Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet DF Drugshandboek

Het DF Drugshandboek

241 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sublimo zei:
Tuurlijk gaan er fouten in staan en is het niet 100 % objectief. Dat is normaal. :)

Ik zoek ook overal waar ik kan naar informatie. Informatie vergelijken helpt ook al.

En we zijn met meerdere, ik ga de rest ook doorlezen hoor, zelf kijk ik ook vaker over dingen heen. Iemand anders valt dat op. Daarom is het ook zo handig dat we met veel mensen zijn. :)
Klik om te vergroten...

:rock: oké dat wou ik even weten, dan zal ik binnenkort maar is aan 't werk gaan en zolpidem tot in de puntjes milligrammetjes verkennen... Voor educatief doeleinde natuurlijk :sunglasses: :grin:.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#2
Willen mensen trouwens even denken aan bronvermelding bij het opzoeken van informatie? Volgens mij moet je dat namelijk kunnen verantwoorden en anders lijkt het me wel zo netjes.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Is wiki een goede bron?

Denk het niet
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Aalpoepert zei:
Willen mensen trouwens even denken aan bronvermelding bij het opzoeken van informatie? Volgens mij moet je dat namelijk kunnen verantwoorden en anders lijkt het me wel zo netjes.
Klik om te vergroten...

Dat lijkt me wel. :tearsofjoy:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
trippelh zei:
Geweldig idee van jullie en graag wil ik mijn steentje bijdragen.U roept maar als u mij nodig hebt. :grin:
Klik om te vergroten...

Waar zou je graag bij willen helpen ?

@ Beanhead: Drientje wil ook graag amfetamine voor haar rekening nemen, misschien dat jullie elkaar kunnen helpen ?

Sublimo zei:
De onderdelen van een hoofdstuk.

Inleiding

Geschiedenis

Voorkomen & gebruik (hoe komt het voor op de straat, de fysische eigenschappen, mogelijke manieren van gebruiken)

Effecten

Positieve effecten

Negatieve effecten

Lichamelijke effecten


Verslavingsrisco en gevolgen

Contra-indicaties (wanneer mag je het absoluut niet gebruiken )

Werkingsprincipe (welke processen verlopen er dan in ons lichaam + chemische eigenschappen)

Raadgevingen (waar je zeker aan moet denken bij het gebruik van die stof)

Posologie (dosis)

Combineren

Bereidingswijze (als er thee kan worden gemaakt, uitleg)

Ervaringen (persoonlijke ervaringen, niet al te lang, maar ze moeten wel een duidelijk beeld geven van de stof)
Klik om te vergroten...

Ik heb zelf boven geschiedenis nog een extra stukje geplakt, inleiding. Een korte samenvatting van wat de stof is. En het onderdeel lichamelijke effecten erbij geplakt. (daarbij de drie "effecten" onder een noemer gestoken)

En nog steeds klopt het niet helemaal. :) Dus als iemand de vinger op de zere plek kan leggen...
Graag ! :grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Iemand die mij helpt het met stukje behandeling?
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sublimo zei:
Dreuge zei:
Wel een grappig idee, maar hoe meer mensen mee schrijven, hoe moeilijker het word. Dan moet 1 iemand op het eind alles veranderen in dezelfde schrijfstijl, lijkt me geen leuke taak :P
Klik om te vergroten...

Nee, juist niet. Het wordt objectief niet subjectief.

En met een aantal mensen kun je een veel correcter boek maken dan alleen.
Klik om te vergroten...

Ik heb het niet over de informatie, maar over de schrijfstijl. Iedereen gebruikt toch andere zinsopbouw en andere woorden? Als er niet 1 iemand is die alles overschrijft en in dezelfde schrijfstijl zet komt het waarschijnlijk nogal amateuristisch en rommelig over.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Chris Pontius zei:
Ik volg dit topic niet echt meer (te veel rotzooi), dus als jullie mijn kritische blik nodig hebben hoor ik het wel in een pm.
Klik om te vergroten...

Ik had je al op mijn lijst gezet, als de tijd daar is wil ik graag gebruiken maken van je kritische blik. :)

OT: We hebben nog een hele hoop open onderwerpen, we hebben slechts een deel verdeeld.

Er blijven nog veel dingen over, denk aan GHB, cocaïne, heroïne, PCP, alle 2c's, andere RC, THC, enz.

Natuurlijk zal ik een deel nog zelf voor mijn rekening nemen, maar iedereen die dus nog wil meeschrijven, onderwerpen genoeg. :)

Dreuge zei:
Sublimo zei:
Dreuge zei:
Wel een grappig idee, maar hoe meer mensen mee schrijven, hoe moeilijker het word. Dan moet 1 iemand op het eind alles veranderen in dezelfde schrijfstijl, lijkt me geen leuke taak :P
Klik om te vergroten...

Nee, juist niet. Het wordt objectief niet subjectief.

En met een aantal mensen kun je een veel correcter boek maken dan alleen.
Klik om te vergroten...

Ik heb het niet over de informatie, maar over de schrijfstijl. Iedereen gebruikt toch andere zinsopbouw en andere woorden? Als er niet 1 iemand is die alles overschrijft en in dezelfde schrijfstijl zet komt het waarschijnlijk nogal amateuristisch en rommelig over.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het meevalt, zeker omdat het een wetenschappelijk boek is.

Misschien is het juist wel mooi dat niet alle hoofdstukken door een iemand geschreven zijn, past mooi bij de gedachten achter het boek. We willen een boek creëren waar niet iemand zijn mening op gestempelt is, vandaar objectief. Als het ook nog door verschillende mensen geschreven wordt, heeft elk deel een ander karakter.
Ik ga het denk ik wel mooi vinden.

Moest jij gelijk krijgen, dan vinden we daar wel een oplossing voor. :)
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Cocaïne? :grin: objectieve feiten zoek je maar in een boek daar kan ik je alvast niet mee helpen :grin:

vragen/antwoorden wil ik wel ruilen voor een halv.. ik bedoel, gratis geven :grin: Van GHB ook trouwens, dat heb ik toch ook best vaak genomen haha.

Maar wat weet ik nu van de geschiedenis van die drugs ofzo? Geen bal :mrgreen:

Maar stond er geen goede informatie over in Uit Je Bol dan? Aangezien die schrijfster zelf verslaafd was schijnbaar.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
W.F.L. zei:
Maar stond er geen goede informatie over in Uit Je Bol dan? Aangezien die schrijfster zelf verslaafd was schijnbaar.
Klik om te vergroten...

De reden dat we hiermee begonnen zijn is omdat we Uit Je Bol niet goed genoeg vonden. :)

En het wordt voornamelijk een objectief boek, met een klein deel over ervaringen. Als ik je nodig heb... I know were to look for you ! :wink:
t
towlie1980Lid
01-01-2024, 00:00
#11
KoxBox zei:
Wel objectief mag ik hopen.
Klik om te vergroten...

Wees gerust,ik maak er geen tripreports van. :P



Groeten
t
towlie1980Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb al wat dingen meegemaakt met truffels,paddos,cactussen,LSA,ket,ook andere dingen maar meestal ben ik gefixeerd op het geestverruimende. Dus als ik op een bepaalde manier iets kan helpen had ik het graag gehoord. :)



Groeten.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Theupsetter zei:
Ik zou het boek ook zeker kopen als het in de winkel lag, zeker iets voor mijn kinders later!
Klik om te vergroten...

:grin:

towlie1980 zei:
Ik heb al wat dingen meegemaakt met truffels,paddos,cactussen,LSA,ket,ook andere dingen maar meestal ben ik gefixeerd op het geestverruimende. Dus als ik op een bepaalde manier iets kan helpen had ik het graag gehoord. :)



Groeten.
Klik om te vergroten...

Op welke manier wil je helpen ?
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk dat je de verslavingsrisico's en gevolgen beter gewoon als onderdeel "Gevaren" kunt hebben, waar dan ook gelijk de contra-indicaties bij ondergebracht kunnen worden. Voor de rest heb ik geen opmerkingen meer, geloof ik :grin:
Trouwens, als er uiteindelijk nog drugs zijn waar niemand zich voor heeft opgegeven, wil ik daar nog wel enkele van doen (alcohol, eventueel heroïne of THC), maar dan moet ik daar wel bij vermelden dat ik (geloof ik) veel meer weet van psychedelica, delirianten en dissociatieven dan van stimulantia en sedativa. Ik houd me in ieder geval beschikbaar :)
t
towlie1980Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Sublimo zei:
Theupsetter zei:
Ik zou het boek ook zeker kopen als het in de winkel lag, zeker iets voor mijn kinders later!
Klik om te vergroten...

:grin:

towlie1980 zei:
Ik heb al wat dingen meegemaakt met truffels,paddos,cactussen,LSA,ket,ook andere dingen maar meestal ben ik gefixeerd op het geestverruimende. Dus als ik op een bepaalde manier iets kan helpen had ik het graag gehoord. :)



Groeten.
Klik om te vergroten...

Op welke manier wil je helpen ?
Klik om te vergroten...

Ik kan over bijna elk hallucinerend middel(LSD niet) wel wat informatieve teksten neertypen,maar ik zou het liefste helpen bij het gedeelte van cactussen,ketamine.
Ik zal binnenkort tekstje maken en het opsturen,dan kan je beslissen of ik van dienst kan zijn.



groeten.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wel objectief mag ik hopen.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
towlie1980 zei:
KoxBox zei:
Wel objectief mag ik hopen.
Klik om te vergroten...

Wees gerust,ik maak er geen tripreports van. :P



Groeten
Klik om te vergroten...
:smoke:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#18
towlie1980 zei:
Ik kan over bijna elk hallucinerend middel(LSD niet) wel wat informatieve teksten neertypen,maar ik zou het liefste helpen bij het gedeelte van cactussen,ketamine.
Ik zal binnenkort tekstje maken en het opsturen,dan kan je beslissen of ik van dienst kan zijn.



groeten.
Klik om te vergroten...

Prima. :)

@ einstein: Dat is lastig omdat de schrijver de contra-indicaties schrijft, en Flameon waarschijnlijk het verslavingsstukje. Daarom dat ik het heb opgedeeld.

En wat betreft de openstaande drugs, er zullen denk ik wel een deel overblijven. De deadline om aan te melden is deze week zondag. Daarna gaan we wel eens bekijken wie wat nog op zich neemt, iig fijn dat je er zo over denkt. :)
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hey i'm in...

Ik wil wel het Amanita Musc. stukje voor mn deel pakken, en het injecteren van ketamine... :grin:

dissociatieven kunnen toch oh-zo leuk zijn :P
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Scopolamine zei:
Hey i'm in...

Ik wil wel het Amanita Musc. stukje voor mn deel pakken, en het injecteren van ketamine... :grin:

dissociatieven kunnen toch oh-zo leuk zijn :P
Klik om te vergroten...

I knew it ! :openmouth:

Ik had je al lang erbij gezet. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."