Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet DF Drugshandboek

Het DF Drugshandboek

241 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar zijn jullie van plan om het "Het DF Drugshandboek" te noemen?
Want dan moet het sowieso goed gekeurd worden door Freak en de groene volgers, denk ik.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Als het er nog niet is heeft het geen naam nodig vind ik, dadelijk zit je daar dus met je kaft en een titel en dat soort shit terwijl het boek nog geschreven moet worden. Geloof ik doen ze dat meestal op het einde :grin: Eerst zien en dan geloven, wanneer de pepkater gearriveert is :P
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sublimo zei:
@ Aalpoepert: Het is jouw idee, maar je hebt nergens gezegd of je daadwerkelijk de zin en tijd ervoor hebt. Vandaar dat ik je nog even uit het lijstje heb gelaten. :)
Klik om te vergroten...
Het is ons idee :) en ik heb best zin om hier en daar een handje te helpen. Ik vind het serieus een goed plan

W.F.L. zei:
Het zoveelste briljante idee van de speedgebruikers :sunglasses: Ik weet hoe dat gaat. :grin: 9 van de 10 keer mis ja :P
Klik om te vergroten...
Als het boek daadwerkelijk uitkomt vind ik wel dat deze qoute bij het voorwoord moet komen te staan

Chris Pontius zei:
Maar zijn jullie van plan om het "Het DF Drugshandboek" te noemen?
Want dan moet het sowieso goed gekeurd worden door Freak en de groene volgers, denk ik.
Klik om te vergroten...
Sowieso een verwijzing naar het Drugsforum, omdat dat de grootste bron zal zijn. We zullen inderdaad Freak en volgers even op dit idee moeten wijzen.
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#4
je vroeg een voorbeeld van iets wat ik gemaakt had.... Kga eens kijken om er een paar inelkaar te boksen. Ik wil gerust ook een voor of na woord schrijven. En alles tesamen brengen + layouten
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als we echt van plan zijn om dit door te zetten, zullen we inderdaad Freak een mailtje sturen. Dat komt inorde. :wink:

En inderdaad, ik denk dat een naam vanzelf komt. Eerst maar eens zien of we het van de grond krijgen.

@ seth: Ik zie niet in hoe we iets van die poster zouden kunnen verwerken op een kaft van een boek dat over drugs gaat.

Zo:

Sublimo
Drientje
Aalpoepert
Chris Pontius
Klik om te vergroten...
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Haha, echt met nicknames en alles erbij of wat? Als je een boek wil gaan schrijven is "Aalpoepert" denk ik niet zo'n goede naam. Dan kan het boek beter Uit Je Hol gaan heten ofzo. :sunglasses:

En het was de bedoeling om er wat serieus van te maken, of niet? :P
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
W.F.L. zei:
Als je een boek wil gaan schrijven is "Aalpoepert" denk ik niet zo'n goede naam.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Ik zeg, doen!
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
seth zei:
je vroeg een voorbeeld van iets wat ik gemaakt had.... Kga eens kijken om er een paar inelkaar te boksen. Ik wil gerust ook een voor of na woord schrijven. En alles tesamen brengen + layouten
Klik om te vergroten...

Oke, ik zet je in het lijstje erbij. Hou in je achterhoofd het thema van het boek. Persoonlijk zie ik wel graag veel kleurtjes, maar dit boek moet geen "zweverige" uitstraling hebben. Er wordt zo min mogelijk een mening gegeven en voornamelijk informatie waar men wat aan heeft. Maak het niet te saai, maar ook niet te zweverig. :)
Als je toch graag een totaal andere kant op wil gaan dan ik als richtlijn geef, ga je gang. :)

Sublimo
Drientje
Aalpoepert
Chris Pontius
seth
Klik om te vergroten...

W.F.L. zei:
Haha, echt met nicknames en alles erbij of wat? Als je een boek wil gaan schrijven is "Aalpoepert" denk ik niet zo'n goede naam. Dan kan het boek beter Uit Je Hol gaan heten ofzo. :sunglasses:

En het was de bedoeling om er wat serieus van te maken, of niet? :P
Klik om te vergroten...

Voor mij is het de bedoeling om er echt iets serieus van te maken. Ik loop al een aantal maanden rond met de gedachte dat het schrijven van zo een boek onwijs gaaf zou zijn, maar waar begin je met zoiets. Nu ik het samen zou kunnen doen met mensen die er veel van afweten, zie ik de slaagkans stijgen.

Ook denk ik dat de rest die reageert er iets serieus van wilt maken.

Iedereen mag kiezen, maar als we dit afkrijgen en het echt in de winkel komt te liggen, dan komt mijn echte naam er te staan. :sunglasses:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
W.F.L. zei:
Dan kan het boek beter Uit Je Hol gaan heten ofzo. :sunglasses:
Klik om te vergroten...
:smoke:

Vind het wel een strak plan eerlijk gezegd, nuja als het er inderdaad ooit van zal komen. :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
KoxBox zei:
Vind het wel een strak plan eerlijk gezegd, nuja als het er inderdaad ooit van zal komen. :grin:
Klik om te vergroten...

Dat hangt helemaal af van hoeveel mensen bereidt zijn om dit te maken. :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sublimo zei:
KoxBox zei:
Vind het wel een strak plan eerlijk gezegd, nuja als het er inderdaad ooit van zal komen. :grin:
Klik om te vergroten...

Dat hangt helemaal af van hoeveel mensen bereidt zijn om dit te maken. :)
Klik om te vergroten...

Ik zou het paddenstoelen deel (hoe kan het ook anders) wel op mij willen nemen maar ik weet niet of ik daar "schrijfvaardig" genoeg voor ben.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
KoxBox zei:
Sublimo zei:
KoxBox zei:
Vind het wel een strak plan eerlijk gezegd, nuja als het er inderdaad ooit van zal komen. :grin:
Klik om te vergroten...

Dat hangt helemaal af van hoeveel mensen bereidt zijn om dit te maken. :)
Klik om te vergroten...

Ik zou het paddenstoelen deel (hoe kan het ook anders) wel op mij willen nemen maar ik weet niet of ik daar "schrijfvaardig" genoeg voor ben.
Klik om te vergroten...

Dat doet niks, ga je gang, als je wilt. Het gaat voornamelijk om de informatie, je zou een heel groot deel ervan kunnen schrijven, zeker aangezien je ruime kennis op het gebied van het kweken van paddestoelen.

Maar wat bedoel je precies met schrijfvaardig ?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
De onderverdeling van elke drug zit wel goed denk ik, dat is al een goede leidraad.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik bedoel de stijl van het schrijven, je kan puur informatief gaan schrijven maar op een manier dat het niet saai en eenzijdig is.

En ik weet niet of ik dat kan verwezenlijken.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#15
KoxBox zei:
Ik bedoel de stijl van het schrijven, je kan puur informatief gaan schrijven maar op een manier dat het niet saai en eenzijdig is.

En ik weet niet of ik dat kan verwezenlijken.
Klik om te vergroten...

Dat kan opgelost worden, desnoods schrijft iemand het over en verandert hier en daar de schrijfstijl. Het belagrijkste is de informatie die erin staat.

En probeer het anders gewoon eens, proberen kan geen kwaad. :)

De onderverdeling van elke drug zit wel goed denk ik, dat is al een goede leidraad.
Klik om te vergroten...

Ja ? Dat is al een begin. :sunglasses:
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#16
We kunnen in veel gevallen ook de sticky's gebruiken.

Het lijkt mij een goed idee om dan eerst aan de inhoud te werken. Er zijn genoeg manieren om een boek daadwerkelijk uit te brengen.

De schrijver van Irritaal heeft gewoon stukjes uit zijn blog tot een boek verwerkt. Ik heb zelf een paar aandelen van een boek via Tenpages.com gekocht, dat hierdoor nu uitkomt.

Ik denk dat dit idee nog best wel eens zal gaan kunnen lukken.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zeg: vergaderingmeet!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik zeg: daar zal ik waarschijnlijk geen tijd voor hebben. Voor de meet dan.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Daar is nog niks over afgesproken, het gaat zo snel. :)

Dit topic bestaat pas sinds 10 voor 9 deze morgen, niet verwacht dat er zo veel reacties op zouden komen. :grin:

Wat Aalpoepert zegt, dat is een goed begin. Uiteindelijk zullen wel elkaar toch voor delen gaan aanvullen, dat is juist zo geweldig aan dit concept ! :hearteyes:

En inderdaad, ik denk nu ook wel dat het haalbaar is. :sunglasses:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kom maar langs. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."