#1
Aalpoepert zei:Willen mensen trouwens even denken aan bronvermelding bij het opzoeken van informatie? Volgens mij moet je dat namelijk kunnen verantwoorden en anders lijkt het me wel zo netjes.
Dat lijkt me wel.
Aalpoepert zei:Willen mensen trouwens even denken aan bronvermelding bij het opzoeken van informatie? Volgens mij moet je dat namelijk kunnen verantwoorden en anders lijkt het me wel zo netjes.
Drientje zei:Is wiki een goede bron?
Denk het niet
Sublimo zei:De onverdeling van zo een hoofdstuk.
1. Herkomst/oorsprong
2. Voorkomen (hoe komt het voor op de straat, de fysische eigenschappen)
3. Gebruik (wat zijn de positieve effecten)
4. Nevenwerkingen (zowel de negatieve effecten die kunnen optreden)
5. Contra-indicaties (wanneer mag je het absoluut niet gebruiken )
6. Werkingsprincipe (welke processen verlopen er dan in ons lichaam + chemische eigenschappen)
7. Raadgevingen (waar je zeker aan moet denken bij het gebruik van die stof)
8. Posologie (dosis)
9. Bereidingswijze (als er thee kan worden gemaakt, uitleg)
10. Ervaringen (persoonlijke ervaringen, niet al te lang, maar ze moeten wel een duidelijk beeld geven van de stof)
Ja, maar ik schrijf het stuk over paddo's en truffels dus dat is niet van toepassing.Flameon zei:Stukje behandeling komt er ook nog bij .... de vraag is of dat bij iedere drugs moet of in het algemeen. Heroine behandel je bv anders dan alcohol en alcohol anders dan GHB
Damn you'r good.Einstein zei:De eeuwige brainstorm achterin mijn hoofd heeft bedacht dat het ook handig zou kunnen zijn als we een appendix maken op basis van de Sitter FAQ en een appendix waar we toch wat dieper ingaan op neurologische begrippen als agonisten, receptors, neurotransmitters en noem maar op, zodat de info per drug beperkt kan blijven tot een eenvoudige beschrijving "deze stof werkt op die en die receptoren, met als gevolg dit en dat". Misschien ook een appendixje over chemie, alkaloïden e.d. maar dit lijkt me niet noodzakelijk.
Verder kunnen we eventueel nog per onderdeel (dissociatieven, empathogenen, delirianten e.d.) een korte algemene inleiding schrijven.
Verder is het belangrijk dat we zoveel mogelijk drugs in zo weinig mogelijk boek zien te krijgen, dus mogelijk zelfs onzindrugs als butaangas of lijm (kan in één hoofdstuk "Onzindrugs" :P ) en ook juist stukken over cafeïne, alcohol en eventueel nicotine. Daarentegen is het misschien handig om bijvoorbeeld benzo's en (een deel van) de 2C-X familie in één hoofdstuk te stoppen zodat we niet eeuwig blijven doorleuteren over drugs die erg op elkaar lijken.

Aalpoepert zei:Gezien de forumregels zou taart meer geschikt zijn.Chaincells zei:En Sublimo, van de opbrengst van het boek koop je drugs voor heel DF?![]()
Aalpoepert zei:Het is inmiddels zondag geweest, ik denk dat we nu ongeveer wel een team bij elkaar hebben.
Drientje zei:Heeft het boek een deadline? Ik heb gisteren namelijk een huge stapel unity quizeen gekregen die voor 10 december op de stie moeten worden gezet, allemaal handmatig dus ik heb ineens niet zo heel veel tijd meer.
Dus als het niet zo'n haast heeft kan ik wel iets schrijven maar anders kan ik het beter aan iemand anders over laten.
Ik zat er laatst nog aan te denken, wie heeft er al een beginnetje?Chris Pontius zei:Al langs de uitgever geweest?
Chris Pontius zei:Ben nog niet begonnen, ben de laatste paar maanden bezig geweest een font uit te zoeken, maar ben er nog niet helemaal uit.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."