Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJe drugsgebruik vertellen aan je ouders

Je drugsgebruik vertellen aan je ouders

148 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik had op m'n 16 een paar jointjes gerookt en m'n moeder had 1 gevonden op m'n kamer.
Ze begon behoorlijk door te slaan en dacht dacht al dat ik een junkie was :confused:
Tot op de dag van vandaag blijft ze erbij dat het grote rommel is, en als ze er nog eens vinden vlieg ik op straat (ben binnenkort 1:sunglasses:.
Nouja sommige mensen denken gewoon dat drugs allemaal gelijk is..
Ik mag er niet aan denken om hen te vertellen dat ik nog af en toe een jointje rook :openmouth:
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#2
Veel succes, ik zou het echt erg knap vinden als je ze het verteld, ik heb daar zelf het lef niet voor :(
Ik zou zeggen prik een datum en stel het niet te lang uit. ook zou ik vertellen waarom je het zo moeilijk vind om het op te biegten enzo.
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#3
We gaan nu 15 Augustus op vakantie naar Amerika.. Dus ik ga het denk daarna zeggen, straks verpest ik hun vakantie, dat zou ik mezelf niet vergeven..
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Begrijpelijke keuze. Heb jij wel een fijne vakantie, als je op vakantie moet denken "als we terug zijn moet ik wat vertellen" ?
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#5
Yup, alles behalve roken. Misschien af en toe nog een blowtje ofzo, ik blowde sowieso niet zoveel meer de laatste tijd. Kan het denk ik wel eigenlijk, ik ben niet verslaafd ofzo, ik heb geen behoefte aan drugs, behalve aan nicotine.
p
psywell_3Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn ma heeft me op mn 14 betrapt op het roken van een joint op mn kamer
En van hardrugs weet ze het nu ook al,toen ik MDMA "gaf" aan mijn stiefpa en hij gaf het aan mn ma,die dacht dat het speed was en ze merkte dat ik ook onder invloed van was en dacht dat mn stiefpa de "gever" was,maar later vond ze een heleboel MDMA en geld in mijn kast,ik zei dat ik dat moest bijhouden van een vriend,toevallig een marokaan,waardoor ze het wel geloofde
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je geeft pillen aan je stiefpa, die geeft ze aan je moeder en vervolgens blame je alles maar op een marokkaan? Huh? :confused:
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Stoneboot zei:
Oftewel, je kent mijn hele situatie niet en toch kijk je in mijn hoofd? Spacend zeg.
Klik om te vergroten...

Hij zit niet voor niets op een drugsforum :tearsofjoy:
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#9
Whahaha :grin: Sorry voor die reactie trouwens gast, ik was chagerijnig.. Écht chagerijnig ^^
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rokertje zei:
Stoneboot zei:
Oftewel, je kent mijn hele situatie niet en toch kijk je in mijn hoofd? Spacend zeg.
Klik om te vergroten...

Hij zit niet voor niets op een drugsforum :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
:P

Trouwens stone... hoe langer je met roken door gaat hoe moeilijker het is om af te kicken. Dus wees verstandig nu het nog kan.
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat me gister weer gebeurd is.. :angry:

Ik kom thuis van de coffeeshop, m'n moeder was weg naar zo'n paranormaal iets gebeuren, kom ik thuis, wachtend op mn ma, bij thuiskomst; Ik; en wat zeiden ze?... Zei; dat je teveel wiet rookt, bla bla... :openmouth: leuk, waar mn halve familie dus bij zat, zucht, momenteel zit ik mij dus enorm te irriteren, pc die nu onder staan ga ik maar verhuizen naar mn slaapkamer, dat gezeik de laatste tijd... :wave:

Ik kan daar zó slecht tegen; dat waarschuwen terwijl ik het gewoon in de hand heb, en dat ook tig keer verteld heb, geen geld betekend geen wiet, harddrugs doe ik nauwelijks/niet, momenteel even geen werk waarmee ik rekening moet houden...

Moeders, soms zó lastig :P :angry:

O, voor de duidenlijkheid; die "helderziende" vertelde dit dus, dat ik, de zoon van mn moeder, teveel wiet gebruikte :rolleyes: Ik moet zeggen, ze wist dingen (staan hier op papier) die niemand kon weten, maar toch, fuck off en laat mij genieten van een jointje :(
J
JUNGLISTLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ik jou was zou ik het niet vertellen. Ik heb soms ook vlagen waarin ik wil vertellen wat voor drugs ik af en toe gebruik (vooral als ik onder invloed ben :P), maar ik kan het je niet aanraden.

Ik ben trouwens 17 en woon nog gewoon thuis. Ik blowde voor het eerst toen ik 15 was, maar het afgelopen jaar blowde ik (bijna) elke dag. Mijn ouders zijn daar ook achter gekomen en ik heb geprobeerd er met ze over te praten, maar dat lukt gewoon niet. Ze denken dat mensen alleen drugs gebruiken om hun problemen te vergeten. Het gaat er gewoon niet bij ze in dat dat niet waar is, en dat de meeste mensen het gewoon doen als vermaak. Ze blijven maar vragen waarom ik dat nodig heb om me goed te voelen en het maakt niet uit hoe vaak ik zeg dat ik me zonder wiet ook goed voel. Ik heb nu maar tegen ze gezegd dat ik ben gestopt, en ik zal ook voor een tijdje stoppen (sowieso een paar maanden, om m'n nieuwe opleiding goed te beginnen). Mijn ouders reageerden al heftig op wiet, het is dus zeker niet aan te raden om te beginnen over xtc.

Zolang je van jezelf weet dat je het in de hand kunt houden is het niet nodig om ze in te lichten over je drugsgebruik. Wat niet weet wat niet deert :grin: of hoe die uitspraak ook was.

EDIT: Ik heb trouwens ook 2 dagen niet meer gerookt (stop ik ook mee) en ik vind het tot nu toe helemaal niet moeilijk. Ik kan je zeker aanraden om er mee te stoppen :grin:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mijn pa tolereert (Dus niet echt accepteert) mijn paddogebruik, maar van wiet wil die niks horen, of andere dingen, omdat hij bang is dat ik verslaafd raak, en die weet dat paddo's niet verslavend zijn. Sowieso, als ik trippend thuis zou komen zou die me wegsturen "tot ik geen drugs in m'n lijf heb", maar als ik het af en toe met vrienden doet zonder dat die er bij hoeft te zijn heeft die iets van "Bah.. als je maar goede cijfers haalt".
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja, dat zou wel handig zijn voor mij :grin: Maar ach, ik hoef ze het nu ook niet meer vertellen aangezien ik er toch mee gekapt ben tot ik 16-18 ben, ik kijk dan wel. Was sowieso niet een puberale dude die vaak xtc gebruikte ofzo, was sowieso maar 1x in de maand.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Stoneboot zei:
Ja, dat zou wel handig zijn voor mij :grin: Maar ach, ik hoef ze het nu ook niet meer vertellen aangezien ik er toch mee gekapt ben tot ik 16-18 ben, ik kijk dan wel. Was sowieso niet een puberale dude die vaak xtc gebruikte ofzo, was sowieso maar 1x in de maand.
Klik om te vergroten...
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Man, als ik messen naar mijn ouders durf te werpen, dan ben ik ook wel zo stoer, om een lijntje coke voor hun ogen van de eettafel af te snuiven. Maar dit is een omgang met mensen, die niet passen bij de normen & waarden. Vandaar dat ik al langer dan een jaar, geen contact met mijn ouders heb opgenomen :beer: En mijn vader elke maand maar lekker veel geld betalen, haha..
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik heb nog alleen mijn moeder,en haar vertel ik (bijna) alles :wink: ,een schat van een moeder heb ik :grin:
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja, dit topic zocht ik. Weet niet waarom eigenlijk! :P

Maar ehm, mijn ouders weten van mij dat ik drugs gebruik en ze hebben er helemaal geen moeite mee maar zijn er eigenlijk vrij blij om en ik kan er op een heel makkelijke manier met ze over praten. :)
Afgelopen editie liep m'n pa ook op Lowlands rond, kom je 'm tegen als je net behoorlijk wat mdma achter de kiezen hebt zitten. Hij kon er wel om lachen en volgens anderen heb ik wel 100X tegen 'm gezegd dat ik van 'm hield.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flameon zei:
KNAP hoe sommige mensen hier zo open en eerlijk over drugs kunnen praten met pap en mam. Ik kan dat niet .... zouden zich zorgen maken!
Klik om te vergroten...
Ik doe niets stiekem. Mede doordat ik netjes ben, goed voor mijzelf en anderen zorg en ik fijne vrienden heb die zij ook kennen kan ik eerlijk zijn.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn moeder weet over mijn alcohol en cannabis gebruik.
Met speed heeft ze me ooit betrapt.
Mijn moeder is zo'n "Als je het maar eerlijk zeg dan word ik niet boos" type.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."