgebruik vertellen aan je ouders

148 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Leef je uit met boeken en internet en laat ze feiten zien.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Haha als ze dat al persoonlijk zeggen wil het zeggen dat ze het eigenlijk vrij zeker weten :grin:
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#3
Is het misschien een goed idee om een keer een brief achter te laten met mijn verhaal? Dan vat ik alle informatie samen die ik kan vinden en leg ik dat erbij. Dan slaap ik 2 dagen bij een vriend ofzo, dan hebben zij tijd om na te denken om het even te laten berusten zodat de confrontatie ook gemakkelijker gaat. Dat zet ik er dan natuurlijk ook bij.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Face to face is mijn advies!
Voordeel: Je kunt dingen zelf uitleggen aan hen
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flameon zei:
Face to face is mijn advies!
Voordeel: Je kunt dingen zelf uitleggen aan hen
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens.
Het is misschien eng, maar zo ontloop je het en zit je jezelf waarschijnlijk 2 dagen op te vreten, omdat je er zo tegenop kijkt om je ouders onder ogen te komen.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik antwoord altijd eerlijk op hun vragen maar ze weten het meeste al doordat mijn oudere broers beiden nogal veelvuldig gebruikmaken van drugs.

Voor de rest weinig over te vertellen, drugs, meh
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, ik weet eigenlijk zelf ook niet zeker of ik nu mezelf zit voor te liegen dat ik het eigenlijk gewoon uit wil stellen in plaats van hun meer tijd te geven. Maar ik denk toch dat het wel helpt eigenlijk.
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, eigenlijk wel, ik denk dat als ik het ze zo vertel dat ze dan te verward zijn om er normaal met mij over te kunnen praten.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#9
De keuze is natuurlijk aan jou, maar als je het ze face to face verteld en ze in de ogen kijkt, laat je hun zien dat je je er niet voor schaamt. Als je het dmv een brief verteld, hebben zij misschien het idee dat je je er dus wel voor schaamt, dan zal het ook meteen negatiever overkomen. Als je je ergens voor schaamt, ben je er niet blij mee dat je het hebt gedaan, en als ik jou zo hoor vindt je drugs niet iets negatiefs in je leven.

Beetje een vage zinsopbouw enzo, maar ik hoop dat je het snapt.
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja, ik snap het opzich wel, maar ik denk dat ik het echt niet recht in hun gezicht durf te zeggen. Drugs blijven slecht, maar ze hebben mij een totaal andere kijk op het leven gegeven, een veel positievere kijk op het leven. Ik vind het inderdaad niet iets negatiefs, maar me ouders zullen het nooit zoals mij kunnen zien en het dus recht in het gezicht zeggen kan denk ik raar uitpakken. Ik denk sowieso niet dat mijn vader zich zal kunnen controleren en uit boosheid en verbaasdheid dingen gaat zeggen die hij niet meent en ik denk dat het daarom een beter idee is om het met een brief te doen, zodat hij het goed op zich kan nemen voordat hij oordeelt. Bovendien denk ik dat ik niet het hele verhaal makkelijk kan vertellen. Met een brief kan je alles makkelijker neerzetten en vergeet je geen dingen, zodat ze alles weten wat je echt wil zeggen.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sure, no biggy. :)
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je moet doen wat jou het beste lijkt. Jij kent je ouders goed en kan hun reactie misschien inschatten. Als het jou echt het beste lijkt om het dmv een brief te doen, moet je dat zeker doen.
Denk je dat als je het je ouders in een brief hebt verteld, jullie elkaar 2 dagen niet spreken (als ze je niet opbellen dat ze meteen een verklaring willen), dat de eerste mening die zij hebben over de je drugsgebruik, die volgens jou dus niet zal zijn wat je wilt, zal veranderen?
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je dan een brief gaat schrijven, wens ik je succes.
Ik hoop voor je dat het uitpakt zoals je verwacht. :)
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pff.. Nou nog een datum prikken. Ik weet nog steeds niet zeker of ik dit überhaupt wel ga doen. Heb ik dat lef wel? In ieder geval bedankt voor jullie (En zeker Meisje20) advies enzo, ik heb er serieus wat aan :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Slimme beslissing kerel :grin:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als ik je zo hoor heb je zeker de behoefte om het aan je ouders te vertellen.
Het is fijn dat je een goede band met ze hebt en dat je denkt dat je dit aan ze kwijt kan.

Mijn broer is een tijdje een extreme gothic geweest en mijn ouders stonden daar totaal niet achter. Hij heeft toen in een e-mail uitgelegd wat gothic enzo precies inhoudt en wat het voor hem betekend en dat is allemaal heel goed gegaan uiteindelijk. Ze leerden van hem en hij leerde van hun.

Wie weet gaat het in jouw situatie ook zo.
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb inderdaad zeer de behoefte om het aan mijn ouders te vertellen, maar ik weet echt niet of het een goed idee is. Damn.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Denk er goed over na. Zet de min- en pluspunten op papier, weeg ze tegen elkaar op.
Ik neem aan dat je geen haast hebt. Het hoeft niet vandaag of morgen. Denk er goed over na hoe je het wilt doen, of je het wilt doen etc.
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zal ik doen, heel erg bedankt! :)
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Stoneboot zei:
Ik verwacht ook zeker geen goedkeuring. Ik ben eerder bang het huis uit geplaatst te worden. Mijn ouders stoppen me denk ik meteen in een afkick klinkiek of iets in die richting omdat ze denken dat je na 1x gebruiken meteen verslaafd ben. Ouders zien het zo zwart-wit..
Klik om te vergroten...

Aan jou dan de taak om het goed te brengen en ze uit te leggen waarom ze dat niet zo moeten zien. Ik zou het ze niet vertellen op de manier van: 'Pap, mam, ik gebruik xtc en ik blow, zie maar wat je ermee doet, doei.' maar ze uitleggen waarom je gebruikt, waarom je denkt dat het geen kwaad kan en waarom ze zich geen zorgen hoeven te maken.

Ik vind het goed van je dat je het ze wilt vertellen en eerlijk wilt zijn.
In ieder geval succes ermee. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."